Opel Corsa D 2013, benzín motor A12XER - správna teplota
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 10.09.2004 14:29 Zdieľať na Facebook
Opel Corsa D 2013, benzín motor A12XER - správna teplota
Prosím ak niekto vie akú prevádzkovú teplotu má mať tento motor, prosím o odpoveď. Termostat je ako celý diel aj s plastom a nie je dostupný údaj o teplote /ani v servise/. Auto nemá klasický ručičkový ukazovateľ teploty a cez OBD ukazuje prevádzkovú teplotu 107C. Je viac-menej stabilná, ale pri 109C už spína ventilátor na maximálny výkon, a niekedy sa došplhá až na 112C. Je jedno či leto, zima, trochu väčšia záťaž a pri zastavení na križovatke už zopne vetrák. Stále bez problémov dochladí a potom vypne. Na mieste "cykluje" medzi 107 - 110C /s asistenciou ventilátora/. Nikdy nerozsvietil červenú kontrolku na prístrojovke /prehrietie/ - to predpokladám až pri viac ako 125C. Ideálne ak by mal niekto možnosť pozrieť identický model a jeho teplotu. Model je v nadpise a je to MY13,5. PS: inak nie je žiadny užívateľský problém, len táto nezvyčajne vysoká teplota...
Vopred ďakujem za zmysluplné odpovede. Hvizdoš Pavol
Vopred ďakujem za zmysluplné odpovede. Hvizdoš Pavol
Naposledy upravil/-a 0905902636 v 15.10.2016 18:31, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Treba si uvedomiť,že tato teplota sa dosiahne v uzavretom okruhu a preto teploty nad 100°C nie su v chladiacom systeme nič vynimočné. (Fyzikalne zákony)
Určite je to tak nastavené kvoli idealnemu spaľovaniu,
majitelia malých dieslov maju skor problémy z dlhým zohrievaním motora.
Teplota motora sa da znížiť aj sekundárnymi opatreniami,účinnejším chladením
do uvahy by pripadalo odstranenie spodného plastového krytu motora, tým pádom bude viacej vzduchu obtekať okolo motora a chladenie bude účinnejšie
avšak može sa zvýšiť spotreba
Termostat spolu s chladiacou sustavou zabezpečuje tepelný manažment motora a neustale sa bude snažiť dosiahnuť a DRŽAŤ svoje hodnoty.
Určite je to tak nastavené kvoli idealnemu spaľovaniu,
majitelia malých dieslov maju skor problémy z dlhým zohrievaním motora.
Teplota motora sa da znížiť aj sekundárnymi opatreniami,účinnejším chladením
do uvahy by pripadalo odstranenie spodného plastového krytu motora, tým pádom bude viacej vzduchu obtekať okolo motora a chladenie bude účinnejšie
avšak može sa zvýšiť spotreba
Termostat spolu s chladiacou sustavou zabezpečuje tepelný manažment motora a neustale sa bude snažiť dosiahnuť a DRŽAŤ svoje hodnoty.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Jediný spôsob akým by šlo dopátrať sa pravdy je konfrontovať teplotu vyčítanú z diagnostiky a reálnou.To znamená merať teplotu aj klasickým spôsobom.Je to väčší problém než sa zdá,pretože zaviesť sondu do výstupu vody z motora vyžaduje vždy nejakú fintu.Pyro (ifra) meranie teploty povrchu je prinajmenšom nepresné,to som si tisíckrát overil a hoci mám napr Volcraft kde deklarujú presnosť ,je to blábol.
Teplota z diagnostiky je závislá na odpore snímača,takže hodnovernosť je iba taká,ako sedí tabulkové zadanie závislosti odpor - teplota,na to sú tabulky alebo graf vzájomného vzťahu.
O teplote 125°C by som vážne pochyboval ako o reálnom čísle.
Konieckoncom pre samotnú informáciu stačí teplotné čidlo nahradiť odporovou dekádou a teplotu si urobíte akú chcete.Teoreticky by človek zistil koľko vlastne striela údaj mimo reality,alebo by zistil že koľko je skutočná teplota ak je ukazovaná X
Je kolosálne idiotské ak do auta pchajú všetky sprostosti sveta,ale základ základov (teplomer) proste neinštalujú,čo vyzerá ako špinavý zámer výrobcu a nahrávanie tomu aby majiteľ auta mal problémy a teda niesol do servisu ďalšie bubáky.
sOpel Corsu van C-čkovú mám aj ja,ale tam ešte teplomer je,takže ako pozerám veľa rozumu v sOpli z ďalšou generáciou nepobrali.
Čosi Schiferová blábolila že je to "nemka" ale asi si niečo svacla,no a čo že už si len budeme o nemkách kresliť,brrr
Teplota z diagnostiky je závislá na odpore snímača,takže hodnovernosť je iba taká,ako sedí tabulkové zadanie závislosti odpor - teplota,na to sú tabulky alebo graf vzájomného vzťahu.
O teplote 125°C by som vážne pochyboval ako o reálnom čísle.
Konieckoncom pre samotnú informáciu stačí teplotné čidlo nahradiť odporovou dekádou a teplotu si urobíte akú chcete.Teoreticky by človek zistil koľko vlastne striela údaj mimo reality,alebo by zistil že koľko je skutočná teplota ak je ukazovaná X
Je kolosálne idiotské ak do auta pchajú všetky sprostosti sveta,ale základ základov (teplomer) proste neinštalujú,čo vyzerá ako špinavý zámer výrobcu a nahrávanie tomu aby majiteľ auta mal problémy a teda niesol do servisu ďalšie bubáky.
sOpel Corsu van C-čkovú mám aj ja,ale tam ešte teplomer je,takže ako pozerám veľa rozumu v sOpli z ďalšou generáciou nepobrali.
Čosi Schiferová blábolila že je to "nemka" ale asi si niečo svacla,no a čo že už si len budeme o nemkách kresliť,brrr
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Možno nie okamžite,ale v kratučkej dobe určite vyletí minimálne ...misfire hláška a potom celá plejáda hlášok od lambdy a pod.cviro123 napísal:Len pozeraj sa z pohladu vacsiny ked jej daju na vyber za tu istu cenu s budikom teploty vody a zo vsetkym ostatnym co si kupia? Aj tak tam mas len udaj od cidla, ktory moze byt vadny Napr. teraz na jednom motore na jednom valci zo 6 nie je kompresia, myslis, ze to niecomu vadi co by rozsvietilo chybovu kontrolku alebo zapisalo chybovy kod okolo takejto malej poruchy?
S tým údajom teploty je to tak že záruka presnosti je naozaj závislá od "uhnutia" od ohmickej hodnoty,ale reálne ľudia zbadajú aj vlásočnicový posun na budíku.Na tom mojom sOpli je ručiska ako prilepená,ak raz príde na svoju pozíciu 90°C tak sa odtiaľ nepohne nech sa deje čokoľvek.Až mám výčitky svedomia lebo od 2005 je všetko nedotknuté,ešte aj tá nemrzka je pôvodná.Ale to je téma na iný tanier.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
U diesla je to naozaj trochu inak.Tam by sa mohlo stať že by strata kompresie jedného valca (inak všetko ostatné OK) nevyvolala hlášku takže MIL by sa nerozsvietilo.V live hodnotách OBD by to kričalo,vodič by musel byť aj hluchý,slepý aj mentálne retardovaný ak by to neregistroval.Ale kontrolka by naozaj nič neriešila
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 10.09.2004 14:29 Zdieľať na Facebook
Je to benzín A12XER, ale ďakujem za odpovede, žiaľ nedozvedel som sa tú "správnu" teplotu. Je pochopiteľné, že reálna teplota nemusí zodpovedať s tou "ukazovanou" /pri úlete čidla teploty/, ale najprv by som potreboval vedieť tú správnu a až tak sa pohnem ďalej. Je mi aj jasné, že v uzavretom okruhu nie je "vadou" teplota nad 100C /laco1871/, len tá blízkosť pracovnej teploty 107C a spínanie vetráku pri 109C sa mi nepozdáva /hlavne mi lezie na nervy nevyvážený vetrák a chvenie celého auta s tým súvisiace/. Na doplnenie: teplota bola vyčítaná bežnou diagnostikou, ale aj BT modulom na OBD s rovnakým výsledkom. /čo samozrejme nevylučuje vadu "len" čidla/.
Ešte raz ďakujem za prípadné odpovede.
Ešte raz ďakujem za prípadné odpovede.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
Vychadzaj radsej z toho ze ta teplota je privysoka a cidlo nekeca...co je mozna prva pricina ??? Nedobre priechodny termostat, ten prdi nato co mas na budiku on ma svoju jednoduchu mechaniku, taka vodna pumpa dneska samy plast vsade nasraty, co ked propela stoji na oske, chladic nemas zasraty blatom jak moj tata po kroskantry za hribami ? Atd atd
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 10.09.2004 14:29 Zdieľať na Facebook
Auto mám od 0km a v podstate sa od začiatku správa rovnako ako som popisoval. Nechcem tu začínať debatu o servisoch /je som takmer nikdy nebol v autorizovanom servise ani s týmto novým autom/, tak len pre informáciu: otázka v servise aká je správna teplota - v jednom servise odpoveď: nevieme zistiť, v druhom servise: 107C je v poriadku /nebolo povedané, že je to správna teplota, len že je to v poriadku...
Teraz som získal z jedného takmer identického auta, /rozdiel od môjho je to MY14 ale inak rovnaké/ reálne jeho teplotu 103C do max 106C a o vetráku tekmer nikdy nepočul, okrem leto+klíma+zápcha v kolóne...
Takže tak...asi to budem "riešiť"
Teraz som získal z jedného takmer identického auta, /rozdiel od môjho je to MY14 ale inak rovnaké/ reálne jeho teplotu 103C do max 106C a o vetráku tekmer nikdy nepočul, okrem leto+klíma+zápcha v kolóne...
Takže tak...asi to budem "riešiť"
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 10.09.2004 14:29 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní