Oprava automatickej prevodovky Tiptronic 09A Golf,Sharan

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

danielpolacek
Príspevky: 96
Dátum registrácie: 14.12.2005 22:13
Bydlisko: 1. slobodné královské mesto/1238/
Zdieľať na Facebook

Oprava automatickej prevodovky Tiptronic 09A Golf,Sharan

Príspevok od používateľa danielpolacek »

Na mojom starom Golfe IV 1.9 TDI tiptronic 5 rychlostny,prevodovka 09A JATCO,rv. 2002 mi jedneho dna prestala fungovať automaticka prevodovka,ked bolo auto studené nechcelo preradiť vyšší stupeň,po zahriatí vsetko ok.
Po telefonátoch po opravároch prevodoviek som sa dozvedel sumu za opravu cca. 500e a tak som sa rozhodol opravit si ju sám.????
Návod: Problém je skoro vždy v solenoidných ventiloch,ktorè prestanú správne pracovať. Nachádzaju sa pod ciernym plechovym krytom,spredu prevodovky od chladicov.
Da sa to opravit bez demontaze prevodovky.
Vypadaju asi takto:
https://www.google.sk/search?q=jatco+so ... BCIAp4eS0M

Treba zvrchu vyhodit baterku,vsetky kryty,odpojit radenie rychlostí,vsetko co zavadzia demontazi krytu solenoidov.
Zospodu auta odsrobovat servo hadicu,drziaky kablov a vsetko co zavadzia demontazi krytu.
Vypustit olej z prevodovky,orech 24 mm.
Odmontovať kryt solenoidov,orech 10 mm,cca 20 srobov.

Pod krytom sa nachadza 9 solenoidov,znazornenych na horeuvedenom odkaze- google,je tam aj oznacenie jednotlivych solenoidov+ farba konektorov a kablov.

Najlepšie je vymeniť vsetkych 9 ks,na ebay. com stoja okolo 188 dolarov ale daju sa aj opraviť.
Zacni zvrchu,su tam 4 solenoidy N88,N281,N89,N92.
Daj dole konektor,odmontuj srob-10 mm a vytiahni ho.
Treba najprv skontrolovat elektricku cast,na multimetri si nastav odpor 200 ohm a premeraj vsetky solenoidy,+ na konektor - na telo solenoidu, odpor by mal byt od 14do 18 ohm.
Takto je to presne:
N88,N281,N89,N92,N282 maju mat 14-18 ohm
N93,N90,N283 maju mat 2,6-3,2 ohm
N91 ma mat 12-13,2 ohm.
Ak je zla elektricka cast solenoidu,treba kupit novy,neda sa opravit.
Ak su vsetky soleniody elektricky ok,neznamena to ze su dobré aj mechanicky.
Mozu byt zvnutra zanesené a zalepené.
Kazdý solenoid treba vziat do ruky a zahrkať s ním,musí byť počuť hrkot vnútorného piestika ktorý otvára a zatvára prívod hydraulického oleja,keď solenoid nehrká je zlý,zalepený a nefunkčný!!
Dá sa opraviť: zvrchu solenoidu kde je konektor je zaklepaná podložka- vlastne ukončenie solenoidu,treba jemne zo srobovakom uvolnit obidve strany co drzia podlozku,vytiahnut podlozku,vyklepať piestik a vycistit s brzdovym cisticom a handrickou stred solenoidu ,prípadne jemne prebrusit piestik smirglom 2000 kou aby uplne lahko behal v strede solenoidu.
Zložiť,zaklepať podlozku naspäť.

https://www.google.sk/search?q=solenoid ... NRaVAvoR4M

Piestik musí behať lahko vnútri solenoidu,skúsiť hrkaním.
Takto opraviť vsetky solenoidy,okrem modulárnych,tie nehrkajú
Sú to myslím N283,N91.
Potom všetko zložiť,naliat novy olej a auto pojde ako hodinky.
Dúfam že som niekomu pomohol,mne to pomohlo.
Tato prevodovka sa montovala aj do Freelandera 02-05,Jaguar x-type,vw jetta= rovnaká oprava.
Tchuuus lol
12771
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 21.02.2009 23:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 12771 »

Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: vlladek a 27 neregistrovaných