Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 110kW - spotreba oleja
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 21.02.2006 17:32 Zdieľať na Facebook
Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 110kW - spotreba oleja
Zdravím vás.
Môj Traveller 2.0 BlueHDi, 110kW, r. 2018, 195 tis. km sa rozožral v spotrebe oleja. Do cca 110 tis. km vydržal olej od výmeny do výmeny (náplň tam je až cca 6,5L, liter medzi výmenami pri 13-15tis. km. si to mohlo cucnúť bez toho, aby to kleslo pod normál). Vtedy sa ozvala kontrolka nízkej hladiny oleja a odvtedy kontrolujem každých pár tis. km. Spotreba bola odvtedy podľa štýlu jazdy cca 2-3 dl na 1000km. Už to bolo na môj vkus mimo normál. A od cca 185 tis km. registrujem, že sa to rozožralo až na cca pol litra na 1000km.
Riešil som so svojím mechanikom. Našiel olej v intercooleri + popri turbe, to už bolo vraj načaté, tak šlo na repas. Vymenené, niečo (už neviem čo) pretesnené. Plus bol olej v nasávaní pred turbom. Pobehal som, ale olej sa zas v nasávaní objavil. Poštudoval som na internete a našiel informáciu o možnom prepúšťaní cez PCV ventil na odvetrávaní kľukovky. Objednal som novú membránu a vymenil. Stará nevyzerala poškodená, aj keď už bola trošíčku tuhšia. Nasávanie som poutieral od oleja a dnes spravil asi 400 km. A je to zas zapráskané od oleja. Nie len trochu, čo je vraj normálne, že olejové stopy sa tam môžu nachádzať kvôli časti prepustených spalín s olejom. Ale mláčky oleja.
Prečo podľa vás môže ešte pretláčať olej cez to odvetrávanie? Alebo môže to byť olej ešte odinakadiaľ (predpokladám, že od turba už nie)? Je možné, že je motor už v takom stave (krúžky, guferá...), že proste prepúšťa olej popri piestoch, lietajú v odvetrávaní tlaky... púšťa to kade tade a je to toľko, že cez odvetrávanie to pretlačí viac, ako je zdravé? Som zas objednaný k mechanikovi a o motoroch viem akurát to, čo si od vás načítam na fórach (takže dokopy malý prd, len niečo o tých, ktoré som mal/mám v autách, aby som sa vedel k nim čo najlepšie správať). Tak ma napadlo, či nemáte nejaké nápady k tejto motorizácii, ktoré sa ešte k mechanikovi nedostali (ten mi spomenul, že už mal tento motor, ktorý vďaká blízko namontovanému DPF filtru podľa jeho názoru poškodil piesty zbytkovým teplom po vypnutí motora počas regenerácie).
Ešte doplním, že olej dávam len predpísaný 0W-30 or Ravenolu spĺňajúci špecifikáciu. S pánom Hlavatým (mhlavaty na fóre) som to kedysi konzultoval, že hustejšie kvôli nižšej výške piestnych krúžkov nemusia dobre pretekať popri nich (alebo tak nejak si to pamätám).
Veľká vďaka vopred.
Môj Traveller 2.0 BlueHDi, 110kW, r. 2018, 195 tis. km sa rozožral v spotrebe oleja. Do cca 110 tis. km vydržal olej od výmeny do výmeny (náplň tam je až cca 6,5L, liter medzi výmenami pri 13-15tis. km. si to mohlo cucnúť bez toho, aby to kleslo pod normál). Vtedy sa ozvala kontrolka nízkej hladiny oleja a odvtedy kontrolujem každých pár tis. km. Spotreba bola odvtedy podľa štýlu jazdy cca 2-3 dl na 1000km. Už to bolo na môj vkus mimo normál. A od cca 185 tis km. registrujem, že sa to rozožralo až na cca pol litra na 1000km.
Riešil som so svojím mechanikom. Našiel olej v intercooleri + popri turbe, to už bolo vraj načaté, tak šlo na repas. Vymenené, niečo (už neviem čo) pretesnené. Plus bol olej v nasávaní pred turbom. Pobehal som, ale olej sa zas v nasávaní objavil. Poštudoval som na internete a našiel informáciu o možnom prepúšťaní cez PCV ventil na odvetrávaní kľukovky. Objednal som novú membránu a vymenil. Stará nevyzerala poškodená, aj keď už bola trošíčku tuhšia. Nasávanie som poutieral od oleja a dnes spravil asi 400 km. A je to zas zapráskané od oleja. Nie len trochu, čo je vraj normálne, že olejové stopy sa tam môžu nachádzať kvôli časti prepustených spalín s olejom. Ale mláčky oleja.
Prečo podľa vás môže ešte pretláčať olej cez to odvetrávanie? Alebo môže to byť olej ešte odinakadiaľ (predpokladám, že od turba už nie)? Je možné, že je motor už v takom stave (krúžky, guferá...), že proste prepúšťa olej popri piestoch, lietajú v odvetrávaní tlaky... púšťa to kade tade a je to toľko, že cez odvetrávanie to pretlačí viac, ako je zdravé? Som zas objednaný k mechanikovi a o motoroch viem akurát to, čo si od vás načítam na fórach (takže dokopy malý prd, len niečo o tých, ktoré som mal/mám v autách, aby som sa vedel k nim čo najlepšie správať). Tak ma napadlo, či nemáte nejaké nápady k tejto motorizácii, ktoré sa ešte k mechanikovi nedostali (ten mi spomenul, že už mal tento motor, ktorý vďaká blízko namontovanému DPF filtru podľa jeho názoru poškodil piesty zbytkovým teplom po vypnutí motora počas regenerácie).
Ešte doplním, že olej dávam len predpísaný 0W-30 or Ravenolu spĺňajúci špecifikáciu. S pánom Hlavatým (mhlavaty na fóre) som to kedysi konzultoval, že hustejšie kvôli nižšej výške piestnych krúžkov nemusia dobre pretekať popri nich (alebo tak nejak si to pamätám).
Veľká vďaka vopred.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25750
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 110kW - spotreba oleja
Hmlisto si na to spomínam.Pokiaľ sa raz nabijú medzerky v olejových kúžkoch,už sa motor toho nemá šancu zbaviť ani prechodom na iný olej.Pokiaľ je to tým,pomôže iba fyzicky to z krúžkov dostať von (ultrazvuk) alebo ich výmena. Problém je naštartovaný niečím a už to je ťažko zvrátiteľné,postupne sa zhoršuje.Teraz nepomôže mudrovanie čo všetko taký proces vie naštartovať,už je tam.Je to konštrukciou piestov.Musia byť chladené,a keď chladené sú nie je tam možnosť odvázania oleja vnútrom piesta.Je na to riešenie,úprava piestov čo ale nie je zrovna lacné riešenie,v Polsku to nejaká firma robí tieto úpravy,to nakoplo to robiť aj u nás..V dohladnej dobe je v pláne to robiť,ale čaká sa na strojné vybavenie,to dnešnú situáciu ale nerieši plus primárne ide o riešenie pre grupu ktorá má tiež tieto problémy pri nových motoroch aj pri malom nábehu km.
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 21.02.2006 17:32 Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 110kW - spotreba oleja
Dakujem za odozvu. Takze riesenie bude asi rozobrat cely motor a fyzicky to skontrolovat? To mi zavana generalkou motora, co si financne ani neviem predstavit. Tak snad je sanca, ze bude stacit len nieco vymenit. A to som sa spoliehal pri kipe na nacitane info,ze tieto dvojlitre su dobrou volbou. Dlhe roky vyrabane s malymi zmenami, avsak doplnky pribudajuce rokmi (emisne normy) uspesne pochovaju asi kazdy motor. Och...
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 21.02.2006 17:32 Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 110kW - spotreba oleja
Dakujem za odozvu. Takze riesenie bude asi rozobrat cely motor a fyzicky to skontrolovat? To mi zavana generalkou motora, co si financne ani neviem predstavit. Tak snad je sanca, ze bude stacit len nieco vymenit. A to som sa spoliehal pri kipe na nacitane info,ze tieto dvojlitre su dobrou volbou. Dlhe roky vyrabane s malymi zmenami, avsak doplnky pribudajuce rokmi (emisne normy) uspesne pochovaju asi kazdy motor. Och...
-
- Príspevky: 621
- Dátum registrácie: 11.06.2022 14:21 Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 110kW - spotreba oleja
Skusíl by som BG ep 109 preplach motora.
Zazrak to nie je, ale niekedy to pomoze a nestoji to vela.
Zazrak to nie je, ale niekedy to pomoze a nestoji to vela.
-
- Príspevky: 2261
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 110kW - spotreba oleja
Aj METABOND CL 250 ml alebo rovno METABOND DIESEL DETOX. Nestojí majetok a vie pomôcť.
Prípadne sa ozvi súkromnou správou.
Prípadne sa ozvi súkromnou správou.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25750
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 110kW - spotreba oleja
Ani jednému neverím a mám preto dobrý dôvod.Na piestoch po výmene sa pred vyhodením vždy "testuje". A to je všetko v ruke a vonku na stole.Ak niečo toto nezvládne takto,tak zamontované vnútry nemá najmenšiu šancu. A navyše by to viedlo k poškodeniu aj toho čo je dobré.Z priestoru olejového krúžka je možné bordel (ak by sa aj poddal) odviesť len popri pieste v sukničke kde to tesnosť totálne všetko zničí a vydrie.Do toho priestoru smie len a len čistý olej,nesmie obsahovať uvolnené čiastočky. Preto sa piesty vyberajú a riešia vonku,buď výmenou alebo ultrazvukom.Namýšlať si ako sa nejaký prípravok cez Dva tesniace krúžky (motor pritom spaluje !) dostane ku tretiemu olejovému,tam niečo rozpustí (tyu musím mať záchvat smiechu) a sajrajt odíde niekam (nemá kam) proste zmizne...ako dosť bolo srandy,rozprávky na iné fórum.Ešte aj tie rozprávky tu už končia,tu je to porucha myslenia.Treba si jeden piest pekne zobrať do ruky,a čistiť...potom tu oznámiť výsledok,je jedno,hoci aj sračkami čo sú na trhu.Toto sú také témy ako že sme kukurice
-
- Príspevky: 2261
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 110kW - spotreba oleja
Milan - v mnohom až takmer všetkom máte pravdu no pri všetkej úcte v tomto nie.
..."prípravok cez Dva tesniace krúžky (motor pritom spaluje !) dostane ku tretiemu olejovému" CL (tuším aj BG) ide na 15 minút do teplého oleja na voľnobehu - prečo by sa nedostal s ním k stieraciemu krúžku?
Pravda dnu nik bez rozobratia nevidí - nakoľko tragicky je to zasrané no "chémia" (HI-TECH) neraz pomohla a ušetrila. Sám to veľmi dobre viete - treba Vám linknúť Vaše pôvodné vyjadrenia?
..."prípravok cez Dva tesniace krúžky (motor pritom spaluje !) dostane ku tretiemu olejovému" CL (tuším aj BG) ide na 15 minút do teplého oleja na voľnobehu - prečo by sa nedostal s ním k stieraciemu krúžku?
Pravda dnu nik bez rozobratia nevidí - nakoľko tragicky je to zasrané no "chémia" (HI-TECH) neraz pomohla a ušetrila. Sám to veľmi dobre viete - treba Vám linknúť Vaše pôvodné vyjadrenia?
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25750
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 110kW - spotreba oleja
Je kde vie pomôcť,je kde ešte poškodí.To čo je v krúžkoch nabité si treba pozrieť,potom skúsiť dostať von keď sú ideálne podmienky a je všetko na stole a ideálne prístupné.A rýchlo by skončili tance okolo.Tiež si treba pozrieť čo sa odtiaľ uvolňuje za čiastočky,ich tvrdosť a predstaviť kade je cesta odtiaľ von.Za vydretý valec to nestojí.Ak niekto myslí že aj motor sa dá tak odrbkať ako človek...nech si robí čo uzná za vhodné.
Nie že by som nepoznal prípravky (sú aj dvojzložky) ktoré rozrušia carbonové úsady,ale rozrušia ich a uvolnia ako hrudkovitý materiál,a ešte musí byť zabezpečené dobré odplavenie,vyfúkanie atd bezo zbytku čiastočiek.Na tento konkrétny účel by som nikdy nepoužil,je to iba odrbávanie majiteľa a skasírovanie za niečo je v čase platenia neodkontrolovateľné.No a v tom je ten šláger,platíš a netušíš výsledok
Nie že by som nepoznal prípravky (sú aj dvojzložky) ktoré rozrušia carbonové úsady,ale rozrušia ich a uvolnia ako hrudkovitý materiál,a ešte musí byť zabezpečené dobré odplavenie,vyfúkanie atd bezo zbytku čiastočiek.Na tento konkrétny účel by som nikdy nepoužil,je to iba odrbávanie majiteľa a skasírovanie za niečo je v čase platenia neodkontrolovateľné.No a v tom je ten šláger,platíš a netušíš výsledok
-
- Príspevky: 3814
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 110kW - spotreba oleja
Je to predpisany olej podla vyrobcu?
Davam Total 5w/30 a spotreba oleja aj po 400-500.000 km takmer 0,0 nic
Davam Total 5w/30 a spotreba oleja aj po 400-500.000 km takmer 0,0 nic
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 21.02.2006 17:32 Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 110kW - spotreba oleja
Je to predpísaná špecifikácia PSA B71 2312. Keď som auto kupoval, spĺňal to len olej Total Quartz INEO FIRST 0W-30. Ravenol FES 0w-30 bol druhým na našom trhu. A Ravenol by mal patriť k tým lepším, preto som menil.lubos zimovcak napísal: ↑20.03.2025 13:19 Je to predpisany olej podla vyrobcu?
Davam Total 5w/30 a spotreba oleja aj po 400-500.000 km takmer 0,0 nic
400-500 tis. km je dobrá vizitka. By ma zaujímalo, kde som urobil chybu, sakra.
-
- Príspevky: 621
- Dátum registrácie: 11.06.2022 14:21 Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 110kW - spotreba oleja
Neviem ci je to rovnake, ale mam tu teraz 1,6 hdi a ta je olejova, akoby ju kupali v oleji. Netecie ti niekde olej?
-
- Príspevky: 3814
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 110kW - spotreba oleja
Neviem isto, ale ten motor ma vyse 25 rocneho spolocneho predka, uz,od cias 406.
.
Podla mna, tu specifikaciu dali len kvoli emisiam, alebo bohvie comu.
Zrejme motor dostaval do tela, lebo je to este dost malo km na to, aby turbo cucalo olej.
Az dostal na bendžo, zrejme sa naplni predpoved M.Hlavateho o rozobrani motora.
.
Podla mna, tu specifikaciu dali len kvoli emisiam, alebo bohvie comu.
Zrejme motor dostaval do tela, lebo je to este dost malo km na to, aby turbo cucalo olej.
Az dostal na bendžo, zrejme sa naplni predpoved M.Hlavateho o rozobrani motora.
-
- Príspevky: 2261
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 110kW - spotreba oleja
Mohol. "sa ozvala kontrolka nízkej hladiny oleja" a ak olej ide kam nemá, bude ako píše pán Milan.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 21.02.2006 17:32 Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 110kW - spotreba oleja
Niekde popri turbe vraj tiekol, teraz by už nemal. Každopádne, ako som písal, je to pravdepodobne z odvetrania kľukovky podľa množstva nájdeného v hadici pri vzduchovom filtri po prejdení 400km od vyutierania tej hadice.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných