Peugeot 207 - rozvody
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 24.10.2017 20:36 Zdieľať na Facebook
Peugeot 207 - rozvody
zdravim ,jedna sa o peugeot 207 1.6 hdi.66kw,a moj problem spociva v tom ze po vymene rozvod.retaze a vaciek sa mi streta motor a nejde potocit iba kusok,,rozvodovy remen a retaz su nastavene presne podla navodu a nejak sa mi to nedari spojaznit,
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 24.10.2017 20:36 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 337
- Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 24.10.2017 20:36 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 119
- Dátum registrácie: 06.05.2007 12:23 Zdieľať na Facebook
Problémov tam môže byť viac. Nové vačky s držiakom sú odkiaľ? Na vackach je sukolie len lisované takže môže byť pootocene a to nezistis keď nevieš ako to má stáť. Na vacke sania keď je pootocene nevadí tu zakolikuj a druhá musí stať tak že zárez náhonu vakuovky musí byť kolmo oproti dosadacej ploche držiaka vaciek. Keď nesedí naznačiť koľko treba pootocit súkromie na vacke vyfukovej potom odlisovat a nalisovat v správnej polohe. Keď si z okolia NZ urobím ti to na počkanie. A klukovka sa blokuje pri rozvodoch cez magnetický krúžok nie na zotrvacniku!
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 24.10.2017 20:36 Zdieľať na Facebook
nove vacky su s pouzivaneho auta,,ale skusal som aj jedny aj druhe a nic..a pozeral som hento so si pisal a vsetko mi to sedi aj ten zarez vakuovky,aj zarez na sacej vacke kajel kola vackoveho hriadela voci diere na snimac otacok kola..to mam s navodu ze to tak ma ist a vsetko sedi..tak neviem co s tym
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5429
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 337
- Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Chlapci skúste to vysvetliť.Zaaretuješ kľuku,je to v hornej úvrati prvého piesta.Či tú kľuku otočíš raz alebo dva krát,vždy je to tá istá poloha a prvý piest bude v HÚ.
Vačkovica má tiež svoju aretáciu a platí že je v polohe keď sú oba ventily v pozícii kompresie,tj oba zavreté.Či vačku otočíte raz či tri,bude vždy aretovaná v tej istej pozícii.Veď treba poskladať aj motory ktoré prinesú doslova v koši rozhádzané,tie by sa ako poskladali ? Poskladajú sa aj tie kde niet vôbec vedomosť ako kde a čo,pre rozvod platia doslova zákony ktoré ak dodržíš vždy to pôjde.
Jediný prípad keď ťa niečo pozdrží je tretí člen pohonu čo býva náhon čerpadla alebo zapalovania to je jedno.Ale aj tam to iba pozdrží hladanie ideálnej polohy.Pri týchto prácach je takmer najväčší problém ak je náhon rozvodu preč a človek to nikdy nevidel,zistiť pozíciu prvej kompresie.To trvá najviac.Ak má človek smolu na vzájomné polohy pred nasadením (naráža piest na ventil),musí točiť kluku kým sa nedotkne,vačkou točiť aby dovolila "pokročiť" v točení kluky,zase narazí a zase sa vačka potočí aby sa dalo kluku postupne dostať do kompresie tam kde treba.Ak už je raz v kompresii,urobí sa otočenie späť o 15 ° aby poklesli piesty,a od tej chvíle môžete točiť vačkovicu celý deň.Takže už iba vyhladáte jej polohu a symetriu v strihaní ventilov na valci (pieste) ktorý chodí spolu s tým naším prvým.Kluku vrátite do HÚ a možete dávať hore remeň a pod
Vačkovica má tiež svoju aretáciu a platí že je v polohe keď sú oba ventily v pozícii kompresie,tj oba zavreté.Či vačku otočíte raz či tri,bude vždy aretovaná v tej istej pozícii.Veď treba poskladať aj motory ktoré prinesú doslova v koši rozhádzané,tie by sa ako poskladali ? Poskladajú sa aj tie kde niet vôbec vedomosť ako kde a čo,pre rozvod platia doslova zákony ktoré ak dodržíš vždy to pôjde.
Jediný prípad keď ťa niečo pozdrží je tretí člen pohonu čo býva náhon čerpadla alebo zapalovania to je jedno.Ale aj tam to iba pozdrží hladanie ideálnej polohy.Pri týchto prácach je takmer najväčší problém ak je náhon rozvodu preč a človek to nikdy nevidel,zistiť pozíciu prvej kompresie.To trvá najviac.Ak má človek smolu na vzájomné polohy pred nasadením (naráža piest na ventil),musí točiť kluku kým sa nedotkne,vačkou točiť aby dovolila "pokročiť" v točení kluky,zase narazí a zase sa vačka potočí aby sa dalo kluku postupne dostať do kompresie tam kde treba.Ak už je raz v kompresii,urobí sa otočenie späť o 15 ° aby poklesli piesty,a od tej chvíle môžete točiť vačkovicu celý deň.Takže už iba vyhladáte jej polohu a symetriu v strihaní ventilov na valci (pieste) ktorý chodí spolu s tým naším prvým.Kluku vrátite do HÚ a možete dávať hore remeň a pod
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 06.03.2006 17:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 119
- Dátum registrácie: 06.05.2007 12:23 Zdieľať na Facebook
Keď si si 1000% istý že su vačky v nepohnutom stave tak to poskladaj podľa znakov na ozubenych a reťaz má 2 ocka zlaté. Pre skúšku si nahod kolečko rozvodoveho remena a zaaretuj. V tejto polohe musíš mať koniec vyfukovej vačky presne zvislo na dosadaciu plochu. Keď je len kúsok posunutá tak naznacit a prelisovat!!! Keď si nevieš rady zavolaj vysvetlím
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Ono teoreticky sa vsetko da vysvetlit ,ale prakticky je to trochu tazsie...
Pise p.Hlavaty,ze dat prvy piest do HU a zaaretovat,a zaistit vacky,
to je v poriadku a viem,ze Hlavaty je v tom majster a robil to uz x-krat,
ale nie vsetky motory maju rovnako riesene uchytenie rozvodovych kol na vacku,
su take motory kde rozvodove kolo drzi na vacke len silou utiahnutia jednej skrutky,ziadna aretacia tam nie je a co v takom pripade ?
Je to vyhoda a sucasnne aj nevyhoda,lebo pri dotahovani sa nastavenie porusi o nikolko uhlovych minut a je to v prdeli..RJ to zisti snimacom a nasledne nepovoli niektore funkcie ako napr. VVTi lebo nie je presna synchronizacia a motor ma znizeny vykon a vyhaduje check motora so vsetkymi dosledkami...
A je to v prdeli...
Pise p.Hlavaty,ze dat prvy piest do HU a zaaretovat,a zaistit vacky,
to je v poriadku a viem,ze Hlavaty je v tom majster a robil to uz x-krat,
ale nie vsetky motory maju rovnako riesene uchytenie rozvodovych kol na vacku,
su take motory kde rozvodove kolo drzi na vacke len silou utiahnutia jednej skrutky,ziadna aretacia tam nie je a co v takom pripade ?
Je to vyhoda a sucasnne aj nevyhoda,lebo pri dotahovani sa nastavenie porusi o nikolko uhlovych minut a je to v prdeli..RJ to zisti snimacom a nasledne nepovoli niektore funkcie ako napr. VVTi lebo nie je presna synchronizacia a motor ma znizeny vykon a vyhaduje check motora so vsetkymi dosledkami...
A je to v prdeli...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Lacko nie je tam komplikácia,pretože blokácia je vždy,rozdiel je iba či na kolese vačky ak je osadené na vačke cez pero,alebo je na konci vačky ak je koleso na vačke letmo uložené,alebo ako Fiat alfa tvarovka na vačku.Ale vždy niečo je.
Doťahovaním sa nič nemení ani pri letmo chytených kolesách pretože na to sú také prípravky ktorými sa zabraňuje aby došlo k pootočeniu.Dnes je práve letmo pripevnená väčšina,dovoľuje to veľmi presné nastavenie,negatívum je že treba prípravok k uťahovaniu a sťahovák k uvolneniu.Ale tak nech sa svet nehnevá,celý kufrík plný prípravkov na desiatku motorov na VAG napr stojí pod 50 e.- tak to snáď dielňu nezabije
Doťahovaním sa nič nemení ani pri letmo chytených kolesách pretože na to sú také prípravky ktorými sa zabraňuje aby došlo k pootočeniu.Dnes je práve letmo pripevnená väčšina,dovoľuje to veľmi presné nastavenie,negatívum je že treba prípravok k uťahovaniu a sťahovák k uvolneniu.Ale tak nech sa svet nehnevá,celý kufrík plný prípravkov na desiatku motorov na VAG napr stojí pod 50 e.- tak to snáď dielňu nezabije
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných