Opel Omega - žhaviče

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Opel Omega - žhaviče

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Zdravím!
Ak by niekto preletel okolo a mal by čas, bol by som vďačný za radu!
AUTO: Opel Omega Estate 2000 2.5TD [kód motora: X25TD (motor BMW M51, 2.5TDS)]
Od posledného utorka som mal ráno problém naštartovať svoju Omegu.
Šťastie že mám ıɔıdod novú baterku, ktorá ten motor nakoniec vždy aj tak rozbehla, aj keď je fakt že som trpel aj za ňu, aj za štartér, aj za všetko...
Včera som sa teda svojmu autu trocha venoval, aby som zistil, kde je problém. Veľa času som zabil hľadaním problému s naftou, pretože podľa prejavu som tipoval problém s naftou.
Nakoniec po veľmi veľa zbytočne zabitého času som zistil, že som si takmer istý, že mám problém so žhavením.
Žhaviče som z motora nevyberal, iba som meral.
Dva žhaviče sú úplne mŕtve, ich elektrický obvod musí byť kdesi v ich vnútri prerušený. (odpor nekonečný, odber prúdu 0A).
Jeden žhavič sa dá namerať, ale jeho hodnoty vykazujú smrť. (odpor 15Ω, odber prúdu 0.54A).
Zvyšné žhaviče majú odpor od 0.8Ω do 1.2Ω, odber prúdu ±10.5A.
Neviem, ktorý žhavič je pre ktorý valec. Dostať sa k nim fyzicky by znamenalo dať celý sací trakt dolu a to sa mi pri teplote -13°C nechcelo. Merané na kábloch pri relátku žhavenia. Ozaj, aj to som skontroloval, to je v poriadku. Komunikácia s RJ funguje, napätie spínané, ovládané a GND v poriadku, výstupy pre sviečky v poriadku.

Len som sa chcel opýtať:
  1. Je možné, aby za nejakej okolnosti odišlo viac žhavičov naraz? Alebo som mal dajme tomu nefunkčné dva a pridal sa tretí? Do utorka som pravidelne štartoval na šupu, kľúč v štartovacej pozícii ani vôbec nebolo treba držať, o štartovaciu pozíciu som vždy len škrtol...
  2. Samozrejme čo najskôr chcem kúpiť nové a vymeniť. Otázka aké? Chcel som NGK, konkrétne NGK Y-924J. Cena od 8.46€ do 11.98€ za kus. Dobrá voľba, či existuje lepšia?
  3. Bol som si istý NGK, kým som si ich nepozrel aj na stránke NGK. Majú vraj odber 5.5A. Ako to, že tie čo mi ešte fungujú žerú 10.5A? Príkon = prúd × napätie, teda nové NGK budú mať nižší príkon, ako terajšie. Nebudú teda vlastne horšie? Nemám kúpiť žhaviče s najväčším možným odberom?[/list:o:58b1d851c1]
benky71
Príspevky: 243
Dátum registrácie: 06.01.2008 08:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa benky71 »

ahoj,minuly rok v lete som menil zhaviče.Auto som kupil v r.2012..vobec som nevenoval pozornost zhavičom,asi mierne zimy starty dobre.Dostal som sa k diagnostike a tá ukazala zle zhavice,kupil som nove a stare vybral,skusal som ich priamo na baterke a zo 4 boli 3 zle,auto startovalo bez problemov.Ak nie je fakt brutal zima od -15 tak by malo nastartovat,mne startovalo 4 zimy bez problemu s 3 zlymi zhavicmi aj ked táto zima je už tuhsia.Vymena uplne pohodička,pristup super(Renault Laguna 2),jemne a citom povolovat ,predtym streknut WD
Nejaky výkon zhavicov som neriesil...maju od cca 5A po 16A
NGK,Magnet Marelli,Bosch...kup nejaky stred cca 10A a je to v pohode
Daval som Bosch,vykon netusim,ale idu lol
dejwco
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 09.06.2016 10:07
Bydlisko: Pezinok
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dejwco »

Chcel by som sa spytat, ze ako zistim na dieselovom motori, ci maju taku funkcnost aku by mali mat, lebo sa mi nieco nevidi. A bolo by dobre keby sa mi to dalo pozriet manualne
benky71
Príspevky: 243
Dátum registrácie: 06.01.2008 08:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa benky71 »

ahoj,ak manualne tak vybrat a priamo skusit cez baterku pozriet špičku zhaviča či sa nažhaví....dalšie moznosti su diagnostika alebo zmerat s merakom odpor.Myslim si že pre pokoj duše je ich priamo pozriet vonku.
Ja som ich vybral a skusil priamo vonku,zapojit plus na privod a opret o kostru..pozor na skrat. lol
Napísať odpoveď

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných