Peugeot 306 2.0 hdi , 66kw - kontrolka motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Peugeot

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lubos zimovcak
Príspevky: 3428
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

2.0 HDI 66 kw bol blbu vzdorny motor.
Neskutočne spoľahlivý a ešte JEDNODUCHÝ.

V tých začiatkoch boli Dokonca vstrekovace oveľa presnejšie, než súčasne.

Máš Bosch, alebo tuším, že Siemens ešte bol??.
Až Bosch, to je večne.

Máš istotu, že sú rozvody ok spravené??
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Ako to myslis presnejsie? Lebo prvy jednoduchy a novy zlozity a presnejsie to sa dost vylucuje.
lubos zimovcak
Príspevky: 3428
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Niekedy v 99 -00 bol niekde technický článok v českom časopise, kde popisovali zavádzanie motorov JTD, prvý s commonrailom prišiel Fiat , asi v spolupráci v PSA. Už nepamätám presne.
Ale tam hovorili, že sa báli neúspechu a tak prvé vstrekovace boli nesmierne presné, s minimálnou toleranciou, údajne kalibrovane pre každý motor zvlášť.

Až o pár rokov neskôr už chrlili státisíce a už boli väčšie tolerancie a celkovo menej presné.

Toľko z toho článku.
A mám pocit, že vtedajšie HDI akoby boli o niečo tichšie.
Ale možno to tým, že vtedy ostatné diesle boli ako traktory... :40bd:

Okrem tých s predkomorkou.
belianskyl
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 15.12.2020 22:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa belianskyl »

Mam bosch áno. Dnes mi menili čidlo na rampe dolu pod motorom. Zabudol som ako sa presne vola a zatial ide motor bezchybne, nevynechava a ma ťah. Ani diagnostika uz nic nevyhodila. Tiez si myslím ze su to spoľahlivé motory i ked mam radsej benzín. Toto je moj prvý naftak. Bol som na ňom vo Švédsku, Francúzsku aj Taliansku a nikdy ma nikde nenechalo
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

V 98mom tu bola cela plejada motorov s common-railom /vyrobcov/. Peugeot isiel spolu s fordom. Jasne boli ovela presnejsie voci dovtedajsim systemom s rotacnymi cerpadlami alebo predkomorka to uz bola ina historia. Hlucnost motora zalezi od vela faktorov, vstrekovanie paliva je len jeden z nich. Ked v 98mom prisla prva generacia tak v 2002hom uz bola tretia s inymi tlakmi, dvomi regulatormi na tlak paliva, elektronickym riadenim turbin a egr ventilov. Urob dierku do sania alebo trosku zle utesni sanie este pred turbinov a mas hluk, maj spinave sanie a nevie robit dobru zmes a mas hluk. Ked sa mi bude chciet :) dam ti tu video prveho common-rail systemu s otvorenym sanim len po vzduchovy filter a potom komplet zavrete aky je to rozdiel v hluku. Pozries na vstrekovace v pc a sa chytas za hlavu v akom su stave a pritom cele to ma na svedomi sanie vzduchu a vdaka tomu rozhadzany cely system.
lubos zimovcak
Príspevky: 3428
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

V 98..... veľmi ťažko..
Skús povedať aké motory.. lol...
Prvy bol Fiat, v nejakom 98-99
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

CR system je velmi stary, 1916 vickers v ponorke, potom lokomotivy, v 1960 prototyp v osobnom aute, v 90tych rokoch urobil naozaj magneti mareli pre fiat, nasledne bosch, prve seriove auto 1997 alfa 1997 156 s 2.4 JTD :-), este ten rok mal mercedes W202 aj ked ako druhy :d :D
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Vsak hororim, ze 2002 3tia generacia a 2003 uploadovana :) 2005 4ta piezo vstrekovace a dnes uz sme od toho velmi daleko.
zsvatos
Príspevky: 212
Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zsvatos »

chlapci, ale tato tema tu je v konecnom dosledku dost zbytocne. Lebo ak bola riesenim problemu vymena " cidla na rampe dole pod motorom, a zabudol som ako sa presne vola", tak to nikomu dalsiemu, co si to precita nijako nepomoze.

Tak si skus belianskyl spomenut. A neber to ako kritiku, myslim to v dobrom.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Kolko čidiel má 306ka na rampe dolu pod motorom??? Lahnem, kuknem a vidím, ta ne? :d :D
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
zsvatos
Príspevky: 212
Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zsvatos »

nuz, ja povazujem vyraz "rampa" za synonymum pre vyraz "railovy zasobnik", a ten pokial viem, nie je pod motorom...

Je pravda, ze P306 s HDi som este v rukach nemal. P406 s HDickom vlastnim, a teda pod motorom ziadne cidlo nie je.

Ale rad sa necham poucit
Naposledy upravil/-a zsvatos v 18.12.2020 17:40, upravené celkom 1 krát.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Aha , ja som to pochopil tak polopatisticky - že treba strčiť ruku pod motor a nahmatať niečo, alebo teda lahnúť a kukať. aha a teda nie celkom pod motor ale pod sacie potrubie.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
zsvatos
Príspevky: 212
Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zsvatos »

Oco13, a videl si uz P306 2,0 HDi 66kW teda RHY ??? Pod sacim potrubim je vyfukove potrubie a turbo, rura k vodnej pumpe a EGR.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

zsvatos napísal:tak to nikomu dalsiemu, co si to precita nijako nepomoze.
A ešte doplním nikto ďalší si to už neprečíta , lebo názov Peugeot 306 už vzbudí len úsmev, tie jazdia ludia ako som ja, teda okrem defektu na ceste sa nič neopravuje, lebo každá porucha je jednosmerný lístok do šrotu. :40bd:
A také niečo ako kontrolka motora znamená - zober kladivo a dobre mu ebni.
Preto moj mechanik radšej všetky kontrolky žltej farby odpojil a nechal len tie červené. Je to v záujme mojho psychického rozpoloženia na ceste. :40bd:
P.S. 1.4 Hdi mi parkuje na dvore - patrí tej pani čo u nej bývam, takže servis, parkovanie a tankovanie je moja parketa.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

belianskyl napísal:Mam bosch áno. Dnes mi menili čidlo na rampe dolu pod motorom.
Nemá dôvod klamať, takže tam volačo asi bude.
Edit : dokonca sme na dvore aj jednu červenú 306ku mali, ale deti ju rozflákali skor ako som zistil čo sa do nej tankuje. :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť

Návrat na "Peugeot fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných