1 040 969
inzerátov
Pridať inzerát

Prečo sú diely čoraz drahšie

   Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia
Odpovedať Nová téma
1234>
Autor Správa
davidTJ
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 20 január 2012
Príspevky: 60
Nabehané: 11 hod 35 min
Predmet: Prečo sú diely čoraz drahšie PríspevokZaslal: 15.06.2018 10:29   
Ahojte,
to, že autá sú čoraz zložitejšie, je jasné. Samé senzory, kamery, výbava. A bude horšie, nie lepšie. Od roku myslím 2021 chce podarená EÚ schváliť, že v autách bude povinne 12 asistenčných systémov. Na jednej strane pekné, že sa tak starajú, na strane druhej, celkovo to predražuje opravy, diely a servis.

Nedávno som čítal zaujímavé články o tom, o koľko sa od roku 2013 predražili opravy.

https://driveit.sk/ceny-nahradnych-dielov-vyssie/

https://autobild.cas.sk/clanok/216121/drsna-pravda-o-cenach-nahradnych-dielov-aut/

Tento trend mi už fakt lezie na nervy. Myslím, že by sme mali mať možnosť voľby. Aj keď jasné, predkolízny systém zachraňuje plechy aj zdravie, ale v konečnom dôsledku všetko zaplatíme aj tak my, motoristi.
Citovať
hjundai
Vážený člen - Gallardo (196)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1572
Nabehané: 6 dní 15 hod 42 min
PríspevokZaslal: 15.06.2018 11:14   
pekne si popísal ale čo si tým chcel? Nepoznám tovar ktorý by lacnel rok čo rok - aj tie rožky sú drahšie, nakoniec aj platy sú vyššie takže čo? Ináč automobilky robia len to čo chcú motoristi. Nekupujú sa len oholené Dacie ale na Slovensku je to samé Audi,BMW,MB, ľudia šalejú za výbavou - dokonca sa predbiehajú v porovnávaní kto koľko výbavy za koľko dostal. Keby sa nekupovali snobské škatule tak by sa nevyrábali. A nakoniec ešte stále máš možnosť si auto vybrať.
Citovať
jono333
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 21 október 2010
Príspevky: 3
Nabehané: 3 hod 10 min
PríspevokZaslal: 15.06.2018 11:24   
On chcel podla mna povedat, ze on by prezil aj bez tych asistentov. A kedze od roku 2021 budu povinne tak uz inu volbu nebude mat
Citovať
davidTJ
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 20 január 2012
Príspevky: 60
Nabehané: 11 hod 35 min
PríspevokZaslal: 15.06.2018 11:24   
Zatiaľ máme možnosť, ale od roku 2021 už menej. Jedným z povinných "asistentov" bude aj obmedzovač rýchlosti, ktorý sa zatiaľ bude dať "pretlačiť" plynovým pedálom. Takže moja možnosť voľby tým pádom skončí. A budem aj ja platiť za niečo, čo nechcem.

Chcel som vedieť či len ja som taký staromódny a nie IN, alebo aj ostatní to vidia podobne. minule sa aj šéf PSA Carlos Tavarez dobre vyjadril, že kvôli nariadeniam Bruselu a zákonom musia šetriť na určitých komponentoch, ktoré na prvý "pohľad" nevidno.
Citovať
lubos zimovcak
VIP člen - Veyron (318)
Založený: 19 november 2008
Príspevky: 3448
Nabehané: 12 dní 22 hod 36 min
PríspevokZaslal: 15.06.2018 11:35   
Všetko je to o psychológii a poznaní povahy človeka
Kto raz mal silné auto, už slabšie veľmi nechce, resp, každé ďalšie " musí " byť lepšie vybavené.

P.S.
REÁLNE PLATY nešli v skutočnosti hore.
Celá eu, ale aj Slovensku hrozí tzv " japonský model "

Teda, nič pekného...
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2027)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18360
Nabehané: 3 mes 8 dní 2 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 15.06.2018 11:48   
Chlapci ale z toho je východisko vcelku jednoduché,a ja reálne vidím koľko ľudí to vidí rovnako.Auto je dopravný prostriedok,malý autobus,rikša,niečo čo prenáša zadok.Máš dobré auto,často dokonca nesmrtelné (ak sa staráš) tak čo sa vzrušovať.Vzrušovať sa treba začať keď dokvapká posledná kvapka paliva.Spústa ľudí má autá z potenciálom cca milion km,.Boli by hlúpy ak by sa nestarali o svoje tátoše,pretože pri ročných 20 tis km je možné ťahať 50 rokov.Logicky to nikto robiť nebude,lebo dovtedy sa niečo zomelie čo nám zrazí hrebienok a privedie k rozumu.To nevyhnutne musí prísť,proste musí,lebo to šafárenie čo tu ľudstvo predvádza nikam inam nevedie iba na vrch obrovského smetiska.
Citovať
easyridersvk
Nová tvár - Trabanto (14)
Založený: 15 júl 2011
Príspevky: 370
Nabehané: 3 dní 0 hod 10 min
PríspevokZaslal: 15.06.2018 12:43   
neni nic drahsie len klesa plat a hodnota penazi.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (186)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3178
Nabehané: 19 dní 17 hod 50 min
PríspevokZaslal: 15.06.2018 13:08   
Pred cca 20 rokmi boli auta oveĺa drahšie voči priemerným platom , a predávali sa

Nikdy nepochopím ako si niekto mohol z priemerného platu povedzme 10-12 000 SKK , čo je v prepočte 330-400 €

našetriť a kupiť auto v cene cca 550-600 000 SKK , čo je v eurách 18-20 000 €

Dnes ludia realne zarábaju viac ako dvojnásobok toho čo pred 20 rokmi /800 -1000 € /
a cena ludoveho vozitka
sa pohybuje od cca 12 000 -16 000 €

teda mne vychádza, že autá realne zlacneli
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (186)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3178
Nabehané: 19 dní 17 hod 50 min
PríspevokZaslal: 15.06.2018 13:12   
Jo, a niečo k téme :

je rozdiel, či potrebujem nahradny diel na male auto, alebo na limuzinu najvyššej triedy

tam musí byť rozdiel v cene, predsa ...
Citovať
davidTJ
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 20 január 2012
Príspevky: 60
Nabehané: 11 hod 35 min
PríspevokZaslal: 15.06.2018 13:32   
Podľa článku to Nemci preratávali priemerne, teda do úvahy brali všetky triedy áut.
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (432)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15797
Nabehané: 23 dní 3 hod 8 min
PríspevokZaslal: 15.06.2018 14:01   
a take porovnanie je na jedno velke lobogo, konske alebo kravske.

Pretoze ked mam doma Galaxy 2001 a Voyager 2005, tak ma hrube hodiny zaujima kolko stoji nočné videnie na BMW760iL 2018 pripadne obidve turba (napoveda : 6.000 eur kus), rovnako ako majitela S63AMG hrube hodiny zaujima kolko stoji EGR ventil na Ocktaviu 1.9tdi 2008.

Vsetko potrebne uz zaznelo, co nezaznelo si kazdy vlastnou hlavou domysli. A kto nedomysli, tak si zasluzi co ho stretne.

Nikto vas nenuti nakupovat tie najnovsie najkrajsie aspondvojturbove kraviny s 9stupnovymi automatickymi prevodovkami.

Stale existuje obrovske kvantum ROZUMNE drahych aut, ktore su VELMI ROZUMNE komfortne, bezpecne, vybavene atd. Vsetci ohrnaju nos napriklad nad 1.6i neturbenymi motormi - ano, novy uz taky nekupis, no a co, trojrocny bude este dlho fungovat. Kazdy vrašťí čelo pri cojaviem Oktavii 1.6tdi, pritom ten motor ma extremne solidny zaklad ktory naozaj da milion km v pohode, samozrejme pri nejakom lahkom zmysle pre modernu techniku takze V ZIADNOM PRIPADE NIE OLEJE 30.000KM, psychologicky treba ratat s tym ze pocas danej cesty pride druha, pravdepodobne aj tretia sada vstrekovacov (a pouzivat VIF pripadne ine aditiva aby sa ich odchod oddialil, otazka je komercna : ci sa to oplati, odpoved je nie, neoplati pretoze daleko viac VIFu nalejes do nadrze nez budu stat tieto špricky o sedem-desat rokov ked ich budes potrebovat), na tej milionovej ceste takmer nabeton padne aj turbo a EGR ventil, zrejme aj dva. Ale s tym proste treba kalkulovat. Bud si kupim v priebehu X rokov za par stoviek tieto veci, alebo si mozem kupit kazde styri roky novy tragac ktory padne na hodnote par tisic a cim drahsie auto tym horsie.

Jooooj ked ono to ma len slabuckych 77kW ci 81kW ci kolko maju tie najnovsie a to je KAZDEMU SLABE NA BEZPECNE PREDBIEHANIE. Najbezpecnejsie predbiehanie je ziadne a hotovo, u nas na Slovensku zase nemame az tolko tych kopcov aby ste sa posrali ked tri minuty pojdete za kamionom hore Donovalmi, namiesto toho slovensky sedliak potrebuje bezpecne to znamena co najrychlejsie predbiehat do neprehladnej zakruty.


Spojky dvojhmoty neratam, tam je statisticka sanca podla vodica a ake cesty jazdi, ked niekto spravi 50.000km na dialnici alebo v meste, je to extremny rozdiel. To ale plati pre kazde auto.

Len ked dnes kazdy potrebuje mat to najvonavejsie... a vsetky prvky priplatkovej vybavy, specialne asistenta udrzovania v jazdnom pruhu (dozadku ako sme bez toho mohli jazdit 150 rokov)... tak sa kupuju nove Peogeuozeoty 308SW za 20.000eur, minule kolega nakonfiguroval 3008cku za 37.000 eur a hovori ze a dost, stacilo. Ved to je nezmysel ked sa na to pozriete triezvo.

Jo, a samozrejme... najvyhodnejsia kupa z dlhodobeho hladiska NIE JE DRAHE nove auto. Namiesto akehokolvek 30.000+ autiaka sa treba zlahka uskromnit, zobrat nieco troj/stvor rocne, nieco take na ktore sa da ocakavat kvantum dielov v nasich koncinach o desat rokov (povedzme napriklad Skoda, VW)... ked si niekto dnes kupi Infinity xxx, Volvo S90, Audi A7, nemoze sa cudovat ze o desat rokov na to u nas nebude prilis vela dielov "za facku". Okej, jasne, teraz sa zase dostavame k tomu ze majitela S90 co stoji 80.000eur asi moc netrapia cenovky dveri alebo vstrekovacov do toho vozu, len toto je proste zase o tom

ZOBRAT ROZUM DO HRSTI. Ked si dnes alebo o 4 roky kupis 8 stupnovy automat, kto ti ho o desat rokov opravi ? Za kolko ? V akej kvalite ? Aku bude mat auto zostatkovu hodnotu v porovnani s cenou opravy ?

Tak ako vzdy a vsade.

Ani v roku 2021 ta nikto neprinuti kupit nove auto. Stale mozes jazdit na nejakom z roku 2015, alebo 2011. V pohode. Mimochodom, to co sa chysta - cize napriklad obmedzovac rychlosti alebo DETEKTOR ALKOHOLU, tu uz s nami malo byt 20 rokov minimalne. Polovicka ludi by na cestach nezomrela.
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (432)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15797
Nabehané: 23 dní 3 hod 8 min
PríspevokZaslal: 15.06.2018 14:20   
jo, a rynie sa zo mna dalej ;) kup si napriklad taku S90L (ano, L, Long cize predlzenu verziu). Kde na to zozenies dvere ked poskrabes alebo naburas ? No iste, v autorizovanom servise. O desat rokov ? No iste, v autorizovanom servise, co myslis ze budu v inzeratoch ? Nebudu.

rozum do hrsti...

Na oktaviu ktora sa preda dnes bude o desat rokov v inzeratoch tolko dveri, ze ich budes vidlami prehadzovat. To je garantovane. Aj zadnych naraznikov, aj blatnikov, aj inych veci. O tom to je. Myslim si ze neprilis vela ludi ktori maju Golfy, Oktavie, Mondea a taketo masove auta v nasich koncinach kupovali NOVE diely v autorizaku ked uz im skoncila garancia a/alebo havarijna poistka. Otvorim inzeraty, dvere na Oktaviu 40 eur, musia byt vo farbe aby som sa s tym nessssral, hotovo.

Foter beha na 2001cke, 66kW, aha, zivy a zdravy, nepokakal sa z toho ze ma len 66kW a neda sa s tym bezpecne predbiehat. Technika bez problemu, ved iste, ma to len 400.000 za sebou, zadne dvere hrdzave, blatnik hrdzavy, tak mu hrubo pod stovku kupim obidva a vymenim. Proste ako darcek. Len tak. Zo srandy. Najvacsi problem bude najst nehrdzave v inzeratoch :)


Mimochodom, vobec nie je dolezite ako sa "zdrazuju" diely v priebehu casu. Ukrutne, ukrutne viac dolezite je, ako vyrobcovia "optimalizuju" tie diely, kolko ich potrebujes a ake naschvaly robia. Napriklad Pezoty, rada 8... 208, 308, kukni sa ake ma OOOOOOOOOOBROVSKE plastove svetla vpredu. Ked do volakoho s bicyklom drgnes, uz mas ulomene ucha, popraskane plastove [jasne, kdeze dnes sklenene] kryty... tak si potom mozes kupit nove. Keby to svetlo nebolo cez polovicku kapoty, tak by si mal ďobku alebo preliaceninu na blatniku, ale nie, takto mas rozbite svetlo za X stoviek dolarov.

O toto ide.

LENZE SOM ESTE NIKDY NIKOHO NEPOCUL, NEVIDEL ALEBO NESTRETOL TAKTO ROZMYSLAT PRI KUPE NOVEHO AUTICKA. Kazdy riesi uzivatelske kraviny, pretoze technike ludia uz daaaavno nerozumeju. Nikdy som nikoho nestretol rozmyslat sposobom "prepana, tie dvojturbove volcwageny 2.0tdi 140kW su ako riesene, kolko tam stoji EGR ventil aj s tym sprostym natrubkom, lebo je chladeny aj vyhrievany ! ze je treba 12 normohodin na jeho vymenu ?? Fakt ? A kolko stoji normohodina ?? Prepana ved 12 hodin roboty na tomto voze je vyssia cena nez ja zaplatim za spojku a dvojhmotu dohromady na mojom voze !!!" Okrem ineho, EGR ventil mam pristupny zvrchu bez zaspinania ruk na styroch sroboch, a vycistim ho stetcom namocenym v benzine, co sa trosicku na KAZDOM hypermodernom EGR ventile uz jednoducho neda... a na 1.6tdi stali EGRka 800 eur.

atd, atd, este nikdy som nikoho nepocul nadavat na 30.000km olejove intervaly v obchode, presne naopak - ludia sa raduju kolko usetria oproti 15.000km, to je proste sibnute. Ludia su chori, doba je chora, tak nechsapaci dosledok.


Preto Mr.Hlavaty vyberal so synom auto, preto sa otocili vo viacerych pripadoch ked sa pozreli na konstrukciu masiny, preto vybrali to co vybrali.
Citovať
marvolo
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 23 máj 2012
Príspevky: 62
Nabehané: 10 hod 36 min
Bydlisko: KE
PríspevokZaslal: 15.06.2018 14:56   
@hjundai pocitace su stale lacnejsie
za rovnaku cenu dostavas kazdym rokom vacsi vykon alebo platis menej ak ti staci zostat na rovnakej urovni
Citovať
hjundai
Vážený člen - Gallardo (196)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1572
Nabehané: 6 dní 15 hod 42 min
PríspevokZaslal: 15.06.2018 18:36   
neviem ako sú lacnejšie, ja kupujem základné notebooky asi cca 15 rokov a vždy je cena od 250E-300e, zatiaľ som nepobadal normálny stroj za 100E - keď už tak lacnejú....
Citovať
hjundai
Vážený člen - Gallardo (196)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1572
Nabehané: 6 dní 15 hod 42 min
PríspevokZaslal: 15.06.2018 18:42   
a ako je tam správne uvedené, kupujem podľa svojej peňaženky a hľadám auto jednoduché na údržbu - sú aj dnes sú také že keď dvihneš kapotu je jasné že mechanik bude mať radosť...
Citovať
Odpovedať Nová téma
1234>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia