Pomoc-SEAT LEON 1,9 TDI

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

NOROMUSCLE
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 23.04.2008 16:52
Zdieľať na Facebook

Pomoc-SEAT LEON 1,9 TDI

Príspevok od používateľa NOROMUSCLE »

Zdravim vsetkych ! Potreboval by som radu.Mam Seat Leon 1,9TDI 81kw-110koni a ked potrebujem trochu sportovejsie jazdit tak mi ho zrazu zdusi a je z neho akoby hladky diesel.Vypnem zapalovanie,znova ho nastartujem a uz zas ide ako ma.Robi to nad cca.3500 otacok.Poradte co to moze zavinit.DAKUJEM.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

tato tema "straca sa mi vykon", "vypina sa mi turbo" a podobne sa tu opakuje kazdy tyzden dvakrat i ked je pravda ze o seatoch tu este nebola :)

seat pouziva VW techniku, hlavne motory a motormanagement. Vahy vzduchu, cidla, elektroniku (edc15, edc16 atd), turba a podobne. Pricinou tvojho problemu je to, ze riadiaca elektronika motoru zisti ze v motore sa nachadza prilis maly alebo prilis velky tlak od turba - jedna alebo druha vec sa deje uplne bezne a je slabinou VW motorov a technologie.

priciny problemov su dokolecka vzdy tie iste: prederavene podtlakove hadicky z turba, problem s regulacnym ventilom N75, problem s vahou vzduchu ktora je odfajcena a nespravne hodnoti kvantum vzduchu v sani, alebo najcastejsie zanesene turboduchadlo a jeho variabilita : lopatky ktore su vnutri v turbe a maju sa pohybovat podla toho kolko treba aby turbo tlacilo su zanesene "uspornou jazdou" majitela a nenatacaju sa v plnom rozsahu tak ako by sa mali:

http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html

no a potom sa najcastejsie prekracuje maximalny povoleny tlak a riadiaca jednotka motora to cele zvrhne do tzv. nudzoveho rezimu v ktorom motor ide "len tak aby auto prislo do servisu". Proste ako nalozena avia hore kopcom...

dve dobre spravy : cely problem je relativne jednoduche vyriesit (avsak musi to robit clovek ktory tomu rozumie) a je LACNE ho odstranit aj keby bolo turbo napoly kaput pretoze zohnat ine pouzite turbo stoji par tisickorun (povedzme pat tisic). Vymena je tiez jednoducha.

ak si z bratislavy alebo blizkeho okolia a chodis ku nam do hlavnej dediny slovenskej, ozvi sa mi sukromnou spravou, zcukneme sa a zadarmo ti spravim diagnostiku - kukneme co ten autiak hovori ze sa mu nezda.
tihi222
Príspevky: 813
Dátum registrácie: 30.03.2008 11:30
Bydlisko: KN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tihi222 »

"mp3turbo" TDI Doctor vzdy pomoze :2f93:
Mili09
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 19.01.2009 13:58
Zdieľať na Facebook

SEAT

Príspevok od používateľa Mili09 »

No mam pre teba zlu s spravu a tou je ze sa s tebou luci turbo aj ked je moznost ze tam mas vadnu vahu vzduchu ja som mal toto na 1,8T a poviem ti ze uz sme zufali ale po 4 krat sme vymenili vahu vzduchu-na reklamaciu sak nikdo nekradne a bolo to v tom takze nakopni seata a rychlo do servisu.
NOROMUSCLE
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 23.04.2008 16:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa NOROMUSCLE »

Vdaka chlapi,ale ja potrebujem vediet konkretnu chybu od niekoho kto sa s tym uz stretol.A vie urcite poradit.Nechcem vymienat zbytocne kopu veci na aute.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

konkretnych chyb moze byt vela - presne ako bolo prezentovane. Je mi velmi luto ale mam vybite baterky vo vesteckej guli takze ti naozaj neviem 100% povedat od mojho stola co mas pokazene :)

musis s tym autom proste ist k niekomu kto tymto veciam rozumie. Idealne kto ma aj diagnostiku a zopar nahradnych dielov na vyskusanie (vaha vzduchu, prehodit, vyskusat, ventil N75, prehodit vyskusat, hadice menit okamzite automaticky lebo stoja par korun). A potom posledna vec ktora odchadza najcastejsie : turbo...
6DODIAK5
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 10.02.2009 11:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 6DODIAK5 »

nazdar
no chlape, turbo moze byt ale asi nie, bolo by to dobre pocut a vidiet.
ale vacsia moznost je nefunkcny EGR ventil, je to recirkulacia vyf. plynov spat do sania, a ked je to blbe tak to robi neplechu ako aj tebe, no prejavuje sa to aj inac :(((
alebo, je niekde blbe nejake cidlo, tlak vzduchu, alebo tlak nafty.
ale ak nechces menit veci na slepo, zajdi diagnostiku, nechas tam par stovak, ale budes mudrejsi, mozno :))))), nie vzdy to pomaha, a ked je zle toto EGR tak to potom so sebou vypisuje kopu chyb :(((((( :3c90:
az ti turbo nepiska len svisti, tak by malo byt este v poho.
ale , ako som napoisal, bolo by dobre vidiet a pocut
6DODIAK5
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 10.02.2009 11:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 6DODIAK5 »

myslim ze to bude to EGR, tiez mi to robilo na mojom, ale ja mam jtd, len mne stacilo pustit a znova slapnut plyn a islo to dalej ako blazen, no menit som to nechcel tak som to odpojil a jazdim dodnes v poho, nic sa nedeje a uz je to nejaky piatok a dokonca mam aj nizsiu spotrebu :2f93:
ale nech sa este ozvu aj mudrejsi :300f:
P373R
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 20.03.2007 16:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa P373R »

ja si skor myslim ze to bude vaha vzduchu , ked to ide a odrazu vypne a staci len klucom otocit tak asi vaha...ne neviem treba sa na to mrknut
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

sefe, jedna informacia pre teba : nech je AKYKOLVEK DOVOD pre padnutie do nudzoveho rezimu, !!! VZDY !!! po vypnuti motora a opatovnom nastartovani ti motor ide v normalnom rezime !!

samozrejme az do opatovneho objavenia sa priciny preco sa to zvrhlo a opatovneho padu do nudzaku - cize to v ZIADNOM PRIPADE nemusi byt "vaha vzduchu pretoze po otoceni klucikom ide vsetko normalne". Absolutne kludne to moze byt odfajcene turbo, absolutne v pohode to moze byt prederavena podtlakova hadicka alebo nefungujuci regulacny ventil N75, plus absolutne kludne to moze byt desat inych pricin.
vladom2@post.sk
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 30.11.2006 08:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vladom2@post.sk »

mal som takýto problém, dal som dole sacie potrubiem ktoré bolo dosť zanesené, a teda prietok vzduchu bol menší, vyčistil som ho a odvtedy mi auto ide. Toto vyskúšaj a uvidíš, nestojí ťa to nič, maximálne nové tesnenie pod sanie. Mám tiež motor TDI 110k na ňom skutočných 200000km a robil mi to isté ako opisuješ.
fabka1980
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 22.06.2009 20:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fabka1980 »

treba podtlakovu membranu vymenit,mam ak chces 100eur a nie cele turbo 0908365390
dr.risko
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 26.01.2009 12:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dr.risko »

6DODIAK5 napísal:myslim ze to bude to EGR, tiez mi to robilo na mojom, ale ja mam jtd, len mne stacilo pustit a znova slapnut plyn a islo to dalej ako blazen, no menit som to nechcel tak som to odpojil a jazdim dodnes v poho, nic sa nedeje a uz je to nejaky piatok a dokonca mam aj nizsiu spotrebu :2f93:
ale nech sa este ozvu aj mudrejsi :300f:
OMFG... mam rad takych co odpajaju EGR... EGR ventil reguluje monozstvo spalin resp. obsah spalin tak ze prepusta ich urcitu cast spat do spalovacieho priestoru... "Mudrejsi" si vsak myslia ze ked ho vyradia z cinnosti tak ziskaju cistu zmes a maju vyssi vykon co je blbost... RJ pri priprave zmesy pocita aj s EGR ventilom... a teda ma to svoj vyznam v tom zmysle ze jednak neziskas pozadovanu teplotu palivovej zmesy a zlozenie palivovej zmesy... Cize po lopate povedane nedochadza k spravnemu spalovaniu teda takemu k akemu je naprogamovana RJ... Z toho dovodu kedze si odpojil EGR by si si mal v provom rade upravit palivovu mapu aby si mal ten akoze vacsi vykon alebo mozno nizsiu spotrebu a samozrejme pustal potrubim spravne spalenu zmes ani e pnu nejakych NOx a podobre... takze moc si si nepomohol a este nam aj smrdis po cestach...

Kazdopadne k teme... je velmi zaujimave ze radis chalanovi ze to bude EGR ventil ked sam si ho odpojil a zraru ti ide auto dobre... nezda sa ti ze je to nejaka hlupost? Zrazu RJ jednotka nema signal z EGR ventilu a to ma akoze pomoct? Pred tym mala mozno zle signaly z EGR podla teba a teraz uz nema ziadny tak mi to vysvetli prosim ako by to pomohlo? Kedze v oboch pripadoch sa jedna o chybu :40bd:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

doktore takto:

1) uznavam tvoje argumenty

2) empiricke skusenosti ukazuju ze spotreba je naozaj MENSIA. Nielen podla palubneho pocitaca ale aj podla skutocneho tankovania. Jedna sa o nejake desatiny litra, urcite nie dva litre - zazraky sa nedeju - ale ludia fakt reportuju mensiu realnu spotrebu

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=94275

3) ano, viacej smrdis respektive viac zatazujes zivotne prostredie

4) ano, v zime asi trosku neskor ohrejes motor ; na to ale mas v serioznom aute prihrievac (bufik z nezavisleho kurenia, akurat dialkove ovladanie ti chyba) respektive priamo cele nezavisle kurenie aby si nestartoval motor studeny minus patnast stupnov ale plus styridsat.

5) ja osobne nemam zaslepene EGR takze nerozpravam ako fanaticky obhajca :)
dr.risko
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 26.01.2009 12:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dr.risko »

ano len to ze potom to na zaklade takychto rad to kazdy hlupak odpoji a vies sam ze to nema v skutocnosti taky efekt a iba zbytocne stupaju emisie... Niesom ekolog ale neda mi to...
Napísať odpoveď

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných