1 029 286
inzerátov
Pridať inzerát

Peugeot 307 - reťazec od ložiska kolesa k prevodovke

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Peugeot fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
peugeot703
Založený: 17 október 2017
Príspevky: 6
Nabehané: 0 min
Predmet: Peugeot 307 - reťazec od ložiska kolesa k prevodovke PríspevokZaslal: 03.12.2017 18:59   
Zdravím, mám peugeot 307, r.v.2002, 1,6 16V 80kW, nájazd cca 406 tis.km... a mám problém :). Už ste mi tu poradili dobre, tak sa znovu skúsim obrátiť s otázkou (otázkami). Takže cca pred rokom mi začalo v pravotočivej tiahlej zákrute mierne klepkať pri ľavom kolese, vyzeralo to, akoby som mal na kolese "osmičku" - narýchlo som to diagnostikoval ako vôľu v čape tyče riadenia, ktorý je upnutý k tehlici. Bohužiaľ staviam aj svojpomocne dom a prakticky každý deň sa ponáhľam rýchlo domov, aby som čo najviac stihol na stavbe a autíčko akosi zanedbávam, poviem otvorene, skôr som si vravel, že opravovať budem len keď bude už ozaj treba... No ale ako šiel čas, tak začalo aj hučanie vpredu, čo som diagnostikoval ako ľavé ložisko v náboji, ktorému k "načatiu" pomohla práve tá vôľa v čape riadiacej tyče. Postupne to začalo byť horšie a horšie, sem-tam sa pridali aj trochu škripotavé zvuky... To som už jednal a objednal ložisko náboja, čap riadiacej tyče - reku že to vymením (omyl, ale o tom neskôr...). Diely boli na ceste, keď minulý týždeň sa žena pri Banskej Štiavnici zviezla so svojim autom do jarku a muselo byť odtiahnuté do servisu. Ja som samozrejme hneď odišiel z roboty a ponáhľal sa za ňou..., no ale nedošiel som... Počas jazdy začalo byť už škrípanie dosť hlučné a zrazu mi začalo šklbavo ťahať celé auto doprava..., konečná, hneď som auto odstavil, ale bol som od domu asi 20km, tak po prvotnom šoku som ho naštartoval a rýchlosťou 40km/h som sa doplazil na záhradu, kde som auto odstavil. Už tesne pred odstavením sa pridal aj doslova revúci zvuk zadierajúceho sa vonkajšieho klinového remeňa..., neskôr som pod autom našiel kus gumenného pásu, ktorý je v medzikruží kolesa, ktoré ide od motora a ženie vonkajší klinový remeň..., pravdupovediac neviem, akú tam má funkciu, ale tak 1/3 bola pod autom a 2/3 zostali v tom medzikruží, pričom kúsok trčí von, asi ako to vytrhlo. PRVÁ OTÁZKA - čo toto spôsobí? Je to nejaký veľký nápor na to koleso, ktoré je zrejme hnané od kľukovky? Treba to riešiť? Včera som pri stále vyšlapnutej spojke auto naštartoval a po chvíli to kvílenie začalo opäť, tak som to hneď vypol. Samozrejme po odstavení som začal s mojou amatérskou "rozborkou" ľavej prednej časti - ako prvé som pri ešte kolese na zemi povolil maticu poloosi v strede kolesa - nenormálna otročina, ale na páke cca 1 meter to išlo, račňa na ktorú som nastrčil rúru to prekvapujúco vydržala (značka EXPERT, vraj CZ produkt), potom som dal dolu koleso, odšrouboval brzdový strmeň z tehlice a zavesil na pružinu, odkrútil šroub držiaci čidlo ABS a čidlo za tú dieru tiež "obesil" na pružinu, potom prišiel na rad čap riadiacej tyče, ktorý som len zhodil z tehlice, potom čap spodného ramena, to bol trochu iný oriešok, musel som len prekonať strach do toho trochu viac buchnúť, ale cez pomocnú tyč sa mi ho podarilo povoliť, problém bol, že nie ako vo videách padlo rameno dolu, ale stále ho tlačilo nahor, čiže čap bol povolený, ale stále bol v diere, potom som odkrútil 2 šrouby s maticami z toho osadenia naspodu tlmiča, do ktorého je uchytená tehlica, povyrážal som šrouby no a potom už len odobrať tehlicu s nábojom..., ale ako som písal, že spodné rameno tlačilo nahor, tak som ju musel doslova vypáčiť a tí skúsenejší dobre tipujú, že som potiahol za sebou aj poloos von z prevodovky (diferenciálu) a prevodový olej bol na zemi (snáď pri týchto teplotách rýchlo stuhol a bude sa dať pekne vyrýlovať). Náboj som vybuchol z tehlice, ale bohužiaľ vnútorný krúžok ložiska zostal na ňom..., skúšal som to odflexovať - bez šance, vždy som kotúčom zatiahol aj po náboji, tak som to nechal tak a na druhý deň kúpil aj nový náboj. Medzičasom som chcel cez ťahanie matíc na trapézovej tyči vytiahnuť ložisko z tehlice - ak by to ešte niekoho napadlo, ani to neskúšajte, bez šance... Treba tam lis, takto som akurát vyvalil von všetky guličky a klietky a vonkajší krúžok mi zostal vlisovaný v tehlici. Ako som zistil, tak stred vonkajšieho krúžku vnútri má akúsi deliacu obrubu (je to dvojradové ložisko), tak predpokladám, že sa to bude vylisovávať za tento vnútorný lem..., ale to by musel byť ten prípravok úplne presný a na konci so zaoblenými hranami, aby sa takto dal ten vonkajší krúžok vylisovať - JE TO TAK, ALEBO SOM PRI TOM VYVALENÍ VNÚTRA LO6ISKA NIEČO POTENTOVAL??? Zajtra to idem všetko zaniesť do servisu na vylisovanie a nalisovanie (nové ložiská mám dokonca dve...).
Čo mi ale nedá spať je, či bolo to ložisko naozaj príčinou toho hrozného škrípania? Medzičasom som počítal a dostal sa od homokinetického kĺbu až k prevodovke..., čo by ma teda nepotešilo. Nakoľko celú poloos s oboma homokinetickými kĺbmi mám vonku, tak som ju prezrel pod lupou, hlavne tie tisíchrany, či to nebolo mimo svojej polohy a to škrípanie nebolo spôsobené tým, že sa o seba brúsili tisíchrany na kĺbe a v náboji kolesa... Ale ani pod lupou som nič nezbadal, všetko je OK, drážky sú rovnomerné, nikde extra nezbrúsené. Takisto som poutieral aj dieru po poloosi v prevodovke (diferenciály), aby som zistil, či vo vytečenom prevodovom oleji nie sú špony, ale ani tu som pod lupou nič nezistil. Zostali mi teda homokinetické kĺby na poloosi - DÁ SA NEJAKO V RUKÁCH ZISTIŤ, ŽE JEDEN Z KĹBOV JE POŠKODENÝ? Skúšal som s tým nejako pootáčať, ale predsa len pri pohone sú úplne iné sily, ako je tá, ktorú dokážem vyvinúť v rukách... Obe manžety sú OK, akurát na tej zo strany prevodovky je akási preliačina, ale pripisujem to tomu, že celá tá manžeta je viac "vytiahnutá" a tú poloos treba do prevodovky vtlačiť, čím sa manžeta zmraští a tá preliačina by snáď mala byť tým vytlačená... Na záver sa chcem spýtať, či niekoho napadá iný dôvod "zaseknutia" sa ľavej hnanej strany, prípadne čo sa dá na základe popísaného vylúčiť ako príčina? Ozaj, kúpil som už aj prevodový olej, ale ako pozerám na tú prevodovku, tak neviem nájsť kontrolný a vypúšťací šroub..., možno už mi frustrácia zatemňuje zrak :), ale proste nevidím... Navrchu som objavil tú plastovú zátku (odvzdušňovanie), tak cez tú to plánujem plniť, už som si v lekárni kúpil aj veľkú striekačku + v akvaristike hadičku, bude to pakáreň, ale čo už. Len jednoznačne identifikovať vypúšťací šroub zatiaľ neviem... Zo strany od kolesa je v spodnej časti šroub, ale má štvorcový "inbus"... Proste na zastrčenie kľúča dovnútra, ale klasický inbus je šesťhran, toto je kocka (štvorec) - mohol by to byť vypúšťací šroub? No končím, lebo som toho asi napísal príliš, ale to som ešte nevkladal fotky, ktoré som si pre istotu urobil..., proste písal som len to najnutnejšie :), hoci sa to nezdá. Poraďte prosím, kto viete prispieť dobrou radou... Do servisu to zaniesť jednoznačne nechcem - dôvod je, že keď b tam bola žena pred už dlhším časom niečo kupovať (tú malú plastovú čiapočku na hadici smerujúcej ku kúreniu, ktorú som stratil pri odvzdušňovaní systému, samozrejme sólo ju nemali a tak som za cca 35 eur musel kúpiť s tým aj kúsok "značkovej" hadice..., ale hlavné bolo, čo povedal technik žene: Čo? To auto ešte jazdí? No dajte tam auto..., pomontovali by mi tam všetok odpad z dielne a ak by som sa náhodou chcel prieť, tak nastúpilo by to obvyklé: "A čo by ste chceli, veď je to 15-ročné auto dobré tak do šrotu aj s tým nájazdom..." Roky som tam servisoval, ale tá úroveň šla tak dolu, že už sa tomuto značkovému servisu všetci znalejší vyhýbajú... Proste toto nie je pre mňa cesta a auto si chcem udržiavať čo možno najdlhšie, povedal som si, že tých 500 tis.km dať musí :)... Len sa musím oňho aj trochu lepšie starať, teraz si to uvedomujem, lebo sme zostali bez áut a ja dochádzam hodinu do práce..., riešim to všelijako, ale ako ponaučenie si to snáď odnesiem... Všetkým za prípadné rady a tipy vopred ďakujem.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1835)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17141
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 03.12.2017 20:36   
V tak obsiahlom texte sa môže otázka prehliadnuť.
* Hlavná remenica motora má kruh navulkanizovej gumy a tak plní funkciu torzného tlmiča.Nutné riešiť výmenou pretože pod ňou je rozvod a tak by som sa nezahrával zo štastím.Nemám istotu,ale zdá sa mi,že pod remenicou je koleso ozubeného remeňa bez fixovania letmo uložená,a teda je fixovaná tlakom stredovej skrutky.preto nepovolovať kým to nie je ujasnené,rozhádže to rozvody a to je tiež pohroma.
Vonkajší veniec ložiska sa z tehlice lisuje cez vložený ten krúžok čo vypadol.Ten sa vloží aj s klietkou a guličkami späť a cez ten sa vytlačí všetko cakomprask.
Či je homokineťák v poriadku ? Iba značne vylietaný zistíš točením ako vôlu,pre 100 % istotu sa to rozoberie,vyberú guličky aj klietka a pozrú dráhy po ktorých sa pohybujú guličky,nijako inak.Už som zažil že ručne ošacovaný kĺb ako ok,po rozobratí mal vytlačené to miesto kde guličky tlačia pri priamom smere kolesa,tj kde to tlačí 99% svojej existencie.
Vypúštacia skrutka má vnútorný štvorhran.
Tá odvzdušńovacie čapička čo si kupoval je myslím tá istá čo je na ventilkoch kolies.
Si potvrdením pravidla že ľudia robia múdre veci ako poslednú možnosť,ja by som sa pýtal prv.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (159)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 2728
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 03.12.2017 22:22   
A ja som si myslel ,že som ten najhorší mechanik....

Vidim,že sa najdu aj odvažnejši jedinci.....

Tipujem tak 50:50 že budeš musieť ten homokineticky klb zohnať iný....
Citovať
66QUATTRO
Známa tvár - Feldo (61)
Založený: 19 január 2010
Príspevky: 570
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 03.12.2017 22:43   
Teraz som pozeral cenu homokineťáku, necelých 20€, asi by som sa ani nezaoberal analýzou či je dobrý alebo nie.... cena práce na rozobratie bude pomaly viac ako celý kĺb a aj najlacnejšia značka bude asi lepšia istota ako bohviekoľko km jazdený....samotný poškodený kĺb vydáva pomerne špecifický zvuk - pokiaľ má človek aspoň nejaké skúsenosti vie to identifikovať pomerne dobre a aj stranu a dokáže spôsobiť zablokovanie kolesa, ako väčšinou zistia ľudia niekde na parkovisku pri vytočených kolesách....
Citovať
peugeot703
Založený: 17 október 2017
Príspevky: 6
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 04.12.2017 00:13   
Chlapi, moc vám ďakujem, osobitne mhlavatemu. Ale ľudia nerobia prakticky nikdy rozumné veci :), myslím skutočne rozumné, história je toho plná, bohužiaľ...
laco1871: :), tak dík. Ale ja som v civile inžinier ekonómie, plus systémy a behavioristika, okrem toho staviam sám dom, takže to zaberá moc samoštúdia, konzultácií a hlavne roboty na stavbe... No a auto - najprv zisťujem, čo by asi mohol byť problém, potom sa snažím nájsť nejaké pramene, videá, návody..., ale aj tak vždy keď začínam, viem, že príde niečo, čo ma prekvapí a bude to treba "riešiť" :)... Ale poviem ti, že odkedy som začal auto "riešiť" doma, tak akosi ma obchádzajú časté opravy..., nechcem akosi vyslovovať nepodložené dojmy, ale v období okolo 260 tis.km, ak som šiel do značkového servisu, tak o mesiac som tam bol znovu... Potom som zmenil servis, ale situácia sa opakovala... To už bolo na moje ponímanie slova "náhoda" trochu moc... Inak kilometre na mojom aute sú skutočné, od 2002 som jeho 1.majiteľ a de facto aj jediný šofér.
Fu, takže ak som dobre pochopil, tak ráno musím ísť na záhradu a pohľadať tie časti ložiska a dať ich spolu s tehlicou a nábojom do servisu, lebo to nebudú mať ako vylisovať..., neviem, či pre takéto prípady existujú aj nejaké pomocné sady, ktoré by tie guličky v klietke nahradili...
Tak napokon sa javí, že najväčší problém bude výmena toho hnacieho kolesa vonkajšej remenice... Ak zohľadním vonkajšie počasie teraz..., tak aj tak to bude musieť ísť niekam pod strechu...a hlavne lepšie vybavenie, neviem, či sa to dá urobiť bez uvoľnenia (pridvihnutia) motora..., to už by sa rovno mohol robiť aj rozvod vnútorný..., ešte len budem musieť o tom niečo poštudovať, hlavne o spôsobe uchytenia toho kolesa...
Ten vypúšťací šroub prevodovky - dík za radu.
Ale vyzerá to, že predpokladaný rozpočet prác a peňazí sa dosť navýši..., to by ani nevadilo, len toho času je teraz pomenej a hlavne som dochádzaním závislý od auta.
Žena už do mňa hučí, že nech kúpime nové auto, ale už som sa dávnejšie zapovedal, že tieto nové sračky, čo zo šoféra už pomaly robia štatistu (ovečku), nikdy v živote... Len zohnať solídnu jazdenku, to je de facto nemožné..., iba po známych, alebo ľudí, u ktorých človek vie zo svojho okolia, že ako sa s tým autom nakladalo, že vlastník je prvým majiteľom..., inak ten internet to je samý odžub a po dvojhodinovom listovaní medzi tými odžubmi človeka nadobro prestane baviť hľadať dobrú jazdenku :).
Ešte raz dík chlapi, však napíšte aj vy, ak budete mať nejaký problém s autom a ja poradím :). To len na odľahčenie, dík a majte sa zatiaľ fajn.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1835)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17141
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 04.12.2017 08:32   
Netreba mať obavu pretože na vylisonie sa použije kovový pagáč priemeru o mm menšom ako priemer nového ložiska,to všade kde je lis je na stovku všakovatých priemerov.Aj musia mať,pretože späť sa lisuje najprv celé nové ložisko a tlačí sa vonkajší prstenec,potom sa lisuje do stredu náboj a musí sa lisovať stred a aj byť podložený stred ložiska.Ak sa nedodrží,je po novom ložisku,bude čochvíľa znova hučať.Na guličky sa nesmie vyvíjať lisovací tlak.
Skrutka remenice sa uvoľňuje vzduchovým náradím,skrutka býva lepená na závite a ručne je to doslova nemožné pre nemožnosť zachytiť točenie motora.Aj vzduchový kľúč u prvomontáži ktorá je garantovane zalepená,často vyťahujem velký vzducháč (4600 Nm) pretože malý 1600 Nm si ani neťukne.Prajem aby si mal šťastie,ale pochybujem že to tam bude.A nezabudni pred povolením skrutky mať jasno či to ozubené koliesko rozvodu nie je pod remenicou iba letmo,tj povolí tlak skrutky,a môže sa otočiť na klukovici volne.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (159)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 2728
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 04.12.2017 14:54   
Tak teda toto je už uplne zufalstvo, ak sa ing.ekonomie podujme opravovať auto...

Ja mám aspoň uplné stredoškolske vzdelanie zo strojarstva a viem ktoré skupiny a podskupiny použité v automobiloch,
s ktorých častí pozostávajú a učili nas navody ako to rozoberať a skladať..

Ale naozaj klobuk dole pred týmto človekom, že ide rozoberať niečo, načo si trufa len logicky a nikdy to nevidel predtým ani na výkrese , ani v reale...

Ja tiež by som si netrufol určovať na ktorom riadku v podvojnom učtovníctve , čo má byť...

A z účtovníckeho portálu www.porada.sk ma VYHODILI ...

za priliš uprimné a jadrné vyjadrovanie....
Citovať
Factor
Povedomá tvár - Favorito (35)
Založený: 08 marec 2009
Príspevky: 290
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 05.12.2017 08:42   
Laco - ukončené vzdelanie má často úplne nulovú výpovednú hodnotu. Poznám ekonóma (zhoda náhody, ale zadávateľ to nebude keďže kamoš nejazdí na peugeote a nestavia dom ) a v servise + diagnostike zotrie 99% vyučených automechanikov a pod. odborov zameraraných na servis áut. Poznám aj jedného murára ktorý opravuje autá a je o svetelný rok vpredu pred pár ľudmi z autorizáku na ktorých si hneď spomeniem
Takže nesúď knihu podľa obalu, dnes platí že napreduje ten kto číta, zaujíma sa a vzdeláva sa. Dnes ti dá škola zhola nič, ak nemáš sám záujem sa tomu venovať.
Citovať
peugeot703
Založený: 17 október 2017
Príspevky: 6
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 05.12.2017 13:23   
nhlavaty: Fakt moc dík za trpezlivosť a rady, ušetrili veľa času. Včera som dal nalisovať to ložisko, takže tehlica+náboj je pokope s novým ložiskom. Ako som čítal, čo si písal o tej výmene remenice, tak mi bolo jasné, že toto v domácich podmienkach nedám, mám len ručné náradie, aj keď dosť obsiahle, ale pneumatický kľúč je vyslovene špecialita servisu, tam sa nechytám. Ale vďaka rade som nestrácal čas a už je to objednané na výmenu do servisu. Teraz na mne je to všetko poskladať, aby som to zajtra mohol zaviezť do servisu..., len sa modlím, aby tá remenica vydržala, do servisu to bude cca 2 km po vlastnej osi, rozmýšľam, či by nebolo lepšie dať sa tam odtiahnuť, nakoľko to porušenie vnútorného rozvodu nechcem zbytočne riskovať..., ak by vyletel aj ten zbytok tlmiacej gumy z remenice kľukového hriadeľa, asi by bolo na problém "zarobené"... Ešte raz ďakujem.
laco1871: :) Neber si to tak, hoci o tom vzdelávaní počuť na každom kroku, je to len taká "masírka"... a bude to už len horšie, múdry človek je v budúcnosti dosť neželaným "artiklom"... Tým nechcem povedať, že vzdelaný=múdry, skôr naopak a teda ja som tým známy, že aj v prítomnosti ďalšieho VŠ poviem, že drvivá väčšina sú aj tak idioti :), ono pri tom všetkom "vzdelávaní" sa dosť zabúda na tú elementárnu ľudskú múdrosť, z ktorej všetko vychádza a tam je vplyv vzdelávania zanedbateľný.
Každopádne ďakujem opäť každému, kto sa zastavil a prispel, pravdupovediac pri zadávaní témy som o tom ani nesníval, hlavne rady mhlavateho sú fakt nápomocné.
Citovať
fecis
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 26
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 05.12.2017 13:35   
Ak nepôjdeš odťahom, tak by podľa mňa nebolo odveci zhodiť ten remeň príslušenstva, nech nezaťažuje remenicu a odrezať tú gumu, čo trčí z remenice. S dobrou baterkou by 2km nemal byť problém prejsť..
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1835)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17141
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 05.12.2017 13:41   
Velmi záleží na stave remenice,prvé štádium že je odlepená vulkanizácia a stred a vonkajšok sa už oproti sebe môže volne otáčať,by umožńovala dojazd.ja osobne by som ale riziko zmenšil na možné minimum,a dal preč drážkový remeň.Samozrejme podobné veci sa dajú urobiť iba u motorov kde je vodné čerpadlo poháňané rozvodom.To že sa dá dole drážkový remeň je trochu nepríjemné v tom,že sa stratí posilovací účinok riadenia a vypadne nabíjanie batérie.Ale s tým že volant ide ťažko (neplatí kde je elektrické servo) a chvilku auto nenabíja sa dá krátka cesta absolvovať.Logicky batéria musí mať trochu slušnú kondíciu.Ale ak remenica nič neženie,nemôže sa ten vonkajší remeň nijako dostať do kolízie z rozvodovým.
Citovať
pepo64
Známa tvár - Feldo (70)
Založený: 16 apríl 2012
Príspevky: 544
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 05.12.2017 20:35   
peugeot 703,máš moje uznanie za to aké obsiahle príspevky dokážeš napísať, mohol by si kľudne písať prejavy Ficovi alebo Kiskovi takže klobúk dole.
Citovať
peugeot703
Založený: 17 október 2017
Príspevky: 6
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 05.12.2017 22:19   
No tak pred chvíľou som sa vrátil zo záhrady, všetko zmontované, prevodový olej vymenený :), našťastie som mal aj hrubšiu hadičku od tej akvaristickej, ktorou bežne na stavbe vyfúkavam diery v betóne pred chemickou kotvou, lebo tou akvaristickou by som to tlačil ešte doteraz, to ide nie že po milimetri, ale po desatinách milimetra a pritom treba stále tlačiť skoro celou silou..., tá viskozita prevodového oleja, ešte aj pri tejto teplote, robí svoje... Najväčší gól bol, keď to už bolo všetko zložené, skontrolované a vravím žene, nech skúšobne naštartuje tú prskavku, ja som zatiaľ pozeral do motorového priestoru kvôli tej remenici... Prskavka naskočila ako vždy, voľnobeh fajn, po chvíli vravím, nech zaradí spiatočku a len tak jemnúčko sa skúsi pohnúť, čakal som s napätím, či som to všetko dobre zložil, lebo napasovať to tam chcelo použiť aj trochu radikálnejšie presvedčovacie prostriedky :). Tak žena opatrne púšťa spojku a v tom zvuk, ako keď sa trie tisíchran a tisíchran... Samozrejme som začal hneď vyklínať, žena hodila neutrál a reku čo je - no ja som bol v tom, že tá poloos nie dobre zapasovala do prevodovky (diferenciálu) a tie tisíchrany a seba len šúchajú... Ale potom som si uvedomil, že veď žena za volantom, tak mi svitla nádej, sadol som za volant..., no a všetko šlapalo ako malo, vpred, vzad, dokonca mi zhasla aj kontrola ABS FAULT, ktorá mi už ku koncu svietila a brzdový pedál sa trochu viac prepadával ako obvykle..., no šťastný ako blcha, našťastie sa len potvrdilo, že žena za volant proste nepatrí :)
Inak tá myšlienka s tým zhodeným remeňom na krátku cestu je fajn, servo mám elektrické, takže nepôjde, okrem toho je tam už len vodná pumpa (aspoň myslím - jedna remenica kľukovky, dva napináky, jedna remenica alternátora a to posledné by mala byť tá vodná pumpa..., alebo kompresor klímy (?), no takto z hlavy fakt neviem. Každopádne aj bez vodnej pumpy sa to prejde bez problémov.
Ale ešte nejasám, tie homokinetické kĺby ma stále mátajú, všetko sa ukáže, ak sa zajtra po výmene tej remenice rozbehnem na trošku vyššiu rýchlosť (dnes to bolo len také posúvanie sa, či je to dobre zložené) a začne to škrípať tak..., ako by povedal Ed, je to tak paťdesiat na päťdesiat a aj to len na takých desať percent :).
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Peugeot fórum