1 023 218
inzerátov
Pridať inzerát

Opel Vectra GTS 2.2 DTI 16V

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Opel fórum
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
bossix
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 04 júl 2017
Príspevky: 39
Nabehané: 15 hod 56 min
Predmet: Opel Vectra GTS 2.2 DTI 16V PríspevokZaslal: 04.09.2017 20:00   
Zdravim vsetkych.

Mam tu dost specificku, ale pre mna osobne dost podstatnu otazku/y.

Kupil som pred par dnami auto, konkretne Vectru GTS 2004. Majitel fakt velmi seriozny, jeden z mala, dal mi vsetky faktury vysvetlit co je nefunkcne predsalen sa jedna o auto z roku 2004.

Niektore chyby su mi jasne, ako napriklad nefunkce zadne okno - pravdepodobne motorcek.

Ale co uz mi nieje uplne tak jasne je tychto par chyb.

Pri prechode dierami, sa mi oziva lavy predny podvozok, pri potraseni kolesom, je citit volu a tak by som potreboval vediet, ci sa jedna o silentblok alebo gulovy cap.

Dalsia chybicka - s celym auto trhne ked pustim rychlo plyn, pripadne rychlejsie pridam, ale skor je to citit pritom pusteni. Neviem ci to ma takto byt od vyroby, alebo je chyba niekde v aute.

A posledna vec. Zadne kolesa sa mi akosi "rozchadzaju" - neviem to presne popisat, ale zo zadnej strany je to vidiet, ako maju taky cudny uhol. Vonkajsi okraj pneumatiky je vo vzduchu a auto ide akoby na tom vnutornom. Neviem to opisat lepsie a fotku bohuzial zatial nemam.

Majitel mi dal vsetky faktury, auto bolo pravidelne servisovane v Opli Lucenec, od brzd cez podvozok az po klimu, je to pomenene.

Je logicke, ze takto stare auto nebude v 100% stave a preto mam pripravenu rezervu, takze tieto problemy chcem vyriesit uz teraz.

A mozno (urcite) sa ma opytate preco ho nejdem dat pozriet do servisu. Pretoze po mojich skusenostiach a znamych, aj keby to bola napriklad chyba v tom silentbloku tak oni povedia, ze treba vymenit cely podvozok. Viem, ze tu chodi vela odbornikov, ktori pracuju priamo v autoservisoch, tak aby som aspon priblizne vedel v com by mohol byt problem a pripadne si objednat suciastky cez internet a dat to iba vymenit.

Jedna o Opel Vectra GTS 2.2 DTI 16V, rok vyroby 2004.

Dakujem vsetkym za odpovede k teme :)
Citovať
n0br41n
Založený: 18 október 2010
Príspevky: 1
Nabehané: 17 min
PríspevokZaslal: 05.09.2017 05:53   
ahoj ohladne toho auta ideal je ho vratit kedze vela problemov, ako určite bola dobra cenova ponuka typujem kedze tie auta nejdu moc draho ale ak chces vediet v predu to bude mozno viac nez len cap zadne kolesa minimalne geometria, co sa tyka toho sekania motora to može byt od zaneseneho turba cez vstreky cerpadlo az po egr a moja osobna rada vrat to auto a ked vazne chces vectru C tak jedine z 1.9cdti(mjtd) fiat motor tie 2.0 a 2.2 DTI to je velke zlo
btw sam vlastnim Vectru C 1.9 cdti
ps. sorry za diakritiku som na mobile inak GL z autom
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (532)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 18195
Nabehané: 1 mes 28 dní 2 hod
PríspevokZaslal: 05.09.2017 06:04   
Napravu treba pozriet.
Trhanie moze byt aj silentblok motora.
A tadna naprava bude potrebovat toto.
http://www.opel-shop.sk/www-op.....a-C-Signum
_________________
Moderátor na dôchodku.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1787)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 16841
Nabehané: 2 mes 25 dní 19 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 05.09.2017 07:09   
2004 nie je ročník auta ktorý by nemal a nemohol byť v úplne 100%stave
Je ich hockoľko aj spred r.2000 preto taká snaha je plne legitimná
Klepanie nápravy ...žiaľ opis sedí prakticky na čokoľvek,ak cítiť pri hýbaní LP kola vôlu je treba rozlíšiť či je to vôla v smere vodorovnom alebo zvislom,ale pravdepodobne jeden alebo druhý gulový čap,rozdiel len v cene.Ložisko kola nepravdepodobné pretože hukot od kolesa sa nespomína,a citelná vôla ložiska je nepredstaviteľná bez patričného hluku.
Zadné kolo a jeho pozícia...je treba nejaké foto,ale z pohladu odzadu je pozícia kolies do V velmi nezvyklá.Plus doporučujem primitívne odmerať (na počet prstov) medzeru medzi kolesom vzadu a koncom prahu na jednej a druhej strane.Rozdiel môže byť pokojne 2 cm čo už je znak velkého problému.Treba postaviť auto na vodorovnú rovinu a hoci vodováhu oprieť o pneu pri zemi a odmerať rozdiel medzery hore,porovnať L a P stranu.Treba vychádzať z jednoduchej filozofie symetrie geometrie,čo je naľavo,musí byť aj napravo tak isto
Citovať
bossix
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 04 júl 2017
Príspevky: 39
Nabehané: 15 hod 56 min
PríspevokZaslal: 05.09.2017 07:46   
Loziska vsetkych kolies boli podla faktury menene minuly rok v novembri, takze si nemyslim, ze by bol problem v nich. On to nieje vobec pocut pri nejakych mensich dierach, skor ked do niecoho vletim, pri vyssej rychlosti... zase to nepocut az tak strasne a zaklepoce mi to tam asi 3 krat za hodinu cca.

Mhlavaty: volu citit vo smere vodorovnom.

Geometriu som chcel dat robit uz od zaciatku, takze teraz uz viem, ze je potrebna na 100%.

S tym trhanim som pozeral nejake fora na internete, z 90% je to vraj silentblok motora alebo prevodovky.

Zatial dakujem velmi pekne za odpovede, mozte kludne dalej pisat co by to mohlo byt, vdaka :)

// nasiel som na internete obrazok, ktory si dost podoba mojej situacii ... na mojom aute to nieje az v takomto uhle, ale je to velmi podobne
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1787)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 16841
Nabehané: 2 mes 25 dní 19 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 05.09.2017 10:45   
Ano toto je pozícia písmena A a opačne klopená je V.Lavá strana je vždy vodičova aj keď stojíme oproti autu a teda vidíme to napravo.Zdá sa to byť samozrejmé ale nie je,píšem iba preto že pokiaľ sa riešia veci techniky tak je katastrofa ak sa v popisoch vyskytujú veci ktoré zmysel nedávajú a nič vlastne neurčujú.Internet je nápomocný ak vieš veci selektovať,ale vystríham k praxi sa riadiť tým,čo platilo pre iný prípad iného vozidla.Je skôr výnimka aby boli závady plne identické,to akotak platí u tých najjednoduchších vecí.
Čo môžeš urobiť ako zrejme najvýhodnejší krok,je si nechať odmerať geometriu.Schválne nepíšem urobiť,lebo často to urobenie stroskotá na neschopnosti rozhýbať skrutkové spoje,zaoxidované nastavovacie prvky,a už iba perlička...nastaviť napr velaprvkovú nápravu Tourana kde sa ani jediným excentrom pohnúť nedá a polovica silenblokov je vymlátená,nuž to nastavenie nechcem vidieť.Vôlu ...na to zvysoka kašlú,to nevedia ani zistiť..ale nastavia.Takže...potrebuješ protokol,a nad tým sa zamyslieť a potom konať.
Citovať
hjundai
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (136)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1172
Nabehané: 5 dní 14 hod 16 min
PríspevokZaslal: 05.09.2017 16:54   
Mne pred geometriou mechanik pozrie spodok inak to nema zmysel a ono to zvycajne ani neurobia ak je spodok nie 100%.... Takze tak ci onak na zdvihak....zase tvrdit ze niet sikovneho servismena je tiez extremne tvrdenie....
Citovať
bossix
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 04 júl 2017
Príspevky: 39
Nabehané: 15 hod 56 min
PríspevokZaslal: 05.09.2017 18:04   
Bol som dnes v servise, objednal som sa na stvrtok, zdvihnu to a pozru na to. Podla pohladu to takto odhadli, ze budu "ramena v prdeli" :D

// Zdravim este raz. Servis ani nic nebolo zatial robene, ale dnes (viem, ze budem vyzerat ako totalny de***) ale chcel som natankovat a neviem proste vopchat klucik do zamku nadrze. Davam normalne ten s ktorym startujem, ale proste akoby bol velky. Mam este druhy kluc, ale ten vyzera presne tak isto, takze neviem ci to vyriesi problem, skusim ho zajtra vyskusat, kedze auto parkujem cca 4km od bytu. Byvali majitel mi bohuzial dnes nezdvihal, tak neviem co mam robit, ci ho tam mam nasilu vopchat a riskovat, ze tam zostane ...
Citovať
autolaik
Známa tvár - Feldo (71)
Založený: 15 marec 2009
Príspevky: 1936
Nabehané: 20 dní 9 hod 28 min
PríspevokZaslal: 06.09.2017 21:32   
mal som c vectru a klucom zamykaciu zatku som nemal, zamykalo sa veko nadrze (ta plastova krytka) spolu s centralnym zamykanim auta
Citovať
bossix
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 04 júl 2017
Príspevky: 39
Nabehané: 15 hod 56 min
PríspevokZaslal: 08.09.2017 09:26   
Ok tak som de*** :D Netrebalo tam davat vobec kluc, len trebalo poriadnu silu a odkrutit to. Po mojich doterajsich skusenostiach, ked som nieco riesil silou (co skoro vzdy nedopadlo dobre) som to nechcel vylamat a potom som sa nasral a proste to odtocil :D Tak ako pises autolaik, treba len odomknut central a ta krytka sa otvori (to som vedel uz predtym) len nechapem naco tam je ten zamok a preco mi tam nesedi ani jeden kluc ?

A druha vec. Bol som vcera v servise, chvalabohu treba menit len predny cap riadenia, zadne ramena vyzeraju byt pomerne nove, nieje tam ziadna vola, mechanik hovoril, ze len staci spravit geometriu a vymenit sruby na ramenach kedze su dost zhrdzavene, tak som objednal rovno 4. Ked mi povedal, ze jedna stoji 9€ tak som nanho vypulil oci, ale kyvol som rukou, nech to uz bude vsetko spravene.

Niesom nijakym sposobom zaplateny, ale fakt chcem pochvalit seriozny a velmi priatelsky pristup v Autopartner v Michalovciach. Vsetko mi dopodrobna ukazali, kde sa co nachadza, fakt skvele ceny, dokonca som kupil u nich kupil cap riadenia lacnejsie ako na internete, takisto ma robota za vsetko vide pod 50€ (este treba menit napriklad nejaky ziarovky a taketo blbosticky). Objednany som az na 16.9 kedze tam pred servisom maju neprehanam asi 40 aut, ktore cakaju na opravu :D

To je asi vsetko odomna. Potom sa tu "ozvem" ked mi to vsetko poopravuju, mozno to niekomu pomoze, ked bude riesit podobny problem.
Citovať
bossix
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 04 júl 2017
Príspevky: 39
Nabehané: 15 hod 56 min
PríspevokZaslal: 22.09.2017 17:36   
No tak predny cap mi vymenili, no stale mi tam nieco klepe. V kolese nieje ziadna vola, neviem co by to mohlo byt.

Zadne kolesa stale neboli nastavene, pretoze sruby, ktore drzia ramena su uplne zhrdzavene (videl som na vlastne oci) a vraj sa nedaju odtocit, tak ich treba nejako vyrezat, alebo tak nejako mi to tam opisali a vraj sa pri tomto "rezani" znicia silentbloky v ramenach, tak trebalo objednat nove. Odporucili mi aby som kupil radsej cele nove ramena, pretoze samotny silentblok stal tusim 17€ a rameno vratane silentbloku 22€, tak som to rovno kupil cele na obidva strany. Za tie zhrdzavene sruby, som samozrejme musel kupit nahradu, jedna sruba 9€ - original diel, preto zevraj takato cena.

Auto mi v poslednom case, zacalo hadzat uplne nahodne do nudzoveho rezimu. Vypnem motor, nastartujem a chyba je odstranena. Robili mi dnes diagnostiku, vraj auto dostava malo vzduchu, je potrebna vymena vahy vzduchu. Original Bosh cena u nich 122€ vratane zlavy (inak okolo 150€) na internete som nasiel (pravdepodobne) tu istu vahu za 95€, este musim porovnat OE cisla.

Chcem sa opytat par veci ohladom tejto vahy. Mohla byt chyba v tom, ze krytka oleja nebola uplne dotiahnuta (nebola dotocena do tych rysiek) dotocil som ju a "stikla" a uz je presne v rovine podla tych rysiek. Neviem nerozumiem sa do toho, len ci auto nejakym sposobom "netesnilo" (fakt sa do toho nerozumiem)

A druha vec. Citam na internete, ze hoci v malo pripadoch, ale obcas dokaze pomoct vycistenie tejto vahy, tak sa chcem opytat na nejaky navod, hlavne na co si davat pozor, ako a s cim to vycistit. Samozrejme mi toto neporadili v servise, takisto povedali, ze radsej kupit novu, ako z nejakych nahradnych dielov (mam ponuku za 50€). Samozrejme chapem, ze potrebuju zarobit ....

A este 2 otazky z trosku ineho sudka.

Vsimol som si, ze na zadnom lavom kotuci su taketo 2 ryhy. Chcem sa opytat, ci je to nejaka velka chyba a treba nieco menit, alebo sa na tom da jazdit nadalej. Na ostatnych kotucoch som si nevsimol nic podobne.

Obrazok: https://i.imgur.com/A3DkdXL.jpg

A posledna otazka. Na aute boli menene parkovacky, lebo nesvietili. Chcem sa opytat, maju v kuse svietit ? Lebo ked to mam tak uprimne povedat, vyzera to fakt otrasne, ked pri nich svietia modre xenony ...

Nemam vlastnu fotku, ale vyzera to presne takto:

http://carphotos.cardomain.com....._large.jpg

Prepacte za taketo a4-ky (mozno aj a3-ky) textu, ale fakt potrebujem vediet odpovede na tieto otazky, auto mam cca mesiac, nikdy predtym som sa podrobne o auta a ich suciastky nezaujimal a v servise mi viete ako poradia. Typicke "kupit nove", aj ked su velmi priatelsky a dali mi tam uz par zliav, napriklad na aditiva a taketo ho***.

PS: nemyslite si, ze som kupil auto a nemam nic v rezerve na opravy, ale potrebujem kupit asi 10 dalsich, hoci len dizajnovych veci do auta, takisto chcem dat prelakovat kapotu + naraznik (niesu burane ani opravovane, len velmi obite od kamienkov a vidno to aj z dialky) + zacal skolsky rok, ti co chodia na vysku, vedia kolko poplatkov je na zaciatku skolskeho roka ..

Dakujem za precitanie a samozrejme tym, ktori mi na tieto vycerpavajuce otazky budu odpovedat :D
Citovať
bajo777
VIP člen - Veyron (439)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 8794
Nabehané: 3 mes 1 dní 9 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 22.09.2017 17:59   
no proste parada, auto snov, predosli majitel snov, servis snov, len par drobnosti a uz bude sen splneny...na tvojom mieste by som hladal niekoho kto auta opravi a ne opravuje a dava fasa zlavy, lebo zda sa ze si uplne idealny zakaznik pre kazdeho...

a ne xenone nemaju byt v ziadnom pripade modre ! ten kotuc tiez nema byt ryhovany tymto sposobom, jak to vzniklo tazko povedat, ale rozhodne to bolo davno, treba ho zmerat a ked je pod mieru, vyhodit do smetia
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
bossix
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 04 júl 2017
Príspevky: 39
Nabehané: 15 hod 56 min
PríspevokZaslal: 22.09.2017 19:14   
Rozpocet na auto som mal cca tych 3000€ +- ... auto stalo 2500, zjednal som ho na 2100 kvoli chybam na laku, slabo fungujucej klime, tomu capu a tej zadnej naprave. Majitel mi dal faktury, bolo vidiet, ze sa o auto staral. Prave mam pred sebou fakturu a vaha vzduchu bola menena v novembri minuleho roku.


Bolo mi absolutne jasne do coho idem, je to 13 rocne auto, zatial som do neho investoval cca 100€, mam pripravenych dalsich 600 - 700 v pripade potreby.

A nikde som nepisal, ze je to auto snov, neviem preco podripujes.
Citovať
bajo777
VIP člen - Veyron (439)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 8794
Nabehané: 3 mes 1 dní 9 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 22.09.2017 19:46   
mladost...o aute viem co si napisal, tak len taky obraz mozem mat, k rozpoctu asi tolko, kolega nedavno nechal v servise vlastne len za udrzbu TDI oktavky 3 litre, je starsia jak tvoj opel a vlastne nic jej ani nebolo

k tej vahe vzduchu, je otazka ci je malo vzduchu lebo zle vazi, alebo je malo vzduchu lebo je malo vzduchu, chodis na vysoku ! tak by si mal tento rozdiel vnimat
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
bossix
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 04 júl 2017
Príspevky: 39
Nabehané: 15 hod 56 min
PríspevokZaslal: 22.09.2017 20:07   
Ano chodim na vysoku, ale to neznamena, ze teraz viem ako funguju suciastky v aute a pri mojich problemoch a plno inych vecia, ktore MUSIM v skole ovladat, mi ani nezostava cas sa taketo ani veci ucit. Na to su tu odbornici, ktorych platime. V inej teme som sa pytal, ci niekto nepozna nejakeho dobre servisaka v okoli MI ci KE, nikto neodpovedal, tak som siel tam, kde som videl najlepsie recenzie a ceny.

// este jedna vec ... diagnostika bola robena aj cca tyzden po kupe auta, auto nevyhodilo absolutne ziadnu chybu..

Dnes mi povedal, ze je chybna vaha vzduchu - auto ma malo vzduchu.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Opel fórum