797 149
inzerátov
Pridať inzerát

Peugeot 307 - odkiaľ to tečie ten olej

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Peugeot fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
peugeot703
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 17 október 2017
Príspevky: 27
Nabehané: 46 min
Predmet: Peugeot 307 - odkiaľ to tečie ten olej PríspevokZaslal: 10.01.2019 21:48   
Poprosím tých z vás, ktorí by vedeli po pozretí fotografie, skadiaľ mi to tečie ten olej? Mal by to byť motorový olej, auto je peugeot 307, r.v. 2002, najazd. 446 000 km, motor 1,6 benzín, 80kW (kód motora NFU, alebo aj rad motorov TU sa to nazýva). Tečie to iba počas behu motora, pred tou fotkou som všetko poutieral a stav na fotke je tak približne 20 sekúnd po naštartovaní studeného motora (motor predtým 3 dni nebežal). Najprv som tipoval tesnenie olejovej vane, ale je tam niečo akoby primontované (že by olejové čerpadlo?)..., nemám žiadne schémy od peugeotu 307...[img][/img][img][/img]
Citovať
peugeot703
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 17 október 2017
Príspevky: 27
Nabehané: 46 min
PríspevokZaslal: 10.01.2019 21:52   
No fajn, ešte tak vedieť, ako sa tu vkladajú fotky...
Citovať
peugeot703
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 17 október 2017
Príspevky: 27
Nabehané: 46 min
PríspevokZaslal: 10.01.2019 22:35   
Citovať
peugeot703
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 17 október 2017
Príspevky: 27
Nabehané: 46 min
PríspevokZaslal: 10.01.2019 22:37   
Olej na fotke akurát začína stekať na olejovú vaňu...
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (205)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3620
Nabehané: 22 dní 20 hod 12 min
PríspevokZaslal: 11.01.2019 03:50   
Chod do Pezotu, tam ti povedia ,čo tam je, alebo to rozober a uvidiš čo tam je ...

Pravdepodobne tam treba vymeniť nejaké tesnenie vnutri...
Citovať
easyridersvk
Nová tvár - Trabanto (19)
Založený: 15 júl 2011
Príspevky: 477
Nabehané: 3 dní 14 hod 0 min
PríspevokZaslal: 11.01.2019 10:27   
to co za voodoo? vyzera to ako z polystyrenu
Citovať
smajchel1
Založený: 25 október 2013
Príspevky: 11
Nabehané: 1 hod 13 min
PríspevokZaslal: 11.01.2019 10:38   
vyzera to od drziaka olejoveho filtra
http://www.peugeot206cc.co.uk/.....bbmek3.htm
Citovať
milanmxl
Založený: 15 máj 2012
Príspevky: 1
Nabehané: 5 min
PríspevokZaslal: 12.01.2019 15:36   
Ja mám ten agregát v 206 tke a už dva krát sa mi stalo v zime že mi tiekol olej okolo tesnenia pri vackovom hriadeli. Oprava cca 50 eciek. Z tej fotky veľa nevidno ale pozri si či nemáš olej aj okolo rozvodov.
Citovať
erikfrog
Povedomá tvár - Favorito (30)
Založený: 06 november 2011
Príspevky: 860
Nabehané: 2 dní 17 hod 32 min
PríspevokZaslal: 12.01.2019 17:58   
Tecie ti to z drziaka olejoveho filtra cele to drzia 3-4 skrutky. Negtreba vypustat olej. Vymontuj a su tam 3 gumicky. vymenis a ides dalej. Stoji to v Peugeote par €.
Bezna zavada u tohto motora...
Citovať
peugeot703
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 17 október 2017
Príspevky: 27
Nabehané: 46 min
PríspevokZaslal: 12.01.2019 22:22   
Dík za reakcie, asi to bude fakt ten držiak filtra. Včera som tú fotku bol ešte ukázať v jednom servise, chlapík pozrel a vraví, že stadiaľ to tiecť nebude, ale niekde viac zhora, začal spomínať tesnenie hlavy a veka ventilov... Tak som dnes ešte raz strávil nejaký čas pod autom, zas všetko poutieral, veko ventilov som vylúčil, je to celkom na očiach a čisté. Tak som to znovu naštartoval, hneď utekal pod auto a už to tieklo... Práve tá rýchlosť "odozvy" tečúceho oleja indikuje, že to bude niečo, kde je rýchly nábeh tlaku oleja a je to na povrchu bloku, čo som si o tom čítal na nete, tak olejové čerpadlo po štarte začne hneď čerpať olej smerom do olejového filtra, čo by bola presne trasa, kde by to spĺňalo predpoklady. Horšie je, že mi gúgel nejako nevie nájsť "tesnenie držiaka olejového filtra", čiže v druhovýrobe to asi nebude a budem sa musieť zastaviť v mojom "obľúbenom značkovom servise Peugeot" :).
Citovať
erikfrog
Povedomá tvár - Favorito (30)
Založený: 06 november 2011
Príspevky: 860
Nabehané: 2 dní 17 hod 32 min
PríspevokZaslal: 12.01.2019 23:01   
Čítaj poriadne čo som ti napisal a nespekuluj. Tie gumičky stoja v Peugeot pár €. Navyše je bežné že jedna z nich (stredná) je vyrazena a potom časť oleja nejde cez filter.
Citovať
peugeot703
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 17 október 2017
Príspevky: 27
Nabehané: 46 min
PríspevokZaslal: 13.01.2019 11:55   
Veď čítam :), dnes poobede to idem odkrútiť, som zvedavý.
Citovať
peugeot703
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 17 október 2017
Príspevky: 27
Nabehané: 46 min
PríspevokZaslal: 13.01.2019 19:16   
No tak to bolo niečo... Odkrútiť sa podarilo všetky 4 šrouby, vybrať najprv 2 s akým-takým prístupom, tretí šroub som vybral po vykývaní celého držiaka, na štvrtom to visí doteraz, je to ten vrchný zo strany pravého kolesa (z miesta vodiča), vybratiu bráni predpokladám že katalyzátor (obalená rúra hneď za výfukovými zvodmi). Aj keby sa ho podarilo vybrať, netuším či celý ten držiak vrátane toho bajonetu na olejový filter dokážem pretiahnuť spodom okolo toho katalyzátora.
Ale problém je, že zospodu toho valca, do ktorého sa vkladá olejový filter, je káblová prípojka. Predpokladám, že k senzoru tlaku oleja, horšie je, že neviem prísť na mechanizmus, ako ju rozpojiť, resp. odpojiť, bez toho sa ten držiak vybrať nedá. Ten bazmek je celý z plastu, nechcem sa do toho "oprieť", lebo sa mi často pri tom stáva, že mi to zostane v rukách v dvoch alebo viac častiach. Je na to nejaká finta? Skúšal som aj tlačiť na výstupky, ale žiadna reakcia...
Citovať
peugeot703
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 17 október 2017
Príspevky: 27
Nabehané: 46 min
PríspevokZaslal: 17.01.2019 02:42   
Tak držiak sa podarilo vybrať, ale bol to pôrod :). V peugeote som dostal 3 gumičky, všetko kruhové rôznych priemerov. Tá najväčšia je jasná, má vybratie na osadenie rovno v držiaku. Prostredná počítam, že sa navlečie na rúrku v strede otvoru, čo zostal po odobratí držiaka, zrejme je to potrubie na nasávanie oleja z olejovej vane ku filtru. Potom je tam tá najmenšia, jej priemer je cca 1cm a tu nie som si moc istý - kde by mala ísť? Ako som to rozoberal, tak vypadla mi iba tá najväčšia gumička, netuším, kde sú (boli) tie 2 menšie...
Citovať
peugeot703
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 17 október 2017
Príspevky: 27
Nabehané: 46 min
PríspevokZaslal: 20.01.2019 20:45   
Tak už je všetko vymenené, odskúšané a v poriadku, olej tiekol okolo držiaka olejového filtra, tak ako písal erikfrog. Ak by mal niekto tiež podobný problém, tak držiak olejového filtra držia 4 šrouby, z ktorých sa dajú na prvú šupu vytiahnuť 2, ostatné 2 až po ich odkrútení a pohýbaní celým držiakom (ich vybratiu z vodiacich dier bráni katalyzátor). Sadu nových tesnení som na internete vôbec nenašiel, v autorizovanom servise Peugeot som kúpil tieto 3 gumičky za 10,72 EUR, čiže žiadna veľká položka. Napriek tomu, že mi jeden mechanik tvrdil, že ten držiak nevyberiem bez demontáže katalyzátora, tak sa to podarilo. Každopádne katalyzátor treba mierne posunúť 1-2cm smerom nadol, tým vznikne priestor na vybratie držiaka, čiže odšroubovať 4 šrouby, ktorými je zospodu katalyzátor prikrútený k výfukovému zvodu, potom ešte odšroubovať 1 šroub, ktorým je výfukové potrubie za katalyzátorom prikrútené o spodný rám motora. Okrem toho treba odšroubovať 2 šrouby, ktorými je ovládanie spojky prikrútené k bloku motora (aspoň predpokladám, že to je spojka, je to taký bazmek s gumenou čiapočkou, ktorý je pri pohľade zhora do motorového priestoru vidieť hneď vpravo poniže olejového filtra). Všetko som robil iba ležiac pod autom, ktoré bolo zdvihnuté len tak, aby som sa vopchal pod auto ležiac na chrbte (samozrejme auto bolo podložené na oboch stranách + ešte poistné podloženie tvárnicami zo stavby, tie boli len podsunuté pod auto, ak by "zlyhalo" prvé podloženie :). Mimochodom, pár príspevkov dozadu som sa pýtal na uloženie tej najmenšej gumičky - osádza sa priamo do diery v držiaku olejového filtra, vtedy som si ju nevšimol, ale pri čistení toho držiaka sa objavila, nie je to tá "hlavná" diera, ktorá má po obvode drážku na osadenie tej najväčšej gumičky, ale je trochu bokom, najmenšia gumička sa len vloží do diery, je tam osadenie. Pri osádzaní držiaka naspäť som ho obalil saklom, nakoľko kontaktom s blokom motora pri jeho teperení naspäť sa dalo ťažko vyhnúť a mohla by sa zvliecť niektorá gumička, resp. nabrať nejaká špina, ktorá by potom skončila v motorovom oleji. Potom už len všetko zmontovať nazad a modliť sa, aby to tesnilo :), moje modlitby boli zatiaľ vypočuté... Okrem toho som vymenil aj všetky tlmiče na aute, na sťahovanie pružín som si zvaril takú "malú" obdĺžnikovú vežu s vnútorným bežcom, ktorý som ťahal na závitových tyčiach priemeru 14mm, na počudovanie to všetko fungovalo presne tak, ako som si predstavoval, bez dodatočných korekcií :)... Všetky tlmiče vrátane uložení, ložísk a opôr pružín (to len pre predné samozrejme) + tá sada tesnení držiaka olejového filtra ma vyšli na 215 EUR aj s poštovným, čo bol aj celkový náklad na, nazvime to, opravu :).
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Peugeot fórum