Opel Meriva 1.6 16v , 74kw - zabeh motora po g.o.

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

preco mas jazdit 500km s nedotiahnutou hlavou ? :-\
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

to by som ani neveril že výbrus ,nové piesty , krúžky, prebrúsenie kluky aj s panvičkami , komplet repas 16!!!!! ventilovej hlavy , nové vačky , hydroštely , brúsenie hlavy, ventilov, vyjdú na takú smiešnu sumu. lol lol Tu dolu na juhu sa generálky pohybujú celkom niekde inde :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nezmysel,nič sa nedoťahuje dodatočne.Je to zaťahovaná na moment + uhol,nech boh ochrańuje ešte čosi ťahať dodatočne.Tam si nič nesadá, neviem čo za kraviny ľudia vymýšlajú.Ani skontrolovať sa to nedá,lebo čo je už raz dotiahnuté na uhol,to sa nedá skontrolovať.Výmena oleja je OK
Zabehávanie je jazdenie ako každé iné akurát sa vyhýba velkým zaťaženiam,tj akoby sa jazdilo cca na 3/4 maxima
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Milan : a nedoťahuje sa momentovým klúčom? xy KN a koniec? to sa dá aj kontrolovať.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ak by sa hlava dotiahla,len na moment, tak by nebola zaruka ,že bude tesnenie tesniť,
pretože to tesnenie sa pri doťahovaní trochu deformuje, splošťuje sa o nejaké stotiny mm,
preto vymysleli postup : moment+uhol+uhol

Tak sa dosiahne uplna tesnosť spoja a tým,že skrutky su oceľové,tak aj minimalna pružnosť, čo je dobré preto,že material sa teplom rozťahuje a chladom zmršťuje..
Fyzikalne zákony.. chápeš ??
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Sice sa snažím ale koliduje mi to s výrobnými predpismi fabriky. Skúšame všetky skrutkové spoje na výtlak(kN) a na krut (Nm). Predpokladal som že výroba a servis riešia postupy rovnako.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Nemiešaj tu fabrické postupy.. vo fabrike idú na produktivitu,
preto tam všetko doťahuju rázovými uťahovákmi, ktoré maju nastaviteĺný moment,
ručne skladaju motory len vo Ferrari a doťahuju momentovými kľúčmi....
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Nepíšem o skladaní ale o skúšaní - každý x-tý kus jednotlivého monodielu ide na skúšky krut, trhačky, 3D meranie, rezy ,atď lol
Ale aj na výrobnej linke motorov zoberú pár kusov za smenu a skúšajú momenty a merajú všetko čo sa dá odmerať. Len o uhloch som tam nikde nečítal , preto sa pýtam aby som neumrel sprostý. :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Ano, zvacsa to je v 3 a viac krokoch. Prvy x sa utahuje cca 20-30 Nm, potom v niekolkych krokoch o isty uhol (niekde dokonca este po zahriati motora sa dotahuje o uhol).
Na uhly asi koli tomu, ze Nm by mohli byt skreslene koli treniu, ktore vznika v zavite a v styku hlavy sroba s hlavou, tesnenie by bolo teda nerovnomerne stisnute a aj samotna hlava by bola teda viac namahana v istych miestach.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

jakub-kosco napísal:Prečo literatúra radí inak?
Obrázok
Obrázok
Literatúra je správna a všetko sedí.Pre ten druh tesnení a ten druh skrutiek aký bol u tej škodovičke použitý to takto bolo nutné.
Moderná doba priniesla zmeny materiálov ale aj postupov.
Kombinácia tj počiatočné malé pritiahnutie je momentovým kľúčom,potom zvyčajne dva razy o určitý uhol.Je to neporovnateľne presnejšie,samozrejme vyžaduje presne kvalitatívne kalibrovaný materiál skrutiek čo dnes nie je problémom.Je to takto nesmierne presné,skrutka sa doťahovaním dostane až na tzv medzu sklzu,tj taký bod,kedy by už ďalšie doťahovanie nespôsobilo väčšiu dotláčaciu silu,ale skrutka sa začala predlžovať až do zúženia a pretrhnutia.Čiže,najväčšia možná sila.Skrutky ktoré demontujeme a týmto procesom pretiahnutia (predlženia) prešli,sa nesmú opätovne použiť,už pre ne platia iné zákony a sú ako z blata.
Tá maličká skrutečka M6 čo tlačí vstrekovač u PD motorov sa natiahne o dĺžku jedného závitu.koľkokrát na to siahnete,vždy pôjde nová.A takto sú všetky skrutky moderného motora,a jednoduchý spôsob ako vedieť ktorá,je práve to zadanie na moment plus uhol.Asi je nespočítatelné koľko motorov išlo do kytičiek z blbosti mechanika "čo to má v ruke" .Každý mechanik po rokoch má niečo v ruke,ale nie je to to isté
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

ved normalne jazdi, co tu riesis, jemne kym sa ti ohreje motor a potom kludne dalej, cim dlhsie trasy s ohriatym motorom tym lepsie, urcite lepsie ako 25x 10km a stale na studeno, ziadne vytacanie, ziadne zavodenie, kludna a pohodova jazda v adekvatnych otackach, to je cele, tisicky novych, hlavne firemnych aut - nik ich nezabehava, nastupia sluzbu a hned naplno, olej 1. krat casto po 30000km, treba si pozriet ako sa skusaju novo poskladane motory.....idu do cervena a na hodnu chvilu, musia vydrzat.....
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

v zabehu sa do viedne rozhodne nesmie chodit, maximalne po hainburg
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak to bola GO typu výmena piestnych krúžkov do pôvodného valca a teda natiahnuté na pôvodný piest,tak sú dve možnosti.
1 horný piestný krúžok sa v hornej úvrati dotkne hrany ktorá je valci po opotrebení z predošlého "pôsobenia"
2 nové piestne krúžky sa dostali do pôvodných drážok piesta.Tá drážka sa vždy vybíja v mieste kde sú pri sebe konce krúžka viac.nový krúžok sa dostane tým spojom (tzv.zámkom) na idé miesto drážky a kedže je drážka akoby jemne lomená,prehýba nepretržite krúžok až do jeho zlomenia.

To nemusí byť tvoj prípad.Záleží čo sa pod pod pojmom GO skrýva.Lebo na SVK existuje tzv. čiastočná GO
Ja som pri čítaní o doťahovaní hlavy dospel k dileme či sú chlapci úplne blbý,alebo robia blba z teba.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Hrubšie tesnenie sa dáva kedže zrovnávali dosadaciu plochu a hlava sa dostane nižšie.Kadečomu nerozumiem,pretože pre akýkoľvek úkon musí byť najprv dôvod,inak sa nerobí.Za 47 rokov som nedal zrovnávať snáď ani desať hláv dokopy čo je ozaj čudné.Tiež som nikdy neprehrával "soft" a asi tri razy za život meniť RJ.To sú také divné veci

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných