Oplatí sa firemné vozidlo, ktoré "stojí"?

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Oplatí sa firemné vozidlo, ktoré "stojí"?

Príspevok od používateľa kazimir »

Určite sa na fóre nájde veľa podnikateľov alebo ľudí znalých problematiku. Chcem sa opýtať jednu, možno banálnu vec, s ktorou nemám skúsenosti. Firemné vozidlo.

Nejedná sa o žiadny tranzit ani dodávku, čo jazdí čisto v robote. Chýba mi práve menšie mestské presúvadlo, ktoré vyžívam v dňoch "voľna". A štve ma, že väčšina jázd je kvôli robote. Napr: Banka, účtovníčka, úrady, nakupovanie náradia, vybavovačky...
Samozrejme ale robím aj osobné jazdy. Jazdím to všetko na vlastnom osobnom, ktoré ale dosluhuje.
Auto by nemalo žiadny nájazd. 2500-5000km ročne.

Moje teoretické znalosti sú také, že keď firemné, tak čisto na robotu a je pokoj. Kúpiť si jazdenku ako fyzická osoba a zmieriť sa s tým, že na ňom budem robiť aj veľa jázd kvôli robote. Radšej, ako riešiť koplikovanú administratívu alebo dokazovanie firemného.

Som SZČO, platca DPH. Mám pravdu, že keď pôvodné doslúži, tak v mojom prípade sa neoplatí riešiť firemné? Alebo sa dá nejako ušetriť?
Naposledy upravil/-a kazimir v 19.09.2016 21:44, upravené celkom 2 krát.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Ide o to či bude nutné niečo kúpiť alebo nie. Ak áno, tak firemné v prípade, že ho vieš využívať aj súkromne. Výhoda je, že si plátca DPH = všetko čo súvisí s prevádzkou je lacnejšie o DPH. Úspora však musí vyvážiť náklady navyše = cestnú daň. Zaujímavý benefit može byť zníženie daňového základu no Ty musíš vedieť koľko odvádzaš štátu.
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

Práveže nutnosť bude.
Zníženie daňového základu je samozrejme veľké plus. Aj prevádzkové náklady nižšie o DPH.
Priznám sa, o cestnej dani veľa neviem.

Nerozumiem tomuto:
Ak áno, tak firemné v prípade, že ho vieš využívať aj súkromne
Využiť ho určite viem, aj súkromne. Ale stále hovoríme o ročnom nájazde cca 5000km(zmiešane). Príde mi, že najväčší problém je to, že by bolo využívané v oboch režimoch, teda aj ako súkromné.

Keby riešim, že potrebujem dovávku alebo iné pracovné, ktoré naloží zamestnancov, lieta stovky kilometrov, iba robota, tak jednoducho firemné = odpočet dph, zníženie daňového základu, a odpisujem a odratavam dph zvesela zo všetkého čo súvisí s jeho prevádzkou. Na takúto primárnu robotu vozidlo mám(nie je moje firemné). Ide mi o tie výššie spomenuté "vybavovačky a behačky" ktoré jazdím sám mimo hlavnej pracovnej doby a logicky ich neobeham s dodávkou.
Naposledy upravil/-a kazimir v 19.09.2016 20:34, upravené celkom 1 krát.
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

Kilometre sú absolútne nepodstatné.
Podľa mňa aj sú, či sa mýlim? Od ních sa odvíjajú spotrebované PHM, servis, kvapaliny, atď...
Zabudol som spomenúť podstatnú vec, a to uvažovaný rozpočet. Keby kupujem jazdenku čisto na osobné účely s takým nájazdom, tak hľadám v kategoríí do 4000-5000.
cervinka
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 17.01.2009 21:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cervinka »

Podľa zákona o dani z príjmov máš niekoľko možnosti:
1) Kúpiť si vozidlo, zaradiť ho do účtovnej evidencie, odpisovať 80% DPH z nákupnej ceny vozidla, 80% hodnoty vozidla bez DPH a 80% pohonných hmôt bez DPH + 80% servisných nákladov bez DPH, viesť evidenciu o tankovaniach a stave tacho pri jednotlivých tankovaniach a zo zákona žiaden daňový úradník sa nebude zaujímať o to ktoré jazdy boli alebo neboli firemné. Podľa Zákona o dani z príjmov v takomto prípade nie si povinný preukazovať ktoré jazdy boli služobné a ktoré súkromné. To znamená môžeš využívať auto ako chceš a ako potrebuješ - hocikedy súkromne alebo služobne a pritom sa nejedná o žiaden rozpor so Zákonom o dani z príjmov.
2) Zaplatiť za súčasné súkromné alebo nové súkromné vozidlo cestnú daň, viesť knihu jázd a dávať si do nákladov jazdy evidované v knihe jázd ako služobné a to PHM na tieto jazdy + za každý najazdený služobný kilometer 0,183Euro, pričom si povinný cenu PHM na jednotlivé jazdy preukazovať dokladom za nákup PHM - to znamená cenu PHM podľa dokladu v tvojom prípade bez DPH prepočítanú na spotrebu podľa TP na kilometre, ktoré si najazdil služobne. V takomto prípade nemôžeš dávať do nákladov položky za servis a údržbu vozidla, nakoľko sa jedná o súkromné auto a tieto náklady vykrýva spomínaný paušálny náklad 0,183Euro za každý služobný kilometer.
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

a co lizing? Operativny + odpisovanie PHM pausalne?
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

na male km je to cele naprd...totiz prave ta cestna dan dava tomu klinec, to mas cca 120 - 220e rocne, na 5000km sa neoplati to tahat do firmy :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
cervinka
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 17.01.2009 21:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cervinka »

Ospravedlňujem sa, ale dovolím si nesúhlasiť s Bajom. Práve pri malom kilometrickom výkone sa oplatí vozidlo odpisovať vzhľadom na zníženie daňového základu ako aj zníženie DPH spomínanými odpismi. Len priama úspora na DPH v prípade kúpy auta s DPH je 16% ( 80% z 20% DPH) z hodnoty vozidla + k tomu odpisy ďalšie 4 roky + náklady na servis (všetko 80%). V prípade vysokého kilometrického nájazdu vozidla nad 15000,- km ročne sa už auto neoplatí vkladať do účtovníctva pretože priame daňové náklady na kilometrovnom ako u súkromného vozidla používaného na podnikanie (0,183Eur/km) sú nákladovo väčšie a priaznivejšie ako odpisy hmotného majetku. Rozhodnúť sa musí majiteľ sám. Len sa čudujem akého má účtovníka - účtovníčku, ktorý - ktorá toto nevie? Veď to sú elementárne veci hospodárenia SZČO, ktoré musí každý schopný účtovník na 100% ovládať!!
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

dph usetris to je super... ale elemntarna logika hovori, ze na 2500-5000km kupit NOVE auto je nezmysel prveho rangu, co nejaka dph nikdy nenahradi...to neni uctovnictvo len zdravy sedliacky rozum :41c2:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Zrejme zadavateľ témy nema veľký prehĺad o podvojnom účtovníctve

aj ked sa v zadaní témy spomína prvádzka auta , tato téma je téma o účtovaní jazd a nakladov na prevadzku vozidla v podvojnom účtovníctve

odporúčam stránku www.porada.sk

to je účtovnícke forum , kde je tiež veľa balastu, ale da sa odtiaľ vytiahnuť aj rozumné a najme aktualne komenty k tomuto problému
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

nuz, na Porade som sa nikdy nic nedozvedel.

Lepsie najst si ucotvnika + druheho na kontrolu a prejst si to s nimi.
90% z nich su diletanti, preto prvemu neverit, ale konzultovat s dalsim
pacho17
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 12.06.2012 20:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacho17 »

zadávateľ je SZČO, čiže vedie si jednoduché účtovnictvo, hoci je plátca DPH. Mne to zhruba vychádza ročne na 15 t km, vtedy vratka dph za phm, servis...... sa vyrovná cestnej dani. Čiže mi zostáva DPH za celé auto, a za rok odpis 25%, slušné. Treba si ešte jednú vec uvedomiť, keď auto predám pred ukončením odpisov (zvyčajne do 4-rokov, tak z preajnej ceny musím odviesť DPH, a už potom to nie je také krásne ako sa to javí.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

preto to treba predat za cenu aka tomu autu patri.
VOJTO55
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
Bydlisko: Revúca
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VOJTO55 »

A čo tak si na tých pár jázd ročne brať auto s požičovne...???
A nemám žiadne problémy s údržbou,poistením atd...
A dať si to do nákladov.../PHM,požičovné/...
FunThomas
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 31.07.2006 15:59
Bydlisko: BA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FunThomas »

bajo777 napísal:dph usetris to je super... ale elemntarna logika hovori, ze na 2500-5000km kupit NOVE auto je nezmysel prveho rangu, co nejaka dph nikdy nenahradi...to neni uctovnictvo len zdravy sedliacky rozum :41c2:
A kde je napisane, ze auto do firmy sa musi kupovat nove? Ja som jediny konatel vo firme, mam 2 auta - jedno pouzivam na dialnicne presuny (diesel) a jedno na behanie po meste (benzin). Obidve som kupil ako 4-5 rocne jazdenky od platcu DPH, takze mal som narok na odpocet DPH aj pri kupe. Zo vsetkych nakladov (PHM, servis) si uplatnujem spominanych 80% a nemusim riesit knihu jazd ani nic.

Pri cestnej dani 100-200€ rocne sa to aj pri malom najazde oplati.

Preto nevidim dovod nekupit druhe auto do firmy.

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 67 neregistrovaných