Passat 3C 2.0 TFSI - tlak oleja - piliny
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 63
- Dátum registrácie: 27.05.2011 12:55 Zdieľať na Facebook
Passat 3C 2.0 TFSI - tlak oleja - piliny
Zdravím, mám jeden nejak "nedoriešiteľný" problém s autom (passat 3c, 2006, 2.0 TFSI 147kW, najazdených 211 tkm), teda skôr motorom, stále má nejaký problém s tlakom oleja..
ako to začalo - v júly ma prvý krát prekvapila hláška STOP nízky tlak oleja, stalo sa mi to u známych na východe, čiže som nevedel kam ísť do servisu, skočil som k nejakému "garážmajstrovi" ktorý to popozeral, napojil na počítač, a tvrdil že je to len vadné čidlo, to vymenil ale problém pretrvával, tvrdil, že omylom objednal čidlo na verziu motora bez turba, ale že tlak je tam dobrý takže na tom môžem jazdiť, po týždni neriešenia problému som vyhľadal iný servis, a tam sa im to hneď nezdalo, čiže šla dole vaňa, samozrejme bolo zanesené olejové sitko a bohužiaľ už aj zadrete vyvažováky na náhon olejového čerpadla ( pozerali aj zbytok motoru, ten bol vraj naštastie nedotknutý),to sa komplet vymenilo a auto išlo znova bez varovných hlášok
tento stav trval asi tri mesiace a zasa stará známa hláška STOP nízky tlak oleja, to už som bol v Bratislave, tak som išiel do servisu, ktorý mi bol všade doporučovaný, zmerali tlak, nebol, vaňa zasa dole a sitko znova zanesené, všade kopa pilín, spravil preplach motora nakoľko pri výmene vyvažovákov ho nespravili a mysleli sme si, že tam len odvtedy ostali piliny, vymenilo sa aj sitko, olej, filter a znova čidlo, auto išlo zasa bezproblémovo až na hluk od hydroštelov, ale tie už boli počuť predtým, teraz po dvoch mesiacoch som mal málo oleja, tak som dolial, a cestou z práce v zápche mi to znova zapípalo, pozrel som olej, a bolo ho tam veľa, najprv som si myslel, či nieje prasknuté tesnenie pod hlavou, a neprerazila mi do oleja voda, nakoľko sa mi zdalo že z výfuku sa až moc parí, ale nič tomu nenasvedčovalo, tak som nadbytočný olej vytiahol, ale všimol som si, že na hadičke bol zasa nejaký bordel v oleji
momentálne auto jazdí v podstate bez problémov, akurát keď niekde uviaznem v zápche a idem neprimerane dlho (snažím sa natom nejazdiť, len do práce a naspäť), sa ozve hláška s tlakom oleja, ale po chvíli zmizne, všetko ide bez problémov, ťah ani chod motora sa nezmenil, okrem tých hydroštelov, ktoré stále počuť, chlapík zo servisu kde som bol naposledy mi tvrdí, že motor už bude KO, vraj sú tam narušené materiály, ktoré neustále tvoria piliny, vraj treba vymeniť motor
chcem sa spýtať, už ste sa stretli s niečim podobným ? prípadne nejaké rady čo stým môže byť ? nejak sa mi nechce veriť, že motor je KO keď ide stále rovnako (samozrejme, niečo sa tam bude zrejme trieť alebo čo, keď to robí piliny) ale naozaj je nutné meniť komplet motor ?
auto meniť nechcem, nakoľko mi vyhovuje chcem len odstrániť tento problém, aby to jazdilo zasa spoľahlivo, určite to nechcem len nejako zamaskovať a niekomu takto auto predať
prípadne ak by ste niekto vedeli poradiť nejaký schopný servis v BA kde sa vyznajú v týchto turbo benzínoch a neopýtajú si dve stovky len zato, že to napoja na počítač
Ďakujem za každú pomoc
ako to začalo - v júly ma prvý krát prekvapila hláška STOP nízky tlak oleja, stalo sa mi to u známych na východe, čiže som nevedel kam ísť do servisu, skočil som k nejakému "garážmajstrovi" ktorý to popozeral, napojil na počítač, a tvrdil že je to len vadné čidlo, to vymenil ale problém pretrvával, tvrdil, že omylom objednal čidlo na verziu motora bez turba, ale že tlak je tam dobrý takže na tom môžem jazdiť, po týždni neriešenia problému som vyhľadal iný servis, a tam sa im to hneď nezdalo, čiže šla dole vaňa, samozrejme bolo zanesené olejové sitko a bohužiaľ už aj zadrete vyvažováky na náhon olejového čerpadla ( pozerali aj zbytok motoru, ten bol vraj naštastie nedotknutý),to sa komplet vymenilo a auto išlo znova bez varovných hlášok
tento stav trval asi tri mesiace a zasa stará známa hláška STOP nízky tlak oleja, to už som bol v Bratislave, tak som išiel do servisu, ktorý mi bol všade doporučovaný, zmerali tlak, nebol, vaňa zasa dole a sitko znova zanesené, všade kopa pilín, spravil preplach motora nakoľko pri výmene vyvažovákov ho nespravili a mysleli sme si, že tam len odvtedy ostali piliny, vymenilo sa aj sitko, olej, filter a znova čidlo, auto išlo zasa bezproblémovo až na hluk od hydroštelov, ale tie už boli počuť predtým, teraz po dvoch mesiacoch som mal málo oleja, tak som dolial, a cestou z práce v zápche mi to znova zapípalo, pozrel som olej, a bolo ho tam veľa, najprv som si myslel, či nieje prasknuté tesnenie pod hlavou, a neprerazila mi do oleja voda, nakoľko sa mi zdalo že z výfuku sa až moc parí, ale nič tomu nenasvedčovalo, tak som nadbytočný olej vytiahol, ale všimol som si, že na hadičke bol zasa nejaký bordel v oleji
momentálne auto jazdí v podstate bez problémov, akurát keď niekde uviaznem v zápche a idem neprimerane dlho (snažím sa natom nejazdiť, len do práce a naspäť), sa ozve hláška s tlakom oleja, ale po chvíli zmizne, všetko ide bez problémov, ťah ani chod motora sa nezmenil, okrem tých hydroštelov, ktoré stále počuť, chlapík zo servisu kde som bol naposledy mi tvrdí, že motor už bude KO, vraj sú tam narušené materiály, ktoré neustále tvoria piliny, vraj treba vymeniť motor
chcem sa spýtať, už ste sa stretli s niečim podobným ? prípadne nejaké rady čo stým môže byť ? nejak sa mi nechce veriť, že motor je KO keď ide stále rovnako (samozrejme, niečo sa tam bude zrejme trieť alebo čo, keď to robí piliny) ale naozaj je nutné meniť komplet motor ?
auto meniť nechcem, nakoľko mi vyhovuje chcem len odstrániť tento problém, aby to jazdilo zasa spoľahlivo, určite to nechcem len nejako zamaskovať a niekomu takto auto predať
prípadne ak by ste niekto vedeli poradiť nejaký schopný servis v BA kde sa vyznajú v týchto turbo benzínoch a neopýtajú si dve stovky len zato, že to napoja na počítač
Ďakujem za každú pomoc
-
- Príspevky: 668
- Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 63
- Dátum registrácie: 27.05.2011 12:55 Zdieľať na Facebook
tento rok je tam už tretí olej, prvý bol SHELL HELIX ULTRA 5W-30 , ten tam vydržal asi 4-5 tkm potom sa začal riešiť tlak oleja, nasledne sa tam nalial CASTROL EDGE 5W30 no po 2500 km sa to zasa menilo a znova mi tam naliali v servise tento Castrol, predtým bol menený olej klasicky s 15 tkm intervalom
-
- Príspevky: 338
- Dátum registrácie: 04.05.2006 21:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 668
- Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 399
- Dátum registrácie: 15.05.2009 23:35 Zdieľať na Facebook
Ak ti idu z motora piliny,treba zistit odkial su.najsor su z hlavneho zadreteho loziska na kluke,odstrihne sa zamok a on frezuje do bloku.ak je to tak,motor je ko.Cervena kontrolka tlaku oleja totiz nieco znamena a tam nie je ziadne asi hento ,asi tamto.
Treba hned vipnut motor a do dielni merat tlak oleja a nie asi
Treba hned vipnut motor a do dielni merat tlak oleja a nie asi
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Bez ohľadu na to,že jazdíš bez zdanlivých problémov,tak problém je na svete a ja ho vidím ako zásadný problém.Pre mňa niet v živote motora nič vážnejšie ako sú kovové špiky,nech sú kdekoľvek.Samozrejme samotný problém môže byť v podstate nevelký,ale kým niet znalosti o čo konkrétne kráča,uvažujem o každej a teda aj najhoršej verzii,čo samozrejme treba odhaliť.
Niekedy tvar a velkosť špiliek odhalí ich pôvod,zväčšenie cca 400x úkáže podstatu,ale pri metalizovanom prachu tiež nemusí.
Otočenie šálky ktoré ivka spomína logicky prebehne mozgom,ale je nereálne.Presnejšie povedané,ak sa udeje,tak sled následných udalostí je bleskový a skaza velmi rýchla.
Na TFSI treba dať pozor,je to vyšperkovaný motor vecami (aj v olejovom režime) ktoré sa doposial u motorov v sérii nepoužívali.Každopádne sa tomu treba venovať a pátrať po príčine kým je čas,problém sa bude rozhodne len a len zhoršovať,podľa popísaného je ešte čas to zachytiť v štádiu malých výdajov do opravy.Preplach osobne vo mne vyvoláva úsmev.Mechanizmus obehu oleja vonkoncom neumožní použitím prechlachu niečo pozitívne dosiahnuť okrem zničenia samotného čerpadla oleja.Aj tak si myslím,že už jeho plnohodnotná činnosť je už ta tam.Ak ma pamäť neklame je dvojčinné,resp lepšie povedané z premenlivým výkonom podla záťaže a potreby.
Nesmierne sa divím že sa po otvorení spodku neurobilo opatrenie na odchyt kovových teliesok,tj provizorne sa nasadí vaňa a spustí jeden ohrevný cyklus z neodýmovými magnetmi a následne sa opäť otvorí pre skontrolovanie,ich odstránenie a zhodnotenie stavu.Ale tu už sa cesty pána líšia podla adresy
Niekedy tvar a velkosť špiliek odhalí ich pôvod,zväčšenie cca 400x úkáže podstatu,ale pri metalizovanom prachu tiež nemusí.
Otočenie šálky ktoré ivka spomína logicky prebehne mozgom,ale je nereálne.Presnejšie povedané,ak sa udeje,tak sled následných udalostí je bleskový a skaza velmi rýchla.
Na TFSI treba dať pozor,je to vyšperkovaný motor vecami (aj v olejovom režime) ktoré sa doposial u motorov v sérii nepoužívali.Každopádne sa tomu treba venovať a pátrať po príčine kým je čas,problém sa bude rozhodne len a len zhoršovať,podľa popísaného je ešte čas to zachytiť v štádiu malých výdajov do opravy.Preplach osobne vo mne vyvoláva úsmev.Mechanizmus obehu oleja vonkoncom neumožní použitím prechlachu niečo pozitívne dosiahnuť okrem zničenia samotného čerpadla oleja.Aj tak si myslím,že už jeho plnohodnotná činnosť je už ta tam.Ak ma pamäť neklame je dvojčinné,resp lepšie povedané z premenlivým výkonom podla záťaže a potreby.
Nesmierne sa divím že sa po otvorení spodku neurobilo opatrenie na odchyt kovových teliesok,tj provizorne sa nasadí vaňa a spustí jeden ohrevný cyklus z neodýmovými magnetmi a následne sa opäť otvorí pre skontrolovanie,ich odstránenie a zhodnotenie stavu.Ale tu už sa cesty pána líšia podla adresy
-
- Príspevky: 63
- Dátum registrácie: 27.05.2011 12:55 Zdieľať na Facebook
ďakujem za všetky postrehy, viem že s autom problém je, veď za posledný polrok bolo už v servise viac než mesiac, stále rozobraný motor (iba od spodu) a auto vrátené stým, že už je to v poriadku...
takto to riešim najmä preto, lebo potrebujem poradiť niekoho, kto sa nato fakt odborne pozrie a povie mi čo ako, ak bude treba meniť motor, tak ho vymením, počítam s tým, že možno bude toto jediná cesta, len zas kupovať druhý motor, je tiež mačka vo vreci, nakoľko neviem v akom stave bude a koľko vydrží, preto by som bol radšej ak by sa to dalo nejak inak opraviť, no hlavne nech to potom vydrží aspoň ďalších 100 tkm bez iného ako obvyklého servisu...
mhlavaty - vidím, že aj vy máte servis a vypadá to tak, že sa do danej problematiky vyznáte, ak by ste bol ochotný a našli si čas, bol by som schopný auto dopraviť aj k Vám keď je tam nádej, že by ste mi to dal do poriadku
takto to riešim najmä preto, lebo potrebujem poradiť niekoho, kto sa nato fakt odborne pozrie a povie mi čo ako, ak bude treba meniť motor, tak ho vymením, počítam s tým, že možno bude toto jediná cesta, len zas kupovať druhý motor, je tiež mačka vo vreci, nakoľko neviem v akom stave bude a koľko vydrží, preto by som bol radšej ak by sa to dalo nejak inak opraviť, no hlavne nech to potom vydrží aspoň ďalších 100 tkm bez iného ako obvyklého servisu...
mhlavaty - vidím, že aj vy máte servis a vypadá to tak, že sa do danej problematiky vyznáte, ak by ste bol ochotný a našli si čas, bol by som schopný auto dopraviť aj k Vám keď je tam nádej, že by ste mi to dal do poriadku
-
- Príspevky: 167
- Dátum registrácie: 15.11.2012 10:53 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 29.03.2013 14:07 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 63
- Dátum registrácie: 27.05.2011 12:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 63
- Dátum registrácie: 27.05.2011 12:55 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 25 neregistrovaných