Peugeot 5008 - 1,2 puretech alebo 1,5 HDI?

Diskusia ohľadne vozidiel značky Peugeot

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

P5008, 1.2 benzĂ­n alebo 1.5 diesel

Hlasovanie ukončené 01.08.2020 21:19

1.2 puretech
7
18%
1.5 hdi
32
82%
 
Celkom hlasov: 39

a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

YxoYpsilono napísal:Pridavam dalsie postrehy.
Stale myslim, ze je to brutalne vela na megamoderny diesel.
Auto celkovo je pomerne lenive, vyslovene vyzaduje pokojnu jazdu - potom je prijemne aj pomerne tiche (v meste vsak diesel stale pocut - len tak neduni ako TDI od VW).


Ad servis: servis blueHDI je predpisany 1rok/30000km, 1.2 puretech ma myslim 25000km. Aj ostatne veci su si viac menej podobne medzi benzinom a dieselom, takze z pohladu bezneho servisu bude rozdiel v predpisanej udrzbe minimalny.

Rozvody myslim maju oba okolo 180000km vymenu.
Na ceny znackoveho servisu som sa nepytal podrobne, tieto francuzske shity maju zaruku 2 roky, takze cena autorizovaneho servisu nehra rolu.

Predbezny zaver:
auto pekne, zaruka slaba, motor 1.5 blueHDI vhodny pre pokojne cestovanie.

A urcite zvazit 1.2 puretech - fakt ide pocitovo lepsie ako tento maly diesel, takze hlavne pri mensom nabehu by som to zvazil.
hdi ma suchy remen, klasicky. v serviske su rozvody hlupo napisane.
mini remen na vodnu pumpu (ta sa nerobi sucasne) a remen prislusenstva. spolu 3ks.
ale rozvod remen ako taky od leta/2017 (+novy typ remena) je 100 000/6r. co doporucuje aj vyrobca remena.
a ostatne veci, bizuteria sa menia az po 200 000
https://ibb.co/txZHq62
Mateusz737 napísal:Motor je v zabehu tak si určite potiahne teraz viac, uvidíš potom ci sa to zmení :zg282:
:300f:
za spomalenost hdi moze tuhost noveho motora, po zabehu sa to zlepsi. som to pisal vyssie, zabeh trva 20-30 000km.
atmo puretech nema vsetky hitech ficury turbo brata, zmena po zabehu je nebe a dudy. to iste si myslim o hdi.

zaruka..... standard 2r zo zakona.
ak chces, dokupis si balik (aj viac krat po sebe); rozdelene podla km a rokov. ceny su znesitelne. http://minisiteapv.sk/servisne-kontrakty/
no vseobecne pri inych znackach (kia) ludia sa nevedia dockat, kym zaruka skonci aby mohli ist lacnejsiemu garaznikovi.... :d :D

cena-servis...doteraz som platil <100€; po 2r to bolo 250€ komplet vratane lpg servisu. >50€ nove sviece; a 55€ lpg filter.

longlife olej intervaly skodia kazdemu motoru, treba menit skor ak sa da.
b71-2312 /0w20 po dlhej dobe bude mat oslabenu pevnost v strihu olejoveho filmu.
Naposledy upravil/-a a566 v 21.09.2020 09:54, upravené celkom 3 krát.
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

YxoYpsilono napísal:Uvidime :-)
Zaruka zatial ukazuje skor na slabu kvalitu, ked priplatenie si zaruky na uroven Kia Sportage je naklad pomaly 3000 € navyse.. A to je teda slusna palka za nieco, co ma Kia ako standard.
kontraktov je viac typov, vychadza to 1400€ - 4100€ (so sluzbami v plnej palbe) 160 000/ 7r
nemozem najst dokument popisujuci zarucne podmienky kia. iba vseobecne vyjadrenia o 7 rokoch.
to najdolezitejsie byva napisane drobnym pismom.. :) pravne podmienky, vyluky..
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

mp3turbo napísal:nad ZIADNYMI TROMI valcami nerozmyslaj... ked to vyrobcom vy, zakaznici, dovolite budu tam zachvilu montovat 0.7i dvojvalec sedemturbo.
A potom co ? 0.5i jednovalec desatturbo ?

Ja by som bral dieslovy z tohoto hrozneho vyberu, ale samozrejme ano - za 5 litrov chodit nebude.

Poľaci testuja :
https://www.youtube.com/watch?v=iiS6BnojeRc
https://www.youtube.com/watch?v=yGPKVku3taA

nemyslim ze by 1.5d zral menej nez dvojliter. Mechanicke straty zanedbatelne a vsetko ostatne je rovnake : karoseria rovnaka, odpor vzduchu rovnaky, hmotnost mozno o 30 kilo mensia (1.5d versus 2.0d) co nehra absolutne ziadnu ulohu, spalovanie nafty je rovnake aj v 1.5d aj v 2.0d aj v 8.5d keby bolo, nafta je rovnaka takze ma v sebe rovnaku energiu... a ked proste potrebujes 36kW na kolesach aby si sa hybal s tou bednou rychlostou 130km/h tak proste potrebujes tych 36kW.

Jedine co sa da usetrit je prevodmi lebo motor dosiahne dany vykon na otackach XYZ alebo ABC, kde samozrejme vyhodu ma vacsi motor a nie mensi. Takze je vcelku mozne ze 1.5d bude zrat este o milimeter VIAC nez 2.0d na dialnici KVOLI SPREVODOVANIU (=2.0d moze tocit mensie otacky na rovnakej rychlosti XYZ nez toci 1.5d) ; v meste by som tipol o milimeter menej spotrebu 1.5d nez 2.0d.

To je cele.
Súhlasím. Pamätám sa na môj Citroen C5 2.0hdi 100kw, na diaľnici pri 132km/h podľa gps dlhodobá spotreba 5,8l/100km, to auto vážilo 1630kg. Na 6° pri 2500ot./min. Pre porovnanie - C4 Cactus s motorom 1.6hdi 73kw, na 5° pri reálnych 132km/h spotreba 6,2l/100km a ten Cactus váži o pol tony menej, ako C5. Kde urobili soudruzi chybu?
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

neviem, sa mi zda ze Oktavie 1.9td 81kW z roku 1997 jazdili tiez za menej nez 6 litrov pri 130km/h... a nemali dpf, common rail, sedem turb, vyhrievane chladene EGRka ktore sa kazia, blablablablabla.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

stare dizle jazdili s tou istou spotrebou ako nove, len mali kvantitavne aj kvalitativne ine sadze...olej 0-20 je ako voda, nie na dlhe trasy, nerobi odpor motoru, ale pri prehriati sa mu trha film a znici motor...long.life len u aut s obrovskym najazdom aj hodne cez 50tis.rocne, kde nestihne prist k casovej degaradacii oleja a do aut, ktore dlho pracuju pod zatazou v optimalnych podmienkach... inak je to zbytocne nicenie motora za tu cenu...
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

mp3turbo napísal:neviem, sa mi zda ze Oktavie 1.9td 81kW z roku 1997 jazdili tiez za menej nez 6 litrov pri 130km/h... a nemali dpf, common rail, sedem turb, vyhrievane chladene EGRka ktore sa kazia, blablablablabla.
obetuj sa a chod vynadat do bruselu, aby zmiernili (vratili) emisne normy. vsetci sa potesia.

(tavares to skusal viackrat a prd mu pomohlo) https://www.auto.cz/sef-psa-elektromobi ... aji-133578
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

TDi boli vždy úsporné, no ja som porovnal staré HDI s novým a ten "vývoj" môžeme všetci vidieť ;-)
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Osud Hdi aj Tdi je podobný,Akonáhle sa prešlo od 8 ventilov na 16 skončili staré bezstarostné dni.Je to aj prirodzené kedže pribudlo statočne vecí a funkcií
Včera som bol na EK STK zo synovým Hdi.Tá najobávanejšia časť (EK) trvala pár sekund,jedno zošliapnutie plynu,to bolo ok.Ale potom som sa už nestačil diviť aké funkcie a čo všetko kontrolovali.U štvorročného auta ešte môže všetko šlapať v poriadku,ale s pribúdajúcimi km sa začne plniť zoznam problémov a ich odstraňovanie bude statočne vyprázdňovať peňaženku.Takže je čas štvorročnému autu zakývať a poslať ďalej.A sme v bode ktorý zrejme trápi tisíce motoristov - čo kúpiť ?! Počas čakania sme tak preberali ponuku sedemmiestnych (nových) aut a jedno jediné sme nenašli kde by človek povedal - jasná voľba.Ponuka abnormálne veľká,aut ako bĺch,a jedno jediné si v tom množstve nevyberiete s presvedčením dobrej voľby.
Moonshine
Príspevky: 528
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

V princípe končia dieslové motory. Nastúpia benzíny s dpf, hybridy.
Toť 8 valec tdi nahradí 8 valec tfsi, síce vyššia spotreba o cca 4 litre, ale bude 2x dpf a lepšie emisie. A aj iné motory končia. Evolúcia Bruselu...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> V princípe končia dieslové motory.

toto urcite nie - skoncia tie najmensie prďáky ktore jednoducho nebude ekonomicke vyrabat do najmensich vozidielok. 1.0d, 1.2d, 1.4d, taketo tie blbosti. Dieslove motory ako take urcite nekoncia, tuto vetu si zapamatame a o 5 rokov sa k nej vratime.


.
.

>> Nastúpia benzíny s dpf, hybridy.

to urcite ano. Preco by ale nemohli nastupit hybridne diesle ? Do auticka triedy Opel Korzička, Hiundai i10 a podobne je to nerealne pretoze ta technika bude prilis draha ; taketo prdaky pojdu najprv na jednoduchych benzinikoch (1.0i s turbiatkom aby to malo aspon nejaky vykon, GPF štupel do vyfuku aby to malo/nemalo nejake emisie a hotovo, nic ine sa cenovo nezmesti), ale v zaujme znizovania flotilovych emisii sa urcite dockame zhovadenin typu Skoda Oktavia 1.4tsi hajbrid, ved pozri Superba uz hajbridna je... "economies of scale" teda "uspory z rozsahu vyroby" sposobia ze tieto hybridne blbosti sa budu dat nasadit do nizsich tried aut nez je Superb, BMW3 (maju hybrid uz dlho), BMW5 a podobne... Dieslovy hybrid Pezotu je tu s nami uz peknych par rokov, tusim 508cka, 3008, 5008.

Teraz postupne dojde na BMW2, Oktaviu, Hiyundai i30... baterky nebudu 10kWh, nevydrzia 50km jazdy ale to vobec nevadi. Inak znizovat emisie automobilky nevedia.


Pre homologizaciu bude zase dolezitych len prvych 100km ktore sa budu premietat do spotreby, takze ja osobne to vidim tak ze malinka baterka, malinky slabucky motorcek k tomu a nejako tie pohony (spalovaci aj elektricky) spojit. Vid priklad Tojota Auris, 1.5kWh, Toyota Corrola to iste, silnejsie drahsie motory maju vacsie baterky lebo sa zmestia do ceny.

Baterka 3-4kWh ti umozni cisty dojazd okolo 25 az 30km v meste, co bude priaznivo vplyvat na normovanu spotrebu paliva v labaku. Bez problemu o pollitra mozno aj o liter znizi spotrebu v merani == to je uspech ktory nedosiahnes ZIADNOU inou technologiou, pretoze sme ho nedosiahli uz od roku 1997 od vypustenia spomenutej Oktavie 1.9tdi 66kW a 81kW. Odvtedy, cize za 25 rokov, sa spotreba nezmensila ani o milimeter pri spalovacich autach.

Takze z toho dovodu siahnu vsetky automobilky vsade kde sa len bude dat (=ekonomicky) po hybrid rieseniach. Norma. 95g/km2 a potom obrovske pokuty. To iste dnes, Skoda vyraba elektricke Citygo a predava SO STRATOU radsej, nez keby ho nevyrabala - pretoze ta strata ktoru utrpia je MENSIA nez pokuty ktore by museli platit za flotilove emisie. A takto to bude vyzerat aj s ostatnymi.

Preto tu dnes mame krpate kraviny typu Dacia Spring (na ceste, hned ju oznamia), Honda e (nikoho to auto nezaujima okrem troch hipisakov, je to hnusne, krpate, nepouzitelne na dlhsie cesty nez okolo druzstva za dedinou == k tej uberdrahej deb1l1te za skoro 40.000 eur !!!! musis mat este dalsie klasicke spalovacie auto juppiiiii ale mame papierove emisie.

Ver tomu ze tento "3.7 metrovy trend" s autickami o velkosti nakupneho vozika a dojazdom 115km bude zachvilu u kazdej automobilky.



>> Toť 8 valec tdi nahradí 8 valec tfsi, síce vyššia spotreba o cca 4 litre, ale bude 2x dpf a lepšie emisie.

fťipné... skus vymenovat vsetky 8valcove diesle ktore dnes mame dostupne a vsetky 8valcove T/FSI. Hodne strucny zoznam...
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

Odvtedy, cize za 25 rokov, sa spotreba nezmensila ani o milimeter pri spalovacich autach.
nepravda, mam to >5r vyskusane. 1,8 8v xu7jb -spotrebu 5,7 bolo mozne len s uspornou disciplinou za volantom a riadne nafukanymi gumami.
trojhrnek eb2 da lepsiu dynamiku, spotrebu (a to v plyne..), bez obmedzovania za volantom ci sledovanim tlaku pneu...
1999-2017, rozdiel je citelny.
lubos zimovcak
Príspevky: 3425
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Spotrebu s HDI motorom som v 406 dokázal natiahnuť na dojazd 1815 km.
S HDI v 508 som sa zatiaľ dostal najviac na 1705 km, ešte pár km dojazdu ostalo, nádrž je rovnako veľká, cca 75 litrov.

Takže,keby autá mali opäť normálnu hmotnosť, Stredná trieda Max 1350-1400 kg, v roku 2000 klesne o 1 liter, ak by mali hmotnosť z rokov 85-90....1.050-1100 kg.., ide dole o ďalší liter.

Takže by sme reálne mohli jazdiť za 3 litre a menej..,
Pre hnidopichov, s 508 mám dlhodobo hlboko pod 5 litrov, 1600 kg prázdne.
lubos zimovcak
Príspevky: 3425
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

A pre M. Hlavatého, neboj sa STK, pred STK vždy vyvetram výfuky, pod záťažou aj 3.500- 4.000 otáčok, tých 25 km akurát stačí na perfektné zohriatie.

Tiež som sa bál tých nových STK, ale aj po 280.000 km som prešiel bez najmenšej chyby.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> 1999-2017, rozdiel je citelny.

mmmm pri benzine mozno trosku, ja som pisal o nafte, respektive chcel. Ano nacmaral som "pri spalovacich autach..." ale s jasnym prikladom na 1.9td Oktavku.

A tam sa naozaj nic nepohlo. Dnesne diesle nevedia jazdit za 3 litre, vtedajsie diesle vedeli jazdit okolo 4 litrov tak ako dnesne. Ale viete co, mne je to jedno :)
Mateusz737
Príspevky: 713
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

akurát si zabudol dodať že dnešné diesle majú 2x taký výkon

Návrat na "Peugeot fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných