osetrenie korozie v domacich podmienkach

Všetko okolo údržby a starostlivosti o lak, lakovanie vozidiel, opravy laku, fólie na karosériu.

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

majkojordan
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 23.07.2016 11:04
Zdieľať na Facebook

osetrenie korozie v domacich podmienkach

Príspevok od používateľa majkojordan »

Caute, chcel by som v domacich podmienkach (na parkovisku :D) opravit koroziu zadnych lemov. Na foto prikladam ako su na tom. Bude to stacit rucne vybrusit, dat odhrdzovac, 2 vrstvy autolaku a priesvitny lak?

Obrázok

Obrázok
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Súdiac z fotiek - ak ti nejde o dokonalý výsledok, dalo by sa... Predtým si vypočuj ALE: 1) ručne sa narobíš ako vôl - treba nato flexu s drátenným kotúčom. Navyše pri ručnom brúsení nejdeš do hĺbky, takže to je robota na polovicu. 2) mám silný pocit, že pod tým nárazníkom (na oboch stranách) budú zárodky hrdze tiež, takže zase polovičná práca.
3) akonáhle to vybrúsiš - musíš gitovať lebo odskok bude pekne vidieť a to pred barákom nieje žiadna super robota
4) na odhrdzovač sa vykašli, použi konvertor korózie (napr brunox epoxy)
Suma sumárum: ak ti nejde o dokonalý výsledok tak za pár eur a kúskom driny zárodok na rok/dva odstrániš.
Ps: malý cenový sumár:
konvertor korózie : 8e
Tmel: 5e
Plnič: 6e
Farba namiešaná podľa odtiena: 12e
Priesvitný lak : 6e
Plus nejaké šmirglíky a kotúč do flexy ak sa rozhodneš to brúsiť flexou. Nezabúdaj, že sprej namiešaný podľa odtiena nikdy na 100% nevytvrdne (trošku to zachráni nanesený lak) a tamto sú miesta kde je permanentne nával bordelu od kolies. Ale opraviť to treba každopádne kým ešte vieš brúsiť do železa. Inak sa prepadneš do diery a potom zváračka a dovidenia oprava pred barakom...
Naposledy upravil/-a Factor v 28.09.2017 07:45, upravené celkom 1 krát.
leos
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 24.11.2014 11:32
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa leos »

Da sa to spravit, ale chce to cas, neviem po pravde, ci osobne by som do toho siel, pretoze skor ci neskor sa ta korozia prejavi opat a je dost pravdepodobne, ze aj vo vacsom rozsahu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Jediné čo nedáva zmysel je sa toho nedotknúť.Troška hlúpe na celom je že všetkého treba za náprstok.Priateľovi som do mini flaštičiek dával jednotlivé veci lebo mu zakvitlo nad čelným sklom pluzgiermi.
Vzhladom na problematický prístup zvnútra to bude troška problematické to vyčistiť do čistého komu takže použiť bezoplachový odhrdzovač chyba nebude.Po nej dla možností základ dvojzložkový,aby ho vrchná dvojzložková farba nepodvihla.
Takéto miesta je niekedy najjednoduchšie vyškrabať naostreným skrutkovačom do ostrej oblinky a ide sa až do čistučkého kovu,takže z 1 cm môžu byť 3 aj viac,ale pri ošetrení na tom fujaru záleží,práca je to rovnaká
majkojordan
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 23.07.2016 11:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majkojordan »

Dakujem vsetkym, pustim sa do toho.
soto19
Príspevky: 657
Dátum registrácie: 23.09.2008 15:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa soto19 »

Auto sa spotrebovava a ma sluzit.
Podobne zalezitosti som riesil Hammeritom. Kup si biely hammerite a jazdis dalej.
66QUATTRO
Príspevky: 668
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

Ja už len dodám že zvnútra sa tam pýtajú podblatníky aby tam nehádzali kolesá bordel z cesty a vodu... dosť veľa modelov podblatníkov robia poliaci neviem aké auto to je, ale mali by sa dať zohnať...po ošetrení ako písali nadomnou by som vyumýval/vyvapkoval celé podbehy, vysušil a komplet ošetril resistinom... ideálne hneď nato dať aj spomínané plastové podblatníky.... atam je potom istota že to vydrží nad 5 rokov... pokiaľ to urobíte bez resistinu tak sa to vráci v priebehu niekoľkých rokov ( viem o čom hovorím )... cez víkend sa chystám na jedno čistonové auto, možno hodím do témy foto kde sme to preberali....
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Ty mas toho zigula ?
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
majkojordan
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 23.07.2016 11:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majkojordan »

ide o civic rv. 1997 :D
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

soto19 napísal:Auto sa spotrebovava a ma sluzit.
Podobne zalezitosti som riesil Hammeritom. Kup si biely hammerite a jazdis dalej.
V prvom rade treba povedať že takéto hrdzičky má minimálne 1/3 áut na Slovensku. Pokiaľ to nie je na iných miestach karosérie omnoho horšie, tak treba blahoželať, na 20 ročné auto to je výborný stav.
Auto má síce slúžiť, ale zase nemusí byť hrdzavé viacej než je nevyhnutné.
Keď sa to natrie hammeritom alebo hocičím iným, treba si uvedomiť jednu základnú vec, že hrdza má v sebe dosť kyslíka, aby mohla sama pokračovať ďalej, nech sa zakryje hocičím.
Takže jedno ideálne riešenie je mechanicky odstrániť všetku hrdzu až na kov, aby tam pokiaľ možno žiadna nezostala, potom to miesto pretrieť odhrdzovačom, aby zlikvidoval tie mikroskopické zostatky hrdze, utrieť to a potom to miesto nalakovať základnou a vrchnou farbou, alebo hammeritom alebo aj niečim iným vhodným.
Alebo druhé, menej ideálne riešenie, u ktorého je problém že hrdzu na bielej farbe dosť vidno. Skrátka hrdzu treba mechanicky očistiť, pretrieť odhrdzovačom a prípadne potom resistinom ML a nechať to tak, pretože ak hrdzi niečo nesvedčí, tak to je stále vetranie vzduchom. Hrdza má najradšej vlhké uzavreté prostredie, napr. keď sa len pretrie hammeritom. Bude to síce vidieť, ale bude to pokračovať len pomaly.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

to das to neni vela roboty.jeden vikend jedna strana.musis to obrusit na kov akonahle v okoli pri bruseni najdes zdrave miesto nechat tak.z hora tie zahyby budes musiet tiez poriadne obrusit.je to este zaciatocny stav zachranis to.no a potom ako ti pisu nejake vodicky na to aby to vyzralo hrdzu nafarbit a nezabudni zadne lemy zdnu z kufra vystriekat voskom musis sa dostat medzi plechy.staci aj vosk v sprayi a poriadne nech to zo spodu z otvorov vyteka.a tiez z hora ten zahyb nastriekat voskom.inac jedna jazda po kasovitom snehu a hrdza sa ukaze hned.
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

neni to moc roboty ale zda sa aspon na foto že to už bolo robene.aby si nesiahol do toho a nebolo tam kopec tmelu.toto je choroba civicu a je to este malo hrdze by som povedal.možno pod farbou bude toho viac.foto je ine ako na živo...ked to aj osetris po zime to je vonku.ale ked sa na to vykasles po zime to bude este horssie.treba to urobit pokial to nebude hlbsie.na ten rok málo korozie.
christiane
Príspevky: 1648
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Factor napísal: konvertor korĂłzie
Kade v Nitre chodim,kazdy na mna len cumi co vlastne pytam.
Napísať odpoveď

Návrat na "Lak auta - údržba, kozmetika, lakovanie"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: uwa0904434726 a 9 neregistrovaných