pokazene turbo-zniceny motor
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 385
- Dátum registrácie: 06.04.2013 11:49 Zdieľať na Facebook
pokazene turbo-zniceny motor
takze stala sa mi takato vec (napisem to cele, az by mi niekto vedel pomoct aj s pravnymi krokmi):
Vyhliadol som si Renault Lagunu 1.9dci r.v 2002 vyzerala fajn tak ze ju idem kupit, prisiel som, auto bolo ako na fotkach, chlapik to vraj kupoval z leasingovky a je to auto niekoho kto neplatil.
Tak som si sadol, prebehol cez par uliciek, vsetko vyzeralo byt ok, nemam rad natahovacky tak sme vypisali kupnu zmluvu vyplatil som ho a isiel prec. Zastal som na prvej pumpe ze dofukam kolesa, tak som potrel aj pod motor, nebol tam ziaden olej ani voda, ziadny problem hned som kupil a doplnil.
Po asi 10km som zastal ze pozrem ci je olej v poriadku, otvoril som kapotu a isiel dym zozadu z motora akoby pri turbe ale nebolo to dobre vidiet, otvoril som veko od oleja aj odtial sa jemne dymilo, byvam daleko odtial kde som ho kupoval tak ma napadlo ze pojdem po ceste a zastavim v servise. Asi po 5km som si pridal do kopca, hore vyradil a zrazu sa mi zvysili otacky na maximum, pedal neostal zaseknuty, auto ma kartu nie kluc tak som vybral kartu, stlacal start/stop engine a nic, uz asi 30s islo na plny plyn, myslel som ze sa budem pozeral ako zhori ale kym som sedel stale som tam mackal tie gombiky , nakoniec zhasol asi preto ze sa prehrial.
Volal som majitelov ze mu to donesiem naspat, ale on ze uz penaieze nemam bla bla (typicky ojebavac). Tak som zavolal policiu, policajti boli ochotny ale v podstate zbytocny, povedali ze s tym nic nespravia ze to je obciansko pravny spor ze to riesia sudy. Jeden ten policajt sa ale trochu vyznal a povedal ze sa mohlo stat to, ze turbo je uz pokazene a cucalo olej az kym ho nevstreklo do motoru a ked tam horel olej a nafta tak sa zvysili tie otacky.
Teraz ma hlavne zaujima ci v tom moze mat pravdu, ja som auto dal odtiahnut ale nechal som ho tam a teraz je v podstate daleko od domu a stale ani nie je napisane na mna.
Vyhliadol som si Renault Lagunu 1.9dci r.v 2002 vyzerala fajn tak ze ju idem kupit, prisiel som, auto bolo ako na fotkach, chlapik to vraj kupoval z leasingovky a je to auto niekoho kto neplatil.
Tak som si sadol, prebehol cez par uliciek, vsetko vyzeralo byt ok, nemam rad natahovacky tak sme vypisali kupnu zmluvu vyplatil som ho a isiel prec. Zastal som na prvej pumpe ze dofukam kolesa, tak som potrel aj pod motor, nebol tam ziaden olej ani voda, ziadny problem hned som kupil a doplnil.
Po asi 10km som zastal ze pozrem ci je olej v poriadku, otvoril som kapotu a isiel dym zozadu z motora akoby pri turbe ale nebolo to dobre vidiet, otvoril som veko od oleja aj odtial sa jemne dymilo, byvam daleko odtial kde som ho kupoval tak ma napadlo ze pojdem po ceste a zastavim v servise. Asi po 5km som si pridal do kopca, hore vyradil a zrazu sa mi zvysili otacky na maximum, pedal neostal zaseknuty, auto ma kartu nie kluc tak som vybral kartu, stlacal start/stop engine a nic, uz asi 30s islo na plny plyn, myslel som ze sa budem pozeral ako zhori ale kym som sedel stale som tam mackal tie gombiky , nakoniec zhasol asi preto ze sa prehrial.
Volal som majitelov ze mu to donesiem naspat, ale on ze uz penaieze nemam bla bla (typicky ojebavac). Tak som zavolal policiu, policajti boli ochotny ale v podstate zbytocny, povedali ze s tym nic nespravia ze to je obciansko pravny spor ze to riesia sudy. Jeden ten policajt sa ale trochu vyznal a povedal ze sa mohlo stat to, ze turbo je uz pokazene a cucalo olej az kym ho nevstreklo do motoru a ked tam horel olej a nafta tak sa zvysili tie otacky.
Teraz ma hlavne zaujima ci v tom moze mat pravdu, ja som auto dal odtiahnut ale nechal som ho tam a teraz je v podstate daleko od domu a stale ani nie je napisane na mna.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Je to presne tak,olej ktorý turbo pustí zaplní intercooler a následne ak ho je tam príliš a dosiahne určitú hladinu,ho motor nasaje a to je dôvod že ho nešlo zhasnúť.Motor šiel vlastne na ten nasávaný olej až do chvíle kým ho nespotreboval. Dôsledky môžu byť rôzne,je to rôzne.Niekde to končí vyčistením komplet sacieho traktu plus výmena turba,a niekde to končí zničením ložisiek klukovej hriadele atd atd.
Rozhodne ten kto to auto predal vedel na 1000 % čo predáva,lebo olej musel ubúdať slušným tempom,a o tom sa nedá nevedieť,ten proces trvá dosť dlhý čas a praskne vo chvíly ak je oleja v chladiči nazbieraného tolko že uzavrie saciu stranu.
Rozhodne ten kto to auto predal vedel na 1000 % čo predáva,lebo olej musel ubúdať slušným tempom,a o tom sa nedá nevedieť,ten proces trvá dosť dlhý čas a praskne vo chvíly ak je oleja v chladiči nazbieraného tolko že uzavrie saciu stranu.
-
- Príspevky: 385
- Dátum registrácie: 06.04.2013 11:49 Zdieľať na Facebook
ano, takto mi to vysvetlil ten policajt, potom sa ten motor este nastartoval len ho klepotalo a zas som ho radsej vypol, takze aspon nieco...kazdopadne so mnou vyjebal, ale tiez som pri kupe spravil vela chyb a asi si za to mozem sam ale teraz som uz aj ja mudry, len dufam ze mi posle technicky nech je to aspon MOJE auto...inak mozem ho prihlasit aj ked nema ek stk a priveziem ho na overnie VIN na voziku? a je jedno kde ho prihlasim? lebo je skoro nemozne aby som si ho taku dialku priviezol domov
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Aj ked sa tu nájde niekto kto obhajuje tieto motory že nemá problém tak či onak sú to najprúserovejšie Renaulty aké kedy zišli z pásov
Nedal by som za to ani deravý groš...
Moja rada, pokúsiť sa dohodnúť s predávajúcim a ak to nepôjde tak to jednoducho zaviesť do šrotu a brať to ako ponaučenie do budúcna, že ked tu 10 ludí vraví že to je vrak a 2 že sú maximálne spokojný tak treba počúvať tú väčšinu
Lebo dávať to dokopy, znamená asi druhý motor, len že kde vziať taký čo na tom nebude podobne, na Renault fore by z toho človek napísal diplomovú prácu kolkým ludom ten motor vybuchol
PS , alebo si zobrať radu od pána "danielpolacek"
Nedal by som za to ani deravý groš...
Moja rada, pokúsiť sa dohodnúť s predávajúcim a ak to nepôjde tak to jednoducho zaviesť do šrotu a brať to ako ponaučenie do budúcna, že ked tu 10 ludí vraví že to je vrak a 2 že sú maximálne spokojný tak treba počúvať tú väčšinu
Lebo dávať to dokopy, znamená asi druhý motor, len že kde vziať taký čo na tom nebude podobne, na Renault fore by z toho človek napísal diplomovú prácu kolkým ludom ten motor vybuchol
PS , alebo si zobrať radu od pána "danielpolacek"
Kludne teda môžeš vymeniť motor, lebo je to úplne bežná vec, druhý zoženieš za 500€ a máš na rok pokoj, potom zoženieš druhý, tretí a tak dookola, ved je to úplne normálna vecdanielpolacek napísal:Ivkoo netáraj,ešte raz hovorím že motor je bežná vymenitelná súčiastka,mení sa bežne na všetkých autách./aj na Subaru/.
Nielen u nás,ale všade na svete.
Naposledy upravil/-a ivko1 v 26.07.2013 22:37, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 385
- Dátum registrácie: 06.04.2013 11:49 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Dobre ti radím , do toho auta ani cent ...
Ja sa vozím na aute čo žere 10l benzínu, pre niekoho moc, pre mna adekvátna spotreba vzhladom na spolahlivosť.
Niekto sa na aute vozí, iný vozí auto (po servisoch)
Tuto si trochu počítaj aby si si urobil názor či to má zmysel alebo nie http://forum.renaultclub.cz/viewforum.p ... 4707795b1f
Ja sa vozím na aute čo žere 10l benzínu, pre niekoho moc, pre mna adekvátna spotreba vzhladom na spolahlivosť.
Niekto sa na aute vozí, iný vozí auto (po servisoch)
Tuto si trochu počítaj aby si si urobil názor či to má zmysel alebo nie http://forum.renaultclub.cz/viewforum.p ... 4707795b1f
Naposledy upravil/-a ivko1 v 26.07.2013 22:41, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 385
- Dátum registrácie: 06.04.2013 11:49 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
A komu to chceš predať ? To auto je známe tým že kludne u funglovice od 0km po 100tkm šlo pod kapotu tretie turbo, a kludne aj druhá sada vstrekov, práskal na tom intercooler , haprovala elektronika, v tom čase nik velmi nevedel o háklivosti štartovacích kariet...
Boli ludia čo do servisu toho auta nasypali za rok aj 100000,-Kč
Čítaj a uvidíš http://forum.renaultclub.cz/viewforum.p ... 4707795b1f nabudúce sa pred kúpou auta radšej porad na fore, je to lacnejšie - lepšie povedané zadarmo, po kúpe je často neskoro
Boli ludia čo do servisu toho auta nasypali za rok aj 100000,-Kč
Čítaj a uvidíš http://forum.renaultclub.cz/viewforum.p ... 4707795b1f nabudúce sa pred kúpou auta radšej porad na fore, je to lacnejšie - lepšie povedané zadarmo, po kúpe je často neskoro
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Rozhodne tento prípad bude ten z lepším koncom kde sa pôjde z nevelkým nákladom ďalej.nakoľko bežal hodný čas bez riadneho mazania treba zarátak medzi NUTNÉ práce aj výmenu šálok na kľuke,ale to je nie je velký náklad našťastie a ten motor si to tak či tak musí dostať aj keď nekľakne turbo.Ak neurobíš,kľakne pre zmenu spodok motora.Garantovane a z galaktickou istotou
-
- Príspevky: 385
- Dátum registrácie: 06.04.2013 11:49 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 385
- Dátum registrácie: 06.04.2013 11:49 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Teraz mám fakt pocit že si to kúpil čisto na kšeft a opálil si sa , ale takéto veci kšeftári dávno vedia, to je doslova nepredajné auto
Tam nie že lacno kúpim a obratom predám so ziskom, ale lacno kúpim a ešte lacnejšie predám
Tam nie že lacno kúpim a obratom predám so ziskom, ale lacno kúpim a ešte lacnejšie predám
Naposledy upravil/-a ivko1 v 27.07.2013 05:56, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 29.03.2013 14:07 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1596
- Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38 Zdieľať na Facebook
Co si cakal s autom s rocnikom 2002? Take nemas ani jedno, co by si kupil a vozil sa. Pokial bude mat ten motor dobre tlaky, zrepasujes spodok motora, turbo a vozis sa dalej. Skontroluj na diagnostike korekcie trisiek, ak by to bolo v norme, este dost posluzi. Ked s aoplatilo kupit, co bolo za 1000E? rocnik 2002 uz za 3000e tazko predas.
-
- Príspevky: 765
- Dátum registrácie: 14.02.2009 03:56 Zdieľať na Facebook
Ten kto to predaval nemusel vediet nič. Turbo jednoducho mohlo odist narazovo. Mne odišlo turbo na zakaznikovom aute s ktorym ku mne normalne prišiel pri skušobnej jazde 300 m od dielne mi nasalo olej do sania /3 ojnice krive/. A turbo dovtety nejavilo žiadne priznaky, že chce skončit.mhlavaty napísal:Je to presne tak,olej ktorý turbo pustí zaplní intercooler a následne ak ho je tam príliš a dosiahne určitú hladinu,ho motor nasaje a to je dôvod že ho nešlo zhasnúť.Motor šiel vlastne na ten nasávaný olej až do chvíle kým ho nespotreboval. Dôsledky môžu byť rôzne,je to rôzne.Niekde to končí vyčistením komplet sacieho traktu plus výmena turba,a niekde to končí zničením ložisiek klukovej hriadele atd atd.
Rozhodne ten kto to auto predal vedel na 1000 % čo predáva,lebo olej musel ubúdať slušným tempom,a o tom sa nedá nevedieť,ten proces trvá dosť dlhý čas a praskne vo chvíly ak je oleja v chladiči nazbieraného tolko že uzavrie saciu stranu.
To, že Ty si pretočil motor je smola a neskusenost, lebo ked sa mi niečo take udeje udusim motor na zaradenej rychlosti.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 53 neregistrovaných