Peugeot 5008 - 1,2 puretech alebo 1,5 HDI?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
Peugeot 5008 - 1,2 puretech alebo 1,5 HDI?
Ahojte, kupujem Peugeot 5008 (lebo musím, tak neriešime prosím dôvody).
Môžem si vybrať motor 1,2 puretech alebo 1,5 HDI.
Iba majú 96 kW, manuál. HDI je o 1000 € drahšie.
Jazdiť sa bude 40% okresky, 20% mesto a 40% diaľnice.
Celkový nájazd bude cca 150000 km.
Čo poviete, ktorý si mám vybrať??
Môžem si vybrať motor 1,2 puretech alebo 1,5 HDI.
Iba majú 96 kW, manuál. HDI je o 1000 € drahšie.
Jazdiť sa bude 40% okresky, 20% mesto a 40% diaľnice.
Celkový nájazd bude cca 150000 km.
Čo poviete, ktorý si mám vybrať??
-
- Príspevky: 262
- Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 464
- Dátum registrácie: 27.05.2007 11:56 Zdieľať na Facebook
1.2 je trojvalec ma to kamarát v 3008 motá sa po meste jemu to stačí, na diaľnici podľa mňa obsah neoklames... 1.5 mame v robote v berlingu XXL s manualom žiadna sláva na robotu stačí, neviem ci do 5008 dávajú ale do c5aircross ide aj 2.0 hdi a to by som skôr volil na charakter tvojich jázd a aj 1.6pure tech benzín rovnako majú 180koni...5008 je dosť veľká krava a 3valce ee celé zle
-
- Príspevky: 308
- Dátum registrácie: 03.07.2010 22:40 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Prečítajte si na FCD.eu -Peugeot 3008 o Puretechu 1.2 je téma - Soudní znalec u opakovaných oprav výpadků jednoho válce. Auto z 30 tis km rieši jeden z najlepších diagnostikov aký v Česku existuje.Motor opakovane padá do problémov,výrobca to hrá na blbého
[img]https://i.postimg.cc/NKRghKsT/a.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/NKRghKsT/a.jpg[/img]
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
Zaujimave. Ale necudujem sa. Peugeot ani nema v SR oficialne zastupenie, zaruka len dva roky, ziadna lokalizacia.
Keby to bolo na mne, tak beriem Kia Sportage.
Lenze si nevyberiem
Mate nejake info o "novom" blueHDI 1,5?
Podla spritmonitoru je medzi puretechom a bluehdi v spotrebe rozdiel do 1,5 litra ale bluehdi je udajne dost lenivy a nechce sa tocit.
Ja som bluehdi jazdil v citroene a tam ma neoslovil - hlavne vysoka spotreba na dialnici a slaba agilita pri rozjazde.
Keby to bolo na mne, tak beriem Kia Sportage.
Lenze si nevyberiem
Mate nejake info o "novom" blueHDI 1,5?
Podla spritmonitoru je medzi puretechom a bluehdi v spotrebe rozdiel do 1,5 litra ale bluehdi je udajne dost lenivy a nechce sa tocit.
Ja som bluehdi jazdil v citroene a tam ma neoslovil - hlavne vysoka spotreba na dialnici a slaba agilita pri rozjazde.
-
- Príspevky: 262
- Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 198
- Dátum registrácie: 12.05.2007 13:41 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
nad ZIADNYMI TROMI valcami nerozmyslaj... ked to vyrobcom vy, zakaznici, dovolite budu tam zachvilu montovat 0.7i dvojvalec sedemturbo.
A potom co ? 0.5i jednovalec desatturbo ?
Ja by som bral dieslovy z tohoto hrozneho vyberu, ale samozrejme ano - za 5 litrov chodit nebude.
Poľaci testuja :
https://www.youtube.com/watch?v=iiS6BnojeRc
https://www.youtube.com/watch?v=yGPKVku3taA
nemyslim ze by 1.5d zral menej nez dvojliter. Mechanicke straty zanedbatelne a vsetko ostatne je rovnake : karoseria rovnaka, odpor vzduchu rovnaky, hmotnost mozno o 30 kilo mensia (1.5d versus 2.0d) co nehra absolutne ziadnu ulohu, spalovanie nafty je rovnake aj v 1.5d aj v 2.0d aj v 8.5d keby bolo, nafta je rovnaka takze ma v sebe rovnaku energiu... a ked proste potrebujes 36kW na kolesach aby si sa hybal s tou bednou rychlostou 130km/h tak proste potrebujes tych 36kW.
Jedine co sa da usetrit je prevodmi lebo motor dosiahne dany vykon na otackach XYZ alebo ABC, kde samozrejme vyhodu ma vacsi motor a nie mensi. Takze je vcelku mozne ze 1.5d bude zrat este o milimeter VIAC nez 2.0d na dialnici KVOLI SPREVODOVANIU (=2.0d moze tocit mensie otacky na rovnakej rychlosti XYZ nez toci 1.5d) ; v meste by som tipol o milimeter menej spotrebu 1.5d nez 2.0d.
To je cele.
A potom co ? 0.5i jednovalec desatturbo ?
Ja by som bral dieslovy z tohoto hrozneho vyberu, ale samozrejme ano - za 5 litrov chodit nebude.
Poľaci testuja :
https://www.youtube.com/watch?v=iiS6BnojeRc
https://www.youtube.com/watch?v=yGPKVku3taA
nemyslim ze by 1.5d zral menej nez dvojliter. Mechanicke straty zanedbatelne a vsetko ostatne je rovnake : karoseria rovnaka, odpor vzduchu rovnaky, hmotnost mozno o 30 kilo mensia (1.5d versus 2.0d) co nehra absolutne ziadnu ulohu, spalovanie nafty je rovnake aj v 1.5d aj v 2.0d aj v 8.5d keby bolo, nafta je rovnaka takze ma v sebe rovnaku energiu... a ked proste potrebujes 36kW na kolesach aby si sa hybal s tou bednou rychlostou 130km/h tak proste potrebujes tych 36kW.
Jedine co sa da usetrit je prevodmi lebo motor dosiahne dany vykon na otackach XYZ alebo ABC, kde samozrejme vyhodu ma vacsi motor a nie mensi. Takze je vcelku mozne ze 1.5d bude zrat este o milimeter VIAC nez 2.0d na dialnici KVOLI SPREVODOVANIU (=2.0d moze tocit mensie otacky na rovnakej rychlosti XYZ nez toci 1.5d) ; v meste by som tipol o milimeter menej spotrebu 1.5d nez 2.0d.
To je cele.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Fyzika to nepustí.Treba pozrieť na vzorec z čoho sa odvíja výkon motora.Potom sa nižšia kubatúra ktorá síce výkon naženie musí dostať do nevýhodnejšieho pola točivého momentu a to je krok do horšej spotreby.Výkon nie je všetko.Už za mojich mladých čias sa dosahovalo z 50 ccm objemu 28 Ps čo je 560 Ps z 1,0 kubatúry. Lenže práve na tomto sa dá ten vzťah pochopiť,motor má "použitelný" rozsah otáčok medzi 16- 18 tis inak má tak malý točivý moment že sa nepohne.Preto potrebuje dvadsať prevodových stupˇnov aby sa v pásme kde má silu vedel pohybovať. to je "čaro" týchto motorov zo všetkými dôsledkami.
1,5 Hdi by bola ok,ak motor zabudujú do auta podobného Citroenu Ax,potom ok
1,5 Hdi by bola ok,ak motor zabudujú do auta podobného Citroenu Ax,potom ok
-
- Príspevky: 80
- Dátum registrácie: 30.01.2009 14:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3425
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Ale no!! , aspoň neklam.YxoYpsilono napísal:Mal som možnosť skúsiť c4 s týmto 1.5 dieselom a nič moc.
Na diaľnici okolo 8 litrov..
Zase ten 1.2 puretech je tichší a na diaľnici berie ešte menej ako diesel.
Aj testy hovoria, že tie nove blueHDI sú dosť uzrane
Tak fakt neviem
Alebo sa nauč jazdiť.
S týmto hravo 5 litrov. a MENEJ.
-
- Príspevky: 3425
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
1,5 je na také poflakovanie sa po okrese.mhlavaty napísal:Fyzika to nepustí.Treba pozrieť na vzorec z čoho sa odvíja výkon motora.Potom sa nižšia kubatúra ktorá síce výkon naženie musí dostať do nevýhodnejšieho pola točivého momentu a to je krok do horšej spotreby.Výkon nie je všetko.Už za mojich mladých čias sa dosahovalo z 50 ccm objemu 28 Ps čo je 560 Ps z 1,0 kubatúry. Lenže práve na tomto sa dá ten vzťah pochopiť,motor má "použitelný" rozsah otáčok medzi 16- 18 tis inak má tak malý točivý moment že sa nepohne.Preto potrebuje dvadsať prevodových stupˇnov aby sa v pásme kde má silu vedel pohybovať. to je "čaro" týchto motorov zo všetkými dôsledkami.
1,5 Hdi by bola ok,ak motor zabudujú do auta podobného Citroenu Ax,potom ok
Do nejakej max 110-120 km/ h, s trochou rozumu sa dá pod 5 litrov.
Na naháňanie po diaľnici Radšej 2.0hdi...
Bohužiaľ, Francúzm posledné 3-4 roky regulérne šibe a manuály ,aj dobré motory vypúšťajú z ponuky.
O otrasnom riešení interiéru a palubnych doskách... ani nehovoriac.
Momentálne nie je nič, čo by stálo za úvahu od nich kúpiť NOVÉ.
Ak máš možnosť, kúp si radšej starý model 508/ sú ešte nové v ponuke/, dá sa kúpiť za výhodné ceny a budeš mať 200-300.000 km absolútny pokoj.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných