Opel Insignia - hučanie od klin. remeňa

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

libor95
Príspevky: 46
Dátum registrácie: 09.05.2016 17:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa libor95 »

zuzka3 napísal:Kľudne ju môžeš objednať.Veď keď sa aj sám nad tým zamyslíš čo si už pomenil,tak už ti zostáva len táto remenica.Značku si nepamatám presne,ale Febi je dobrá značka.Ja som mal presne toto na Astra-J,2,0 CDTi 118kW,Zafira tourer a dokonca aj Astra G 1,9 CDTi.
Ešte sa chcem opýtať tá vadna remenica ti robila presný taky istý zvuk ako mne na videu?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zrejme si rozhodnutý ísť na vec výmenou remenice,tak potom napíš či pomohlo.Ja by som išiel na vec úplne inak.Remeň v živote nevydá ani hlások ak beží medzi jednotlivými kolieskami v jednej rovine v zákryte,tj nikde nevzniká vyosenie pri nábehu.Musí byť dodržaná podmienka jednej roviny a velmi pozorne a podozrievavo treba skontrolovať šponovaciu kladku,tj jej rovnobežnosť voči rovine remeňa.Obrovský pozor na veci na ktoré sa siahalo,napr alternátor.Stačí jedna podložka viac či menej pod náhonovou remeničkou a beží o mm mimo dráhu a maličký priemer všetkému velmi pomôže.Často náhony servočerpadla kde sa pri výmene gufera sťahovákom dáva dole remenica sa "zabudne" skontrolovať odsadenie pozície a po nalisovaní späť tiež nebeží v rovine.Preto automaticky pozor na už opravované veci.
Nikdy by som nič okrem volným okom viditelne nakryvo bežiacej šponovacej kladky a zadretej volnobežky altíka nikdy nič nemenil len tak bez kontroly dráhy remeňa a kontroly špičiek samotných remeničiek.Hlavne tie vyrobené z hliníka mávajú boky (tvar piramídy) ktoré prenášajú silu už nie rovinu ale oblúčik,a to asi veľa sily neprenesie bez preklzov.
Nerozumiem dobre zmyslu výmeny remenice ktorá nemá jasný dôvod
A ešte maličkosť,aj rozvodový remeň vie byť zdroj zvuku,stačí ho prešponovať.To už ale závisí od typu riešenia šponovania a toho aký "kooficient" bezpečnosti tam pre istotu niekto svojvolne dal naviac.
libor95
Príspevky: 46
Dátum registrácie: 09.05.2016 17:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa libor95 »

Však chystám som to najskôr rozobrať všetko pozrieť jak sú na tom kladky atď, ale pre istotu som objednal aj tú remenicu, lebo to budeme mat rozobrate a zistíme, že je vadna aby sme ju mohli rovno vymeniť a keď sa ukáže, že je vporiadku tak ju vrátim s5, áno treba skontrolovať všetko vodná pumpa rozvody, všetky kladky na rozvodoch taktiež na drazkovom remeni
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak remenica beží bez kmitov v radiálnom aj axialnom smere,má neopotrebené V-čka drážkovania tak sa niet prečo sa ním zaoberať.
Mne osobne sa už to nepáči že zvuk je iba počas jazdy,čo nemá vonkoncom žiadny reálny dôvod kedže sa tým vzhladom na remeň nič nemení.Zaťaženie alternátora spotrebičmi ide urobiť aj v statickom volnobežnom režime
libor95
Príspevky: 46
Dátum registrácie: 09.05.2016 17:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa libor95 »

A čo si teda myslíš, že by to mohlo spôsobovať?
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Libor, veď čítaj s porozumením, čo ti tam p.hlavatý napísal. Najprv skontroluj pri behu motora, aj v pokoji, či sú všetky kladky a remenice v jednej rovine.
Keď to rozoberieš, tak to už nezistíš.
Keď nebolo so žiadnou kladkou ani remenicou v dohľadnej dobe nič robené a sú všetky v zákryte, tak až potom treba hľadať príčinu v jednotlivých dieloch.
To že niekomu inému robila problém remenica kľukovky, to predsa pre teba neznamená že jej výmenou sa udávaný problém na tvojom aute vyrieši. Ja som dnes v noci zle spal, možno aj ty, tak to znamená že máme obidvaja ten istý problém ?
Všetko na svete má svoju príčinu, treba ju systematicky hľadať. Nemyslím že internet je na to najvhodnejšia pôda.
Tam najskôr nájdeš riešenie problému, ktorého príčinu si už zistil.
Pokiaľ nie si na to dosť zdatný, nemíňaj zbytočne čas a energiu, choď za niekým kto sa vyzná lepšie.
libor95
Príspevky: 46
Dátum registrácie: 09.05.2016 17:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa libor95 »

Ved práveže som objednaný v piatok do servisu, pozerali na to už asi 3ja mechanici za behu motoru aj keď bol vypnutý, kladky vyzerali vporiadku, povedali mi v servise, že sa to bude musieť cele rozobrať skontrolovať kladky drazkoveho remeňa, remenica, klimakompresor, a taktiež ze už keď to bude otvorené sa pozrieť na rozvody aspoň na pohľad + vodná pumpa, som objednaný na piatok o 8:00, takže budem to asi musieť dať cele komplet rozobrať aby sa zistila príčina problému, iná možnosť nebude, len som chcel zistiť tu na fóre ci sa s takýmto niečím niekto nestretol či nemal rovnaký problém, ale teda ako hovorís je lepšie to dať do servisu keďže ja sa sám nerozumiem vôbec nikdy som nič také na aute nerobil
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Stretol nestretol,bola to jeho choroba a takmer nikdy sa dve úplne identicky nesprávajú,toto je najvyžšia chyba fóra a ľudí,pátrajú čo robili druhý a to len výnimočne pomôže.Cesdta k dobrému výsledku ide cez to,že vieš ako čo má byť a to vieš skontrolovať či to tak aj je.Takže lepšia je rada ako mám niečo hodnoverne skontrolovať ako vedomosť piatich čo niečo podobné robili.Mechanici z popisu ti na 100001 % môžem povedať že neurobili to najdôležitejšie,neoverovali či ide remeň po celej dráhe v zákryte.Ak je iba jedna remenička vyosená mimo dráhy,môžeš sa aj zblázniť čo sa navymieš zbytočne.A táto prvá podmienka je predbežne iba o polhodinke práce,a patričného grifu ako na to.A ako pozerám,stále je to v minulom storočí.
Ako prvé žiadaj,dole iba samotný remeň a kontrola zákrytu kladiek a remeníc,až potom z toho vyskočí čo ďalej.Žiadnu iný scenár tu nepripadá ako ruzumný do úvahy.Rozumný myslený z pohladu majiteľa aby platil za polhodinu práce a nie výmeny kadečoho podľa ľubovôle nejakého mysliteľa
hosa
Príspevky: 99
Dátum registrácie: 19.04.2012 12:20
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hosa »

Problém s pískajúcou vodnou pumpou mal aj motor 1,6 benzin od Oplu.Bolo tam použité tesnenie ktoré muselo mať správny namiešaný pomer chladiacej kvapal.detaily si už nepamätám mám to niekde založené.
miroslav114
Príspevky: 638
Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miroslav114 »

pokial by si musel menit lozisko na klimakompresore tak odporucam stahnut dolu remenicu pozriet c loziska a v obchode ako napr. loguma LV kupis za par e , mna na P206 stala 8 eur a ziadna vymena kompresora , dokonca som ho nedaval ani dole
zuzka3
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 18.05.2009 09:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zuzka3 »

Komu neni radi,tomu neni pomoci.Všetko možné počúvaš,niekto ťa tu oblázni svojimi slohmi,iní radia zase klímový komresor,bol si u troch mechanikov,ktorí nič nezistili a zajtra si to chceš zopakovať?Asi máš dosť peňazí!Aj tak na nič neprídu!Tú remenicu na kĺuke,ktorú som ti poradil ja,si dokážeš vymeniť aj sám ak si aspoň trošičku zdatný.Tá remenica neni jeden kus.V strede je vlisovaná guma,ktorá až ked sa motor zohreje a pod záťažou,potom tá remenica vydáva takýto zvuk ako máš na videu!Ale ako chseš,tráp sa ďalej a vypisujte si tu romány!
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zuzka len tá rada by mala znieť inak.Ano sú to zvulkanizované časti,tj je viacdielna a teplom sa vedia voči sebe hýbať ako povolí to pôvodné vulkanizovanie.Ale to sa jednoducho zoberie biela fixka a od stredu von sa urobí čiara.Ak je remenica problémová tak sa čiara rozíde.Ale nie hneď meniť remenicu ktorá môže byť pokojne plne fukčná.
libor95
Príspevky: 46
Dátum registrácie: 09.05.2016 17:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa libor95 »

zuzka3 napísal:Komu neni radi,tomu neni pomoci.Všetko možné počúvaš,niekto ťa tu oblázni svojimi slohmi,iní radia zase klímový komresor,bol si u troch mechanikov,ktorí nič nezistili a zajtra si to chceš zopakovať?Asi máš dosť peňazí!Aj tak na nič neprídu!Tú remenicu na kĺuke,ktorú som ti poradil ja,si dokážeš vymeniť aj sám ak si aspoň trošičku zdatný.Tá remenica neni jeden kus.V strede je vlisovaná guma,ktorá až ked sa motor zohreje a pod záťažou,potom tá remenica vydáva takýto zvuk ako máš na videu!Ale ako chseš,tráp sa ďalej a vypisujte si tu romány!
Daj mi prosím ťa na teba email kde ti môžem napísať ďakujem
zuzka3
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 18.05.2009 09:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zuzka3 »

Nehnevaj sa,ale pýtaj si radšej od mhlavatého.budete si fixovať na bielo.Lebo je najmúdrejší,lebo som sa neodborne vyjadril,že sú zvulkanizované.Si sem prepisuje poznámky,čo chodí na školenia v Araveri.
libor95
Príspevky: 46
Dátum registrácie: 09.05.2016 17:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa libor95 »

Tak chcel som len poradiť, som rád, že si mi poradil a dúfam, že budeš mať pravdu, lebo je to najjednoduchšie a najlacnejšie riešenie problému tak snáď sa to podarí, škoda toho kontaktu, ale keď nechceš dat tak nevadí nič sa nedá robiť

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 44 neregistrovaných