Pozor na umiestnenie rezervného kolesa vozidla s LPG pri TK
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 12.03.2015 19:04 Zdieľať na Facebook
Pozor na umiestnenie rezervného kolesa vozidla s LPG pri TK
Čaute,
rád by som upozornil majiteľov áut s LPG, že ak máte rezervné koleso v kufri v obale a v ňom všetky ostatné veci (ako trhák, hydraulický zdvihák a podobne) a toto koleso nie je v kufri odborne uchytené v originálnych držiakoch, ktoré samozrejme neexistujú v žiadnom aute, tak TK zjavne po novom prejdete iba ako
Dočasne spôsobilý
Podľa protokolu ide o vážnu chybu:
6.1.5.SK.1 Nosič (držiak) rezervného kolesa chýba vo vozidle, na ktorom bol pôvodne namontovaný, alebo je nahradený iným nevhodným (napr. na suchý zips), ktorý svoju funkciu neplní dostatočne
Riešenie je kúpiť zbytočnú sadu na opravu za 6€ a priniesť ju na TK namiesto normálneho rezervného kolesa...
rád by som upozornil majiteľov áut s LPG, že ak máte rezervné koleso v kufri v obale a v ňom všetky ostatné veci (ako trhák, hydraulický zdvihák a podobne) a toto koleso nie je v kufri odborne uchytené v originálnych držiakoch, ktoré samozrejme neexistujú v žiadnom aute, tak TK zjavne po novom prejdete iba ako
Dočasne spôsobilý
Podľa protokolu ide o vážnu chybu:
6.1.5.SK.1 Nosič (držiak) rezervného kolesa chýba vo vozidle, na ktorom bol pôvodne namontovaný, alebo je nahradený iným nevhodným (napr. na suchý zips), ktorý svoju funkciu neplní dostatočne
Riešenie je kúpiť zbytočnú sadu na opravu za 6€ a priniesť ju na TK namiesto normálneho rezervného kolesa...
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
, mna nato pred rokom iba upozornil ze neupevnena rezerva v kufri, aj to tusim je v protokole, ale neni to vazna vada, same novinky, bude sranda ako este nebola o rok tusim
apropo moj laicky rozum hovori ze mozes pouzit neorigo upevnenie, ak plni dostatocne funkciu, tzn ked ju prigurtnujem do kufra k okam v kufri co su na upevnenie nakladu, snad nebude problem
apropo moj laicky rozum hovori ze mozes pouzit neorigo upevnenie, ak plni dostatocne funkciu, tzn ked ju prigurtnujem do kufra k okam v kufri co su na upevnenie nakladu, snad nebude problem
-
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 12.03.2010 07:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
vela novych aut ma len lepiacu sadu a ak chces plnohodnotnu rezervu treba ju dokupit samozrejme otvor na nu je , tak ako rataju stou deformacnou zonou ked rezerve tam moze byt ale nemusicicmanec napísal:V aute, ktoré malo z výrobu normálnu rezervu a nie len opravnú sadu, väčšinou nie je možné túto rezervu opravnou sadou nahradiť. Je s ňou napr. počítané ako so súčasťou deformačnej zóny pri náraze zozadu. Takže na STK kde riešia takéto veci by som sa na opravnú sadu nespoliehal!
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Žiadne auto rezervu nemá z výroby ale si ju vyberáš až pri konfigurácii.cicmanec napísal:V aute, ktoré malo z výrobu normálnu rezervu a nie len opravnú sadu, väčšinou nie je možné túto rezervu opravnou sadou nahradiť.
Všetky autá majú jamu ,alebo držiak rezervy od výroby.
Ako deformačný element nemôžeš brať do úvahy predmety odoberatelné z vozidla - záhradka, rezerva, detská sedačka.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
Ale no, to hádam nemyslíš vážne?! Bavíme sa tu o autách pred rokom 20xx odkedy rezerva prestala byť povinná (takže si si žiadnu nevyberal lebo tam jednoducho musela byť) a mohla byť nahradená opravnou sadou a kompresorom.Žiadne auto rezervu nemá z výroby ale si ju vyberáš až pri konfigurácii.
S tou deformačnou zónou sa to vtedy riešilo keď to vstúpilo do platnosti a všetci majitelia starších áut hneď chceli rezervu z auta vyhodiť. Jednoducho legislatíva je taká, že ak auto malo rezervu z výroby (pred zrušením povinnosti) tak ju nie je možne opravnou sadou nahradiť. Samozrejme sme na Slovensku takže to na každej STK posudzujú individuálne.
-
- Príspevky: 359
- Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15 Zdieľať na Facebook
Oco, to si teraz úplne vedľa... neviem kedy si objednával alebo konfiguroval nové auto, keďže vieme na čom jazdíš, ale napr. KIA/Hyundai má pevne dané či máš rezervu alebo sadu na opravu... je to dané od výbavy a s tým súviasacim rozmerom kolies samozrejme...
niečo k téme
Čo na to zákon?
"Podľa aktuálnej českej verzie vyhlášky č. 341/2014 už nemusí byť vozidlo vybavené zdvihákom, kľúčom na matice kolies a náhradnými kolesami v prípade, že je vybavené buď kolesami špeciálnej konštrukcie umožňujúce núdzový dojazd po defekte, alebo sadou pre bezdemontážnu núdzovú opravu," vysvetľuje Magda Pančochová pre iDnes.cz zo spoločnosti Barum Continental. Rovnaké znenie má aj slovenská vyhláška MDPT SR č. 464/2009 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o prevádzke vozidla v premávke na pozemných komunikáciách.
Pri novších autách by teda problém byť nemal, pri Fabii prvej generácie by však už trochu „dôkladný“ policajt mohol robiť problémy, ak si uvedomí, že v čase uvedenia vozidla sa taká vec vôbec nepoužívala. Z malého technického preukazu ani žiadneho štítku na vozidle sa vyčítať nedá, či má mať auto rezervu, alebo sadu na opravu pneumatiky. Najväčší problém potom bude asi na STK.
niečo k téme
Čo na to zákon?
"Podľa aktuálnej českej verzie vyhlášky č. 341/2014 už nemusí byť vozidlo vybavené zdvihákom, kľúčom na matice kolies a náhradnými kolesami v prípade, že je vybavené buď kolesami špeciálnej konštrukcie umožňujúce núdzový dojazd po defekte, alebo sadou pre bezdemontážnu núdzovú opravu," vysvetľuje Magda Pančochová pre iDnes.cz zo spoločnosti Barum Continental. Rovnaké znenie má aj slovenská vyhláška MDPT SR č. 464/2009 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o prevádzke vozidla v premávke na pozemných komunikáciách.
Pri novších autách by teda problém byť nemal, pri Fabii prvej generácie by však už trochu „dôkladný“ policajt mohol robiť problémy, ak si uvedomí, že v čase uvedenia vozidla sa taká vec vôbec nepoužívala. Z malého technického preukazu ani žiadneho štítku na vozidle sa vyčítať nedá, či má mať auto rezervu, alebo sadu na opravu pneumatiky. Najväčší problém potom bude asi na STK.
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1441
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 52 neregistrovaných