841 391
inzerátov
Pridať inzerát

Oplatí sa ešte kupovať starší diesel?

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut
Odpovedať Nová téma
123>
Autor Správa
jalabert
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 06 august 2009
Príspevky: 259
Nabehané: 10 hod 12 min
Predmet: Oplatí sa ešte kupovať starší diesel? PríspevokZaslal: 07.03.2019 10:05   
Stojím pred dilemou z ktorej sa neviem vysomáriť. Chcem vymeniť auto - staršie jazdené za novšie jazdené. Prevádzka auta bude asi 80% počtu jázd po meste, ale 80% kilometrického nájazdu dlhé trasy, cca 15 000 km ročne. Auto chcem mať nejaké 3-4 roky.
A zvažujem či teda kúpiť benzín alebo naftu. Teraz mám naftu, za 2,5 roka prevádzky jediný problém súvisiaci s dieslom - výmena EGR v cene 220€. Vzhľadom na počet mestských jázd, zimné štarty, ale hlavne možnosť predaja o 3-4 roky zvažujem benzín. Pozerám inzeráty, jednak benzínov podľa mojich požiadaviek je ako šafranu a jednak sú paradoxne o 1000-2000€ drahšie (!) ako porovnateľné nafťáky.
Takže otázka - išli by ste v mojom prípade ešte do dieslu, bude sa dať ešte pri súčasnom pretláčaní benzínov o 3-4 roky rozumne predať? Alebo sa na to vyprdnúť a priplatiť si za benzínové auto (a aj následne za palivo)?
_________________
Nerozumiem autám...
Citovať
otoman
Založený: 26 jún 2018
Príspevky: 5
Nabehané: 16 min
Bydlisko: Ilava
PríspevokZaslal: 07.03.2019 11:34   
Tak ti poviem, u nas podla mna nebude este nejaky ten rok - mozno aj 10 problem s dieslakom, kedze sme omnoho pozadu ako okolite staty. Podla toho, co si pisal, by som sa asi nebal ist do toho dieslaku. Sam ho mam
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2362)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20252
Nabehané: 3 mes 26 dní 4 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 07.03.2019 12:26   
Ekonomika ja neúprosná,vyžiada si návrat zdravého rozumu.Ale mnoho ľudí návrat rozumu nepotrebuje pretože ho nikdy nestratili.Zažili sme dobré roky,ale bude aj inak,raz hlúpo prehajdákané peniaze sa už nevrátia.Príde doba keď bude úvaha opotrebené auto predávať smiešna,pôjde proste na šrot.Už pred takmer 20 rokmi som to nechápal keď som videl na vrakáč prísť celkom pekné auto a ostalo tam.A ešte smiešnejšie je že vých. blok aj na vrakáči kupoval len havarované,pretože matematika nepustila.Do bodky skopírujeme ešte aj prd ktorý vypustia,len z odstupom min tých 10 rokov.Do nového diesla by som dobre zvažoval do ktorého,ale do abnormálne dobrej starej garnitúry kedykoľvek.Tam o bytí a nebytí rozhoduje hrdza,takže zase len,kto rozum nemusí hladať lebo ho nestratil,pokojne presadne do elektriky (alebo aj nie)
Citovať
scendo
Nová tvár - Trabanto (16)
Založený: 04 november 2017
Príspevky: 130
Nabehané: 2 dní 6 hod 57 min
PríspevokZaslal: 07.03.2019 16:25   
Kupit jazdeny dizel je uplne normalne a rozumne riesenie, ak ti vyhovuje, zozenies zachovaly kus tak nevidim dovod spekulovat. Neries co bude o 4-5 rokov, a uz vobec nehlad na nejaku vidinu vyhodneho predaja, to su velmi relativne uvahy. Ako ti mhlavaty poradil zameraj sa na kus bez korozie, aby motor nehrkotal a ostatne je loteria, ci uz pojdes do benzinaku, naftaku, elektriky, roky prevadzky si vyziadaju investicie, zaroven ti auto poskytne urcitu sluzbu cize ber to ako investiciu do vlastnej potreby a ak budes raz auto predavat, jeho zostatkova cena bude uz len taky bonus pre teba... ak samozrejme za ten cas nezhnije, nehavaruje alebo inak nestrati svoju hodnotu, alebo ho prenechas detom, rodicom....
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (685)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 11758
Nabehané: 4 mes 19 dní 19 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 07.03.2019 22:23   
3-4 roky to je dnes, dramaticku zmenu vozoveho parku v tomto.horizonte, by som zrovna neocakaval , az mas potrebu, tak si to kludne kup, co bude radovo za 10 rokov ? to uz je ina pesnicka, prave som si uvedomil ze toto pisem na notbuku vyrobenom 11/2011, panecku 7 rokov a 4 mesiace...na tom neni nic sokujuce, okrem jednej veci, je tam litiova baterka, co je fabricka, ok stale by mohla byt pred smrtou ze ? ibaze ona je v 100% stave, podla diagnostiky, nema ziaden pokles wataze, tie predosle stroje co som mal zozeru baterku cca za rok, pre porovnanie tiez litiove, rovnake pouzivanie, volaco.sa naucili robit chalani, lebo inac mi to nedava zmysel
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (225)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4014
Nabehané: 25 dní 13 hod 2 min
PríspevokZaslal: 07.03.2019 22:57   
Jedna možnosť tu stale je, že sa rozpadne EU, alebo Slovensko vystupi z Unie, a vtedy bude možne dovažať všetko možne do Slovakistanu, aj Daewoo-Chevrolety z RF , či nejake Mahindra z Indie,či Daihatsu z Japonska , traktory Tiger z Talianska, alebo repliky Porš- Macan z Chiny...

A nikto nebude obmedzovaný nejakými hlúpymi euronormami Euro 7, či Euro 8 nie temp. ale forever angry

A každy bude jazdiť na čom len bude chcieť,

kto preferuje komorkový diesel, bude mať,
kto bude chcieť diesel rotačku , bude ho mať
kto bude chcieť TDi 2,5 nesmrteĺny bude ho mať
kto chce výkonný a viac-valcový atmo-benzin MPi + LPG , bude mať
kto chce V-8 bude mať..
kto bude chcieť turbo-benzin bude mať...

nikomu nebude nikto vnucovať nejaké hlupe DSG umelo podtáčajuce motor a trasiace a drnčiace z celým autom

a nikto si ani len nespomenie, na nejaké 3-valce a pošahané pridrbnuté kosačkové TSi....

Len jednu vec v pripade vystupenia Slovenska z EU, treba brať do uvahy : dovozne clá , na všetok dovažaný tovar, aj autá

a tým pádom predpokladam rast cien všetkých aut aj ojazdených + 10 až 20 %

Za všetkými želaniami a splnenými snami su vždy => PENIAZE

Citovať
pidizvi
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (142)
Založený: 20 september 2011
Príspevky: 2851
Nabehané: 25 dní 11 hod 17 min
Bydlisko: SC
PríspevokZaslal: 08.03.2019 09:59   
nikomu tu nechyba rozpocet? Ides kupovat 10 rocny pasat so 140 tisic km alebo 2 rocnu audinku za 50 tisic eur?
Lebo to trosku dokaze zamiesat karty.
Nemas prakticky ziadny problem s autom a ides menit? Velmi logicke.
Citovať
jalabert
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 06 august 2009
Príspevky: 259
Nabehané: 10 hod 12 min
PríspevokZaslal: 08.03.2019 16:05   
pidizvi napísal:
nikomu tu nechyba rozpocet? Ides kupovat 10 rocny pasat so 140 tisic km alebo 2 rocnu audinku za 50 tisic eur?
Lebo to trosku dokaze zamiesat karty.
Nemas prakticky ziadny problem s autom a ides menit? Velmi logicke.



Islo mi o otazku diesel vs benzin, nepovazoval som za potrebne riesit co konkretne sa ide kupovat.
Ale teda mal by byt rocnik od 2012, kompaktne kombi, resp. mensie MPV s automatom do 9000. Nieco ako Ceed kombi, Focus kombi, mozno C-max.
Konkretne porovnavam z ponuky napr. Focus kombi, rok 2014, 1,6 atmo benzin za 9700 a porovnatelny rocnik, vybava, stav 1,5 tdci za cca 8000. Cize benzinak cca 1500€ drahsi + ked ho budem mat 3-4 roky, tak naklady na palivo mozno o 1000-1500€ vyssie ako v pripade dieslu, aj ked teoreticky zase nizsie naklady na servis.
Neviem preco by som nemohol chciet vymenit nieco co funguje. Hoci som aktualne spokojny (Focus 2008), aj ja chcem novsie, komfortnejsie, bezpecnejsie, ale hlavne vacsie.
_________________
Nerozumiem autám...
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (225)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4014
Nabehané: 25 dní 13 hod 2 min
PríspevokZaslal: 08.03.2019 23:29   
Ozaj SPOĽAHLIVÉ motory skončili povinným zavedením DPF u dieslov, čiže udialo sa to niekedy okolo r. 2007, paušálne začali montovať tento nezmysel DPF do VŠETKÝCH dieslov zaradom, a spoľahlivé benzinové motory /atmosfericke/ skončili niekedy okolo r. 2012
preto píšem , že cca do r. 2007 boli auta vyrábené ešte ako TRVÁCNÉ a SPOĽAHLIVÉ

Dnes je kupa každeho jedneho nového automobilu obrovským rizikom
ohĺadom spoĺahlivosti.
Citovať
gnagy
Známa tvár - Feldo (64)
Založený: 19 marec 2016
Príspevky: 748
Nabehané: 14 dní 9 hod 11 min
Bydlisko: DK
PríspevokZaslal: 09.03.2019 10:51   
Každého nie. Pozri sa na japonské autá a ich spoľahlivosť.

Napr. https://www.youtube.com/watch?v=viwurUTU8As

Honda Fit, čo je vlastne európska Jazz-ka. 400 tisíc míl a po 2 rokoch na to 550 000 míl čo je 880 000 km. S malým benzínovým autíčkom. Sila.

Ďalej - daj do google high mileage Toyota/Honda. Sú tam aj pomerne mladé kusy s obrovským počtom km.
_________________
Všetko sa dá uskutočniť, keď to nie je vyslovene nemožné. Keď na to človek zameria svoju myseľ a je rozhodnutý, źe to urobí.
Sir Nicholas Winton
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (391)
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 6622
Nabehané: 13 dní 1 hod 46 min
PríspevokZaslal: 11.03.2019 14:07   
laco1871 napísal:
Jedna možnosť tu stale je, že sa rozpadne EU, alebo Slovensko vystupi z Unie, a vtedy bude možne dovažať všetko možne do Slovakistanu, aj Daewoo-Chevrolety z RF , či nejake Mahindra z Indie,či Daihatsu z Japonska , traktory Tiger z Talianska, alebo repliky Porš- Macan z Chiny...

A nikto nebude obmedzovaný nejakými hlúpymi euronormami Euro 7, či Euro 8 nie temp. ale forever angry

A každy bude jazdiť na čom len bude chcieť,

kto preferuje komorkový diesel, bude mať,
kto bude chcieť diesel rotačku , bude ho mať
kto bude chcieť TDi 2,5 nesmrteĺny bude ho mať
kto chce výkonný a viac-valcový atmo-benzin MPi + LPG , bude mať
kto chce V-8 bude mať..
kto bude chcieť turbo-benzin bude mať...

nikomu nebude nikto vnucovať nejaké hlupe DSG umelo podtáčajuce motor a trasiace a drnčiace z celým autom

a nikto si ani len nespomenie, na nejaké 3-valce a pošahané pridrbnuté kosačkové TSi....

Len jednu vec v pripade vystupenia Slovenska z EU, treba brať do uvahy : dovozne clá , na všetok dovažaný tovar, aj autá

a tým pádom predpokladam rast cien všetkých aut aj ojazdených + 10 až 20 %

Za všetkými želaniami a splnenými snami su vždy => PENIAZE


A to sa sakramentsky mýliš. Práve kým sme neboli v únii, obmedzenia dovozu boli najprísnejšie. Doviezť sa dalo auto len určitého veku. Aktuálne by to bolo všetko s DPF
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (866)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 7503
Nabehané: 4 mes 3 dní 18 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 11.03.2019 14:11   
Acon - Švajčiarsko sa považuje za etalon prosperity a aj demokracie v europe. Prečo toto nemôžme zaviesť aj my? Je treba rozhodnúť o čomkolvek ? spraví sa referendum - účasť je povinná a je to jasné Bude tak ako si to želá väčšina. Oni neriešia či je to správne alebo nie, chce to väčšina tak je to tak.
_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (391)
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 6622
Nabehané: 13 dní 1 hod 46 min
PríspevokZaslal: 11.03.2019 20:31   
My máme ďaleko od Švajčiarska. A potom, ak u nás budú tak prísne STK tak napr. Ty by si trpel veľmi.
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (866)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 7503
Nabehané: 4 mes 3 dní 18 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 11.03.2019 21:07   
Acon - práveže vôbec - kupujem auto s novou stk a o 23 mesiacov ho odovzdám
Manželkine auto zanesiem do servisu a oni mi ho vratia s novou STK. Ako to urobia ,to už mňa netrápi. Rovnako garancia mobility je telefon toho servisu.
A navyše mám dojem (možno sa mýlim) , že emisie na LPG sú lepšie ako diesla s euro 6
_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (391)
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 6622
Nabehané: 13 dní 1 hod 46 min
PríspevokZaslal: 13.03.2019 09:36   
Ale ja nehovorím o SK STK ale CH STK a to je rozdiel. To by, si tak lacno autá nekupoval
Citovať
Odpovedať Nová téma
123>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut