Pozor na vodu v nafte !

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

PatrolGR
Príspevky: 411
Dátum registrácie: 01.10.2008 18:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PatrolGR »

toto ma dost zaujima, lebo stojim pred kupou stareho pracovneho dieslu (2.5 TDI od AUDI - 5 valec; stary MB motor 200d/250d/300d...; 1.9 TDI od Skody, 1.9D od Renaultu alebo iny...)
takze vsetky tieto motorizacie maju na cerpadle vypustny srobik, ktorym vypustis nahromadenu vodu? ako casto sa to odporuca robit? spravi si to clovek aj doma, ci je lepsie navstivit teba/servis?
m.kocik
Príspevky: 608
Dátum registrácie: 20.10.2007 20:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa m.kocik »

no ja na tranzite mam kontrolku na vodu ked je vo filtri tak sa mi rozsvieti na oranzovo vtedy odkalim a je to,zlaty trandak :d :D
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

ja to riesim vymenou palivoveho filtru raz do roka... nie je to take drahe, roota na par minut a myslim, ze na tom sa neopolati setrit
Milosss14
Príspevky: 113
Dátum registrácie: 08.11.2008 18:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Milosss14 »

Ja to budem tiež riešiť najradšej výmenou palivového filtra raz do roka, no výmena u mňa na pár minút ale nie je. Nakoľko nemám podávacie čerpadlo v nádrži, rotačka si sama vytvára podtlak, tak tam naozaj musí byť dokonalá tesnosť.
Po výmene filtra som to musel 2 krát rozoberať a skladať, aby tá tesniaca gumička sadla presne tak, ako mala a začala poriadne tesniť. A to, či tesnila, som zistil ba odstavením auta na noc.
Skôr ma zarazil vždy poloprázdny filter, aj keď auto predtým vždy štartovalo na šupu, tomu som nechápal, keď tam bol vzduch, ako to mohlo hneď zvrčať.
maros000
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 03.07.2007 09:24
Bydlisko: Kosice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maros000 »

To je ten element, ktory vytvara vysoky tlak ? Alebo to je len pomocne cerpadielko ? Mam Escort 1.8TD(Lucas), tiez dlho toci, zhavice,filtre atd vymene. Motor extra nedymi ani v zatazi. Len tie starty su dost dlhe. Vacsinou tak 4 valce pretoci a potom zacina chytat. Ja som to povazoval za vlasnost.

Da sa to cerpadielko demontovat a pozret aj bez demontaze rozovodu ?
viktorDDD
Príspevky: 761
Dátum registrácie: 07.07.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa viktorDDD »

treba nato dávať pozor, naftový filter meniť najlepšie pri každej výmene oleja, alebo aspoň raz za 20tis. km, nie vtedy keď už začínajú problémy
a to odkalenie raz za čas nezaškodí, je to úplne jednoduchý úkon
a takisto proti tej vnútornej korózii a opotrebeniu je dobré používať aditíva do nafty :2f93:
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

mhlavaty na modernejsom naftovom motore vyvarovanie korozii spociva v pridavani adativ ci je aj tam moznost nejakej "očisty" ? Konkretne motor 2,0dti v ceckovej vectre pracujuci zatial cca 190 000 km spolahlivo.
mustafaibrahim
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 07.03.2012 07:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mustafaibrahim »

tak ja napr na modernom TDCI co je HDI mam na filtri hore vypustaciu skrutku na vodu, ale nikdy som neskusal vypustat - nebol dovod a pri vymene filtra po predpisanych 60000km som tam este nikdy vodu v starom filtri v meratelnom mnozstve nenasiel...chodim len na normalne cerpacky ktore maju pomerne velky obrat a to sa mi osvedcuje..., filter za 60€ menit pri kazdej vymene oleja je velke huncutstvo...ale zasa skratit predpisany interval vymeny oleja z 20000 na max 15000 moze motoru prospiet
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

autolaik napísal:mhlavaty na modernejsom naftovom motore vyvarovanie korozii spociva v pridavani adativ ci je aj tam moznost nejakej "očisty" ? Konkretne motor 2,0dti v ceckovej vectre pracujuci zatial cca 190 000 km spolahlivo.
Isté je že aditívom urobíš iba dobre,ale treba povedať celú pravdu.Aditív pre eliminovanie vodu z paliva neodstráni,urobí ju iba "strávitelnejšou" z dôrazom hlavne na zimné mesiace aby nevytvárala štuple.Voda sa v palive nachádza nie iba pre z dôvodu natankovania,ale v istom množstve aj kondenzáciou z dôvodu tepelnej zotrvačnosti a zmene teploty.Určite má vplyv aj materiál nádrže,či je kov alebo plast.Vrch nádrží je po čase vždy korozívny viac či menej,zrejme podla obvyklého množstva paliva s ktorým sa jazdí.Na vlastnom Hdi kým som ho mal som mal dodatkový filter zo sklenou baňou,čidlom a vypúšťacím ventilom.Filtroval síce tzv anglickým sitom,ale jeho funkcia bola hlavne odkalovacia.Z úspechom sa dajú použiť odkalovačky z lakovní,je do nich vidieť a stačí povoliť spodok.Velmi dobre sa po úprave hodí odkalovač alebo aj olejovač zn Festo
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 08.04.2012 22:17, upravené celkom 1 krát.
martin.bolek
Príspevky: 159
Dátum registrácie: 02.02.2005 00:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martin.bolek »

Ojoj tak toto v tom cerpadle bude vyzerat. Ta korozia nie je ucite len v podavacke. Podla mna sa tam zacina opotrebovavat hlava. A to je uz problem. Zacne to zlymi startami. Trosku to poriesis vymenou podavacky a regulatora. Ked sa to znovu zhorsi, coskoro to prestane startovat uplne...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Aditív pre eliminovanie vodu z paliva neodstráni,urobí ju iba "strávitelnejšou" z dôrazom hlavne na zimné mesiace aby nevytvárala štuple.


aditivy na seba viazu vodu ktora potom nezostava tam kde nema ale sa dostava do motora a v ramci spalovacieho procesu sa zlikviduje. Ci sa takymto sposobom vyriesi 100.00000% alebo 97,48273% fakt neviem, mam vsak osobne skusenosti este z cias Skody 100 ktora proste z titulu svojej konstrukcie a primeraneho veku 32 rokov v zime bez Velfobinu ani neskrtla. S Velfobinom jazdila v jednom kuse bez zastavenia... a v zime zoparkrat roztahovala dieslove Passaty a Oktavky (mal som ju este v roku 1999).
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Jedna vec je voda,to je sviňa,ale je aj väčšia u Hdi a vôbec rajlových motoroch. Kovový oter z opotrebenia.Je aj na to velmi účinná zbraň,pohladám stránku kde som to objednával. Je to teliesko z antikoru ktré sa montuje medzi čerpadlo a rail.Obsahuje extrémny neodým ,je rozložitelný a teda časom čistitelný.To čo sa tam chytí tak po roku prevádzky by nečakal určite nikto.Tie kovové čiastočky musia zničiť časom všetko, a tá najjemnejšia časť z nich dokola obieha,vráti sa do nádrže a tak dokola robí svoje dielo.Výrobca to musí velmi dobre vedieť,mnohý si to všimnú keď vytierajú dno fitra.Ibaže tie najjemnejšie mikronové to neodchytí.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Ja som skúšal tento rok len tak pre overenie dať do skleneného pohára naftu a potom pár kvapiek vody -samozrejme ostala na spodku pohára a následne som tam šprcol pár kvapiek aditíva či už VIF a do druhej vzorky zas Castrol TDA, a čuduj sa svete tá voda je tam stále v rovnakej forme. Aj keď som s tým potrepal tak sa rozbila na malé minigulôčky a rozptýlila po celom objeme nafty , ale po pár minútach sa zas usadila na spodku . A jedine po pridaní denaturovaného liehu a pretrepaní obsahu sa to celé zakalilo do mliečna a voda sa akokeby absorbovala asi do toho liehu a ten zas do nafty ale po pár dňoch státia sa všetko vrátilo do normálu....že je zas na spodku pohára .Takže týmto som si tak dajako overil že voda sa dá odstrániť len mechanicky vo filtri alebo v tom klasickom odkalovači...Aditív na ňu nemal žiaden dlhodobý vplyv.A teda v zime hrozí zamrznutie ak človek kašle na výmenu filtra a je tam tej vody viac ako trocha dakde na spodku nádobky .
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

filter za 60€ je huncutsvo... Ale, zase lepsie tam nesetrit a usetrit napr. na znacke oleja, vymene v neorigo servise...

neodym je super - mam to na vodu a fakt to funguje neuveritelne. Ale je pravda, ze davat to na potrubie naftove by mi na um nezislo...

Mhlavaty- - noze pohladaj, znie to velmi zaujimavo! A urcite by to mohlo ochranit nejedno TDCI Delphi...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No zatial to vyzerá prúserove,nenašiel som.Ale behá mi tu jeden pán čo som mu to asi tri roky montoval,tak s toho urobíme technický výkres a vyrobiť to nebude problém,aj tak to je drahé ako fras a výrobne to nič zvláštne nie je.Možno by to nebol zlý výrobný program pre dôchodcu zo sústruhom a frézou.Som presvedčený že ak sa tieto dve veci u vysokotlaku eliminujú,musí to bežať doživotne.Každá skaza tohoto systému pochádza z paliva.

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní