Peugeot 406 HDI - bez lambda sondy , EGR off
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 30.06.2011 11:45 Zdieľať na Facebook
Peugeot 406 HDI - bez lambda sondy , EGR off
Zdravím, mám Peugeot 406HDI 79 kW r.v. 2003, dovoz z DE v 2012 pri 90tis.km. V 2012 vykuchaný FAP a zvyšený krút.na 295 nM, teraz 275tis.km, dlhodobo celková spotreba 6,1L .
Chcel by som zaslepiť EGR ventil, aby motor neťahal odpad z výfuku bez kyslíku a kvoli čistote sacieho potrubia.
Vidím však problém, lebo pravdepodobne nemám lambdu sondu vo výfuku, nevidel som to ani pod motorom, a neni uvedený ani v katalógu s nákresmi. Teda motor nevie merať zloženie spalín.
Riad.jednotka asi vychádza len z uložených máp, a keď som odstavil od podtlaku či EGR, alebo horný vzduchový dózer (=dozer bol teda vždy naplno otvorený) medzi intercoolerom a sacím potrubím, vždy mi stúpla spotreba na 7,8L, merané medzi 2 plnými tankovaniami.
EGR, turbo aj oba vzduchové dózery sú len na podtlak, nemajú elektrické prípojky, RJ teda ani nevie v akých polohách sa nachádzajú.
Myslím že vyšší prietok cez váhu vzduchu (kvôli uzavretému EGR ventilu) než ako má uložené v mapách pri daných režimoch motora, mätie RJ a vstrekuje podstatne viac nafty než treba.
Z toho mi vychádza že na tomto type motora je nereálne zaslepiť EGR, lebo RJ by sa musela velmi pracne prerobiť na kolene s nejasným výsledkom. Mám pravdu?
A ešte otázka, máte niekto jednoduchý a účinný spôsob ako vyčistiť sacie potrubie a EGR (od zmesi sadze a ropných zbytkov) bez ich demontáže?
Ďakujem,
Oliver, BB
Chcel by som zaslepiť EGR ventil, aby motor neťahal odpad z výfuku bez kyslíku a kvoli čistote sacieho potrubia.
Vidím však problém, lebo pravdepodobne nemám lambdu sondu vo výfuku, nevidel som to ani pod motorom, a neni uvedený ani v katalógu s nákresmi. Teda motor nevie merať zloženie spalín.
Riad.jednotka asi vychádza len z uložených máp, a keď som odstavil od podtlaku či EGR, alebo horný vzduchový dózer (=dozer bol teda vždy naplno otvorený) medzi intercoolerom a sacím potrubím, vždy mi stúpla spotreba na 7,8L, merané medzi 2 plnými tankovaniami.
EGR, turbo aj oba vzduchové dózery sú len na podtlak, nemajú elektrické prípojky, RJ teda ani nevie v akých polohách sa nachádzajú.
Myslím že vyšší prietok cez váhu vzduchu (kvôli uzavretému EGR ventilu) než ako má uložené v mapách pri daných režimoch motora, mätie RJ a vstrekuje podstatne viac nafty než treba.
Z toho mi vychádza že na tomto type motora je nereálne zaslepiť EGR, lebo RJ by sa musela velmi pracne prerobiť na kolene s nejasným výsledkom. Mám pravdu?
A ešte otázka, máte niekto jednoduchý a účinný spôsob ako vyčistiť sacie potrubie a EGR (od zmesi sadze a ropných zbytkov) bez ich demontáže?
Ďakujem,
Oliver, BB
-
- Príspevky: 529
- Dátum registrácie: 11.06.2022 14:21 Zdieľať na Facebook
Re: P406 HDI bez Lambdy+EGR off=zvýšená spotreba
Úprimne, podobné auto už je vhodné iba ak do zberu.
Sánie sa čistí najprv mechanicky, potom čističom. Následne si dokúp FAP, eolys, daj si fabrický softvér, A netankuj za 10 EUR.
Sánie sa čistí najprv mechanicky, potom čističom. Následne si dokúp FAP, eolys, daj si fabrický softvér, A netankuj za 10 EUR.
-
- Príspevky: 18308
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: P406 HDI bez Lambdy+EGR off=zvýšená spotreba
Takéto autá jazdím po celý život a nemám s tým o nič viac problémov ako kupcovia nových a zánovných aut. Len moje TCO je podstatne nižšie.

som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 2106
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: P406 HDI bez Lambdy+EGR off=zvýšená spotreba
Mám autá z r. 2004, jedno má 230000 km, druhé 320000 km - nič nie je vykuchané, motory bez zásahu, emisné nikdy problém, výkon (zrýchlenie) vyšší, spotreba nižšia, dym žiadny.
Dymovnice na cestu nepatria. Také úpravy tak na preteky.
Dymovnice na cestu nepatria. Také úpravy tak na preteky.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 30.06.2011 11:45 Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot 406 HDI - bez lambda sondy , EGR off
Ďakujem za postrehy. Chcel som vedieť či niekto má skúsenosti so zvýšenou spotrebou po odstavení EGR, lebo existuje spústa komentárov na rôznych iných stránkach, kde po odstavení EGR je všetko OK.
Alebo či sa niekto vie kvalifikovane vyjadriť.
Zatial som nedostal také odpovede.
Alebo či sa niekto vie kvalifikovane vyjadriť.
Zatial som nedostal také odpovede.
-
- Príspevky: 5686
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot 406 HDI - bez lambda sondy , EGR off
Egr fyzicky nemusíš vymontovať, stací odpojiť jeho ovládanie. Čo však musiš urobiť - prepísať mapu. Poznám 2 pokusy, ktoré to skúšali - nedopadli dobre. 1 nevedel preliezť emisnou (fap off) druhému to žralo naftu jak z cisterny.
Riešenie - uvedenie motora do normálneho stavu.
Riešenie - uvedenie motora do normálneho stavu.
-
- Príspevky: 2106
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot 406 HDI - bez lambda sondy , EGR off
Nie je motor ako motor a nie je EGR ako EGR.
Pri niektorých starších (JTD) spotreba (aj dymivosť) po jeho zaslepení klesne a nieje potrebný žiadny zásah do riadiacej jednotky. Emisnou v pohode prejdú. Novšie motorizácie to majú ošetrené.
Ako už bolo napísané - najrozumnejšie je ak je všetko ako má byť. Načo si vyrábať problémy.
Pri niektorých starších (JTD) spotreba (aj dymivosť) po jeho zaslepení klesne a nieje potrebný žiadny zásah do riadiacej jednotky. Emisnou v pohode prejdú. Novšie motorizácie to majú ošetrené.
Ako už bolo napísané - najrozumnejšie je ak je všetko ako má byť. Načo si vyrábať problémy.
Naposledy upravil/-a tatkotom v 20.02.2025 08:19, upravené celkom 1 krát.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- Príspevky: 98
- Dátum registrácie: 12.01.2025 09:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2106
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25669
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot 406 HDI - bez lambda sondy , EGR off
Ako už písal Martin...menežment musí aj vedieť o tom,že sa niečo fyzicky zmenilo. Odstraňovanie je dosť nešťastný fenomén.Na jednej strane preto lebo prítomnosť spaléného vzduchu v novej zložke nasávaného má velký vplyv na zloženie emisií,na spotrebu ale aj teplotný režim.Spaliny budú vždy z obsahom sadze...vždy,je to proste spálenie uhlovodíkov.Ak sadám "nedovolíme" zaniesť EGR a nám teda odpadne potreba čistenia,ktorý ťažký mysliteľ prišiel na myšlienku že sa sadze už neuložia nikde ?! Ľudia produkujú neskutočné hlúposti,len a len pre vlastnú neznalosť základných procesov a myslia si ako vyje...li zo systémom.Na konci dňa je vždy všetko inak,ale nikdy nevznikne debata s témou...aký debil som bol keď...
Chyby druhých netreba opakovať,duplom ak už chyby nie sú utajovaná skutočnosť
Chyby druhých netreba opakovať,duplom ak už chyby nie sú utajovaná skutočnosť
-
- Príspevky: 3758
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot 406 HDI - bez lambda sondy , EGR off
S tym motorom musis jazdit pod 4 l aj s FAP-om, aj funkcnym egr.
Strcit tomu cloveku ruky do wc, co takto dobabral posledny vynikajuci motot od PSA.
Vycistit sanie je jednoduche, staci ho vybrat.
Cistil som pri 250 na 508 a bol iba sliz, na 607 pri vyse 400 iba poprašok.
Nic hrozne.
Strcit tomu cloveku ruky do wc, co takto dobabral posledny vynikajuci motot od PSA.
Vycistit sanie je jednoduche, staci ho vybrat.
Cistil som pri 250 na 508 a bol iba sliz, na 607 pri vyse 400 iba poprašok.
Nic hrozne.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25669
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot 406 HDI - bez lambda sondy , EGR off
Rôzne tvary potrubí (dlžka a miesto pripojenia odvetrania) plus časovanie ventilov ( uhol prekrytia,tj súčasného otvorenia sacieho aj výfukového) sú tie veci ktoré tvoria zanesenie.V jednom prípade je to akoby suchá zložka,skôr povlaková,inde je to mazlavé spekané blato ktoré hravo uzavrie priemer vyše 60 mm tak že je priemer diery v strede už iba max 20 mm.
Z takého potrubia vie dosiahnuť ten bordel len zo zberného potrubia a EGRu dobre vyše pol kg !!! A pako to chce vyčistiť spejom či inou blbosťou.No žiaľ,treba si ručičky umazať,čo je úplne strašná správa,raz za +- 200 tis km,úplne desné pre dnešné bábovky
Z takého potrubia vie dosiahnuť ten bordel len zo zberného potrubia a EGRu dobre vyše pol kg !!! A pako to chce vyčistiť spejom či inou blbosťou.No žiaľ,treba si ručičky umazať,čo je úplne strašná správa,raz za +- 200 tis km,úplne desné pre dnešné bábovky
-
- Príspevky: 2106
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot 406 HDI - bez lambda sondy , EGR off
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- Príspevky: 18308
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot 406 HDI - bez lambda sondy , EGR off
Kde sa ukladali tie sadze pokial motory nemali EGR ventil ? Mam doma Yanmar aj Perkins a EGR nemajú.

som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 98
- Dátum registrácie: 12.01.2025 09:24 Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot 406 HDI - bez lambda sondy , EGR off
V tvojich pľúcach.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: lubos zimovcak a 19 neregistrovaných