Päť najzaujímavejších motorov z Československa
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
- sherdog
- Príspevky: 548
- Dátum registrácie: 07.11.2009 10:46 Zdieľať na Facebook
Päť najzaujímavejších motorov z Československa
Laurin & Klement FCR - 1909
[img]http://imageshack.com/a/img4/8231/l4jb.jpg[/img]
Tatra 11 - 1923
[img]http://imageshack.com/a/img22/1028/lqt3.jpg[/img]
Wikov OHC - 1928
[img]http://imageshack.com/a/img19/3135/4ciy.jpg[/img]
Tatra 607 Monopost - 1950
[img]http://imageshack.com/a/img22/5105/exzw.jpg[/img]
Škoda OHV - 1960
[img]http://imageshack.com/a/img28/2672/rk6g.jpg[/img]
www.autorevue.cz
[img]http://imageshack.com/a/img4/8231/l4jb.jpg[/img]
Tatra 11 - 1923
[img]http://imageshack.com/a/img22/1028/lqt3.jpg[/img]
Wikov OHC - 1928
[img]http://imageshack.com/a/img19/3135/4ciy.jpg[/img]
Tatra 607 Monopost - 1950
[img]http://imageshack.com/a/img22/5105/exzw.jpg[/img]
Škoda OHV - 1960
[img]http://imageshack.com/a/img28/2672/rk6g.jpg[/img]
www.autorevue.cz
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 174
- Dátum registrácie: 19.11.2008 10:46 Zdieľať na Facebook
Milan, ako lajk poznam podtlakove, pretlakove a ejektorove chladenie ale v com je az tak ejektorove riesenie technicky prevratne oproti tym dvom znamejsim co som napisal? Viem, ze je tam vyraznejsia technologicka odchylka s nejakym odvodom tepla spalinami alebo tak nejako ale ucinost chladenia je snad vyssia? Fakt nevyznam sa, len pre zaujem....
-
- Príspevky: 423
- Dátum registrácie: 16.07.2006 22:17
- Bydlisko: Trebisov Zdieľať na Facebook
Ten ejektor funguje asi tak, ze ten chladny vzduch nejakym tlakom prudi do motora (chladica) vznika podtlak a tym padom strhava ten teply vzduch von z motora a odvadza prec. Na niecom takom funguje u nas (hasicoch) ejektor na vodu. Na ejektor sa napoja dve hadice, jednou tecie pod tlakom voda z nadrze Tatry do ejektora ktora strhava vodu zo studne (napr.) a druhou napojenou hadicou sa voda krasne odvadza na pole..kanala atd. treba vsak davat pozor aby v nadrzi auta bola voda stale. Ked je jej malo tak sa doplni a moze sa odcerpavat voda dalej. Pouziva sa to hlavne ak potrebujeme dostat odniekal vodu kde je hlbka vacsia ako 15m. Ale pockam si na vyjadrenie majstra Hlavateho ako to je stym vzduchom
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Genialita bola v tom že využili prúd spalín,nahnali do akejsi hviezdice ejektora,ostatné už ako aj vy píšete,strháva zo sebou vzduch ktorý chladí.Takpovediac pohon "ventilátora" zadarmo.Logicky pre hlučnosť je použitelnosť len v podobných projektoch.Ale myslím že to bolo použité aj v systéme zatlmeného prúdu spalín,ale nevybavuje sa mi teraz kto a kde to použil
Keď keko spomína čerpanie vody,vybavuje sa mi iná geniálna vec na čerpanie vody zadara.Česi to volajú vodní trkač.Radšej dopíšem...trkač ! ..nie iné
Keď keko spomína čerpanie vody,vybavuje sa mi iná geniálna vec na čerpanie vody zadara.Česi to volajú vodní trkač.Radšej dopíšem...trkač ! ..nie iné
-
- Príspevky: 174
- Dátum registrácie: 19.11.2008 10:46 Zdieľať na Facebook
Cize ako citam, technicky nenarocne, cinnost chladenia skoro "zadara" ale hlucne a tym padom ustupit muselo inym rieseniam...teda ak som to cele pochopil spravne a ucinnost bola asi tiez na peknej urovni, len hlucnost urobila skrt vsetkemu...Je to take specificke riesenie ako wankel v Mazde....:-)Ale to len take nie moc odborne prirovnanie....
-
- Príspevky: 107
- Dátum registrácie: 28.10.2014 12:28 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 35
- Dátum registrácie: 06.11.2014 11:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 51
- Dátum registrácie: 18.11.2014 11:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 22.10.2014 10:57 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní