Opel Astra J 1.4 Turbo

zapaľovanie, škrtiaca klapka, chladenie atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

toxincek
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 17.06.2022 14:31
Zdieľať na Facebook

Opel Astra J 1.4 Turbo

Príspevok od používateľa toxincek »

Ahojte,
OPEL ASTRA J 1.4 TURBO 2010 - 115 xxx km

Dlhé dni, týždne pátrania chodenia po servisoch pokusoch o diagnostiku vyšli nazmar. Tak skúsim sa obrátiť na vás možno mal niekto rovnaký alebo podobný problém nakoľko nemám nejakú veľkú znalosť v oblasti aut.
Problém mám v tom, že akonáhle mám zaradenú 1, 2, 3, 4 tak auto aj pri akcelerácii bez problémov, nejakých čudných zvukov alebo niečo akonáhle dám 5, 6 tak pri akcelerácii počujem "Piskľavý zvuk" Čím viac plynu/otáčok tým výraznejší ten zvuk je, pôvodný majiteľ to bolo pri 55 tisíc kilometroch spomínal, že M32 prevodovky, ktoré tam boli sú problémové a pri 75 tisíc sa spravila komplet nová prevodovka priamo v Opli tak to som vylúčil.
Čítal som ohľadom regulácie tlaku turba, teda ventil známy aj, ako N75 pri dieslovych motoroch ten je v poriadku kontrolovali to v servise, ten zvuk, ako taký by mi ani nevadil dá sa nato zvyknúť: D, ale problém, ktorý sa stal týždeň dozadu, keď som bol služobné v BA tak na diaľnici, kde bol mierny stupak mi to hodilo hlásku servis vehicle soon a auto stratilo výkon na nejakých 15 minút tak to šlo v poriadku.

Vďaka za každú jednu odpoveď, radu, ohlas
cicmanec3
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 11.06.2022 14:41
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.4 Turbo

Príspevok od používateľa cicmanec3 »

No znama do toho motora nasypala asi 2500 eur. Mala prepaleny piest. Je to velmi zly motor.
Som ukazkou nefunkcnosti tohto fora.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.4 Turbo

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nástup problému súvisí zo záťažou motora a tá narastá tak ako stúpa prevodový stupeň. Prakticky všetky hodnoty okolo turbo regulácie sa dvíhajú a dochádza k stále väčšej odchylke medzi tým čo rj požaduje od preplňovania a čo reálne vie turbína splniť.Rj jednotka síce má niekolko sekund trpezlivosť ten rozpor tolerovať (čas zregulovania) ale potom pre ochranu rapídne zníži dávku paliva a motor stratí výkon.Tento stav núdze je resetovateľný,ale opakovať sa bude vždy keď sa rozpor zopakuje,takže jazdiť treba z týmto vedomím.Turbína sama osebe nemusí mať vôbec problém,može byť iba uviaznutá variabilita naloženým karbonom.Či je to tento prípad sa overuje logovaním jazdou v záťaži kde sa zapisujú parametre turbíny,váhy vzduchu a dávky paliva a tam sa určí ktorá vec si úlohy neplní.Pokiaľ je to turbína,ide von a cakomprask do ulrazvuku a je ako nová.
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.4 Turbo

Príspevok od používateľa christiane »

mhlavaty napísal: 17.06.2022 22:33 medzi tým čo rj požaduje od preplňovania a čo reálne vie turbína splniť.Rj jednotka síce má niekolko sekund trpezlivosť ten rozpor tolerovať (čas zregulovania) ale potom pre ochranu rapídne zníži dávku paliva a motor stratí výkon.Tento stav núdze je resetovateľný,ale opakovať sa bude vždy keď sa rozpor zopakuje
Tu kolega to napisal za mna.U kamarata Opel Astra H pravidelne sa mu to stavalo jazdou cez Donovaly a aj to iba pri zvysenom vykone.Po vselicom moznom sme sa dopracovali ze akoby uz turbo a system nestihal zo vzduchom a vzdy hodilo motor do nudzoveho rezimu.Auto zastavil a po cca 15 minutach isiel dalej.
toxincek
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 17.06.2022 14:31
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.4 Turbo

Príspevok od používateľa toxincek »

ďakujem vám za odpovede chalani,myslim ze som pochopil Vaším vetám moja otázka však znie či sa to dá nejakým spôsobom spraviť alebo je potrebné vymeniť nejaký konkrétny diel ktorý ma dané veci na starosti ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.4 Turbo

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Spraviť sa to dá vždy.Čo si to vyžiada a či vôbec je nutné zistiť.Občas je za zdanlivo velkým problémom vyslovená blbinka,občas naopak.Odhadujem 80% dielov sa mení ako produkt neschopnosti zistiť príčinu,len neviem či nie som priveľký optimista
Pilotek
Príspevky: 869
Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.4 Turbo

Príspevok od používateľa Pilotek »

Mám doplňujúce otázky: Oplácky trojvalec 1.4T má variabilné (VTG) turbo - všetky výkonové verzie? Ak áno, aká býva prvotná príčina jeho zanášania? Žerú tie motory olej (stvrdnuté ventilové semeringy alebo...)?
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.4 Turbo

Príspevok od používateľa christiane »

toxincek napísal: 20.06.2022 08:05 či sa to dá nejakým spôsobom spraviť alebo je potrebné vymeniť nejaký konkrétny diel ktorý ma dané veci na starosti ?
Neviem ci v tvojom pripade.My sme sa hrabali vo vsetkom aj vymena vahy vzduchu,aj v turbe .Kamos prestal do kopca predbiehat pretoze aj ked sa to dalo na origo diagnostiku v Opli ziadne chyby.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.4 Turbo

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ja by som povedal že píšeš o dvoch problémoch, jeden je hluk piskot pri 5+6 kvalte a druhý že ti to hodilo do núdzaku.
Tie dva problémy spolu podla mna nesúvisia. Prevodovka má podla mna znovu problém a nič to nemení na tom že to bolo robené priamo v autorizáku. Píšeš len že to robil bývalí majitel pri 55tkm, kolko má teraz si neuviedol. Tak isto nevieš čo všetko vymenili v tej prevodovke a čo ostalo pôvodné
Núdzový režim pri turbomotoroch nie je nič neobvyklé, je tam kopec techniky, senzorov a aj kopec dôvodov prečo sa to mohlo stať...
toxincek
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 17.06.2022 14:31
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.4 Turbo

Príspevok od používateľa toxincek »

Pilotek napísal: 20.06.2022 10:31 Mám doplňujúce otázky: Oplácky trojvalec 1.4T má variabilné (VTG) turbo - všetky výkonové verzie? Ak áno, aká býva prvotná príčina jeho zanášania? Žerú tie motory olej (stvrdnuté ventilové semeringy alebo...)?
Pokial mam dobre informacie tak ano maju variabilne vsetky,a co sa tyka nejakych inych problemov ako zranie kvapalin,oleja s tym vobec problem nemam sledujem si tieto veci a nikdy s tym nebol problem.
toxincek
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 17.06.2022 14:31
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.4 Turbo

Príspevok od používateľa toxincek »

ivko1 napísal: 20.06.2022 18:38 Ja by som povedal že píšeš o dvoch problémoch, jeden je hluk piskot pri 5+6 kvalte a druhý že ti to hodilo do núdzaku.
Tie dva problémy spolu podla mna nesúvisia. Prevodovka má podla mna znovu problém a nič to nemení na tom že to bolo robené priamo v autorizáku. Píšeš len že to robil bývalí majitel pri 55tkm, kolko má teraz si neuviedol. Tak isto nevieš čo všetko vymenili v tej prevodovke a čo ostalo pôvodné
Núdzový režim pri turbomotoroch nie je nič neobvyklé, je tam kopec techniky, senzorov a aj kopec dôvodov prečo sa to mohlo stať...
momentalne ma 115 tisic a nejake drobne daval som to priamo do prispevku a prevodovka bola menena doslova ze cela od srubky nasiel som o tom vcera papier z servisu nejakych 1700€ oprava ale nevravim ze nemoze byt chybne nejake lozisko alebo niečo,zaujimavy fakt ktory som zabudol dopisat bol aj ten ze akonahle som siel sluzobne do BA z Prešova cely cas som iba tukal tempomat a rychlosti takto tak nespravilo mi to ani raz bez ohladu nato ci som siel do kopca alebo nie pekne si to drzalo 130tku,akonahle by som dal nohu na plyn a pridal tak verim zeby sa to stalo opatovne
TDIdieselpower
Príspevky: 104
Dátum registrácie: 27.07.2015 20:57
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.4 Turbo

Príspevok od používateľa TDIdieselpower »

Doplnim a opravim trosku info: nejedna sa o trojvalec, Astra J 1.4 Turbo 88kw aj 103kw je modelovy rok 2009 a ide o stvorvalec s nepriamym vstrekom.
O problemoch s prevodovkou M32 sa toho popisalo vela, asi vela zavisi na type jazd. Mam rovnake auto a 240tis km a prevodovka radi dobre a nic s nou nebolo doteraz robene, ani olej nebol meneny, ale ja jazdim 90% dialnicu.
Ohladne tvojho problemu s turbom, riesil som podobnu vec s nudzovym rezimom asi rok dozadu (ale netvrdim ze je toto aj tvoj pripad ale stoji to za skusku). Opel teda GM mal pri tomto motore (hlavne Chevrolet Cruze v USA) problem s trubkou mazania turba, je velmi blizko zvodom a prehrieva sa. V neskorsich rocnikoch bol ten diel zmeneny, je lepsia ochrana proti prehrievaniu. Trubka stoji cca 25e a vymenu zvladnes doma sam. Mne sa problemy s hadzanim do nudzaku po jej vymene stratili, predtym som jazdil nejaky cas s permanentne svietiacou kontrolkou motora (oranzovy vrtulnik). Diel najdes pod oznacenim: opel gm OP10202
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.4 Turbo

Príspevok od používateľa mhlavaty »

K trubke by som mal otázku.V podstate sa dáva do súvisu z núdzovým stavom a to je niečo,čo by si žiadalo viac priblížiť predstavu prečo.Aby vec dostala logiku.Určite že teplota oleja mení vlastnosť oleja,ale kým si viem predstaviť dopad na kvalitu mazania príp chladenia turbíny,tak si dopad na núdzový stav viem predstaviť iba nepriamy z titulu nedobrého mazania.Ale ten by turbínu likvidoval mimoriadne rýchlo.Preto ma to zaujíma
TDIdieselpower
Príspevky: 104
Dátum registrácie: 27.07.2015 20:57
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.4 Turbo

Príspevok od používateľa TDIdieselpower »

Dobra otazka, ale tazka odpoved na nu. Nemam foto tej starej trubky ale bola taka specena ze ak nejaky olej cez nu aj prudil tak to bol zazrak. Auto pred vymenou nejazdilo nato ze ma 140 koni, po vymene auto ozilo a neni problem ani s tiahlymi stupaniami na dialnici, kde maju vacsinou maloobjemove oturbene motory problemy.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.4 Turbo

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Napíšem iba úvahu.Množstvo motorov má tlakovú trubky pre turbínu velmi blízko najhorúčejších častí a problémy z podobnou vecou nie sú.Ale je otázka doslova klúčová,aký bol prietok oleja.Pokiaľ zabrzdený nejakým zatlčeným sitkom tak že takmer neprúdi,musí sa to vlastne stať čo sa stalo.Hlúposť mechanikov občas nepozná medze.Po troch výmenách turbín mi pristane motor kde sú tri zo štyroch záslepiek olejových kanálikov vonku.Ale znovu a znovu menili turbínu úplne bez myšlienkovite.V autorizáku chcú meniť turbínu pre núdzový stav (vzduch v palive).Je ozaj načase aby sa zaviedla akási nutnosť obhajovania certifikátu oprávňujúceho vykonávať danú prácu.A pokiaľ si servis vycapí že robí diagnostiku tak niečo podobné ako u lekárov atestáciu.

Návrat na "Bežné poruchy benzínových aut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný