Po otvorení expanzky chladiaca kvapalina pretečie spat

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

anko12344
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 13.01.2020 23:21
Zdieľať na Facebook

Po otvorení expanzky chladiaca kvapalina pretečie spat

Príspevok od používateľa anko12344 »

Zdravím, mám otázku ohľadne celého spomínaného systému
Keď otvorím expanznu nádobu kde sa nalieva voda tak je natlakovana ale nie až tak že by išlo vyskočiť viecko, no a problém je vlastne v tom keď to otvorím že vytečie voda z tej vrchnej hadice spat do nádoby... začalo sa to diať kedy vlastne po celom lete ubudlo trocha kvapaliny...bola medzi min a max a po tých 2-3mesiach som si všimol že to kleslo pod min a tak to aj ostalo dolial som asi deci destilovanej vody na takú istú úroveň medzi min a max... po dlhej ceste alebo viac krátkych ta voda klesne zas pod min a keď to otvorím to vlastne natecie spat na rovnaku hodnotu... auto kúri aj chladí, nehučí, neprehrieva sa, drží 90c pekne, a nevieme čím to je olej by tam nemal byt ako som videl a v oleji voda tiež neni. Prosím o radu
:zg282:
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Su prevadzkove kvapaliny, ktore sa kontroluju za beziaceho a zohriateho motora a su kvapaliny, ktore sa kontroluju, ked je motor vychladnuty. Chladiaca kvapalina je prave ta druha skupina. Ked je vychladnute medzi ryskami, je to o.k. Pokial klesne tesne pod rysku a drzi sa dlhodobo rovnako, teda prestane sa stracat, tak takisto je to o.k. Uz som to tak mal na jednom aute.

Este doplnim - neotvaraj viecko ma teplom motore, system je pretlakovy. Takto voda voda zovrie pri vyssej teplote.
anko12344
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 13.01.2020 23:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa anko12344 »

Myslím že som to pozeral aj na 70c aj keď bol úplne vychladnuty ono klesne iba zozaciatku a tak to aj drží z ba do za
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dla možnosti otvárať chladné.Chvílu trvá kým sa vytvorí vnútorná rovnováha tlakov,kedže exp nádobka má vo víčku dva tlakové ventily.
To ako sa správa je tak správne.Systém (ak je dokonalý) si určitý min tlak vnútry zachová pokiaľ úplne nevychladne.Preto ten malý tlak jemne zväčší objem toho čo je v gumenných veciach,to sa po otvorení a teda straty toho tlaku vracia späť do nádoby
Jericho
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 27.09.2006 16:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Jericho »

napíš o aké auto sa jedná, možno má svoju takú špecifickú vlastnosť, a je to v norme.
napr u mňa (A3 2.0 tdi BKD) sa hladina pri studenom motore silou mocou drží tesne pod riskou min.
na začiatku ma to trápilo, stále som dolieval,myslel som si že sa konštantne stráca,že hlava prasknutá a pod.
potom som si povedal, že si počkám na kontrolku nízkej hladiny...ale som sa nedočkal.prešli dlhé roky, najazdil desaťtisíce km, a hladina sa drží tesne pod minimom.
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

Hmm otvárať expanznú rsp. aj dolievaciu nádržku pri teplom motore chce odvahu...niekomu asi nestačí nápis, že pri zohriatom motore hrozí riziko obarenia..kontrolovať stav rozhodne pri studenom vychladnutom motore...
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Vysvetlite mi , čo vedie ludí k takejto "kontrole". Pokial je treba doliať vodu do ostrekovačov, tak ráno otvorím kapotu dolejem vodu, jeden pohlad na vyrovnávaciu nádržku, druhý na nádržku brzdovej kvapaliny, tretí na celkovo motor či nie je od niečoho zabrýzganý a zatváram. Vyrovnávacia nádržka sa otvára raz do roka , keď meriam bod tuhnutia.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
anko12344
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 13.01.2020 23:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa anko12344 »

Jedna sa o auto A4 2.0tdi 140kw automate
Dôvod by nebol otvárať expanzku len keď je pod minimum asi to chcem poprípade doliať lenže ta voda sa vráti spat tak nič nedolievam ešte ktomu začalo sa to diať po tom ako mi kleslo pod minimum
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Aha, ano jasné , ja mám tieto miery definované o kus volnejšie. lol Pre mňa je pod minimom prázdna nádržka, alebo suchá mierka oleja v motore. :40bd: :40bd:
Sice Milan tu písal, že je to v poriadku ,ale aj tak sa opýtam. To keď dojdeš po troch , štyroch dňoch čo auto nejazdilo k nemu tak stále máš tlak v nádržke? a voda preteká??
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
anko12344
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 13.01.2020 23:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa anko12344 »

Auto jazdi každý deň :2f93:
Ale tak po dni tam tlak stále je
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak je stav že síce všetko funguje,ale je nejaké podozrenie...tak sa proste meria.Chce to síce špeciálne víčko,ale je to jediná cesta ako dať veciam presný rozmer.Pretože to isté vidí desať ľudí každý inak,ale tlak je iba správny a nesprávny.Je k neuvereniu že veci ktoré patria k tým najjednoduchším v rámci techniky auta sú aj dnes plné polemiky a čo je extra smutné,stále sa s nimi nevie popasovať väčšina dielní.Ak neveríte,skúste obehnúť 10-20 opravovní vo svojom okolía s požiadavkou.Asi klesne sánka ale sme pod úrovńou rovníkovej Afriky,aj keď si nahovárame že sme pupok sveta.
anko12344
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 13.01.2020 23:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa anko12344 »

Tlak v tej nádrže tam bol vždy ale to aby ta kvapalina sa znížila a následne po otvorení zvýšila sa začalo diať po tom ako klesla tak či to nemôže byt zavsdusnene
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to závislé od konkrétneho motora a jeho riešenia vod.systému.Sú také ktoré sa vedia aj samé odvzdušniť samé a výborne,iné majú problém a ešte iné ani bez vakuového naplnenia nedoporučujem skúšať.Tak velký je nábeh na priekak.Kolísanie,kulminovanie výšky býva spojené z časom a mäknutím hadíc.Už nehovoriac o tých večne mastných olejových a mäkkých.Naberú pod malým tlakom objem,voda poklesne,po strate tlaku sa vráti.Keď to človek pánovi ukáže,tak sa čuduje akoby padol z mesiaca,lebo on to nevidel a nevedel že olejová hadica je mäkká.Takže čo systém to iné riešenie ktoré môže byť odlišné v detailoch
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

rano za studena doliat do stredu medzi min a max a nebabrat do toho, nechat tak a iba sledovat - vzdy rano za studena, klesne pod min ale dalej uz neklesa cely mesiac? tak problem nieje. Klesne a stale klesa viac a viac az po co je viem 3-4-5-10tich dnoch voda nieje alebo zahlasi kontrolka ze chyba voda - problem je. Okruh je pretlakovy, to je ze voda sa nevari aj ked ma viac ako 100°C, v nadobke je tlak, ten tlaci hladinu kvapaliny smerom dole, ak otvoris vicko tak tlak unikne a preto hladina stupne, otvarat to pri horucom motore je blbost, ked uz je taka potreba tak jemne povolit nech si to pomalicky vysici
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
anko12344
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 13.01.2020 23:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa anko12344 »

Ja to vždy troska povolim dotecie medzi min a max a podstate nič nedolievam a kontrolka nikdy nevyskočíla

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných