Oplatí sa jazdený elektromobil?

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

spire011
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 26.05.2017 15:00
Zdieľať na Facebook

Oplatí sa jazdený elektromobil?

Príspevok od používateľa spire011 »

Zdravím. Uvažujem o kúpe auta do mesta. Aktuálne mám kombík v diesli (Volvo V60, 2015), ale vlastne po poslednej zmene zamestnania jazdím už 80% mesto. Tak uvažujem, či nie je voľbou nejaké elektrické auto. Bývam ale v paneláku, takže nejaké dobíjanie z vlastnej zásuvky nehrozí. Hned vedľa paneláku nám ale teraz vybudovali nové nabíjačky pre elektromobily, tak som začal o tom uvažovať aj preto. Najazdím cca. 1000km mesačne po meste, možno 250 km som mimo mesta, okresky a tak. A liať do toho naftu za 150 eur mesačne pri spotrebe 8 litrov v meste mi príde také neekonomické ) Aj keby som Volvo predal, na nové elektroauto mi to nebude stačiť, ani keby rovno boli zasa na rok dotácie. Otázka je, či sa mi oplatí kúpiť nejaké aspoň trochu väčšie auto, ako napr. Golf elektro, alebo elektrickú Kiu Soul, čo má najazdených 100 tisíc kilometrov s rokom výroby možno 2016. Vydržia tie batérie ešte? Neviem, ako je to s poruchovosťou takýchto áut celkovo...a hlavne tie batérie mi vŕtajú v hlave, keďže je to asi najdrajšia vec, čo sa tam môže pokaziť. Ja fakt netuším, nie som zasa nejaký veľký fanúšik elektromobility, ale uvažujem, že keď sa vozím nonstop len po meste, možno by to nebolo zlá voľba. Len trochu sa toho obávam. Niekto tvrdí, že elektroauto je blbosť, iný zas píše, že to vydrží 15 rokov v pohode bez výraznej straty kapacity... tak ja neviem... Diky za postrehy ) (Uvažoval som aj o hybride, ale tam zas tá úspora paliva asi nie je taká, či?).
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Re: Oplatí sa jazdený elektromobil?

Príspevok od používateľa mp3turbo »

mas co citat dva roky ) https://forum.autobazar.eu/elektromobil-t45-75685.html

oplati sa JEDINE pouzite auto - kupit novy tragac za 45.000 eur a "setrit" na palive je absolutna kravina, to si mozes nechat sucasne volvo a ani po najazdeni dalsich 300.000km a troch generalkach motora, vstrekovacov, sedemkrat Turbo nebudes na nakladoch elektrobzučiaku.

Co sa tyka pouziteho ides na to dobre. Baterky su draha polozka, jasne uz sa mnohym pokazili - je to technologia ako kazda ina. Baterky sa kazia. Cele. Jednoduche. Samozrejme aj v Tesle, samozrejme aj v lacnych srajdach a'la Citroen e-Zero a taketo tie hrkalky neporovnatelne s realnym autom. Dobra sprava ale je, ze typicky maju baterie zaruku 6 az 8 rokov alebo 160.000km cokolvek pride skor, takze ked budes chciet nieco kupit, OVER si v autorizovanom servise ci konkretne auto podla VINu este zaruku ma a ci je prenosna na druheho/tretieho majitela v pripade kupy pouziteho vozu. Pozor, niektore elektrovozy maju stocene kilometre [! ano !] takze v takom pripade samozrejme zaruka neexistuje plus mnohe elektrovozy NECHODILI na predpisane zarucne prehliadky takze v takom pripade PADA zaruka. To su extremne dolezite faktory. Mnohym sa uz poje...kazil aj motor samotny. Poriadne skontrolovat auto pred kupou je nesmierne dolezite, dokonca tvrdim ze dolezitejsie nez klasicky spalovak - je pravda ze skontrolovat elektrovoz je TECHNICKY JEDNODUCHSIE, ale je to dolezitejsie z financneho hladiska.

Dalej, drtiva vacsina - ale nie vsetkych - starsich elektrobzučiakov bude mat baterky postavene z klasickych 18650 článkov to znamena ze v pripade najvacsej katastrofy sa to da nejako pokútne riesit doma pred garazou. Do takej fazy to dojde ked je clovek postaveny pred situaciu ze baterka do Nissanu Leaf z roku 2013 stoji len slabych 31.000 eur v Bratislave v predajni ) Ano, ja osobne som telefonoval, pytal som sa, mam nahratu tuto informaciu.

A tym sa dostavame k najvacsej veci vyber pouzitych aut. Prakticky neexistuje. Mas tam zopar modelov, fajront. Cenovo dostupne najdes v tych vselijakych tabulkach, pre inspiraciu
https://insideevs.com/car-lists/used-electric-cars-for-2021/
https://www.kbb.com/best-cars/top-10-best-used- ... der-20000/
https://arstechnica.com/cars/2021/08/looking-for-a-used-ev-under-20000-here-are-some-ideas/
https://www.recurrentauto.com/research/best-used-ev-10k-20k


A tym sa dostavame k najvacsej veci vyber pouzitych aut u nas. Prakticky neexistuje, k dispozicii je par kusov = mas tam zopar modelov, zopar kusov, fajront. Cenovo dostupne su napriklad Nissan Leaf, Kia e-Soul, pri obidvoch pozor na dojazdy pretoze napriklad Leaf 2012-2018 (cize prva generacia) NEMA tepelny management baterii tympadom ich rasuje ako sibnuta, je uplne normalne stretnut voz s kapacitou 60%. Najvacsi fanatik do elektromobility tutaj na fore je Martin Nagy, hlavny akter temy linkovanej uplne navrchu tejto odpovede.

Strasne dolezite nepises aky mas rozpocet. Pod 10.000 eur sotva nieco kupis, pod 15.000 eur je to vsetko tragedia z hladiska dojazdu a rychlosti nabijania (necakaj 350km a >50kWh). Normalne auticka a'la Leaf 2generacie cize 2018+ roky, alebo Hyundai Ioniq zacinaju tesne pod 20.000 eur a to su vozy ktore uz maju ako-tak realne pouzitelny dojazd, cize okolo 250-300km, v zime zrejme pod 200km lebo kurenie a zmrznute baterie. Je extremne dolezite ci si z Hurbanova alebo Oravskej Lesnej - ak byvas v takej casti Slovenska kde BEZNE vidite pod -15 stupnov, nekupuj si elektro. NEKUPUJ. V ziadnom pripade.

V neposlednom rade, ekonomika elektrovozu sa odvija aj od toho ze NEMOZES nabijat doma. Ked mas peckovat na verejnych nabijackach za komercne ceny okolo 0.29 eur/kWh, uz to prestava byt taka vyhodna sranda ako doma zo zasuvky za 0.13 eur/kWh - je to proste dvojnasobok a nieco drobne k tomu. Martin ma idealny pripad - doma na baraku solarne panely, v robote 100kWh solarov na streche, moze nabijat. Jazdi kratke trasy, jemu ten sialene obmedzeny dojazd staci. Ty najazdis MESACNE 1000km v meste + 250km mimo mesta ak som dobre pochopil prečítané, teda zhruba 1250km mesacne. Ked kupis voz s dojazdom 150km, treba si uvedomit ze 10x mesacne cize kazdy tyzden MINIMALNE dvakrat pojdes niekam na vyondievačku (nabíjačku) a budes tam trcat ako taky pako 45 minut aby si sa nabil. To nie je sranda - teraz sedime doma na gauci a povieme si okej, dvakrat alebo trikrat tyzdenne to neni predsa problem, ale... SPRAV TO ! MUSIS. Predstav si zenu, deti, atd, KAZDY TYZDEN ides MINIMALNE DVAKRAT niekam doriti prec na hodinu len preto aby si sa vedel hybat s tragačom. To neni sranda. Mrzne, prší, sneží, nechce sa ti, ale MUSIS. Uvedom si ze od novembra do marca cize 5 mesiacov v roku neni to pocasie az take super... sedis v aute, hnus okolo teba, marazmus. V lete pohoda, ze ? Jasne, sedis v aute ako taky trpak, od juna do septembra cize 4 mesiace 30 stupnov v tieni, a ty sa musis nabijat. Iste, nechas si otvorene dvierka aby si sa nespotil... a ten vedla teba ? Ako si nechate obidvaja otvorene dvierka ked tie parkovacie miesta su take uzke ?

chapes taketo prakticke veci... ked sa mas vyondievať na verejnej vyondievačke, JEDINE tak ze je to v nejakom obchode a podobne, dojdes, zaparkujes, nabijas, ides doriti prec, nakupis si, dojdes a mas nabite. V ziadnom pripade to nemoze byt miesto kde musis trcat v aute, to je na mrtvolu. Alebo ak to mozes nechat pri tom tvojom panelaku pripojene na kabel, hajde domov... to sa da. Inak nie.

V neposlednom rade si uvedom, ze auto NIE JE zdaleka len spotreba - TCO (total cost of ownership) auta je volakde uplne inde nez len pri spotrebe. Ked si dnes kupis za 20.000 elektro 4 rocne a po 5 rokoch predas za 8.000 lebo uz bude 9 rocne, baterky mimo zaruku a vsetci sa toho budu bat, stratil si na hodnote 11.000 eur. Nezabudni ze havarijne poistky elektra su ukrutne [!!!!] drahsie nez spalovacieho vozu, pretoze opravy elektra pri buracke su nesmierne nesmierne drahsie nez spalovaku a hlavne ich nevie spravit prakticky nikto mimo autorizovanej siete a nie su dostupne suciastky (zavisi model od modelu, na niektore auta zozenies, na niektore menej lahko). Takze pozor na tento prehliadany faktor. Ach ano, Tesla roluje na 21" pneu ktore stoja len 950,-eur sada a vydrzia 25.000 az 35.000km, pneumatiky na nakladak mojej starej stoja 250,-eur a vydrzia 50.000km cize aj tuto trháš dolezity cost factor...

A teraz pride klinec programu vobec nie som predsvedceny ze sa ti na taketo jazdenie oplati elektro ) kamarat ma Toyotu Auris kombikovy hybrid, spotreba v Bratislave okolo 4.5 litra, v zime pod 6 litrov tie iste trasy lebo kurenie a skrehnute baterie a studeny motor. Neviem ci by nahodou nebolo EKONOMICKEJSIE vyhmatat nejaky hybrid namiesto elektra... rozhodne by to bolo jednoduchsie pouzitie v realnom zivote. Nedajboze by si chcel ist raz, dvakrat za rok niekam k moru. Skus si to s elektrovozikom a prískokmi v dlzke 200km lebo pri jazde po dialnici mas na elektre DALEKO VACSIU spotrebu ako v meste... vies za kolko sa nabija pri dialnici ? Kludne aj za 0.79 eur/kWh... 100km jazdy za 15 eur, to ti je parada.

PS benzinove nepriamovstrekove Toyoty sa daju prerobit na LPG. Predstav si jazdit na hybride so spotrebou 5 litrov v meste... 5 litrov LPG. Cize 3 eura/100km. Ked budes na elektre jazdit 15kWh/100km a nabijat za 0.29 eur/kWh, kolko ti to vyslo ? 4.35 eura/100km !! S obmedzenym dojazdom, patáliami s nabijanim a pri nabijani...

V ziadnom pripade sa NEMOZE oplatit NOVE elektro v porovnani so sucasnym ojazdenym spalovakom. Pri novom aute je strasidelny prepad hodnoty, tam zahucis s celou ekonomikou. Chod si kupit novy Nissan Leaf za 35.000 eur, a predaj ho po 4 rokoch za 16.000 eur (akokeby 2017ka dnes) - co si usetril na palive ? 1300 eur ? A stratil si 20 LITROV na hodnote auta, nehovoriac o 1000 eur havarijnej poistke kazdy rok teda styrikrat ? Nove auto si nekupis bez havarijky... nedajboze na leasing, to je dalsich 10% preplatene navrch, co je 3.500 eur pri tejto sume !!! Rozum do hrsti preboha.

Dalsia spekulativna rada ked tak strasne veríš elektru, kup si akcie. Tesly. Alebo nejakych takychto papšajtov. Namiesto toho aby si dnes kupil auto za 35.000 eur a mal z neho minus 20.000 eur za 4-5 rokov, nechaj si to co mas. Jazdi rocne o 700 eur drahsie ako by si jazdil na elektrovoze. Zober 10.000 alebo 15.000 eur - daleko viac by si investoval do kupy auta - a kup si za ne akcie Tesly. Ak tie akcie za 4 roky stupnu na hodnote, zarobil si a to bude kompenzacia za spotrebu paliva na spalovaku. Ak nezarobis lebo Tesla uplne skrachuje, vobec nic sa nedeje - garantovane by si prerobil pri nakupe elektroauta. To je iny sposob rozmyslania, co ? Proste inak povedane "budes mat v pi.i celu usporu na palive" - uprimne, ja som toto spravil. Mam nejake drobne peniaze v akciach technologickych firiem a vobec, vobec ma netrapi ze som minuly a predminuly rok mohol usetrit 489,- eur za palivo.


Executive summary pri rocnom najazde 12.500km, drtiva vacsina v meste, sa NEMOZE oplatit ZIADNE NOVE elektro v porovnani s hybridom. Bolo by treba extremne extremne cenovo senzitivne vyberat OJAZDENE elektro, neznicene nezhumplovane v zaruke, ABY SI ==MOZNO== dosiahol cenovu paritu s ojazdenym spalovakom. Nehovoriac o strasidelnych obmedzeniach v realnom zivote.

Co na tuto rychlu mikroanalyzu hovoris ?
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
spire011
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 26.05.2017 15:00
Zdieľať na Facebook

Re: Oplatí sa jazdený elektromobil?

Príspevok od používateľa spire011 »

Nazdárek. No popravde som aj dúfal, že zareaguješ práve Ty - vtedy viem, že informácie môžem brať skutočne vážne 2f93 No ako som si aj myslel, že nové je naprd - je mi jasné, že nikdy cenu nového elektromobilu neobhájim ušetrením na palive. Takže nové elektroauto som vyškrtol hneď. V médiách preletela tá nová Dacia Spring, čo má síce asi dosť blbé parametre, ale tak s dotáciou by bola možno na hranici pod 10 tisíc plus mínus, aspoň čo som tak narýchlo pozeral...ale zas silou mocou ísť do Dacie len preto, že je elektro.... ;-( Čo sa týka tej ceny nabíjania, to som trochu prekvapený, nevedel som, že na bežných nabíjačkách, čo sú po meste, je to také drahé... dokonca som si myslel, že niekde to je aj zadarmo, len je to veľmi pomalé nabíjanie. Akože sú možnosti nabíjať to, o tom potom – keby bola rýchla nabíjačka v meste, odstavím to tam, z kufra vytiahnem elektrokolobežku a idem domov a pre auto prídem o 5 hodín. Ale je to znova komplikácia, ktorú nemusím riešiť pri spaľovacom aute. Takisto som rátal aj s možnosťou, že na dovolenku mimo SR by som si požičal auto z požičovne za prachy ušetrené jazdou na elektro - ale znova – komplikácia a tam sa už zas aj stráca význam toho, že mám elektroauto 😊 Najviac som presvedčený o LPG, príde mi to také najmenej komplikované, ideálne kúpiť auto s prestavbou od výroby – ale zasa tých je hrozne málo a sú to také autá – neautá typu Fiat Tipo a podobne...Asi sa začnem teda zaujímať o ten hybrid – popravde som netušil, že hybrid je možné prestavať na LPG, to som „v šoku“ akože, to je asi jazdenie fakt zadarmo... mne primárne ani nejde o to, že potrebujem ušetriť na palive silou mocou, ale skrátka tým, že som už len v meste, mi príde zbytočné liať dole nádržou toľko benzínu/dieslu zbytočne – preto som si kúpil aj tú kolobežku a od apríla mám už na nej 2000 kilákov (tiež to nie je ušetrenie peňazí, keďže bola dosť drahá a na palive sa mi to asi tak rýchlo nevráti – ale ide o ten pocit, že nie som vkuse na čerpacej stanici a hlavne je to zábava 😊 ). Tak neviem, som trochu prekvapený, nejako tak som rátal, že kúpim elektromobil, dojazd 300 km, pri kombinácii s kolobežkou ideálna kombinácia do mesta... ale netušil som, že to nabíjanie na verejných nabíjačkách je takéto drahšie... že sa to skôr oplatí nabíjať doma. Minule som našiel aj nejaký paušál od ZSE, že sa to platí mesačne pár eur a nabíjam koľko chcem, ale to je možno blbosť alebo to už neexistuje. No dobre, tak si mi dal chrobáka do hlavy, idem pozerať ten hybrid – ale teda v mojom prípade je asi plug-in hybrid asi tiež zbytočnosť, že? Vďaka za informácie zatiaľ.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Re: Oplatí sa jazdený elektromobil?

Príspevok od používateľa mp3turbo »

co ja viem... plug-in hybrid nemas kde pluggnúť teda zapichnut lebo byvas v panelaku. Navyse s tym "dojazdom" na urovni 40km chceme co robit, kazdy den na nabijacke ? Uhm.

Navyse su drahe na obstaranie, aj pouzite - lebo je to najnovsia generacia auticok. Barsjaky hybrid dostanes za rozumne prachy, spominany kamarat kupil Auris kombi hybrid (cize nie plug-in hybrid, ale taky ten hybrid len na "kilometer a pol") za 18.000 eur skoro dva roky dozadu, auto je 2017 cize vtedy bolo dvojrocne, nove stalo 29.000 eur.

Nechapem preco si furt na pumpe ked malo jazdis - nasypem 60 litrov benzinu/nafty, vystaci mi na 800 az 900km, to najazdis za 3.5 tyzdna ako si pisal. Nevidim tam "furt na pumpe", zato pri elektrobzučiaku ktory dojde 190km daleko... to uz nebudes furt na nabijacke ze nie ?

Ked tankujes za 7 eur 5 litrov paliva, tak ano, potom si naozaj furt na pumpach ale to "asi" nebude chyba spalovacieho vozidla ) navyse zabudni na to ze volakde pichnes vozik a nechas ho 5 hodin [!!!] pripojeny na kabli, FAKTURUJE SA AJ CAS !!! Za tebou dvadsat nervoznych vizionarov vo vysušených elektrobzučiakoch, kamarade to by nedopadlo dobre...


Plne elektro ma vyznam - pre urcitu skupinu ludi rozhodne ano. Zakladny problem mas ze nebyvas v baraku a nemas moznost domaceho nabijania (keby si aspon v robote mal !! nic take nespominas, napriklad ja mam suche parkovacie miesto dole v garazi a zasuvku si tam dotiahnem ked budem chciet i ked to bude stat zopar sprostych slov).

HLAVNE SI ZISTI, KOLKO STOJI NABIJANIE NA TEJ VYONDIEVAČKE CO MAS VEDLA DOMU. Tam zaciname a koncime. Nezabudni na to, ze v buducnosti dojde zdanenie elektrovozitok a ich nabijania, ceny rozhodne nebudu take ako su dnes. A vobec sa nefixuj na to, ze ked mas dnes niekde nejake nabijanie zadarmo, ze to tak bude aj zajtra - samozrejme nebude. Kazdemu je nam jasne ze elektrina ma nejaku cenu, dokazes mi vysvetlit ako je mozne ze mozes niekde dojst, zadarmo si nasypat do auta 40kWh co ma nejaku penaznu hodnotu ? Dokedy bude nejaka firma, prevadzkovatel takejto nabijacky, schopna nieco taketo tahat ? Nezabudni ze nabijacka samotna mohla stat 30.000 eur uplne polahky.

Socializmus este neskoncil ?

Pome sa bavit - ktory elektromobil ma dojazd 300 km ? Nie podla vyrobcu a jeho uzasneho marketingu, ale podla realnej mapy. Kolko stoji take auticko ?


edit cim menej jazdis, tym menej ekonomicky vyhodny elektrovoz bude. Keby si natocil 30.000km rocne, tam uz rozumne pocitis rozdiel. Tvoj najazd je prilis maly na zjavnu ekonomicku vyhodnost takze tam zacnu sekundarne financne faktory (strata hodnoty, poistenie, pneu...) hrat primarne husle namiesto jednoducheho porovnania nafta versus elektrony.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
spire011
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 26.05.2017 15:00
Zdieľať na Facebook

Re: Oplatí sa jazdený elektromobil?

Príspevok od používateľa spire011 »

Vďaka za info. Inak teda ja to len tak asi vnímam, že som stále na pumpe, len problém je, že aj to Volvo dosť žerie, aj motor je len 1.6, predsalen je to ťažšie ako Oktávka, na ktorej sused poľahky dáva do 6 litrov s ľahkou nohou v meste a mimo mesta bežne okolo 4L. Ja mám nonstop cez 8 v lete, v zime aj viac, mimo mesta 6.4 a menej ani bohovi. Nie je to síce 14L, čo som mal v zime na E61 535D ) No dobre, a na tých hybridoch je to ako s baterkou? Tá nemá takú tendenciu skapať, ideálne rok dva po skončení záruky? Ale jej cena asi tiež nebude nízka, či? Lebo zo srandy som teraz pozeral testy nejakej Toyoty so spotrebou okolo 3,5 L v meste.. To ujde.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Re: Oplatí sa jazdený elektromobil?

Príspevok od používateľa trucker694 »

Cena elektriny ide šialeným tempom hore, plus drahé obstarávacie náklady na nákup ev tragača. Ešte dlhú cestu má jašterka-elektrický vozik =balcancar na prevahu na našich cestách. Ten tragač je dobrý maximálne v nejakej starej komunistickej fabrike v ČSSR behať z haly do haly a prevážať materiál. A spotreba čo tara sused z embečky , čistá utópia. Aj môj mercedes ML 2,7 CDI jazdí za 3,5 litra v meste. A na výplatu mám 3900 eur. Veríš mi?
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7158
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: Oplatí sa jazdený elektromobil?

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

chod si vyskúšať niektorý s týchto a potom sa rozhodni

https://www.autobazar.eu/nissan-leaf-visia-24-id19966362.html

https://www.autobazar.eu/nissan-leaf-tekna-30-id19894191.html

Ja by som išiel vyskúšať tento

https://www.autobazar.eu/nissan-leaf-3zero-id18633138.html
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Re: Oplatí sa jazdený elektromobil?

Príspevok od používateľa mp3turbo »

z hentych troch teoreticky jedine to prve, pretoze je tam odpocet dph a tym sa cena znizi o dalsie dve tisicky. INAK TO NEMA NAJMENSI VYZNAM.

12.500km na spalovaku rocne = 1250,-eur na palive (1.3 eur/kWh)
12.500km na bzučiaku rocne = 470,-eur na palive pri priemernej cene 0.25 eur/kWh

usetrene 780,-eur rocne

ono problematiku treba vidiet aj tak ze ked kupim bzuciak o 5.000 eur drahsie ako akykolvek porovnatelny spalovak, navratnost bude 6.4 roku (5000 deleno 780).

ked kupim bzuciak o 10.000 eur drahsie ako akykolvek porovnatelny spalovak, navratnost bude ... nikdy... lebo ked dnes kupim 5 rocny bzuciak a mam ho pouzivat dalsich 10 rokov, tak to sa baterka dosere absolutne nabeton


cize ked stojim pred vyberom kupy akehokolvek spalovaku za 10.000 eur alebo horkotazko porovnatelneho bzuciaku za 19.990,-eur, tak... ten spalovak stale vyhrava. Nehovoriac o tom ze spalovak si mozem vyberat vidlami ake kombi chcem, aky kabriolet, ake MPV, ake SUV... lebo nebudeme porovnavat spalovak Superb Kombi s bzučiakom Citroen C-Zero, to by bola asi sprostost ako porovnavat somalsky dolar s americkym.

co si kupis bzuciace kombi ? Nula modelov. Aky kabrio ? Ziadny, okej nepotrebujes, osrat. Ake elektricke SUV si kupis ked mas teraz Volvo C60 ? Ziadne pretoze najlacnejsie stoji 40.000 eur.


asi by som si dal opravit to Volvo... 1.6ka jazdit v meste nad 8, tak to je sila.
Inak, fotrova Ocktavia 1.9tdi 66kW z roku 2001 uz zacina hrdzaviet. Ale este furt jazdi za 5 litrov v Bratislave a to vobec nie o tretej v noci na prazdnej ceste (Bratislava -> Rovinka, znalci "madarskeho smeru" ocenia). Kombik. 380.000km bez jedineho vaznejsieho zasahu, original motor, vstreky, turbo, spojka, tralala.


NAVYSE, FURT HOVORIM VSETKYM ZANIETENYM KED STE FRAJERI A VERITE EV, NESNAZTE SA ==SETRIT== PREVADZKOVANIM EV. KUPTE SI LACNEJSI SPALOVAK, ZOSTAVAJUCE PENIAZE PICHNITE DO AKCII TESLY A ZAROBITE DALEKO VIAC NEZ USETRITE BZUKANIM PO MESTE.

Daleko, daleko viac.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7158
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: Oplatí sa jazdený elektromobil?

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

,,,cene 0.25 eur/kWh,,,

A čo tak skúsit tarifu od Magny - EAUTO , nabíjať može v noci za 0,08 eura/Kwh

Ak uplatním moj príklad navýšenia nájazdu po kúpe Ev tak bude jazdiť 25 000km/rok. lol

prečo ? Lebo nebude psychologicky obmedzovaný cenou benzínu, lebo bude jazda pohodlná a bude jazdiť RÁD. 3906 , Bez mihnutia oka pojde kúpiť 10 samoreziek do okresného mesta a dokončí si fušku na čas. 2f93
Naposledy upravil/-a nagy@vodrazka.sk v 11.10.2021 10:47, upravené celkom 1 krát.
spire011
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 26.05.2017 15:00
Zdieľať na Facebook

Re: Oplatí sa jazdený elektromobil?

Príspevok od používateľa spire011 »

Pred 3 rokmi som si na dlhšiu cestu požičal 1.6 Octaviu z požičovne a urobil som na nej 4.0 litra, a to cez Nemecko nonstop tachometrových 200. Nuž a sused sa vrátil toto leto z Chorvátska a ukazoval mi palubný PC, tam mal pekných 3,8, takže nemám dôvod tomu neveriť. Okrem toho susedova Octavia má prevádzkovú hmotnosť v TP 1260kg, ja mám písaných 1700, takže ten istý motor vezie o viac ako 400kg viac (okrem toho TDI je možno aj konštrukčne lepší, ale to je len taký môj dohad). Takže ten rozdiel je podľa mňa v pohode. Jazdím 1-2 kilometrové trasy so studeným štartom... no viac faktorov na to vplýva. No dobre, ale teda čistý elektromobil asi zatiaľ ništ (ale linky popozerám, diky) .. tak idem študovať hybridy )
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Re: Oplatí sa jazdený elektromobil?

Príspevok od používateľa mp3turbo »

jaaaaaaj no tak na kilometrovej trase je to uplne v poriadku. Kludne si pozri aj plne elektro, len ich proste malo v cenovke okolo 12-14000... a za dvacku tam nemas ekonomiku, to neusetris pri 12.500km rocne.

Uffff teraz som friško pozrel inzeraty na Toyota hybridy, aby som uprimne povedal... som zdeseny, su drahsie nez kamarat pred dvomi rokmi kupil ten svoj. Dnes by ho predal so ziskom !! Takze vobec by som nezatracoval tie 12000 eurove elektra - je ich len par kuskov, vseobecne v tych inzeratoch stoja dlho a dlho a dlho (zvlast Leafy zo starsich rocnikov lebo tam je ta cenovka neadekvatna veku a technologickemu risku), ale najdu sa. Henta 2017 hovadina ked mas firmu alebo brat/otec maju a KEBY SI MOHOL ODPISAT DPH... TO UZ ZACINA MAT HLAVU A PATU, --AK-- DOKAZES ZIT S TYM SPROSTYM DOJAZDOM 140KM V LETE JEMNA NOHA, 110KM V ZIME JEMNA NOHA. Ziadne dialnice 135km/h...

Navyse pri tvojom 1-2km poskakovani by to v zime skapalo po 60-70km... viac energie stratis skrehnutymi bateriami a samovybijanim nez jazdenim. A popritom vsetkom by si tie baterie nezohrial od novembra do februara, co by sa "bohovsky" podpisalo na ich zivotnosti. Strasidelne.

Ak nedokazes / NECHCES s takymito cislami zit, tak sa potom nemame o com bavit. Elektro s dojazdom 300km PROSTE NENAJDES za 15.000 eur.





>> Pred 3 rokmi som si na dlhšiu cestu požičal 1.6 Octaviu z požičovne a urobil som na nej 4.0 litra, a to cez Nemecko nonstop tachometrových 200.

tak potom naco vymyslali elektro ) toto zase neeeeee, este som dnes nepil. Este mi chybaju promile aby som uveril )





>> A čo tak skúsit tarifu od Magny - EAUTO , nabíjať može v noci za 0,08 eura/Kwh

a co tak si precitat zadanie autora temy a zistit, ze byva v panelaku a NIJAKO nemoze nabijat doma, takze mu je cela Magna prdlajz platna ? ) Martin...
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
spire011
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 26.05.2017 15:00
Zdieľať na Facebook

Re: Oplatí sa jazdený elektromobil?

Príspevok od používateľa spire011 »

No ver či never, išiel som do Ženevy, urobil som cez 2300 kilometrov dohromady a mal som 4.0 alebo 4.1 keď som dorazil domov. Cestou tam som mal 4,7, neviem prečo, asi ťažšia noha...Zas veď nešiel som 200 nonstop, len kým som prešiel Nemecko, bohvie koľko to trvalo, a aj to nie vždy. Proste tá spotreba taká bola, bohužiaľ pre mňa a moje Volvo D Inak firmu mám, aj terajšie auto mám na firmu, ale tak nie som platcom DPH, ak to s tým súvisí, takže DPH odpočet asi nie je možný. Aj tak si myslím, že ten čistý elektromobil asi nie, vzhľadom na to, že si spomínal tie ceny verejného nabíjania... A tie trasy - ráno deti do školy, 2km. Potom niekam na nákup 3-4 km... potom pre deti zo školy, o 2 hodiny zaviezť na krúžky.. potom odviezť z krúžkov domov.. a takéto pridrbané kilometrové trasy vždy, keď je už vychladnutý motor niekoľkokrát za deň. A to ich narobím do mesiaca toľko, že tých 1000km to dá vo výsledku vždy v meste.
achada
Príspevky: 1055
Dátum registrácie: 30.03.2016 12:09
Zdieľať na Facebook

Re: Oplatí sa jazdený elektromobil?

Príspevok od používateľa achada »

spire011 napísal: 11.10.2021 10:45cez Nemecko nonstop tachometrových 200
spire011 napísal: 11.10.2021 11:39Zas veď nešiel som 200 nonstop, len kým som prešiel Nemecko, bohvie koľko to trvalo, a aj to nie vždy.
Zasa tieto rozpravky TDIckarov o 4 litroch a viac sa neda, 200 cez Nemecko, s privesom, hore kopcom. To vam fakt nie je trapne, takto verejne, medzi cudzimi ludmi?!
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Oplatí sa jazdený elektromobil?

Príspevok od používateľa oco13 »

spire011 napísal: 11.10.2021 11:39 No ver či never, išiel som do Ženevy, urobil som cez 2300 kilometrov dohromady
Myslím že tvoj problém bude v tom, že si nedokážeš zariadiť život tak aby si ho polovicu nestratil cestovaním. pa
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
spire011
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 26.05.2017 15:00
Zdieľať na Facebook

Re: Oplatí sa jazdený elektromobil?

Príspevok od používateľa spire011 »

@achada

Mne je už smiešne, koľko hejterov sa nájde aj na obyčajnom fóre pre automobily ) Že to nie je trápne vám - choďte tam na FB spamovať a hejtovať očkovanie či testovanie, to je dnes v móde. Ja zato nemôžem, že neviete jazdiť a robíte spotrebu na 1.6 motore 6-7 litrov. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 3.3 litra, takže podľa vás je reálnych aspoň 6, hej? Ale v princípe mi je to jedno, len je to úsmevné, že niekto druhému závidí aj to, že urobí dobrú spotrebu na aute ) A ďalej to neriešim, keďže to ani nie je predmetom tohto vlákna.
Naposledy upravil/-a spire011 v 11.10.2021 12:03, upravené celkom 3 krát.
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot], fzubaty, Google [Bot] a 51 neregistrovaných