Pomoc-SEAT LEON 1,9 TDI
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 23.04.2008 16:52 Zdieľať na Facebook
Pomoc-SEAT LEON 1,9 TDI
Zdravim vsetkych ! Potreboval by som radu.Mam Seat Leon 1,9TDI 81kw-110koni a ked potrebujem trochu sportovejsie jazdit tak mi ho zrazu zdusi a je z neho akoby hladky diesel.Vypnem zapalovanie,znova ho nastartujem a uz zas ide ako ma.Robi to nad cca.3500 otacok.Poradte co to moze zavinit.DAKUJEM.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
tato tema "straca sa mi vykon", "vypina sa mi turbo" a podobne sa tu opakuje kazdy tyzden dvakrat i ked je pravda ze o seatoch tu este nebola
seat pouziva VW techniku, hlavne motory a motormanagement. Vahy vzduchu, cidla, elektroniku (edc15, edc16 atd), turba a podobne. Pricinou tvojho problemu je to, ze riadiaca elektronika motoru zisti ze v motore sa nachadza prilis maly alebo prilis velky tlak od turba - jedna alebo druha vec sa deje uplne bezne a je slabinou VW motorov a technologie.
priciny problemov su dokolecka vzdy tie iste: prederavene podtlakove hadicky z turba, problem s regulacnym ventilom N75, problem s vahou vzduchu ktora je odfajcena a nespravne hodnoti kvantum vzduchu v sani, alebo najcastejsie zanesene turboduchadlo a jeho variabilita : lopatky ktore su vnutri v turbe a maju sa pohybovat podla toho kolko treba aby turbo tlacilo su zanesene "uspornou jazdou" majitela a nenatacaju sa v plnom rozsahu tak ako by sa mali:
http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html
no a potom sa najcastejsie prekracuje maximalny povoleny tlak a riadiaca jednotka motora to cele zvrhne do tzv. nudzoveho rezimu v ktorom motor ide "len tak aby auto prislo do servisu". Proste ako nalozena avia hore kopcom...
dve dobre spravy : cely problem je relativne jednoduche vyriesit (avsak musi to robit clovek ktory tomu rozumie) a je LACNE ho odstranit aj keby bolo turbo napoly kaput pretoze zohnat ine pouzite turbo stoji par tisickorun (povedzme pat tisic). Vymena je tiez jednoducha.
ak si z bratislavy alebo blizkeho okolia a chodis ku nam do hlavnej dediny slovenskej, ozvi sa mi sukromnou spravou, zcukneme sa a zadarmo ti spravim diagnostiku - kukneme co ten autiak hovori ze sa mu nezda.
seat pouziva VW techniku, hlavne motory a motormanagement. Vahy vzduchu, cidla, elektroniku (edc15, edc16 atd), turba a podobne. Pricinou tvojho problemu je to, ze riadiaca elektronika motoru zisti ze v motore sa nachadza prilis maly alebo prilis velky tlak od turba - jedna alebo druha vec sa deje uplne bezne a je slabinou VW motorov a technologie.
priciny problemov su dokolecka vzdy tie iste: prederavene podtlakove hadicky z turba, problem s regulacnym ventilom N75, problem s vahou vzduchu ktora je odfajcena a nespravne hodnoti kvantum vzduchu v sani, alebo najcastejsie zanesene turboduchadlo a jeho variabilita : lopatky ktore su vnutri v turbe a maju sa pohybovat podla toho kolko treba aby turbo tlacilo su zanesene "uspornou jazdou" majitela a nenatacaju sa v plnom rozsahu tak ako by sa mali:
http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html
no a potom sa najcastejsie prekracuje maximalny povoleny tlak a riadiaca jednotka motora to cele zvrhne do tzv. nudzoveho rezimu v ktorom motor ide "len tak aby auto prislo do servisu". Proste ako nalozena avia hore kopcom...
dve dobre spravy : cely problem je relativne jednoduche vyriesit (avsak musi to robit clovek ktory tomu rozumie) a je LACNE ho odstranit aj keby bolo turbo napoly kaput pretoze zohnat ine pouzite turbo stoji par tisickorun (povedzme pat tisic). Vymena je tiez jednoducha.
ak si z bratislavy alebo blizkeho okolia a chodis ku nam do hlavnej dediny slovenskej, ozvi sa mi sukromnou spravou, zcukneme sa a zadarmo ti spravim diagnostiku - kukneme co ten autiak hovori ze sa mu nezda.
-
- Príspevky: 813
- Dátum registrácie: 30.03.2008 11:30
- Bydlisko: KN Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 95
- Dátum registrácie: 19.01.2009 13:58 Zdieľať na Facebook
SEAT
No mam pre teba zlu s spravu a tou je ze sa s tebou luci turbo aj ked je moznost ze tam mas vadnu vahu vzduchu ja som mal toto na 1,8T a poviem ti ze uz sme zufali ale po 4 krat sme vymenili vahu vzduchu-na reklamaciu sak nikdo nekradne a bolo to v tom takze nakopni seata a rychlo do servisu.
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 23.04.2008 16:52 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
konkretnych chyb moze byt vela - presne ako bolo prezentovane. Je mi velmi luto ale mam vybite baterky vo vesteckej guli takze ti naozaj neviem 100% povedat od mojho stola co mas pokazene
musis s tym autom proste ist k niekomu kto tymto veciam rozumie. Idealne kto ma aj diagnostiku a zopar nahradnych dielov na vyskusanie (vaha vzduchu, prehodit, vyskusat, ventil N75, prehodit vyskusat, hadice menit okamzite automaticky lebo stoja par korun). A potom posledna vec ktora odchadza najcastejsie : turbo...
musis s tym autom proste ist k niekomu kto tymto veciam rozumie. Idealne kto ma aj diagnostiku a zopar nahradnych dielov na vyskusanie (vaha vzduchu, prehodit, vyskusat, ventil N75, prehodit vyskusat, hadice menit okamzite automaticky lebo stoja par korun). A potom posledna vec ktora odchadza najcastejsie : turbo...
-
- Príspevky: 97
- Dátum registrácie: 10.02.2009 11:29 Zdieľať na Facebook
nazdar
no chlape, turbo moze byt ale asi nie, bolo by to dobre pocut a vidiet.
ale vacsia moznost je nefunkcny EGR ventil, je to recirkulacia vyf. plynov spat do sania, a ked je to blbe tak to robi neplechu ako aj tebe, no prejavuje sa to aj inac ((
alebo, je niekde blbe nejake cidlo, tlak vzduchu, alebo tlak nafty.
ale ak nechces menit veci na slepo, zajdi diagnostiku, nechas tam par stovak, ale budes mudrejsi, mozno )))), nie vzdy to pomaha, a ked je zle toto EGR tak to potom so sebou vypisuje kopu chyb (((((
az ti turbo nepiska len svisti, tak by malo byt este v poho.
ale , ako som napoisal, bolo by dobre vidiet a pocut
no chlape, turbo moze byt ale asi nie, bolo by to dobre pocut a vidiet.
ale vacsia moznost je nefunkcny EGR ventil, je to recirkulacia vyf. plynov spat do sania, a ked je to blbe tak to robi neplechu ako aj tebe, no prejavuje sa to aj inac ((
alebo, je niekde blbe nejake cidlo, tlak vzduchu, alebo tlak nafty.
ale ak nechces menit veci na slepo, zajdi diagnostiku, nechas tam par stovak, ale budes mudrejsi, mozno )))), nie vzdy to pomaha, a ked je zle toto EGR tak to potom so sebou vypisuje kopu chyb (((((
az ti turbo nepiska len svisti, tak by malo byt este v poho.
ale , ako som napoisal, bolo by dobre vidiet a pocut
-
- Príspevky: 97
- Dátum registrácie: 10.02.2009 11:29 Zdieľať na Facebook
myslim ze to bude to EGR, tiez mi to robilo na mojom, ale ja mam jtd, len mne stacilo pustit a znova slapnut plyn a islo to dalej ako blazen, no menit som to nechcel tak som to odpojil a jazdim dodnes v poho, nic sa nedeje a uz je to nejaky piatok a dokonca mam aj nizsiu spotrebu
ale nech sa este ozvu aj mudrejsi
ale nech sa este ozvu aj mudrejsi
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 20.03.2007 16:39 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
sefe, jedna informacia pre teba : nech je AKYKOLVEK DOVOD pre padnutie do nudzoveho rezimu, !!! VZDY !!! po vypnuti motora a opatovnom nastartovani ti motor ide v normalnom rezime !!
samozrejme az do opatovneho objavenia sa priciny preco sa to zvrhlo a opatovneho padu do nudzaku - cize to v ZIADNOM PRIPADE nemusi byt "vaha vzduchu pretoze po otoceni klucikom ide vsetko normalne". Absolutne kludne to moze byt odfajcene turbo, absolutne v pohode to moze byt prederavena podtlakova hadicka alebo nefungujuci regulacny ventil N75, plus absolutne kludne to moze byt desat inych pricin.
samozrejme az do opatovneho objavenia sa priciny preco sa to zvrhlo a opatovneho padu do nudzaku - cize to v ZIADNOM PRIPADE nemusi byt "vaha vzduchu pretoze po otoceni klucikom ide vsetko normalne". Absolutne kludne to moze byt odfajcene turbo, absolutne v pohode to moze byt prederavena podtlakova hadicka alebo nefungujuci regulacny ventil N75, plus absolutne kludne to moze byt desat inych pricin.
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 30.11.2006 08:00 Zdieľať na Facebook
mal som takýto problém, dal som dole sacie potrubiem ktoré bolo dosť zanesené, a teda prietok vzduchu bol menší, vyčistil som ho a odvtedy mi auto ide. Toto vyskúšaj a uvidíš, nestojí ťa to nič, maximálne nové tesnenie pod sanie. Mám tiež motor TDI 110k na ňom skutočných 200000km a robil mi to isté ako opisuješ.
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 22.06.2009 20:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 476
- Dátum registrácie: 26.01.2009 12:25 Zdieľať na Facebook
OMFG... mam rad takych co odpajaju EGR... EGR ventil reguluje monozstvo spalin resp. obsah spalin tak ze prepusta ich urcitu cast spat do spalovacieho priestoru... "Mudrejsi" si vsak myslia ze ked ho vyradia z cinnosti tak ziskaju cistu zmes a maju vyssi vykon co je blbost... RJ pri priprave zmesy pocita aj s EGR ventilom... a teda ma to svoj vyznam v tom zmysle ze jednak neziskas pozadovanu teplotu palivovej zmesy a zlozenie palivovej zmesy... Cize po lopate povedane nedochadza k spravnemu spalovaniu teda takemu k akemu je naprogamovana RJ... Z toho dovodu kedze si odpojil EGR by si si mal v provom rade upravit palivovu mapu aby si mal ten akoze vacsi vykon alebo mozno nizsiu spotrebu a samozrejme pustal potrubim spravne spalenu zmes ani e pnu nejakych NOx a podobre... takze moc si si nepomohol a este nam aj smrdis po cestach...6DODIAK5 napísal:myslim ze to bude to EGR, tiez mi to robilo na mojom, ale ja mam jtd, len mne stacilo pustit a znova slapnut plyn a islo to dalej ako blazen, no menit som to nechcel tak som to odpojil a jazdim dodnes v poho, nic sa nedeje a uz je to nejaky piatok a dokonca mam aj nizsiu spotrebu
ale nech sa este ozvu aj mudrejsi
Kazdopadne k teme... je velmi zaujimave ze radis chalanovi ze to bude EGR ventil ked sam si ho odpojil a zraru ti ide auto dobre... nezda sa ti ze je to nejaka hlupost? Zrazu RJ jednotka nema signal z EGR ventilu a to ma akoze pomoct? Pred tym mala mozno zle signaly z EGR podla teba a teraz uz nema ziadny tak mi to vysvetli prosim ako by to pomohlo? Kedze v oboch pripadoch sa jedna o chybu
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
doktore takto:
1) uznavam tvoje argumenty
2) empiricke skusenosti ukazuju ze spotreba je naozaj MENSIA. Nielen podla palubneho pocitaca ale aj podla skutocneho tankovania. Jedna sa o nejake desatiny litra, urcite nie dva litre - zazraky sa nedeju - ale ludia fakt reportuju mensiu realnu spotrebu
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=94275
3) ano, viacej smrdis respektive viac zatazujes zivotne prostredie
4) ano, v zime asi trosku neskor ohrejes motor ; na to ale mas v serioznom aute prihrievac (bufik z nezavisleho kurenia, akurat dialkove ovladanie ti chyba) respektive priamo cele nezavisle kurenie aby si nestartoval motor studeny minus patnast stupnov ale plus styridsat.
5) ja osobne nemam zaslepene EGR takze nerozpravam ako fanaticky obhajca
1) uznavam tvoje argumenty
2) empiricke skusenosti ukazuju ze spotreba je naozaj MENSIA. Nielen podla palubneho pocitaca ale aj podla skutocneho tankovania. Jedna sa o nejake desatiny litra, urcite nie dva litre - zazraky sa nedeju - ale ludia fakt reportuju mensiu realnu spotrebu
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=94275
3) ano, viacej smrdis respektive viac zatazujes zivotne prostredie
4) ano, v zime asi trosku neskor ohrejes motor ; na to ale mas v serioznom aute prihrievac (bufik z nezavisleho kurenia, akurat dialkove ovladanie ti chyba) respektive priamo cele nezavisle kurenie aby si nestartoval motor studeny minus patnast stupnov ale plus styridsat.
5) ja osobne nemam zaslepene EGR takze nerozpravam ako fanaticky obhajca
-
- Príspevky: 476
- Dátum registrácie: 26.01.2009 12:25 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných