1 012 629
inzerátov
Pridať inzerát

Po vymene rozvodov, nelogicke poruchy v elektroinštalacii.

   Obsah fóra Auto-moto fórum Bežné poruchy benzínových aut
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
laco1871
Vážený člen - Gallardo (157)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 2678
Nabehané: 16 dní 20 hod 55 min
Predmet: Po vymene rozvodov, nelogicke poruchy v elektroinštalacii. PríspevokZaslal: 18.05.2017 07:16   
Dobrý deň,

keďže sa mi aj na mojom vozidle stalo,že po vymene rozvodov
alebo ich súčasti (aktuatory vačkových hriadeĺov)

OBD vyhadzuje chybový kod poruchy v elektroinštalacii ,
jednak čo sa týka pripadu mojho vozidla (code P0365)

Alebo napriklad tu v tejto téme :

https://forum.autobazar.eu/fiat-grande-punto-z-4-z6v-7zkw-pz685-t71322.html

AKO JE TO MOŽNÉ ???

Možno by sa niekto vedel vyjadriť aj trochu širšie o príčinách tohto javu.

Lebo pribudaju tu na fore také témy,že po vymene rozvodov
je jedno či po 120 000 km alebo po 160 000 km
vyhadzuje taku a taku chybu,čo sa týka elektroinštalacie powertrainu.

Sú kazové el.sučasti ako relátka , alebo je chyba v koncovkách a konektoroch alebo kde ?

Ďakujem za konštruktívne prispevky.

Typ motora neuvádzam,jedna sa o benzínové motory so stupňom riadenia emisií Euro V s rokom výroby po 2010 .
Citovať
bajo777
VIP člen - Veyron (444)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 8903
Nabehané: 3 mes 3 dní 15 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 18.05.2017 09:47   
Ja ti nevim laci vsetko splnam v zadani a k ziadnym "javom" nedochadza, rozmyslam v com je rozdiel...jaaj ja som to dal robit mhlavatemu, to si asi neurobil ze ?
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1823)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17041
Nabehané: 2 mes 27 dní 13 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 18.05.2017 11:01   
Bajo si zlatý,ale ver že som sa v živote narobil chýb a skecol niečo úplne tak ako ktokoľvek iný.Rozdiel v práci je viac menej v maličkosťiach.Väčšinou v tom že myslíš inak,tj myslíš na veci ako šachista,pár krokov dopredu.nespoliehaš na pamäť,ale pokojne si napr označíš konektory pretože pri skladaní strácaš čas hladaním a párovaním,čož stane sa že dva konektory dosiahnu to isté miesto a sú rovnaké.Označíš si aj pozíciu remeňa (pôvodnú) pre istotu že niečo nájdeš aby si mal spätnú kontrolu či tam problém nebol,ak to auto umožnuje urobíš diagnostiku hôdnot a zaprotokoluješ si ju,čo bolo a ako bolo keď prichádzalo ešte pred opravou.Stojí to síce čas,troška energie,keď sa robia zásadné veci tak žiadne rušenie,kľud v robote,žiadne telefony a odbiehania,roboty na etapy.Tam vznikajú chyby,keď sa niečo rozoberá,množstvo vecí vyzerá v pohode a jednoducho a tak si kopec vecí ľudia vôbec nevšímajú a nevenujú tomu pozornosť,a to sa vymstí.A to dnešné - rychlo rychlo,samá naháňačka,telefon večne v uchu.Vidím to doslova v každej dielni až na pár ozaj výnimiek.Z pánom "majstrom" sa nedá ani rozprávať 5 minút nerušene bez pobehovania a telefonovania,a tak vyzerá aj robota
Citovať
cviro123
Legenda - Ford T (606)
Založený: 03 december 2009
Príspevky: 9396
Nabehané: 4 mes 0 dní 19 hod
Bydlisko: Košice
PríspevokZaslal: 18.05.2017 11:06   
Prve co je cele zle je pouzivat obycajne citacky chybovych kodov a vyhladavat mozne priciny vo vseobecnych databazach po internete. Trafi sa v paru percentach? mozno. Maju velmi minimalne resp. ziadne moznosti overenia chybovych zalezitosti. Aj tie trosicku lepsie vseobecne jednoducho nemaju ziadny softver napisany pre pracu porovnatelne s diagnostikou, ktora stoji zato, nevedia pracovat s prikazmi protokolov pre merania a cinnosti, ktore prebiehaju v jednotkach a komunikaciach medzi sebou. Porovnatelne ako keby som elektroniku opravoval kladivom po dedovi :)
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (157)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 2678
Nabehané: 16 dní 20 hod 55 min
PríspevokZaslal: 18.05.2017 12:02   
cviro SUHLAS,
maš pravdu ,
lenže treba si uvedomiť,že vo všetkom je to podobné ako rozlišuje norma sposobilosti v elektrotechnike

OSOBA LAIK

Osoba poučená

osoba ZNALÁ

Osoba ZNALÁ, a prreskúšaná
ktorá ma sposobilosť a poučenie SAMOSTATNEJ PRÁCE

Ja som laik a ZMYSLOM založenia mojej témy je TAKTO ZISKAŤ ZNALOSTI od špičkových profesionalov

Čsestne sa k tomu priznavam,že TAKÝ je moj ZÁMER založenia tejto témy .

Nie je logické, aby ja som vo svojich 46 rokoch veku sa zapísal do elektrotechnickej školy
a 4 roky ju denne navštevoval a získal v tejto problematike nejaký prehľad..

To nemože nikto chcieť odo mňa ,
ALE tak ako spomínaný mechanik DAL na net svoje poznatky a skusenosti, ČO treba v KTOROM prípade RIEŠIŤ , tak podobne očakávam teraz od Vás, milí PROFESIONALI, na tomto fore.

Ďakujem Vám.
Citovať
bajo777
VIP člen - Veyron (444)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 8903
Nabehané: 3 mes 3 dní 15 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 18.05.2017 12:29   
Milan komu cest, tomu cest, kto v zivote robil aj pokazil, tiez mam svoj zoznam "slavy" , podstatne je to moderne "lessons learned", v tomto si myslim ze bude dramaticky rozdiel...

Laco ja ti tak poviem, podla mna take ze tu dostanes radu toto urob a je to, asi existovat nebude, ovsem mozno keby si mal video zaznam co si ako robil, tak sa moze stat ze by sa ozval hlas - kukaj ! Tu si drapal zvazok, tu ci cvakol izolaciu ty truba, alebo keby si mal majstra za chrbtom by si pri volakom ukone dostal po paprci , takejto povahy to kludne moze byt a vysledky vidis...

No a obecnou diagnostikou citat chybu ? Ano, ved jasne splnila ocakavenie ! Ukazuje na powertrain , to je presne jej hlbka...u emisii by si mozno videl viac

Preto ako by som postupoval ? Najskor diagnostika - znackova ! Je uz menej dolezite ci autorozak alebo garaz, dolezitejsie co za obsluhu trafis...druhy alebo prvy krok, ako uznas za vhodne ? Urobit cely rozvod od znova ! Stejne si to potrtkal...je to jasne v inej teme si myslim...+ dobre oko znaleho co asi bolo v dosahu kedy a mohlo sa dodrbat...

Prajem vela stastia...budes ho potrebovat
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1823)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17041
Nabehané: 2 mes 27 dní 13 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 18.05.2017 16:43   
Univerzálne rady sú cesta do pekla,nezohľadńujú to,že x množstvo porúch má rôzne príčiny.pritom sa navonok javia rovnako.Hladanie poruchy,a systém hľadania a logika prístupu k tej istej veci sa môže dramaticky líšiť,a presne tak aj výsledok.Toto fórum je vlastne v 90% tém potvrdením,že kdesi sa k veciam pristupuje zle.Tu každý deň čítaš ako sa niečo vymenilo...a nebolo to ono.Vymenilo sa preto,lebo sa preberalo znenie diagnostiky.Diagnostika dnes (až na výnimky) je iba aliby pre výmeny,nevie sa používať,nie je známosť čo vlastne je kde a čo to znamená.Manuál k diagnostike niet a ani nemôže byť.Maximum sú ohraničenia hodnôt,to je ale trt platné pre prácu.Ak to niekto vie,a na čo pozrie presne vie čo to teraz znamená a je áno/nie dobré,ten si to vydrel na tisíckách hodín na samote,keď nik neruší,keď sa dá premýšlať,simulovať stavy,ale hlavne dobre si pamätať veci,ktoré sa udiali a ako sa udiali.A bieda diagnostiky v praxi je o to desivejšia že sa sama diagnostika nesmierne zdokonaľuje,ide stále do väčších podrobností.vlak ušiel,systém výučby ostal v 20 storočí a nedostatok času a chuti drieť na sebe začína byť ťažká deviza.Teší ma že sú výborný aj dnes,a mladý,akési talenty od prírody.jeden u mňa robil a vidím ako šlape do dobrej budúcnosti lebo hlavne chce a drie.Ale to je ako nájsť diamant,len tak oň nezakopneš
Len perlička na záver.Ak som v živote stretol človeka čo bol guru v profesii,tak boli vždy všetci ochotný sa rozprávať,ukázať,vysvetliť bez náznaku tajnosti,otvorený ako kniha.Kto vie h..o tak pri otázke na technickú zložitejšiu vec..ujde,alebo ...keď človek dopovie,zistí že ten človek sekundu nepočúval.Nebavia sa,dostať rozumnú odpoveď k veci ...nula bodov,len kolosálne sebavedomie
Citovať
cviro123
Legenda - Ford T (606)
Založený: 03 december 2009
Príspevky: 9396
Nabehané: 4 mes 0 dní 19 hod
Bydlisko: Košice
PríspevokZaslal: 19.05.2017 00:01   
K poslednemu odseku. Ja ak viem nieco, na nieco pridem tak to takisto poviem ale nie kazdemu a nie verejne len tak na internet to jednoducho nejde, poviem to sukromne a poviem to niekomu. Jednoducho su a budu veci, ktore sa nehadzu len tak do vetra.

To potom niekto pride o to dobrodruzstvo a radost ak to objavi sam :)
Citovať
pidizvi
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (120)
Založený: 20 september 2011
Príspevky: 2468
Nabehané: 21 dní 8 hod 47 min
Bydlisko: Luzna
PríspevokZaslal: 19.05.2017 06:41   
k tomu, ako sa po oprave niecoho moze objavit uplne nesuvisiaci elektricky problem, mam prihodu. Menil som na aute spojkovu kvapalinu tak, ze som uvolnil odvzdusnovak dole pri slave valci, jednoduche. Auto mi neskor po 5km jazdy zacalo trhat a doma diagnostika vypisala senzor pozicie kluky. Ten senzor bol asi 10 cm od toho odvzdusnovaka a ako som na neho striekal uvolnovaci sprej, tak som asi strekol aj na srob toho senzoru a uvolnil sa vibraciami. Takze som dotiahol senzor a vsetko v poriadku.
Som rozmyslal, ze ak by som to dal do servisu, tak kolko servisov by po diagnostike automaticky isli menit ten senzor, kolko z nich by to nepriznali ani potom a zauctovali by si aj za novy senzor, hoci by len dotiahli stary.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1823)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17041
Nabehané: 2 mes 27 dní 13 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 19.05.2017 07:44   
To by urobil iba sviniar,a trocha aj blázon.Staré a nové čidlo rozozná aj inak neznalý majitel auta.Ale výmena po diagnostike je vysoko pravdepodobná.
cviro....človek už naozal poobjavoval zaujímavé veci,niekedy pre neústupčivosť niekedy pomôže trocha štastia,ale veľmi ziedkavo sa niečo dozvie od kolegov.Skôr sa nejako ukecnú a chytíš stopu ako stopársky pes,ale dôležité veci sa veru neposúvajú.Možno pre blízkosť rajonov,ale zdielnosť je prakticky nulová.Človek má svoju oblasť práce,ale niekedy príde na ťahy aj z kuchyne iných a vtedy pochopí prečo sú tajnosti a na čom si vlastne pekne žijú.Ale je to ich biznis,keby nemali v hlave,nemali by ho.Tam si to viem aspoň ospravedlniť tým,že im tie znalosti z neba nespadli a dnes vedia a robia niečo ako jediný v širokom okolí a ak je velký problém,aj tak nakoniec vec skončí u nich.Len tvrdohlavý najskôr obehajú všetkých šuflikantov a keď je peňaženka prázdna a problém stále je,dajú si povedať a idú tam.Ten chalan ich porieši,dá si to zapaltiť a ..je sviňa.Také je ludské premýšlanie,nevadí že pol roka platil idiotov,teraz je sviňa ten čo to opravil.Zlaté slovenské pravidlo - múdre rozhodnutia vždy len ako posledná možnosť !!!
Citovať
cviro123
Legenda - Ford T (606)
Založený: 03 december 2009
Príspevky: 9396
Nabehané: 4 mes 0 dní 19 hod
Bydlisko: Košice
PríspevokZaslal: 19.05.2017 11:34   
Ja som este nevidel aby sa dotiahnuta srubka sam povolila :)

Ono to nie je regionalny problem maleho slovenska ked sa jedna o informacie casto detailnejsie, plati to celosvetovo a moze byt jeden z ameriky a druhy z europy a jednoducho to ostane neprezradene, dojde informacia do urciteho bodu dajme to mu s tymto sa to neda a teraz podme k tomu cim sa to da a je ticho, koniec. Vacsinou samozrejme ide o detaily vaznejsieho charakteru, ostavaju neprezradene a nikto ich nepovie ani na opacny koniec sveta. Dalsi dovod je napr. a neraz sa na to upozornovalo /SK sa to netyka lebo tu sa to neprebera vobec/ je ake diagnostiky a akym stylom su funkcne a pouzivane urcite vies na co myslim. A ked sa zacnu vytahovat detailne riesenia na co sa prislo a da sa to tak je vo vela pripadoch takmer iste, ze v dalsej verzii sa to uz dat nebude. To je jedna z veci preco sa nemoze vsetko pustat verejne do obehu aby to google nasiel :) Nieco sa prezradi a bl.i to vyrchlia na internet lebo ja viem a ukazem vam ze aky som dobry ze viem a v dalsej verzii pozera, ze sa neda, tak v tichucku si kazdy co to vie tak robi svoje.
Citovať
bajo777
VIP člen - Veyron (444)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 8903
Nabehané: 3 mes 3 dní 15 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 19.05.2017 11:40   
Ja viem, ja viem, nech to googl najde !

Cvirovi treba po pracovnej dobe vypnut eletriku a budu mat pokoj vyvojari nadlho
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
cviro123
Legenda - Ford T (606)
Založený: 03 december 2009
Príspevky: 9396
Nabehané: 4 mes 0 dní 19 hod
Bydlisko: Košice
PríspevokZaslal: 19.05.2017 12:00   
Sranda, sranda ale tak to je :) Ja z toho casto velmi velku srandu nemam jednoducho ludia musia vediet kde je hranica a rozmyslat, ze sami sebe robim zle ked sa po internete predieham kto bude vacsi frajer a zverejni viac info.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1823)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17041
Nabehané: 2 mes 27 dní 13 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 19.05.2017 12:17   
Viem o čom cviro píše,ale mám obavu že to existuje aj mimo automotive,možno ešte viac.Ak sa stretne rozum,húževnatosť a cielavedomosť,malo by to priniesť ovocie.Ja som neraz dostal otázku,či alebo ako sa dá naučiť diagnostika vyžšieho rádu.Ťažko sa na to odpovedá,ale platí a to garantovane,že tieto znalosti sú ako mozaika.Prvé políčka sú problém,ale od určitej úrovne už každá aj najmenšia informácia niekam zapadne kde sa tým uzavrú nové obrazy.
Musel som sa v duchu zasmiať,keď mi tu jeden mladý ing niečo robil zo softom,kodoval alebo čo si presne nepamätám,a točil obrazovku aby som ani na sekundu nevidel ani len to v čom pracuje.a dobre vedel čo robí,lebo stačí jeden jediný kuk a veci sú vyzradené.No a už nikdy nebude dôvod aby som prišiel zase a ešte mu odoberem zákazníkov.
Pred kolegom čo je moták môžeš pokojne robiť aj nahlas premýšlať,ale pred dobrým si musíš dať pozor ešte aj na náznak,lebo zajtra zistíš že je zle

cviro...k tomu čo si teraz písal...áno,je to tak.Ibaže,nie tak úplne.raz som mal príležitosť na nejakom školení hovoriť medzi štyrmi očami a otvorene z pánom,čo je takpovediac top guru v diagnostike.A kedže publikuje nesmierne veľa,školí atd.podiela sa na tvorbe zákonov,som mu dal otázku,či si tým nekope vlastnú záhubu.No a odpoveď bola...vôbec.To klúčové tam vždy chýba.Ak niekto je na úrovni že si to kľúčové vie doplniť lebo je až tak dobrý,nemám obavu že sa niečo pokazilo,tiež to nikdy ďalej neposunie.A skutočne ak som dobrý pozorovateľ,tak kľúčové veci zvyknú chýbať.Kto sa bez nich zaobíde,raz by sa tam dostal aj vlastnou snahou.Ale 99,99% to nikdy neprelomia.Google je dobrá vec,ale niet štatistiky či nenarobí viac škody ako užitku,hlúpy ho má na škodu,a múdry na prospech.A pomer je známy
Citovať
samsonko
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 19 máj 2017
Príspevky: 6
Nabehané: 25 min
PríspevokZaslal: 19.05.2017 12:22   
niektore tieto prispevky sa fakt nedaju citat, sa predbehujete kto toho viac vygoogli, niekedy je aj skoda sa pytat
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Bežné poruchy benzínových aut