Poskodenie motora pri emisnej kontrole

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

rl509
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 01.04.2018 17:19
Zdieľať na Facebook

Poskodenie motora pri emisnej kontrole

Príspevok od používateľa rl509 »

Ahojte vsetci, prosim o radu.

Na emisnej kontrole sa mi poskodil motor na Mazde 2.2 Diesel,rok vyroby 2013, km: 130tis. Auto fungoval bezvadne, ziadna kontrolka nesvietila, normalne sa pouzivalo. Bol pristaveny na emisnu, cca polhodinu som este cakal, nasledne som presiel cca 40m, potom sadol technik a okamzite a doslova skocil na plyn, stlacil plyn na podlahu a vytocil motor az na 5400 otacok a podrzal. V TP max.otacky su 4500. Potom opat vytocil motor, pricom bolo pocut klepanie, ale on opat podrzal plyn. Motor sa zastavil v tych vysokych otackach. Technik skusal opat nastartovat, ale uz to neslo, vystupil z auta s tym aby som si dal doporiadku autobateriu. Nakolko sa mi postup nepozdaval ziadal som ho o vysvetlenie. Po porade s jeho kolegami mi dal Zaznam o skodovej udalosti a ze to nahlasia v poistovni. V tom zazname uviedol ze on nepochybil a postupoval podla platnej metodiky. Poistovna si dala rozobrat motor, zistilo sa ze kluka aj blok motora je KO. Po tomto poistovna odmietla poistne plnenie. Skoda je cca 6 tis EUR. Prosim o radu, nakolko teraz kazdy z dotycnych stran od toho dava ruky prec.
oco13
Príspevky: 17824
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Pred nejakým časom tu bola okolo toho dosť vzrušená diskusia. Na niektorom papieri z EK je jasne napísané, prevadzkovatel stanice ek nezodpovedá za škody ak bola dodržaná metodika merania. Tvoj motor ak má v TP 4500rpm tak na týchto otáčkach mal zasiahnuť obmedzovač. Ten nezasiahol, takže si nemal auto v zodpovedajúcom tech. stave.
Blbé, ale taká je realita.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba pozrieť na údaj v TP či sú to ot max výkonu,alebo max otáčky.Max otáčky si stráži RJ a stráži dobre a veľmi jednoducho,obmedzí dodávku paliva.Ak motor v prebehových otáčkách kolaboval tak mal problém.Nič na tom nezmení že o ňom majiteľ nevedel,pretože tieto otáčky nikdy nepoužil.Motor mohol prisať olej z odvetrania a to je nezastaviteľný proces a okamžitá deštrukcia z dôvodu zotrvačné sily v tých otáčkách prevýšia silu pružín,ventil (stačí jediný) sa nestihne vrátiť načas a dostane sa do stretu z piestom.Toto je podľa mojej mienky neuhratelné,pretože metodika je taká,menežment otáčky stráži,technik iné než plyn do podlahy nemôže robiť,km nehrajú rolu,motor mal problém.Že jeden z tisícov motorov klakne je smutné,ale má príčinu.Ja som bol na EK pri 575 tis km a tiež mu naložili,všetko ok.Proste to nie je o km
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

velmi neprijemna situacia :( nikto z nas by nechcel.
Vyjadrim sa k dvom veciam :

a) 6000 eur je blbost za takyto motor, to musis vyriesit lacnejsie kupou ineho (ale s nutnou podmienkou : REALNA zaruka)
b) 2.2d od Mazdy... nebol to zrovna nepriestrelny diesel. Ich najlepsi motor to tiez urcite nebol.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
martincichy
Príspevky: 5422
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Pre tento motor som nasiel maximalnu hodnotu 5200 otacok. Odporucam Ti napisat list importerovi opytat sa na maximalne otacky pre tento motor. Ak Ti odpise menej ako 5400, staci uz len dobry advokat.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Za prvé sú to nespoľahlivé motory, by som povedal prúserové.
U všetkých tých motorov dochádza k poškodeniu vačky, obrusuje sa, bordel ide logicky do olejovej vane a mikročastice natiahne čerpadlo a ženie celým mazacím systémom


Za druhé - určite ten motor nešiel vytočiť viac otáčok ako je zadefinované v ECU

Takých áut od Mazdy kde je poškodená 2.2D je plno
Ono by to prišlo v tvojom prípade tak či tak
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak raz má ecu zadané 2500 ot (volnobeh z automatom) tak to neprekročí a otáčky budú presne 2500. Lenže motor ženie palivo,a palivom je aj olej a ak technický stav umožní aby sa dostal do spalovacieho procesu je zle. Tu ale nie je jasné čo sa presne stalo,lebo popis dáva skôr obraz zadretia a to je o niečom úplne inom.Najskôr o dlhodobom jazdení z naftou v olejovej vani.Podrobnosti nevieme,ale 130 tis km veľa možností neposkytuje
pacok
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacok »

Kolegovi tiez takto klakla kluka po jazde na dialnici pri cca 100kmh na Mazde cx7 2.2 Diesel 2014.Mal asi 170 tkm a udrziaval ho vo vybornom stave.Takze tiez sa priklanam k nazoru ze tieto motory su nic moc.
YxoYpsilono
Príspevky: 3390
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

martincichy napísal:Pre tento motor som nasiel maximalnu hodnotu 5200 otacok. Odporucam Ti napisat list importerovi opytat sa na maximalne otacky pre tento motor. Ak Ti odpise menej ako 5400, staci uz len dobry advokat.
Dobry napad, lenze je to Mazda.
Mazda nema na Slovensku zastupenie.
U nas tuto znacku predava cesky dovozca.
V cesku boli pripady, kedy tento dovozca viacerym ludom neuznaval zarucne reklamacie - predovsetkym suvisiace s naftovymi motormi.

Preto je moznost, ze dovozca bude spolupracovat IMHO minimalna.

Zly vyber auta.
Mazda zjavne nema zaujem o sk trh.
YxoYpsilono
Príspevky: 3390
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Mazda ma dlhodobo problemy s naftovymi motormi. Je to konstrukcna chyba a vdaka absencii seriozneho importera na nu uz doplatili viaceri majitelia.

Ako je uvedene vyssie, motor pri max otackach obmedzi elektronicky obmedzovac, ak sa tak nestalo, motor mal problem.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Ten motor ma pri 4500 ot/min max. vykon, nie maximalne otacky.
Zadavatel temy trosku blafuje, lebo aj jeho otackomer je ciachovany do 6000 otacok, kde cervene zvyraznenie je od 5000 otacok a od 5500 otacok je cervena vyraznejsia. O tom sa vsak akosi (zamerne?) zabudol zmienit. Obmadzovac otacok zasahuje pri tych cca 5200 ot/min.
Motor je to problemovy, velmi problemovy, ale to si akosi majitelia nechcu priznat.
Moze sa obhanat pravnikami, no na EK podla vsetkeho skutocne postupovali podla pravidiel a zial, chory motor to neprezil.
Tie Mazdy s tym motorom su v podstate bezcenne hracky, lebo oprava stoji tisice, vzhladom na zvyskovu cenu auta je to velky priekak.
lubos zimovcak
Príspevky: 3367
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

oco13 napísal:Pred nejakým časom tu bola okolo toho dosť vzrušená diskusia. Na niektorom papieri z EK je jasne napísané, prevadzkovatel stanice ek nezodpovedá za škody ak bola dodržaná metodika merania. Tvoj motor ak má v TP 4500rpm tak na týchto otáčkach mal zasiahnuť obmedzovač. Ten nezasiahol, takže si nemal auto v zodpovedajúcom tech. stave.
Blbé, ale taká je realita.
TERAZ sa mýliš.
Ja sa kvôli tomu tiež rozčuľujem na každej emisnej...
Nemecké autá majú BLOKOVANÉ vytáčanie motora, Max do 2.500,

Mne 508, 607 točia tiež vyše 5.200, červené pole je 4.500

Žiadny obmedzovač otáčok tam nie je...,resp.,je veľmi vysoko.
To isté v nákladnom aute, točia vysoko nad 2.500-2.800

Pojepane skkurrrvene STK na slovenský spôsob.
Nikde inde v civilizovanom svete takto to nie je.
V Maďarsku netocia do neba ako u nás. Ani tie s manuálnou prevodovkou...
Naposledy upravil/-a lubos zimovcak v 20.07.2021 14:54, upravené celkom 1 krát.
lubos zimovcak
Príspevky: 3367
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

martincichy napísal:Pre tento motor som nasiel maximalnu hodnotu 5200 otacok. Odporucam Ti napisat list importerovi opytat sa na maximalne otacky pre tento motor. Ak Ti odpise menej ako 5400, staci uz len dobry advokat.
Konečne rozumný človek a dobrý názor :300f:
lubos zimovcak
Príspevky: 3367
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

pacok napísal:Kolegovi tiez takto klakla kluka po jazde na dialnici pri cca 100kmh na Mazde cx7 2.2 Diesel 2014.Mal asi 170 tkm a udrziaval ho vo vybornom stave.Takze tiez sa priklanam k nazoru ze tieto motory su nic moc.
Veľa motorov BMW 2.0 D tiež kľaklo počas jazdy a nemali viac ako 150.000 km..., detto 1,4 tsi v W..., či nákladné motory, keď nejaký expert dal v zime veľa éteru do sania
oco13
Príspevky: 17824
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Luboš odpovedia ti automechanici, ale podla môjho sedliackeho rozumu má KAŽDY motor nejaké blokovanie proti "pretočeniu" V3S mala škrutku na čerpadle, nové motory majú elektronické blokovanie.
To že zadávatel niečo videl na otáčkomeri, neznamená, že také otáčky tam aj realne boli. Aj tachometer ukazuje do plusu hlavne v oblasti maxima.
Na dvore stojí nemec a dvaja francúzi a na volnobehu veselo až nad 5t, potom zasiahne obmedzovač a robí to hú - nič, hú - nič, ako ho obmedzovač vždy zastaví.
Neviem de hladať tému kde sa to riešilo, ale bol to nejaký starší Peugeot, ktorému sa rozletel motor na EK. Tam bola aj citácia z toho zbavenia sa zodpovednosti za prípadné problémy motora pri kontrole.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Napísať odpoveď

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných