Pena v pneu - proti hluku
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 447
- Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36 Zdieľať na Facebook
Pena v pneu - proti hluku
Nejaku dobu dozadu tu bolo velke halo ohladne super mega objavu protu hlucnosti pneu - jednoducho do nich nalepit odhlucnovaciu penu.
http://www.continental-pneumatiky.cz/os ... ontisilent
Ma to aj pirelli, goodyear, a ktovie kto este...
Mate s tym niekto skusenosti?
Chcel som vyskusat, nechapem preco v mojom rozmere nerobia.
Moze sa nieco stat, ak penu nalepim dnu (nie molitan, nejaku na odhlucnenie)?
Akym lepidlom?
http://www.continental-pneumatiky.cz/os ... ontisilent
Ma to aj pirelli, goodyear, a ktovie kto este...
Mate s tym niekto skusenosti?
Chcel som vyskusat, nechapem preco v mojom rozmere nerobia.
Moze sa nieco stat, ak penu nalepim dnu (nie molitan, nejaku na odhlucnenie)?
Akym lepidlom?
LS600h
XC90
XC90
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Dívam sa na podobné experimenty dosť skepticky, nemyslím že by bol dobrý nápad si za to priplácať, resp. nemyslím že by to malo nejaký zistiteľný účinok.
Na margo toho že také voľačo niekto vyrába a predáva, si dovolím tvrdiť že ľuďom treba ponúknuť voľačo za čo budú ochotní si priplatiť, to dobre znie že zníženie hlučnosti.
Hluk pneumatiky vzniká predovšetkým v kontakte behúňa s povrchom vozovky, takáto tlmiaca vložka by tlmila len hluk vznikajúci rozochvením behúňovej vrstvy pneumatiky a ten zrejme nepredstavuje podstatnú zložku celého hluku odvaľovania.
Mám ešte na diskoch obuté dve letné Conti pneumatiky (z pôvodných štyroch), ktoré mali od výroby z vnútornej strany behúňa navulkanizovanú takú mäkkú vrstvu, cca 5-6 mm hrubú, ktorá pri defekte na behúni (napr. prepichnutie klincom a podobne) tú dieru sama zapchá.
Dalo by sa uvažovať, že takáto vrstva by mohla mať podobné zvukovotlmiace vlastnosti ako popísaný polyuretanový pás prilepený zvnútra pneumatiky.
Kúpil som tie pneumatiky nové, ale nepozoroval som za celú dobu, že by boli nejako zvlášť tiché.
Na margo toho že také voľačo niekto vyrába a predáva, si dovolím tvrdiť že ľuďom treba ponúknuť voľačo za čo budú ochotní si priplatiť, to dobre znie že zníženie hlučnosti.
Hluk pneumatiky vzniká predovšetkým v kontakte behúňa s povrchom vozovky, takáto tlmiaca vložka by tlmila len hluk vznikajúci rozochvením behúňovej vrstvy pneumatiky a ten zrejme nepredstavuje podstatnú zložku celého hluku odvaľovania.
Mám ešte na diskoch obuté dve letné Conti pneumatiky (z pôvodných štyroch), ktoré mali od výroby z vnútornej strany behúňa navulkanizovanú takú mäkkú vrstvu, cca 5-6 mm hrubú, ktorá pri defekte na behúni (napr. prepichnutie klincom a podobne) tú dieru sama zapchá.
Dalo by sa uvažovať, že takáto vrstva by mohla mať podobné zvukovotlmiace vlastnosti ako popísaný polyuretanový pás prilepený zvnútra pneumatiky.
Kúpil som tie pneumatiky nové, ale nepozoroval som za celú dobu, že by boli nejako zvlášť tiché.
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
Ved musia nieco vymyslat ako z ludi tahat peniaze nieco sa chyti nieco nie najmenej 98% vodicov by nespozorovalo ak by im niekto vymenil bez ich vedomia pneu za ine jazdili by stym istym pocitom ako doteraz , len ked treba investovat tak ludia spekuluju pozeraju testy a neviem co ,napr. toto odhlucnenie a su ochotny nezmyselne utratit peniaze pre vacsinu znas na bezne jazdenie uplne dostacujuco stacia pneu pohybujuce sa cenovo na zakladnej urovni ved sa staci pozriet po parkovisku nacom dokazu jazdit niektore individua , netreba do detialov rozvadzat ci taku alebo onaku znacku vacsina ludi ma aj tak v podvedomi tu svoju vysnivanu na ktoru neda dopustit a je ochotna za nu vyvalit nemale peniaze
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 05.06.2008 15:34 Zdieľať na Facebook
Prečo jednoducho nevytlmiť podbehy auta? Univerzálne a doživotné riešenie za pár korún.
Vpredu:
https://www.ahifi.cz/files/filemanager_ ... G_7612.JPG
https://www.ahifi.cz/files/filemanager_ ... G_7613.JPG
A vzadu sa tlmí plech z kufra pod tapacír. Z mojích skúsenosti mi však ku komfortu vždy najviac pomohlo vytlmiť dvere a kufor.
Vpredu:
https://www.ahifi.cz/files/filemanager_ ... G_7612.JPG
https://www.ahifi.cz/files/filemanager_ ... G_7613.JPG
A vzadu sa tlmí plech z kufra pod tapacír. Z mojích skúsenosti mi však ku komfortu vždy najviac pomohlo vytlmiť dvere a kufor.
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 19.05.2014 13:04 Zdieľať na Facebook
keď tlmíš auto, tak hlavne podlahu, stenu medzi motorom, podbehy a potom strechu, samozrejme aj dvere. problém potom je, že počuješ zrazu hluk, ktorý si dovtedy nepočul - vlastná skúsenosť a toho sa nezbavíš. pozri si túto stránku http://www.autodax.sk/
sú tam galérie ich prác
sú tam galérie ich prác
-
- Príspevky: 447
- Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 447
- Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36 Zdieľať na Facebook
4db je teoria, ale nieco na tom byt moze.
Pozeram, ze to robi aj michelin (MICHELIN®
Acoustic Technology ), pomaly uz vsetci.
Je to cudne ako moze taka nednoducha blbost pomoct, ale koleso tiez kedysi neexistovalo muselo sa vynajst..
https://www.google.com/patents/US4392522 patentovane uz v roku 82. Hm.
// no a lebo ste tu LENIVCI, nasiel som aj test http://blog.caranddriver.com/tested-do- ... oad-noise/
Pozeram, ze to robi aj michelin (MICHELIN®
Acoustic Technology ), pomaly uz vsetci.
Je to cudne ako moze taka nednoducha blbost pomoct, ale koleso tiez kedysi neexistovalo muselo sa vynajst..
https://www.google.com/patents/US4392522 patentovane uz v roku 82. Hm.
// no a lebo ste tu LENIVCI, nasiel som aj test http://blog.caranddriver.com/tested-do- ... oad-noise/
LS600h
XC90
XC90
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24978
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Čarovanie zo slovami a manipulovanie s číslami..Pokial je vykázaný hluk bežného auta na úrovni 75 db tak pokles o tri jednotky rozhodne bude vyzerať úplne inak.Ale db je bezrozmerná jednotka kde sa doslova u hluku (v akustike) dá čarovať čo srdce ráči,pretože tam hrá obrovskú rolu spekrum,hladina zvuku ..proste je problém nejaké presné porovnanie
Každopádne aj tak je - 3 db pekný výsledok
Každopádne aj tak je - 3 db pekný výsledok
-
- Príspevky: 447
- Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36 Zdieľať na Facebook
Treba si precitat clanok, myslim ze ich technika merania bola celkom profesionalna. Na ovela, ovela vyssej urovni ako ked som si nechaval odhlucnit auto ja, kde sme sice profi hlukomerom, ale za mozno nie profi podmienok namerali 2db ultm. Myslim ze sme namerali tusim 69db (teraz si nespomeniem ci pred alebo po)
Ale auto uz bolo od vyroby celkom fajn. Keby taketo pneu dali dole este 1-2db, bola by to uz polovica povodneho.
Ale auto uz bolo od vyroby celkom fajn. Keby taketo pneu dali dole este 1-2db, bola by to uz polovica povodneho.
LS600h
XC90
XC90
-
- Príspevky: 742
- Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38 Zdieľať na Facebook
Viem si predstavit nejaku avukovo absorbcnu vrstvu na vnutornej strane pneu (nieco na sposob zltej hmoty, z ktorej su stuple do usi) a viem si aj predstavit, ze by to mohlo mat urcity maly efekt pri znizovani hluku, ale neviem si predstavit ze by to sucasne nemalo prudko negativny vplyv na valivy odpor a teda aj na spotrebu.
-
- Príspevky: 558
- Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16 Zdieľať na Facebook
Niekedy ta pridem odviezť... aspon 300km po dialnici.
Otvorim klapky (nerezove zvody, xpipe a potom klapky). 6,2 v8
A GARANTUJEM TI ze tvoje auto bude to najtichsie v akom si sa viezol siroko daleko. A nejake 3db ani nepocitis.
Ak chces tiche auto, tak kup cisto elektromobil... ale vzdy sa najde kreten (ako ja) co ti tvoje ticho narusi...dokonca od znameho viem, ze ked idem pred nim, tak mu vibruje cele auto...nielen ze nepocuje ani radio.
Otvorim klapky (nerezove zvody, xpipe a potom klapky). 6,2 v8
A GARANTUJEM TI ze tvoje auto bude to najtichsie v akom si sa viezol siroko daleko. A nejake 3db ani nepocitis.
Ak chces tiche auto, tak kup cisto elektromobil... ale vzdy sa najde kreten (ako ja) co ti tvoje ticho narusi...dokonca od znameho viem, ze ked idem pred nim, tak mu vibruje cele auto...nielen ze nepocuje ani radio.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24978
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
ladodgers napísal:Treba si precitat clanok, myslim ze ich technika merania bola celkom profesionalna. Na ovela, ovela vyssej urovni ako ked som si nechaval odhlucnit auto ja, kde sme sice profi hlukomerom, ale za mozno nie profi podmienok namerali 2db ultm. Myslim ze sme namerali tusim 69db (teraz si nespomeniem ci pred alebo po)
Ale auto uz bolo od vyroby celkom fajn. Keby taketo pneu dali dole este 1-2db, bola by to uz polovica povodneho.
Zaujímavá matematika.Zo 70 db dáš dole 3 db a máš polovicu.Tak z tých 67 db daj dole ešte tri db a je úplné ticho a 64 ostane na horšie časy
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní