Po otvorení expanzky chladiaca kvapalina pretečie spat
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 13.01.2020 23:21 Zdieľať na Facebook
Po otvorení expanzky chladiaca kvapalina pretečie spat
Zdravím, mám otázku ohľadne celého spomínaného systému
Keď otvorím expanznu nádobu kde sa nalieva voda tak je natlakovana ale nie až tak že by išlo vyskočiť viecko, no a problém je vlastne v tom keď to otvorím že vytečie voda z tej vrchnej hadice spat do nádoby... začalo sa to diať kedy vlastne po celom lete ubudlo trocha kvapaliny...bola medzi min a max a po tých 2-3mesiach som si všimol že to kleslo pod min a tak to aj ostalo dolial som asi deci destilovanej vody na takú istú úroveň medzi min a max... po dlhej ceste alebo viac krátkych ta voda klesne zas pod min a keď to otvorím to vlastne natecie spat na rovnaku hodnotu... auto kúri aj chladí, nehučí, neprehrieva sa, drží 90c pekne, a nevieme čím to je olej by tam nemal byt ako som videl a v oleji voda tiež neni. Prosím o radu
Keď otvorím expanznu nádobu kde sa nalieva voda tak je natlakovana ale nie až tak že by išlo vyskočiť viecko, no a problém je vlastne v tom keď to otvorím že vytečie voda z tej vrchnej hadice spat do nádoby... začalo sa to diať kedy vlastne po celom lete ubudlo trocha kvapaliny...bola medzi min a max a po tých 2-3mesiach som si všimol že to kleslo pod min a tak to aj ostalo dolial som asi deci destilovanej vody na takú istú úroveň medzi min a max... po dlhej ceste alebo viac krátkych ta voda klesne zas pod min a keď to otvorím to vlastne natecie spat na rovnaku hodnotu... auto kúri aj chladí, nehučí, neprehrieva sa, drží 90c pekne, a nevieme čím to je olej by tam nemal byt ako som videl a v oleji voda tiež neni. Prosím o radu
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Su prevadzkove kvapaliny, ktore sa kontroluju za beziaceho a zohriateho motora a su kvapaliny, ktore sa kontroluju, ked je motor vychladnuty. Chladiaca kvapalina je prave ta druha skupina. Ked je vychladnute medzi ryskami, je to o.k. Pokial klesne tesne pod rysku a drzi sa dlhodobo rovnako, teda prestane sa stracat, tak takisto je to o.k. Uz som to tak mal na jednom aute.
Este doplnim - neotvaraj viecko ma teplom motore, system je pretlakovy. Takto voda voda zovrie pri vyssej teplote.
Este doplnim - neotvaraj viecko ma teplom motore, system je pretlakovy. Takto voda voda zovrie pri vyssej teplote.
-
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 13.01.2020 23:21 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Dla možnosti otvárať chladné.Chvílu trvá kým sa vytvorí vnútorná rovnováha tlakov,kedže exp nádobka má vo víčku dva tlakové ventily.
To ako sa správa je tak správne.Systém (ak je dokonalý) si určitý min tlak vnútry zachová pokiaľ úplne nevychladne.Preto ten malý tlak jemne zväčší objem toho čo je v gumenných veciach,to sa po otvorení a teda straty toho tlaku vracia späť do nádoby
To ako sa správa je tak správne.Systém (ak je dokonalý) si určitý min tlak vnútry zachová pokiaľ úplne nevychladne.Preto ten malý tlak jemne zväčší objem toho čo je v gumenných veciach,to sa po otvorení a teda straty toho tlaku vracia späť do nádoby
-
- Príspevky: 217
- Dátum registrácie: 27.09.2006 16:39 Zdieľať na Facebook
napíš o aké auto sa jedná, možno má svoju takú špecifickú vlastnosť, a je to v norme.
napr u mňa (A3 2.0 tdi BKD) sa hladina pri studenom motore silou mocou drží tesne pod riskou min.
na začiatku ma to trápilo, stále som dolieval,myslel som si že sa konštantne stráca,že hlava prasknutá a pod.
potom som si povedal, že si počkám na kontrolku nízkej hladiny...ale som sa nedočkal.prešli dlhé roky, najazdil desaťtisíce km, a hladina sa drží tesne pod minimom.
napr u mňa (A3 2.0 tdi BKD) sa hladina pri studenom motore silou mocou drží tesne pod riskou min.
na začiatku ma to trápilo, stále som dolieval,myslel som si že sa konštantne stráca,že hlava prasknutá a pod.
potom som si povedal, že si počkám na kontrolku nízkej hladiny...ale som sa nedočkal.prešli dlhé roky, najazdil desaťtisíce km, a hladina sa drží tesne pod minimom.
-
- Príspevky: 1273
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Vysvetlite mi , čo vedie ludí k takejto "kontrole". Pokial je treba doliať vodu do ostrekovačov, tak ráno otvorím kapotu dolejem vodu, jeden pohlad na vyrovnávaciu nádržku, druhý na nádržku brzdovej kvapaliny, tretí na celkovo motor či nie je od niečoho zabrýzganý a zatváram. Vyrovnávacia nádržka sa otvára raz do roka , keď meriam bod tuhnutia.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 13.01.2020 23:21 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Aha, ano jasné , ja mám tieto miery definované o kus volnejšie. Pre mňa je pod minimom prázdna nádržka, alebo suchá mierka oleja v motore.
Sice Milan tu písal, že je to v poriadku ,ale aj tak sa opýtam. To keď dojdeš po troch , štyroch dňoch čo auto nejazdilo k nemu tak stále máš tlak v nádržke? a voda preteká??
Sice Milan tu písal, že je to v poriadku ,ale aj tak sa opýtam. To keď dojdeš po troch , štyroch dňoch čo auto nejazdilo k nemu tak stále máš tlak v nádržke? a voda preteká??
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 13.01.2020 23:21 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ak je stav že síce všetko funguje,ale je nejaké podozrenie...tak sa proste meria.Chce to síce špeciálne víčko,ale je to jediná cesta ako dať veciam presný rozmer.Pretože to isté vidí desať ľudí každý inak,ale tlak je iba správny a nesprávny.Je k neuvereniu že veci ktoré patria k tým najjednoduchším v rámci techniky auta sú aj dnes plné polemiky a čo je extra smutné,stále sa s nimi nevie popasovať väčšina dielní.Ak neveríte,skúste obehnúť 10-20 opravovní vo svojom okolía s požiadavkou.Asi klesne sánka ale sme pod úrovńou rovníkovej Afriky,aj keď si nahovárame že sme pupok sveta.
-
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 13.01.2020 23:21 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Je to závislé od konkrétneho motora a jeho riešenia vod.systému.Sú také ktoré sa vedia aj samé odvzdušniť samé a výborne,iné majú problém a ešte iné ani bez vakuového naplnenia nedoporučujem skúšať.Tak velký je nábeh na priekak.Kolísanie,kulminovanie výšky býva spojené z časom a mäknutím hadíc.Už nehovoriac o tých večne mastných olejových a mäkkých.Naberú pod malým tlakom objem,voda poklesne,po strate tlaku sa vráti.Keď to človek pánovi ukáže,tak sa čuduje akoby padol z mesiaca,lebo on to nevidel a nevedel že olejová hadica je mäkká.Takže čo systém to iné riešenie ktoré môže byť odlišné v detailoch
-
- Príspevky: 1445
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
rano za studena doliat do stredu medzi min a max a nebabrat do toho, nechat tak a iba sledovat - vzdy rano za studena, klesne pod min ale dalej uz neklesa cely mesiac? tak problem nieje. Klesne a stale klesa viac a viac az po co je viem 3-4-5-10tich dnoch voda nieje alebo zahlasi kontrolka ze chyba voda - problem je. Okruh je pretlakovy, to je ze voda sa nevari aj ked ma viac ako 100°C, v nadobke je tlak, ten tlaci hladinu kvapaliny smerom dole, ak otvoris vicko tak tlak unikne a preto hladina stupne, otvarat to pri horucom motore je blbost, ked uz je taka potreba tak jemne povolit nech si to pomalicky vysici
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
-
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 13.01.2020 23:21 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných