Opel Insignia 2014 , 2.0 cdti , 120 kw - regeneracia dpf

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

flesho11
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 17.11.2009 17:14
Zdieľať na Facebook

Opel Insignia 2014 , 2.0 cdti , 120 kw - regeneracia dpf

Príspevok od používateľa flesho11 »

Dobry den.Pri regeneracii Dpf filtra mi vypisalo-motor prehriaty,vypnite motor.Diagnostika ukazala vadny snimac vyfukovych plynov.Vymenil sa a pri naslednej regeneracii,ked podla aplikacie v telefone bolo dpf na 50%zregenerovane sa regeneracia zastavila a stav naplnenia bolo 66%.Diagnostika ukazala chybu v druhom snimaci vyfukovych plynov.Ako postupovat dalej?Stava sa to iba pri regeneracii Dpf.Niekomu pomohlo nahratie noveho softwaru,inemu vymena chybnych cidiel.Nemal niekto dany problem?Dakujem za odpovede.Pekny den
jaster-83
Príspevky: 1441
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

to boli obe vynutene regeneracie cez nejaku diagnostiku v telefone koli tomu ze za jazdy uz nebolo schopne auto regenerovat?
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
flesho11
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 17.11.2009 17:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa flesho11 »

Prvykrat sa to objavilo takto:zacalo mi regenerovat Dpf(podla vsetkeho som predtym na regeneraciu nedaval pozor),kedze mi vypisalo hlasku-filter pevnych castic plny,pokracujte v jazde a hned nasledne mi vypisalo-motor prehriaty,zastavte motor.Motor sa dal nastartovat po vymazani chyby-snimac teploty vyfukovych plynov.Nasledne sa spravila nutena regeneracia cez diagnostiku.Kupil som diagnostiku ELM 327,stiahol aplikacie Opel Dpf monitor lite a Car Scanner.Pri 80% zaplnenia dpf filtra zacala regeneracia.Regeneralo v pohode,50% regeneracie malo za sebou a zase ta hlaska motor prehriaty.Zas ukazalo chybu toho snimaca vyf.plynov.Snimac sa vymenil,pri dalsej regeneracii prebiehalo v pohode,ale akonahle malo 50%regeneracie za sebou,prestalo regenerovat.Sice auto islo dalej,ale nemalo az taky tah.Teraz vyhodilo chybu druheho snimaca vyfukovych plynov.Vymazala sa a auto ide v pohode,ale neviem,ze ako sa zachova pri dalsej regeneracii.Kvazi vyhadzuje tie chyby iba ked je regeneracia Dpf
flesho11
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 17.11.2009 17:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa flesho11 »

Ta nutena regeneracia sa spravila cez original diagnostiku cez notebook.Dalsia nutena uz nebola,dalej uz samo regenerovalo auto
lubos zimovcak
Príspevky: 3378
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Koľko máš km??
Ďalšia možnosť je, že keď sa začala regenerácia, tak si nezvoľnil na 80-90 km/h, ale dupal si ďalej...

Vtedy sa regenerácia nútene preruší, lebo bezpečnosť posádky má prednosť, napríklad pri predbiehani.

Keď sa to stane viac x za sebou, skočí do núdzového režimu , alebo vypíše hlášky, že jeden zosedivie... lol :40bd:
flesho11
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 17.11.2009 17:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa flesho11 »

Km 160000.Isiel som okolo 100-110 km/h na 4.prevodovom stupni asi tak 10 km a stalo sa mi to,ked som sa otacal a vracal domov.Mal by som dobuducna ubrat na tych 80-90 km/h a radsej sa nikde neotacat a nepodradovat?Dpf podla vsetkeho vypalovalo,lebo teplotu ukazovalo v aplikacii okolo 600 stupnov.Dakujem pekne za odpovede
lubos zimovcak
Príspevky: 3378
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Na kieho frasa si išiel na 4.stupni 100-110??
Išiel si do kopca??

Nepoznám Opel, bud skočiť na diagnostiku do Oplu, 20 eúr obetuj, ale podľa mňa nastal u Teba súbeh viacerých prevádzkových okolností.

Keď budeš mať čas, ideálne, keď zhodis prednu masku, vyberieš chladič a vyčistis ho.

Nechce sa mi veriť, že by sa iba tak prehrial motor, keď bude vonku 40, tak sa nepohnes?? lol
jaster-83
Príspevky: 1441
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

podla mna idealne otacky pre regeneraciu su niekde okolo 2700-2800 co je samozrejme nemozne konstantne dosiahnut pokial clovek nieje na dialnici ale da sa pohybovat niekde okolo, kratkodobe podtocenie alebo pretocenie nevadi, auta su stavane tak aby regeneracia prebehla v beznom rezime jazdy takze hnat to na 4ku nema zmysel a z hladiska tvorby dodatocneho popolceka ak uz motor nema 100% kondiciu to moze byt priam kontraproduktivne
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
lubos zimovcak
Príspevky: 3378
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

2700-2800 je už veľa, veď to už ide okolo 160 km+
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

flesho11 napísal:Km 160000.Isiel som okolo 100-110 km/h na 4.prevodovom stupni asi tak 10 km a stalo sa mi to,ked som sa otacal a vracal domov.Mal by som dobuducna ubrat na tych 80-90 km/h a radsej sa nikde neotacat a nepodradovat?Dpf podla vsetkeho vypalovalo,lebo teplotu ukazovalo v aplikacii okolo 600 stupnov.Dakujem pekne za odpovede

Čo platí pre regenerácie.Prevádzková teplota - režim otáčok cca 2000 ,jazda kludná dla možností z min decelerácie aj akcelerácie.Proces má sto podmienok ktorým musí byť vyhovené.Niektoré z nich zabraňujú alebo zastavujú proces,niektoré sa krátkodobo dostávajú do módu z ktorého po prerušení proces pokračuje.Ak je situácia na ceste nepriaznivá,ide sa v daných otáčkách hoci na 3-4 prev.stupeň v ustálenom móde.Proces nemá nič z rýchlostou,tá môže byť dokonca nevhodná ak RJ rieši zaťaženie a preferencie toho čo sa deje.
flesho11
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 17.11.2009 17:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa flesho11 »

Je mozne teda,ze som nevhodnym stylom jazdy isiel pri regeneracii Dpf a vyskocila tá hláška,ktore maju Ople,ze je motor prehriaty,aj ked nie je(spravilo mi to v dvoch pripadoch-ukazalo chybu prveho snimaca výf.plynov-ten sa vymenil)a v druhom pripade mi prestalo regenerovat Dpf a ukazalo chybu druheho snimaca.Ten som zatial nemenil.Ked sa chyba vymaze,tak auto ide v poriadku,tieto chyby sa objavuju vylucne iba pri regeneracii Dpf.Pojdem podla vasich pokynov a uvidime,ze ako sa to zachova.Dam vediet,ze ako sa to zachovalo.Dakujem vam za ochotu.Pekny den prajem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Až by sa aj napriek tomu podobná chyba čidla objavila,treba si všetky tri skontrolvať aspoň vo volnostojacom režime tak že sa navolia v mer.hodnotách všetky tri,a cca minutu sa sleduje ako sa správajú...zvýšia so otáčky napr na 2000 a musí platiť že č1 najvyžšia,č2 nižšia a č3 najnižšia teplota
Prvá bude kdesi okolo 120-150°C pri dlhšom volnobehu,všetky musia pri vychladnutom ukazovať teplotu cca - okolie
Takže úplne naslepo nič nerobiť
Ak diagnostika dovolí tak sa sledujú aj pri jazde pri regenerovaní,ak je sledovateľných viac hodnôt tak aj dovstrekovanie paliva (ak ho motor má zavedené)

je možné že teplota sa presahuje nutne pre inú príčinu...ak má RJ problém udržať potrebnú teplotu nariaduje brutálne dostreky paliva až tak že aj keď ich katalizátor zapaluje ešte dohorievajú aj v samotnom filtri a spôsobujú nelogický (pre RJ) vývoj teplôt,RJ sleduje veľa parametrov od časových kilometrických a teplotných aj vývin tlaku a Lambdu tj RJ dobre vie čo sa deje,a vyhodí chybu tam kde ju vidí,to nemusí byť príčina ale iba dôsledok inej veci

A ešte pozor na veci ako množstvo paliva v nádrži a olejový servis,pre také banality mnoho motorov ani nedovolí spustiť reg.
Každý motor má podmienky "uvolnenia" obvykle ich diagnostika ukazuje
flesho11
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 17.11.2009 17:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa flesho11 »

Dakujem Vam pekne za radu.Regeneraciu som vykonal tak ako ste napisali.Dpf filter mi zregenerovalo.Odsledoval som to podla aplikacie.Zregenerovalo ho na 30%,ale tak uz to ma volaký najazd km.Takych 350 km ratam,ze to vydrzi do dalsej regeneracie.Pekny den
Napísať odpoveď

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných