Peugeot 307 - kvílenie pri točení volantom

Diskusia ohľadne vozidiel značky Peugeot

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

peugeot703
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 17.10.2017 13:38
Zdieľať na Facebook

Peugeot 307 - kvílenie pri točení volantom

Príspevok od používateľa peugeot703 »

Zdravím, som tu registrovaný, ale nakoľko ujo Gejts asi nemá rád ak mu niekto "bezplatne" neakceptuje jeho windows 10, tak pri poslednej aktualizácii mi komplet zhodilo notebook, kde som mal aj prístupy na toto fórum, tak som musel vytvoriť toto nové konto...
Mám problém s autom Peugeot 307, r.v.2002, 1,6 16V 80kW, benzín. Po naštartovaní a točení volantom sa ozýva prerušované kvílenie z motorového priestoru. Už som čítal podobné témy na internete, takže ako prvé som dolial servoolej, kvôli poldeci som kúpil celú drahú fľašu, ale už vtedy som tušil, že tadiaľto asi cesta nepovedie... Neviedla :). Tak som začal pozerať čo to o "vonkajšom" rozvode, v mojom prípade riešené drážkovaným remeňom CONTITECH. Cez víkend som povolil hornú napínaciu kladku (celkovo remeň beží po 5 kladkách), remeň vybral a skontroloval, či náhodou niektorá kladka nedrhne, alebo nie je vyosená - ale všetko beží ako má. Na vybratom remeni som si ale všimol, že na vrchnej strane (tá, ktorá beží po napínacej kladke, nedrážkovaná) je akoby odfrézovaný ľavý kraj, cca 2x1mm. Je mi jasné, že niekde to zadrháva, ale za ten svet ma nenapadá, kde by to mohlo byť, lebo z tej nedrážkovanej strany to beží len po 2 hlakých kladkách (zrejme aj tá druhá je prítlačná, sorry, ak sa mýlim) a zodratý je len okraj a to celkom viditeľne aj cítiteľne (presne akoby odfrézované). A z tohto som puk. Potom ma napadlo, že zrejme niektorá z kladiek pri točení volantom zastane a prešmykujúci remeň si vytvorí tú drážku preklzovaním po stojacej kladke. Ale pozeral som do motora, žena točila volantom a zdá sa všetko OK, na remeni nie je vidno žiadne nepravidelné zášklby. Ale aj v riadení je cítiť, že keď to začne kvíliť, tak akoby to ubralo motoru z výkonu a akonáhle prestane, tak motor akoby sa znovu rozbehol (niečo ako keď sa zapne a vypne klíma). Medzičasom som skúsil aj trochu pritiahnuť tú hornú napínaciu kladku, a aj keď sa spočiatku zdalo, že to trochu pomohlo, tak nie nadlho... Nemá niekto s niečim podobným skúsenosť, resp. čo by to mohlo robiť? Servo je v tomto aute elektrické myslím, tak zvýšený nápor pri točení kolesami na mieste na odber energie??? No fakt neviem, len hádam...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Máš elektrické servo,čiže remeň nepotrebuje a ide aj bez neho.Ak napriek tomu zakňúri remeň,je to preto,lebo sa rapídne zvýši odber energie čiže je to reakcia alternátora na odber.Pokiaľ je v tlakovej hadici serva spínač tlaku,tak RJ dostáva (mala by) informáciu o tejto práci k čomu zvyšuje dávku paliva.Skontroloval by som stav kolieska na alternátore.Ak je to jednoduché koliesko tak môže mať vybehané boky drážiek,tj remeň na tej obline nevie odvzdať silu na remeničku a prešmykuje.Ak tam je volnobežka (záleží od výkona altíka) treba skontrolovať jej funkciu,má sa správať ako zad.koleso bicykla tj záber iba do smeru točenia motora.Aj remeň ktorý má viac drážok je iba klinový remeň aj keď päť násobný.Akonáhle si oderie boky drážok,neprenesie silu,hroty jednotlivých drážok remeňa dosadnú na pätu drážky v remenici a nemá čo prenášať silu.
peugeot703
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 17.10.2017 13:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peugeot703 »

mhlavaty: Dík moc, až dnes som sa sem znovu dostal... Dnes doobeda som ten drážkový remeň vymenil a hneď potom som naštartoval, točil volantom a nič :), ten kvílivý zvuk zmizol... Šiel som robiť inú robotu, cca 1 hodina a potom, že idem domov...., naštartujem auto a hádajte čo..., kvílenie znovu, skoro ma vykotilo. Prídem domov, odstavím auto a po príchode dovnútra mi žena oznamuje, že nakoľko prsí, musím zaviezť syna na volejbal...., tak idem znovu von, naštartujem auto a idem zaviezť syna..., kvílenie ani muk, počas celej jazdy je auto úplne potichu, v zákrutách, na kruháči, pri rozbiehaní... Už som z toho "trochu nesvoj" :). Ale pôjdem ešte dnes autom, tak uvidím, čo to bude robiť... Inak to s tým zvýšeným odberom alternátora som už niekde na internete medzičasom čítal, len som nevedel, čo by som mal robiť, aby som tomu pomohol. Takže ak sa to bude znovu opakovať, tak budem pokrašovať po tejto línii, Dík za radu.
Napísať odpoveď

Návrat na "Peugeot fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných