Peugeot 307 , 1,4 HDI , 2004 - emisná kontrola
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 61
- Dátum registrácie: 23.09.2014 17:02 Zdieľať na Facebook
Peugeot 307 , 1,4 HDI , 2004 - emisná kontrola
Zdravím Vás,dnes som bol na STK a emisnej kontrole.Na Emisnej kontrole mi tam brutálne nad 5000 otáčok vytočil motor.Auto samozrejme zadymilo a mecanik sa usmial že motor je v dobrej kondíci myslel to samozrejme ironicky a povedal že mámm motor v čudu a olej ide viac do sania a druhy povedal že je niečo s turbom.olej auto nežerie a turbo ani nepíska ani nič.Naposledy som len menil rezonator oleja kedže mi praskol a motor bol zasratý od oleja.Pritom s atuom chodím aj na dlhšie trasy Rakusko,Nemecko bez problémov až na nejaké maličkosti.o auto sa riadne starám.pravidelný výmena atd.Mal už niekto takúto zlú skúsennosť na STK a emisnej kontrole?
-
- Príspevky: 58
- Dátum registrácie: 18.08.2009 19:48 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 61
- Dátum registrácie: 23.09.2014 17:02 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25 Zdieľať na Facebook
Je to podľa mňa choré takto vytáčať motor a merať emisie. V reále takto nikto s autom nejazdí..dokonca ani na firemnom som nikdy nevidel žeby dakto točil diesel na obmedzovač. O rok čaká emisná aj mňa. Mám 1.9 dCi(vieme ako sú na tom s ojničnými ),takže ak mi pri takejto kontrole zaklepú ojničné, tak im to dám k náhrade. Už len z princípu. Ved je okej vytočiť raz za čas motor, aj ho prevetrať na plný plyn. Ale nie ho držať XY sekúnd v tomto režime...Novšiemu autu by to možno neuškodilo ale môjmu 12 ročnému asi aj áno.
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Je to tak ok - tak sa merajú emisie na nafte. Na benzíne mi merá od 2000 do 4000ot. Ja som v kľude - červené pole začína pri 7000 a bežne motor točím do 6000ot...
Kolega keď chodil na EK so starým naftovým passatom, tak sa ho týpek tam stále opýtal, či robiť EK na jeho aute, alebo na našom. Že cena 10€. Tak dal 10€, chlap naštartoval takú starú vraždu, potúroval, niečo odmeral, vytlačil protokol, nalepil nálepku a pohoda .
Ten týpek asi objavil dieru na trhu - neviem, že ako to je teraz, keď sú už kamery, ale tak to pár rokov dozadu fungovalo na východe SVK, neďaleko hranice- stanicu nebudem menovať...
Ak to takto odmeral denne len 5 nafťákom, tak sa dalo zarobiť celkom pekne bokom. A tých áut bolo podľa mňa niekoľkonásobne viac...
Kolega keď chodil na EK so starým naftovým passatom, tak sa ho týpek tam stále opýtal, či robiť EK na jeho aute, alebo na našom. Že cena 10€. Tak dal 10€, chlap naštartoval takú starú vraždu, potúroval, niečo odmeral, vytlačil protokol, nalepil nálepku a pohoda .
Ten týpek asi objavil dieru na trhu - neviem, že ako to je teraz, keď sú už kamery, ale tak to pár rokov dozadu fungovalo na východe SVK, neďaleko hranice- stanicu nebudem menovať...
Ak to takto odmeral denne len 5 nafťákom, tak sa dalo zarobiť celkom pekne bokom. A tých áut bolo podľa mňa niekoľkonásobne viac...
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25 Zdieľať na Facebook
Lenže nie každý má na to kupovať nové, ked jazdí na niečom čo možno nezvládne obmedzovač dlhší čas, ale zvládne človeku pár rokov poslúžiť kým našetrí na nové. Ano, dá sa argumentovať tým, že načo dakto sa vozí autom ked na to nemá. No ten človek asi nemusí zabezpečiť rodine nákup, vyzdvihnúť zo školy deti, povoziť ich na kruzky a ist do prace. Nevravím že je to môj prípad ale je to tak bohužiaľ. Nie každý má na nové auto. Btw. tiež sa to asi radšej vyrieši iným autom a bude pokoj.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 22
- Dátum registrácie: 09.02.2017 19:10 Zdieľať na Facebook
Ten človek čo vymyslel spôsob výkonu emisnej kontroly nieje normálny, najprv skúšať či dosiahne maximálne dovolené otáčky a zasiahne obmedzovač a potom 3 krát či dosiahne 4000 otáčky. Pri nezaťaženom motore je to veľmi škodlivé a už nehovorím ak nieje zohriaty na prevádzkovú teplotu. Pokiaľ je motor v primeranej kondícii nemá s týmto žiadny problém aby tie otáčky dosiahol ale je to škodlivé a nezmyselné. Výkon emisnej kontroly ľuďom iba škodí. Pritom merať by mali hlavne obsah sadzí nakoľko skoro každé druhé auto ma odstránený filter DPF. Všetci to dýchame a každý sa čuduje skade je toľko rakoviny. Takže výkon emisnej kontroly je na to aby likvidovala staré autá, kupovali sa nové a výrobcovia aut bohatli. Emisie a zdravie ľudí na Slovensku nikoho nezaujíma.
-
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25 Zdieľať na Facebook
mhlavaty...fu to rád počujem Myslel som, že je tam nejaká možnosť poškodenia. Rzvod mám prakticky nový tak som spokojnejší Inak aj rudo má dačo pravdy na tom...autá s nefunčným a vykuchyaným filtrom by som dal rovno zošrotovať. Také autá nemajú na ceste čo hľadať. Dýchame to všetci...ved len sa skúste nadýchnuť, ked okolo prejde nejaký nový diesel. Ten odporný štiplavý smrad, pri ktoorm sa vám nedá ani nadýchnuť. Stará tatra síce dymí ale aspon sa vám ten bordel zachytí v nosnej dutine..toto nik nevidí, ale sa vám ten bordel pozapichuje do pluc..a o par rokov hľa. RAKOVINA.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
V niektorých veciach rudo pravdu má,v niečom nie.Ona diskusia by prebiehala inak pokiaľ by každému boli jasné detaily.Treba rozlišovať problematiku sadzí a problematiku dymivosti.
Treba si vyjasniť čo je to,čo môže jednému motoru poškodiť z titulu otáčok.Rozhodne to nie je žiadne preťažovanie,pokojne ho môžeme vylúčiť,doslova nejde o nič aj keď máme pocit že motor ide ako píla.
Stačí pozrieť z akej dávky paliva sú tie obrátky dosiahnuté a je jasné že motor ide v mizivom zaťažení.
Otáčky sú nebezpečné vtedy,ak sa dosiahnu zotrvačné sily ktoré sú väčšie než sila materiálu,prípadne u rozvodu zotrvačná sila ventilu je väčšia než sila vratnej pružiny a teda nestihne sa načas uzavrieť a stretne sa z ventilom.To môže skončiť fatálne pretože ak dôjde k uvolneniu zabezpečovacích klínkov je deštrukcia nevyhnutná.Motor je vlastne v otáčkách limitovaný práve rozvodom.Aký je stav remeňa,napnutia,vodného čerpadla,hydroštelov,vačky atd to dokopy dáva tie správne otázniky.Od výrobcu je zabezpečenie otáčok garantované bezpečne pod limitom deštrukcie.
Treba si vyjasniť čo je to,čo môže jednému motoru poškodiť z titulu otáčok.Rozhodne to nie je žiadne preťažovanie,pokojne ho môžeme vylúčiť,doslova nejde o nič aj keď máme pocit že motor ide ako píla.
Stačí pozrieť z akej dávky paliva sú tie obrátky dosiahnuté a je jasné že motor ide v mizivom zaťažení.
Otáčky sú nebezpečné vtedy,ak sa dosiahnu zotrvačné sily ktoré sú väčšie než sila materiálu,prípadne u rozvodu zotrvačná sila ventilu je väčšia než sila vratnej pružiny a teda nestihne sa načas uzavrieť a stretne sa z ventilom.To môže skončiť fatálne pretože ak dôjde k uvolneniu zabezpečovacích klínkov je deštrukcia nevyhnutná.Motor je vlastne v otáčkách limitovaný práve rozvodom.Aký je stav remeňa,napnutia,vodného čerpadla,hydroštelov,vačky atd to dokopy dáva tie správne otázniky.Od výrobcu je zabezpečenie otáčok garantované bezpečne pod limitom deštrukcie.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
otacky su v pohode ale v pohode neni to ze na emisnej nezabezpecuju chladenie motora.ked som bol so svojim 25 rocnym vozom drzal to na 3000 otackach a pekne dlho viac krat za sebou.stojim pred autom a vidim ako zacala stupat chladiaca v expanske.ono ventilatory sa zapli schladili to voda klesla ale aj tak je to zbytocne prehrievanie.siel som k technikovi a pytam sa ho ci sleduje teplotu motora lebo az to uvaris tak potom uvarim ja teba ty tela.tak radsej daj kurenie na max teplotu zapni klimu nech tie vetraky idu stale a potom sa hraj.kde maju tie vetilatory.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Ono to zhrozenie sa , čo stav paniky nad 4000r.p.m.
je daný zaužívaným sposobom jazdenia,šofermi tzv. šetričmi paliva
taky šofer-šetrič NIKDY nevytača dieselovy motor viac ako 1500 rpm, 1800 to už je maximum a 2000 točí len ked obieha kamion a keby v tej chvili nepridal,tak sa zabije aj s protiiducim vodičom....
A taký šofer -šetrič si myslí,že to tak ma byť,že to robí správne......
je daný zaužívaným sposobom jazdenia,šofermi tzv. šetričmi paliva
taky šofer-šetrič NIKDY nevytača dieselovy motor viac ako 1500 rpm, 1800 to už je maximum a 2000 točí len ked obieha kamion a keby v tej chvili nepridal,tak sa zabije aj s protiiducim vodičom....
A taký šofer -šetrič si myslí,že to tak ma byť,že to robí správne......
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
seven549 napísal:otacky su v pohode ale v pohode neni to ze na emisnej nezabezpecuju chladenie motora.ked som bol so svojim 25 rocnym vozom drzal to na 3000 otackach a pekne dlho viac krat za sebou.stojim pred autom a vidim ako zacala stupat chladiaca v expanske.ono ventilatory sa zapli schladili to voda klesla ale aj tak je to zbytocne prehrievanie.siel som k technikovi a pytam sa ho ci sleduje teplotu motora lebo az to uvaris tak potom uvarim ja teba ty tela.tak radsej daj kurenie na max teplotu zapni klimu nech tie vetraky idu stale a potom sa hraj.kde maju tie vetilatory.
Tvoje obavy sú pochopiteľné,ale nemajú opodstatnenie.Znovu to napíšem,pretože vidím že ľudia nechápu podstatu.Pri volnej akcelerácii chýba záťaženie,motor ide v otáčkach ale nevynakladá prakticky inú prácu než na prekonanie vlastných odporov točenia.Logicky tomu zodpovedá aj produkcia tepla.AK toto množstvo tepla spôsobí problém pri odvedení z motora,je to celé zle a je to črep vhodný iba na zošrotovanie,pretože už pri malej (skutočnej) záťaži bude kolabovať a vyvierať voda.
-
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 13.03.2017 13:44 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných