Otázka/odpoveď pre laika
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: 06.02.2018 07:56 Zdieľať na Facebook
Otázka/odpoveď pre laika
Dobrý deň,
vie mi niekto zodpovedať zopár otázok:
1. Prečo na Slovensku máme drvivú väčšinu naftových motorov, aj napriek tomu, že sme malá krajina. (USA = veľká krajina, benzín)
2. Ak chcem kúpiť automobil a mám vyhliadnutú značku a model auta, ale v ponuke je samá naftová verzia a jazdím iba mesto, mal by som aj tak kúpiť? (aké sú výhody?)
3. Prečo každý dobrý kúsok je dovezený? A to myslím, že r. 2005 a automat - dovoz? Automaty sa nepredávali na Slovensku v minulosti? (r.2000-2010)
4. Čo má väčšiu spotrebu? Manuál/automat?
5. Prečo dodávky a kamióny jazdia iba na naftu?
6. Prečo motory v USA sú odlišné od tých Európskych aj napriek rovnakému modelu a značke? (pr. USA - Ford Edge 3.5 L V6 benzín, Európa - Ford Edge 2.0 L V4 diesel)
Ďakujem za každú rozumnú odpoveď
vie mi niekto zodpovedať zopár otázok:
1. Prečo na Slovensku máme drvivú väčšinu naftových motorov, aj napriek tomu, že sme malá krajina. (USA = veľká krajina, benzín)
2. Ak chcem kúpiť automobil a mám vyhliadnutú značku a model auta, ale v ponuke je samá naftová verzia a jazdím iba mesto, mal by som aj tak kúpiť? (aké sú výhody?)
3. Prečo každý dobrý kúsok je dovezený? A to myslím, že r. 2005 a automat - dovoz? Automaty sa nepredávali na Slovensku v minulosti? (r.2000-2010)
4. Čo má väčšiu spotrebu? Manuál/automat?
5. Prečo dodávky a kamióny jazdia iba na naftu?
6. Prečo motory v USA sú odlišné od tých Európskych aj napriek rovnakému modelu a značke? (pr. USA - Ford Edge 3.5 L V6 benzín, Európa - Ford Edge 2.0 L V4 diesel)
Ďakujem za každú rozumnú odpoveď
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Veľmi rád by som prispel ,
tiež som nepochopil z akeho dovodu jeden moj byvalý spolupracovník si zakupil ojazdený diesel na cestovanie do práce na vzdialenosť 2 km (!)
V zime jazdí do prace okĺukou cez obchvat mesta aby sa mu ten motor aspoň trochu zohrial...
Tiež nechápem ako si može niekto vybrať z dvoch totožnych aut , to s horším motorom a jednoznačne horšou kulturou chodu...
A teraz nemyslím na uplne NAJnovšie dieselove auta...
Tiež som nepochopil keď ´další moj spolupracovník prešiel od aut na LPG ku obstarožnému dieslu 1.9 samozrejme bez DPF z toho dovodu,že mu nebol kto natankovať LPG ,ked prišiel s autom na plničku
Ale zase nemusím všetko chápať a všetkému rozumieť...
Poviem to tak, že vždy tu budú ovce ,čo potrebujú splynuť z davom a neodlišovať sa ,
a na druhej strane budú tu fajnšmekri , čo vyberú pre seba tu najlepšiu možnosť , čo sa týka vozenia
takže buducnosť automobilizmu na slovenskom trhu nebudú žiadné 0,9 TCe ani 1,6 TDCi ale fajnšmekri zvolia práve spomínaný 3,5 V6 benzín preklopený na LPG , aj za cenu vyššej nadobudacej ceny a individualneho dovozu..
Som presvedčený ,že český dovozca www.autooutlet.cz zďaleka nebude prvou a jedinou lastovičkou .
A dodavky a kamiony jazdia na naftu z toho dovodu že spaliť na 100 km 9 litrov nafty /dodavka/ je stale ekonomickejšie ako keby tato dodavka mala spaliť 15-20 litrov benzínu (uvažujeme o porovnateľnom výkone)
a u kamionov tam by bol ten pomer ešte nevyhodnejší
možno si niekto spomenie na benzinové nakladiaky ZIL-y
so spotrebou 40-60 litrov benzinu na 100 km ¨
A po tom ,čo sa rozpadne Europska Unia žiadní euro-byrokrati nebudú ľuďom vnucovať nepodarené, nespoľahlivé motorčeky typu 0,9 TCe ale každý bude jazdiť na čom len bude chcieť
aj na 7.0 dvanasťvalci ,ked sa mu to zapači a bude to jeho voľba.
tiež som nepochopil z akeho dovodu jeden moj byvalý spolupracovník si zakupil ojazdený diesel na cestovanie do práce na vzdialenosť 2 km (!)
V zime jazdí do prace okĺukou cez obchvat mesta aby sa mu ten motor aspoň trochu zohrial...
Tiež nechápem ako si može niekto vybrať z dvoch totožnych aut , to s horším motorom a jednoznačne horšou kulturou chodu...
A teraz nemyslím na uplne NAJnovšie dieselove auta...
Tiež som nepochopil keď ´další moj spolupracovník prešiel od aut na LPG ku obstarožnému dieslu 1.9 samozrejme bez DPF z toho dovodu,že mu nebol kto natankovať LPG ,ked prišiel s autom na plničku
Ale zase nemusím všetko chápať a všetkému rozumieť...
Poviem to tak, že vždy tu budú ovce ,čo potrebujú splynuť z davom a neodlišovať sa ,
a na druhej strane budú tu fajnšmekri , čo vyberú pre seba tu najlepšiu možnosť , čo sa týka vozenia
takže buducnosť automobilizmu na slovenskom trhu nebudú žiadné 0,9 TCe ani 1,6 TDCi ale fajnšmekri zvolia práve spomínaný 3,5 V6 benzín preklopený na LPG , aj za cenu vyššej nadobudacej ceny a individualneho dovozu..
Som presvedčený ,že český dovozca www.autooutlet.cz zďaleka nebude prvou a jedinou lastovičkou .
A dodavky a kamiony jazdia na naftu z toho dovodu že spaliť na 100 km 9 litrov nafty /dodavka/ je stale ekonomickejšie ako keby tato dodavka mala spaliť 15-20 litrov benzínu (uvažujeme o porovnateľnom výkone)
a u kamionov tam by bol ten pomer ešte nevyhodnejší
možno si niekto spomenie na benzinové nakladiaky ZIL-y
so spotrebou 40-60 litrov benzinu na 100 km ¨
A po tom ,čo sa rozpadne Europska Unia žiadní euro-byrokrati nebudú ľuďom vnucovať nepodarené, nespoľahlivé motorčeky typu 0,9 TCe ale každý bude jazdiť na čom len bude chcieť
aj na 7.0 dvanasťvalci ,ked sa mu to zapači a bude to jeho voľba.
-
- Príspevky: 3408
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
1. spajat si dizle s velkostou krajiny nie je spravne, proste to neplati. Dizle maju nizsiu spotrebu a na to slovaci reagovali najviac poslednych 15 rokov.
2. iba mesto a dizel sa nevylucuje. Zivotnost filtra pevnych castic bude trpiet. Ale nie je mesto ako mesto, ani dizel ako dizel. Ja by som dizel iba do mesta nebral.
3. vacsina aut na SK mala pred 15 rokmi manual a vela ludia sa rozhodlo radsej pre manual ako automat. Dnes sa ten pomer meni v prospech automatu. Tie dobre kusky treba prist pozriet osobne. Ani Nemec ani Svajciar nepreda dobre auto za 5 korun. Je predpoklad, ze dovozca si da zalezat a nedonesie skaredy kusok.
4. zvycajne automat ma vyssiu
5. nafta je lacnejsia a motory vhodnejsie na vysoku zataz, vydrzia viac.
6. aky je dopyt, taka je ponuka. Takmer nikto v EU nechce zivit 3.5l benzin. V USA je lacnejsi benzin a historicky tam dizle maju zaradene len ako motory pre kamiony a dodavky. Ale tiez sa to asi uz meni.
2. iba mesto a dizel sa nevylucuje. Zivotnost filtra pevnych castic bude trpiet. Ale nie je mesto ako mesto, ani dizel ako dizel. Ja by som dizel iba do mesta nebral.
3. vacsina aut na SK mala pred 15 rokmi manual a vela ludia sa rozhodlo radsej pre manual ako automat. Dnes sa ten pomer meni v prospech automatu. Tie dobre kusky treba prist pozriet osobne. Ani Nemec ani Svajciar nepreda dobre auto za 5 korun. Je predpoklad, ze dovozca si da zalezat a nedonesie skaredy kusok.
4. zvycajne automat ma vyssiu
5. nafta je lacnejsia a motory vhodnejsie na vysoku zataz, vydrzia viac.
6. aky je dopyt, taka je ponuka. Takmer nikto v EU nechce zivit 3.5l benzin. V USA je lacnejsi benzin a historicky tam dizle maju zaradene len ako motory pre kamiony a dodavky. Ale tiez sa to asi uz meni.
-
- Príspevky: 144
- Dátum registrácie: 29.11.2011 12:15 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 42 neregistrovaných