1 029 286
inzerátov
Pridať inzerát

Passat 2.0 TDI Cr 2010 dovoz z Čiech

   Obsah fóra Auto-moto fórum Dovoz vozidiel
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
bikerx7
Založený: 22 máj 2011
Príspevky: 13
Nabehané: 0 min
Predmet: Passat 2.0 TDI Cr 2010 dovoz z Čiech PríspevokZaslal: 23.11.2017 12:39   
Zdravím, chcem sa spýtať koľko by stál a ako by prebiehal prepis Passata B6 Variant 2.0 TDI CR 103kw rv.2010 z Čiech, auto je bratove a nachádza sa na Slovensku, stačilo by ho iba v Čechách odhlásiť a poslať techničáky alebo sa to musí spraviť inak. Predom ďakujem za odpovede.
Citovať
fkk
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 06 august 2017
Príspevky: 33
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 23.11.2017 17:49   
Ja som pred nedávnom prihlasoval auto z ČR (s výkonom do 80 kW, čiže ten najlacnejší poplatok za prihlásenie). Celá tá sranda ma vyšla okolo 380 € (+ odhlásenie a prevozné značky asi 1500 KČ). Sazobník poplatkov je tu: https://www.minv.sk/?spravne-poplatky-1 čiže to prihlásenie ťa bude stáť cca 600 €.

Poslať techničáky rozhodne nestačí, treba auto odhlásiť na vývoz, auto priviezť na Slovensko buď na prívese alebo s prevoznými značkami (to je jedno či SK alebo CZ), na Slovensku absolvovať kontrolu originality a EK + STK, zaplatiť poplatok do recyklačného fondu, zaniesť papiere na obvod dopravy aby vystavili slovenský techničák (ak tam nemáš známosť (alebo to nevyriešiš inak) tak to trvá 2 - 3 týždne) a potom prihlásiť.
Citovať
bikerx7
Založený: 22 máj 2011
Príspevky: 13
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 23.11.2017 19:30   
Keď už mám ale auto doma tak prevozne značky riešiť nemusím nie ? Stačí odhlásiť auto v Čechách poslať techničaky a značky
Citovať
sjaro
Nová tvár - Trabanto (8)
Založený: 11 september 2011
Príspevky: 123
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 23.11.2017 20:15   
V Čechách je par mesiacov platný nový zakon, pri vývoze musi ist auto na českú stk na evidenčnú kontrolu. A bez českých prevoznych značiek sa auto na vyvoz odhlásiť nedá.
Citovať
ivko1
Legenda - Ford T (527)
Založený: 02 august 2006
Príspevky: 13052
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 23.11.2017 23:02   
A samozrejme treba ešte české PZP, pretože bez poistky sa nedajú vydať prevozky a TP s novým majitelom (kupcom)
Citovať
fkk
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 06 august 2017
Príspevky: 33
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 23.11.2017 23:16   
S tým PZP to nie je pravda. Ja som mal uzatvorené slovenské PZP na VIN auta platné už v deň odhlásenia. Predajca mi auto odhlásil a aj vybavil české vývozné značky (vtedy som to s ním zisťoval a stačí poistenie z inej krajiny EU, akurát havarijnú poistku si na Slovensku nespravíš kým nemáš kontrolu originality). Takže slovenské PZP na VIN auta je úplne postačujúce.
Prečo vôbec špekuluješ s tými techničákmi a značkami? Spravte si výlet do ČR, celé potrebné úkony tam (aj so značkami) ťa budú stáť zlomok toho (cca 1000 Kč) čo bude stáť prihlásenie na Slovensku. Myslím, že sa to dá odhlásiť hocikde v ČR, kľudne v prvom meste za hranicami (ale ešte si to over).
Citovať
fkk
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 06 august 2017
Príspevky: 33
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 23.11.2017 23:25   
Tu máš článok o vývoze z ČR aktualizovaný 1.6.2017: https://www.ostrava.cz/cs/urad/magistrat/odbory-magistratu/odbor-dopravne-spravnich-cinnosti/oddeleni-evidence-silnicnich-vozidel/zivotni-situace/vozidlo-2013-vyvoz-vozidla-do-zahranici

Píše sa tam, že dočasné značky ťa budú stáť 400 Kč + 50 Kč správny poplatok. Ešte pred odhlásením musíš absolvovať evidenčnú kontrolu (asi 300 Kč). O PZP sa tam nič nepíše (asi to ani neskúmajú, či nejaké máš).
Citovať
bikerx7
Založený: 22 máj 2011
Príspevky: 13
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 28.11.2017 21:03   
Dobre, takže keď absolvujem všetko potrebné v Čechách tak potom prídem na Slovensko a čo všetko treba? Bude potrebné aj splnomocnenie? Ešte sa chcem spýtať ako funguje to typové schválenie a podobne. Ďakujem
Citovať
fkk
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 06 august 2017
Príspevky: 33
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 01.12.2017 07:46   
Ak auto nie je písané na teba, tak budeš potrebovať plnú moc na odhlásenie a prihlásenie (v ČR sa dá vybaviť za pár korún aj na pošte - Czech Point, na Slovensku musíš ísť na matriku alebo k notárovi). V ČR by ti mali akceptovať plnú moc vydanú na Slovensku, opačne to funguje tiež (mám odskúšané).
Typové schválenie riešiť nemusíš (spomínané auto už je schválené pre EU). Keď prídeš na Slovensko tak pôjdeš na kontrolu originality (auto je z ČR takže netreba preklad techničáku (a kúpnej zmluvy)) a EK + STK. Potom zanesieš papiere na úrad (obvod dopravy) a oni vydajú slovenské papiere. Potom to pôjdeš prihlásiť na políciu (nemusíš ísť ani s autom, prehliadka sa nerobí lebo už máš KO) kde odovzdáš české vývozné značky a dostaneš slovenské značky. Následne sa vrátiš na EK + STK kde si odfotia auto so slovenskými značkami a dajú ti nálepky na sklo.
Citovať
bikerx7
Založený: 22 máj 2011
Príspevky: 13
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 01.12.2017 13:11   
Ďakujem ti veľmi pekne za vysvetlenie celého postupu a ochotu, a ešte sa chcem spýtať, v prechádzajúcom príspevku si mi písali že by to malo stáť do 600€, ale nejak mi to nesedí kedže prevozné značky na Čechách okolo 20€ + 100€ KO + PZP 150€ + samotné prihlásenie ktoré som podla tabuliek a veku auta vypočítal na cca 55€, ktoré a aké vysoké šu ešte ďalšie poplatky? Diky moc
Citovať
fkk
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 06 august 2017
Príspevky: 33
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 01.12.2017 13:26   
Približné ceny:
* kontrola originality ~ 90 €
* STK + EK (vrátane administratívnej) ~ 70 - 90 €
* kolky na úrade 106 €
* poplatok do recyklačného fondu (potvrdenie o prevzatí zodpovednosti za nakladanie s odpadom) ~ 40 € (dá sa zaplatiť aj cez internet, treba to ale zaplatiť ešte pred zanesením papierov na úrad: https://www.idovoz.sk/ )
* poplatok za slovenské značky 33 €
* poplatok za prihlásenie: https://www.minv.sk/?spravne-poplatky-1 - ty máš 103 kW tak 210 € (je to prvé prihlásenie v SR, nie som si istý či sa to aj v tomto prípade násobí tým keoficientom podľa veku, spýtaj sa na polícii)
Citovať
diesell
Založený: 03 október 2011
Príspevky: 38
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 04.12.2017 14:48   
Zdravim, pri dovoze z cudziny sa vraj nerobi bezna STK, ale "dovozna STK" ... su tam nejake rozdiely, prip. aj v EK ?

Diky
Citovať
fkk
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 06 august 2017
Príspevky: 33
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 04.12.2017 17:23   
Pri dovoze sa robí úplne bežná STK a EK (ak je auto mladšie ako 4 roky tak to asi netreba). Pokiaľ viem, tak žiadna "dovozná STK" neexistuje (teda ak sa tým nemyslí to, že pri dovoze musí vozidlo absolvovať STK).
Citovať
mravecm1
Nová tvár - Trabanto (12)
Založený: 05 december 2008
Príspevky: 76
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 05.12.2017 06:40   
diesell:
Poviem z vlastnej skusenosti. Doviezol som auto z DE. Isiel som teda spravit TK+EK. Pri okienku som povedal, ze chcem TK+EK a ze je to "cerstvy dovoz", tak pani pri okienku si zavolala nejakeho ineho kolegu, ktory ma zrejme taketo veci na starosti. Normalne pripady preberala samozrejme ona sama.
Co z toho vyplyva ? Pre teba zrejme nic. Cena za kontrolu bude uplne rovnaka ako u beznej TK+EK. Pravdepodobne len pracovnici na STK s tym maju spojene nejake dalsie papierovanie, ktore sa ale teba netyka.

Este doplnim, aby som bol uplne presny, pri tejto prvej kontrole som dostal len protokoly, ale nedostal som karticky ani nalepky na sklo. Lebo auto este nebolo prihlasene. Takze po prihlaseni som musel este absolvovat aj "administrativnu" kontrolu, aby mi dali aj tie karticky a nalepky.
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Dovoz vozidiel