Peugoet 307 SW 2.0 HDi - teplota motora
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 127
- Dátum registrácie: 12.04.2010 20:54 Zdieľať na Facebook
Peugoet 307 SW 2.0 HDi - teplota motora
Ahojte. Mám problém s teplotou motora. Motor sa nezohrieva na 90 stupnov. Dal som teda vymeniť termostat a snímač teploty chladiacej kvapaliny ale nepomohlo. Za bežnej alebo rýchlej jazdy ma najviac 75/80 stupnov, na nejakých 85, skoro 90 sa zohreje iba po zastavení na semafóre križovatky, po rozbehnutí teplota samozrejme zasa spadne. V servise mi povedali, že to bude pravdepodobne chyba budíkov alebo riadiacej jednotky, že auto predsa kúri a teda motor je zohriaty, na 90 stupňov. Ja si ale nemyslím, že tie budíky zle ukazujú keďže ručička sa pohybuje.
Preto prosím, kde ešte môže chyba? Toto sa mi ešte nestalo na žiadnom aute. Existuje ešte nejaký senzor/snímač, ktorý to môže ovplyvniť?
Ďakujem pekne.
Preto prosím, kde ešte môže chyba? Toto sa mi ešte nestalo na žiadnom aute. Existuje ešte nejaký senzor/snímač, ktorý to môže ovplyvniť?
Ďakujem pekne.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
zeby G13 plus silikatovy sacok ? sranda nabok, dal si vymenit jeden termostat, nema nahodou tento stroj dva alebo viacere okruhy ? Vies, ekoterorizmus, co najskor zohriat liter vody v tretom okruhu aby bolo co najmenej emisii v labaku...
masiny s dvomi termostatmi su uuuuplne bezne aj v radoch kde by si ich necakal.
masiny s dvomi termostatmi su uuuuplne bezne aj v radoch kde by si ich necakal.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Takze nejaky Peugeot 307 s dakym 2.0 HDi…
Manual, automat to je sumafuk, skoda tiez napisat, ze?…
Neverim, ale ozaj neverim, ze niekto s co len trochou rozumu nedokaze overit spravnu funkciu termostatu. A ked sa uz ten povodny menil, ten sa tiez neskusal uvarit, zrovna tak ako novy kus?
Je naozaj nieco velmi komplikovane zmerat skutocnu teplotu motora?
Co na to Lexia/Diagbox? Alebo uz aj ten obycajny OBD adapter za par drobnych?
Kebyze sa riesilo, ze motor hlasi prehriatie, vysoku teplotu aj po vymene tepl. cidla, napriek tomu, ze tomu tak zjavne neni, tak by to bolo zaujimave.
Bud sa tu nieco zatajuje, nepise sa cela pravda, alebo zas pokus o daky flame, provokaciu…
Takze najskor overit spravnu funkciu termostatu, hoc aj tym uvarenim, az potom tu dalej vypisovat…
Manual, automat to je sumafuk, skoda tiez napisat, ze?…
Neverim, ale ozaj neverim, ze niekto s co len trochou rozumu nedokaze overit spravnu funkciu termostatu. A ked sa uz ten povodny menil, ten sa tiez neskusal uvarit, zrovna tak ako novy kus?
Je naozaj nieco velmi komplikovane zmerat skutocnu teplotu motora?
Co na to Lexia/Diagbox? Alebo uz aj ten obycajny OBD adapter za par drobnych?
Kebyze sa riesilo, ze motor hlasi prehriatie, vysoku teplotu aj po vymene tepl. cidla, napriek tomu, ze tomu tak zjavne neni, tak by to bolo zaujimave.
Bud sa tu nieco zatajuje, nepise sa cela pravda, alebo zas pokus o daky flame, provokaciu…
Takze najskor overit spravnu funkciu termostatu, hoc aj tym uvarenim, az potom tu dalej vypisovat…
-
- Príspevky: 882
- Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 35
- Dátum registrácie: 23.05.2016 10:10 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Co je na tom?
Ved vacsina termostatov (do dieslov) sa otvara pri dakych 85 +/- 4 °C.
90°C je len daka relativna teplota, rucicka aj tak neukazuje presnu hodnotu, je to len orientacna informacia pre vodica.
Ak niekto nevie overit funkciu termostatu, u relativne jednoducheho motora ako je tu v teme, tak jedina rada je ist s tym do servisu a ked tam nepochodi, tak do druheho servisu, ci tretieho.
Ved vacsina termostatov (do dieslov) sa otvara pri dakych 85 +/- 4 °C.
90°C je len daka relativna teplota, rucicka aj tak neukazuje presnu hodnotu, je to len orientacna informacia pre vodica.
Ak niekto nevie overit funkciu termostatu, u relativne jednoducheho motora ako je tu v teme, tak jedina rada je ist s tym do servisu a ked tam nepochodi, tak do druheho servisu, ci tretieho.
-
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 31.08.2018 20:28 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 239
- Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
A možno hladáš chybu aj keď žiadna nieje...Každý chladiaci systém má istú zotrvačnosť a termostat tiež nieje nič superpresné , je to len pružina a akčný člen reagujúci na teplotu a tak plus mínus pár stupňov zmena teplota za jazdy pri roznych režimoch jazdy je bežná vec. Ak je všetko ostatné s autom v poriadku asi by som to nechal tak lebo mám pocit že sleduješ nepodstatné veci .
-
- Príspevky: 326
- Dátum registrácie: 12.06.2012 20:22 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Rucicka teploty nezobrazuje presnu teplotu motora, ma istu toleranciu, prave koli tomu, aby teplota na nej za beznych podmienok nekolisala vplyvom miernej zmeny prevadzkovej teploty, ku ktorej dochadza koli funkcii termostatu.
Ak mu rucicka pocas jazdy kolise, tak zjavne je problem.
Ze auto kuri? Ved to dokaze aj ked este motor nema prevadzkovu teplotu.
Vam, co pisete, ze je to vlastne OK, vam teraz bezne kolise rucicka teploty pocas jazdy???
Ak mu rucicka pocas jazdy kolise, tak zjavne je problem.
Ze auto kuri? Ved to dokaze aj ked este motor nema prevadzkovu teplotu.
Vam, co pisete, ze je to vlastne OK, vam teraz bezne kolise rucicka teploty pocas jazdy???
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných