Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 110kW - spotreba oleja
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Dátum registrácie: 21.02.2006 17:32 Zdieľať na Facebook
Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 110kW - spotreba oleja
Zdravím vás.
Môj Traveller 2.0 BlueHDi, 110kW, r. 2018, 195 tis. km sa rozožral v spotrebe oleja. Do cca 110 tis. km vydržal olej od výmeny do výmeny (náplň tam je až cca 6,5L, liter medzi výmenami pri 13-15tis. km. si to mohlo cucnúť bez toho, aby to kleslo pod normál). Vtedy sa ozvala kontrolka nízkej hladiny oleja a odvtedy kontrolujem každých pár tis. km. Spotreba bola odvtedy podľa štýlu jazdy cca 2-3 dl na 1000km. Už to bolo na môj vkus mimo normál. A od cca 185 tis km. registrujem, že sa to rozožralo až na cca pol litra na 1000km.
Riešil som so svojím mechanikom. Našiel olej v intercooleri + popri turbe, to už bolo vraj načaté, tak šlo na repas. Vymenené, niečo (už neviem čo) pretesnené. Plus bol olej v nasávaní pred turbom. Pobehal som, ale olej sa zas v nasávaní objavil. Poštudoval som na internete a našiel informáciu o možnom prepúšťaní cez PCV ventil na odvetrávaní kľukovky. Objednal som novú membránu a vymenil. Stará nevyzerala poškodená, aj keď už bola trošíčku tuhšia. Nasávanie som poutieral od oleja a dnes spravil asi 400 km. A je to zas zapráskané od oleja. Nie len trochu, čo je vraj normálne, že olejové stopy sa tam môžu nachádzať kvôli časti prepustených spalín s olejom. Ale mláčky oleja.