Passat/Superb 2.0tdi/1.6tdi na MESTSKE jazdy : umrie DPF ?

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Passat/Superb 2.0tdi/1.6tdi na MESTSKE jazdy : umrie DPF ?

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Chlapi, po zvratenosti v style GPF/DPF v benzinovych motoroch som sa rozhodol vyrukovat s problemom do ktoreho som bol namoceny. Velmi dobry znamy sa zamiloval do Pasatu a Superbu a chce si kupit nejaku malokilometrovu 2015/2016ku co by sam o sebe nebol prieser, ale on ten fesak chce na tom behat po Bratislave.

Mimo mesta sa dostane velmi zriedka, celu rodinu ma v meste a ked uz ide mimo mesto, vacsinou na zadnych sedackach. Pruserom samozrejme bude vypalovanie DPF.

Technicky dokazal nakupit do straznej veze ze jeho jazdy su nevhodne pre hypermoderny DPFkovy diesel bez ohladu na kontinent kde vznikol, ale nasledovala zabijacka otazka : no a co ked si sam bude rucne kazde dva/tri tyzdne podla najazdenych kilometrov spustat regeneraciu diagnostikou. Proste kazdych 200-250km si ju vynuti... jeho jazdy v rozsahu okolo 10km a v zime so studenym motorom nedavaju vela prilezitosti na DPF regen.

Tam som uz kapituloval a povedal som mu ze penazi ma dost, tak moze jednoducho DPFko aj vymenit ked dojde k najhorsiemu.

Ze som ho nedokazal predsvedcit na benzin je zjavne. Neriesme kupu pouziteho vozu, please, bude to mat z firmy za relativne dostupne peniaze, pripadne od znamych cize s absolutnou garanciou nekradnutosti, nezmotanosti kilometrov, bez amaterskych zasahov pri pokusoch vyriesit nejaky problem atd.

Co si myslite o tom manualnom spustani regeneracie DPF a nejakom sledovani + zaznamenavani parametrov s tym suvisiacich a'la reportovane zaplnenie atd ? Moze ho to technicky zachranit ? Chlap je ITckar, s notebookom beha furt, disciplinu ma.

Ja viem ze toto je taka krcmova tema, uz som to Martinovi C. nadhodil asi pred tromi tyzdnami, nieco sme pomaturovali ale vysledok sa samozrejme neda zreprodukovat v ramci slusnosti :)
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

Behať po Bratislave znamená čo ? Ak zájdem na diaľničný obchvat pri Devínskej a opustim ho pri Vajnoroch, to je skoro 30 km. Pokiaľ nebude obchvat komplet upchatý na tomto úseku môže regenerovať úplne v pohode.

Kde bude auto parkovať ? Ak má vyhrievanu garáž, v zime studené štarty auto nebude skoro poznať.

DPF nie je strašiak, pokiaľ som si plne vedomý jeho prítomnosťou v aute a podľa neho sa zariadim. Kľudne nech sa potuluje 5-6km denne po Bratislave, ale raz za 1x týždeň nech dopraje autu aspoň 20-30 súvislej jazdy. A sledovať regeneráciu (ak zbehla, zapísať si v hlave pri akom km intervale a podobne). Samozrejme vypnúť motor pri regenerácii moze spôsobiť šarapatu.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ako IT.čkár vie a dobre porozumie čo je skryté pod slovom algoritmus.A on to vie,že aj ten diesel mozog sa niečím takým riadi.Čo neustále beží,naberá údaje v cykloch,vyhodnotí v križovatkách ktoré sa volajú rozhodovací člen a kde buď vydajú naľavo alebo napravo,buď vykonajú,alebo pošlú cykliť do susbsystému...proste tu je podstatný výsledok.Nie je to človek.Takže napriek schopnostiam sa učiť,a vytvárať si oblasť v ktorej si potom stanovuje hranice práce ktorú už strikne tvoria rámec práce,proste odtiaľ potiaľ ak mu vstúpime do života našim nápadom,tak mu nabúrame jeho spôsoby aj ciele.Určite to nezostane bez odozvy.
Ako presne ho systém za to "pochváli" sa dá predpokladať zo správ,kde sa táto vec urobila v jemnejšom môde 1-2-3 krát a k čomu to viedlo.Teda je nutné vychádzať z predpokladu,že to nebude 1-2 krát ale neustále niekto príde z pokusom "preprogramovať" premýšlanie ktoré preprogramovať nie je možné.
Každopádne výsledok nebude potešujúci,podobné veci a už udiali a je treba vyčmuchať staršie prípady kde sa riešili.
Ja bych sirky spátky do krabičky nepchal Toníku
mravecm1
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 05.12.2008 10:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mravecm1 »

mp3turbo:
To je otazka, na ktoru neexistuje jednoznacna odpoved, pretoze ked dvaja ludia povedia, ze jazdia hlavne po meste, neznamena to vzdy to iste. Po meste sa da jazdit tak, ze ten DPF odrovnas za chvilu, ale da sa po meste jazdit aj tak, ze to pre DPF nemusi byt vobec (ale naozaj vobec) ziadny problem.

"Dep" to vystihol pomerne presne, hoci aj u neho s par drobnostami nesuhlasim. Napriklad nesuhlasim s tvrdenim, ze treba 1x do tyzdna dopriat 20-30km suvislej jazdy. To nie je spravne tvrdenie. Suvislu jazdu treba spravit vtedy,ked prebieha regeneracia. Robit ju vtedy, ked regeneracia neprebieha, nema vobec ziadny zmysel.

DPF nie je ziadny strasiak. Ak si je clovek vedomy, ze ho ma a vie sa podla toho zariadit, tak ani mestske jazdy nie su ziadny problem.
Problem je to len pre ludi, ktori nemaju o DPF vobec ziadne informacie, nie su si vobec vedomi toho, ze v aute nieco take je a jazdia denno denne kratke skoky. Taky pristup pochopitelne vedie k problemu.

Uprimne, naozaj neviem aky vplyv na DPF tie nutene regeneracie mozu mat. Ale myslim si, ze by to bola uplne zbytocna hlupost. Naco by to robil, ked staci nechat vzdy dobehnut prirodzene spustenu regeneraciu az do konca ? Ved zistit, ze regeneracia zacala, nie je ziadny problem.

Ja tiez jazdim skoro stale stylom, ktory by som nenazval inak ako "mestske jazdy". Auto (2.0TDI CR, 2011) tak vyuzivam uz minimalne 4 roky a nie je s nim ziadny problem. Nechapem, preco tu z toho ludia stale robia takeho strasiaka.

PS: Mimochodom, tiez som ITckar. :cau:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to jednoznačne nežiadúce.Menežment má svoje zákonitosti.Pamätám jeden prípad kde po vyčistení filtra a montáži urobili servisnú regeneráciu a vynulovali hodnoty.Nezdal sa im ofset lambdy,pretože hodnoty nastavili na nulu,ale ofset číslo nezmenil.Tak urobili ešte jednu vynútenú regeráciu a po tej už išli iba patálie.Systém regeneroval vlastne v kuse,riešil to otom už kadekto,nahrával sa druhý soft,potom zase späť a to nemalo konca kraja.Zatiaľ neúspešne hľadám ten prípad,pretože mal v závere vysvetlenie prečo sa to začalo diať. Obdoba ako keď niekto urobí výmaz pamäte chýb a žiadna chyba v systéme nebola.Prenastaví veci,a ani o tom nevie.Ak by STK (EK) robilo prácu čo robiť má,vyhodia ho hneď len pre to a pozeral by čo sa deje.To že niečo považujeme za neškodné,nemusí tak nutne byť.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

takže dpf-filter off, cat -off jednoducho žiadne zbytočnosti....
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

tak to uz vobec nie, zase nejaku zodpovednost voci nasim detom musime mat. DPF off a vsetky tie prevrtanice su zverstvo za ktore by mali davat lopatkou po gulkach a to bez debaty.



>> Každopádne výsledok nebude potešujúci,podobné veci a už udiali

ved prave, je jasne ze taketo zaobchadzanie s vozom nebude zrovna idealne. V plnej miere berem informaciu od Mravca ze 4 roky pouziva 2011 CR DPF takymto mestskym sposobom, samozrejme mate pravdu vsetci kto povedal "nie je mesto ako mesto" a prave preto som hned na zaciatku pisal

"jeho jazdy v rozsahu okolo 10km a v zime so studenym motorom nedavaju vela prilezitosti na DPF regen."


Keby ten clovek jazdil durchom cez mesto 30km+ ako tu zaznelo, takisto budem vnutorne presvedceny ze to bude v pohode. Kdeze je on daleko od takychto jazd...

rovnako ako napriklad aj ja osobne, ja tiez jazdim "streky" 4.4km, 7.8km, 8.8km a podobne sracky (prepana to som nezaratal 0.8km do potravin a 1.1km do obchodaku), akoze cesta nad 20km je uz na ten voz totalne sialena udalost : masina bola za poslednych 10 rokov z Bratislavy vonku trikrat, slovom a pismom dohromady tri).

Motor nemam "v bratislavskej zime" zohriaty naplno na 90 stupnov od decembra do marca. Nemam. Sharan 85kW, si to vyskusajte pri -3 stupnoch na 7km trase...

A to je jeden z najhlavnejsich dovodov preco nemam DPFkovy diesel a ani nad nim nemozem uvazovat.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Neuvažoval si o doplnení plus jednej komory zo štyrmi žhavičmi do vodného okruhu ? Niečo také ako je pri tandeme ? Tepelný výkon je ozaj citeľný a pomôže aj záťaž pre altík k skoršiemu nábehu teploty.Velmi sa hodí z Lagúny,komora a na obe strany hrdielka,môžem zajtra vyfotiť,ešte jedno v regáli mám.Šikovné maličké
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

mp3turbo - neuvažoval tvoj známy nad 2.0 TFSI? 10km denne to snáď sto tisíc km bez investícií vydrží. Na 10km denne si kúpiť moderný diesel plný kuvítok a ešte k tomu to, že má peňazí dosť je minimálne divné.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

On je zamilovany do toho zatahu odspodu - ako spravny slovensky gazda jazdi na supersportovych otackach, cize 1034 az 1823. Ked mu povies ze benzin a pridas aby v zime v meste na takychto kratkych jazdach ratal v pohode "11 na 100", tak maj rovno pripraveny kardiostimulator.

Ani nejde o to ze by si pan nemohol dovolit... ale to je take cele dohromady. Uz sa zacina v nasom kraji menit zauzivana mantra ze "dieslova Oktavia prakticky nic nezere maximalne 4 na 100 aj ked taha prives, totalne sa nekazi a ze ju vie opravit kazdy Jozko v garazi co ma desinu kluc"... ale este to chvilku potrva.


Milan : mam tam aj bufik tak ako vsetky Sharany/Alhambry/Galaxie, len tomu chudakovi-neborakovi trva dve minuty pokial nabehne do plneho vykonu a zacne dopovat vodu teplom. No a kedze moja jazda trva ~ 7 minut (autobusom by to bolo dokola 3/4hodinu, toto cele dvakrat alebo styrikrat denne... tak preto pouzivam auto), tak prakticky nonstop v zime vypinam bufik v plnej zatazi. To mu samozrejme uzasne prospieva cize kazde dva-tri roky generalka ; minulu zimu ma to prestalo bavit a ked sa zase zaniesol tak som sa na to vysr...kakal. Tuto zimu mam auto posledny rok, potom ide sluzit bratrancovi v rodine ktory nastastie ma uplne inu prevadzku.

Aj som mal nachystane z 81kW Oktavie tie pridavne zhavice do vodneho okruhu... a nedoslo na zastavbu. Bufik ma 5kW vykonu, hentie sviecky okolo 1kW, som to zavrhol s tym ze to nema moc velky zmysel. Myslim ze takuto vec na rychlejsi ohrev - ale v inom prevedeni - pouzivali aj Passaty, tam bola tiez kilowattova spirala.

Termostat samozrejme v poriadku, dokonca mam nahodeny taky co sa otvara naplno pri 91 stupnoch, standartne tusim 87. Kartony vpredu na chladici ako na Skode 100.

Sharan je znamy tym, ze sa zohrieva / kuri hadam uplne najhorsie zo vsetkych aut - vzdy na chvoste vsetkych testov.


A uz ked sme sa pobavili mimo temu ako obycajne :) tak pridam ze som tuto vec konzultoval s Martinom C. ktory pozna nejakych chlapov zo spedicky co behaju na Citroenoch 1.6hdi po meste. Ze si nechavaju rucne vyvolavat regeneracie, a vraj to dllllho predlho drzi v pohode a nerobi galibu na viacerych autach, co samozrejme nie je smerodajne pre 2.0tdi motor v Superbe.

Jaaaj more preco taketo blbiny musime riesit :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Hold to sú velmi efektívne motory,pozerám často teplotné čidlá čo na ne dobre nejde plameň za turbom a 150°C volnobežne,a lezie hore len pod otáčkami.Sharan by uchladili aj tie dve trubky čo idú pod autom dozadu na zadné kúrenie.V časoch keď sa na SVK ešte nepradávali Picassá som doniesol jedného rozbitého z Hdi a potom s nim do predaja jazdil.Ten mal bufíka čo automaticky nebehol kdesi pri 5 st,nepamätám,ale pochopili sme hneď ako prišla zima.Ale...vždy lepšie ako keď beriem (z benziňákom) vnúčikov a kdesi pri Dolnom Štáli vyletí ručička teplomeru do kolmice a pikujem na krajnicu v premávke ako hrom.Lebo na milom Rovere sa urobila prasklinka v kolienku hadičky a voda odtekala a za ten svet nikde nič nevidíš.N proste...Rover prežil,aj ja hanbu,aj pekne behá ďalej,ale...pôjde ro riti hneď ako budem mať možnosť kúpiť Tdi od prvého gazdu a nezhumplované.Môžem ja okakať celú tú krásu a pohodu a tichosť,keď mu neviem zabudnúť čomu ma vystavil aj z krpcami na palube.Je ako cukrík,ale pokojne ho podpálim na dvore ak mi dá dôvod,a ja blb som s ním chcel do Holandska za rodinou.Nikdy v živote,ja potrebujem spolahlivé,nech aj klepe ako traktor,ale dnes ostať na kraji cesty z rodinou už zažiť nikdy nechcem,to budem radšej cestovať vlakom.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Milan nechcem Ti kazit zamer, ale aby si potom nebol sklamany ;-), cerstvo z tohoto leta som mohol robit statistiku, som isiel v najhorsom turnus case do chorvatska, najvacsie zapchy a napocital som na jednej ceste 10 nestastnikov z kapotami hore, vsetko grupa...stavim sa ze 9 ich bolo tdi...iste stahovala sa tam pol europa, iste najviac beha tej grupy, ale fakt ine auto pri krajnici nestalo ;-)

naopak, odkedy som bol 2012,2013 ?? v lomnici jak to tak prituhlo -2XC, tak presne z tvojich dovodov mozem dizel oprdiet, nic lepsie jak zostat na dialnici zo zamrznutou ! naftou , ked este aj vyjazdy na odpocivadla su oddelene ladovym mantinelom 30 centi, co tam ostal po prehrnuti frezou, deti nalozene, no dakujem pekne... :b:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja pokojne s Tebou môžem súhlasiť.Je tých aut ozaj mnoho a kde len pozrieš.To je A. Ale je aj B a to znie...sčasti vďaka trom veciam je to tak ako píšeš.
1, Málokto vie svoje reálne km,z toho samé o sebe vyplývajú desivé veci ktoré nemá zmysel rozoberať.
2, Autá tohoto typu sa prekupujú a neustále menia majiteľa,čoho dopady by bolo nutné rozviesť do materiálu v rozsahu opajcnutej rigorózky
3, Auto a jeho chýr a aura okolo spôsobuje,že blb si to vysvetlí že ak má Tdi,tak má najlepšie,najspolahlivejšie,najúspornejšie atd auto planéty,a teda mu môže z Manderláka kadiť na kapotu..Čo je úplná hlúpy názor,pretože on má iba auto,ktoré pod dobrým gazdom vie byť ozaj vďačné aj spoľahlivé a nesmierne výdržové,ale potrebuje starostlivosť ako všetky ostatné,ak nie väčšiu.

Samozrejme je ešte spústa iného hodného spomenúť.Veď ja sám som napísal...od prvého majiteľa.Čiže nechcem auto sedem ráz stočené ani po starom doktorovi dôchodcovi.
No a tak pán Tdi -kár,mysliaci si že Tdi-čka sa fyzikálne zákony týkajú tak ako politikov všetky pozemské,tak sa im dostane patričnej odmeny.Hold niekedy za hranicami čo zvyšuje účinok.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

auto co sa nikdy nepokazi, este nikto nevymyslel, treba k tomu tak pristupovat, najma ked naskakuje vek a km tym viac, pokial to ma svoju rozumnu mieru, mna osobne to nevyvadza z konceptu, teda z vynimkou tej zimy, az bych take cosi kachloidne mal mat, predsalen benzin do krutych podmienok bude za mna istejsia zalozna volba :-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
truck123
Príspevky: 303
Dátum registrácie: 07.06.2016 09:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa truck123 »

Neumrie DPF, ak si osvoji par rad a bude tolerantny, da na prozby svojho milacika.. podme sa previest.. prevetraj ma a nesetri!
Overene z vlastnej praxe, zacalo mi to ist na nervi, tak som presiel na benzin, premna somarina, nestotoznil som sa s tym a znovu som pri nafte, lebo..lebo, som proste taky jedinec, diesel.. vedia o com..
Kazdy ma na vyber, kazdeho volba.
Aby som nenastartoval pri minus 2XC?.. neraz som videl nenastartovat benzin a diesel nemal problem, pokial splni podmienky, ako technicky stav a majitel vie, co nalial do nadrze, nezastavia ho ani nizsie teploty.
( samozrejme na mysli mam bezne benzinove a dieslove, nie supersport)

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: 66QUATTRO, Bing [Bot], seven549 a 10 neregistrovaných