Opel Astra H - nesvieti zadné ľavé obrysové , BSI jednotka

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

delong
Príspevky: 138
Dátum registrácie: 06.11.2007 23:22
Zdieľať na Facebook

Opel Astra H - nesvieti zadné ľavé obrysové , BSI jednotka

Príspevok od používateľa delong »

Čaute majstri
mám taký problém že my nesvieti zadné ľavé obrysové svetlo a brzdové svetlá Ľ a P .
Po privedení napätia na jednotlivé Piny konektora XR1 (vzadu vľavo v kufri) sa žiarovka rozsvieti. Vodiče , pätice a žiarovky sú teda OK .
Pin 44 je asi pre pravé obrysové svetlo to my svieti . Ľavé svetlo tipujem Pin46 tam nemám žiadne napätie .
Nevie niekto poradiť v čom je problém ?
BSI som vybral von jednotlivé Piny v konektoroch sú čisté .
Je tam DPS a zapatlaná nejakým tmelom . Sú tam nejaké IO ale to som sa len tak zboku pozrel do nej. Tá vrchná DPS je totiž ešte pripájkovaná asi na 8 Pinoch .

Pomohla by schéma zapojenia svetiel . Hlavne obrysových a ešte brzdových .
Ďakujem vopred za pomoc .

Opel Astra H 1.9 88kW k.motora Z19DT r.v 2006
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Poistky kontakty alebo další konektor pre tým kontrolovaným. to že to svieti ak dáš na tie piny plusku znamená že pokračuješ bližšie k zdroju napájania a teda BSI.
delong
Príspevky: 138
Dátum registrácie: 06.11.2007 23:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa delong »

Poistky sú OK . Na obrysové pravé svetlo mám napätie 8V a pre brzdové pravé 12V . To je OK.
Takže my chýba len 8V pre pre ľavé obrysové a 12V ľavé brzdové svetlo .
Žiarovka pre obrysové a brzdové svetlo je len jedna preto sú tam dve napätia 8V obrysové a 12V brzdové .
Rozobral som tú BSI jednotku. Vybral DPS . Z konektora X1 na príslušnom Pine nejde napätie na ľavé obrysové svetlo a brzdu preto som premeral kam to až vedie. Dostal som sa k 16 pinovému IO ktorý to riadi. Ide o DOUBLE CHANNEL HIGH SIDE DRIVER . V blokovej schéme toho IO sú dva driveri Mosfet .
Predpokladám že sú asi po smrti :4012: .
Tých IO driverov je tam viac každý riadi nejaký spotrebič.

TU je foto tých driverov. Sú tri pri tom zelenom konektore X1 vľavo .

Skúsim ho vybrať a premerať . Bodla by schéma aspoň zapojenia toho konektora X1. Schému BSI jednotky asi nezoženiem Hella neni zas tak štedrá na info :3020: takže bude asi nasledovať reverzné inžinierstvo :d :D .
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

presne toto sa stalo aj mne na vectre 2004, vyriesil som to sedliacky, prepojil paralelne lave obrysove s pravym,povodny privod laveho som neodpajal.
delong
Príspevky: 138
Dátum registrácie: 06.11.2007 23:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa delong »

Ten driver má v datasheete deklarovaných 6A prúdu takže paralerne by to mohol zvládnuť a ak si to tak sedliacky zapojil tak by to malo fungovať.
Nebol problém s nejakou hláškou v diagnostike ? (Overload, shorted)
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

opcom mi nic abnormalne pri kontrole "nehlasil", hlaska o vyp.ziarovke na pal.poc. taktiez zhasla.
Zdoraznujem ale ze tak som to vyriesil ja,nechcem to davat ako navod :)
delong
Príspevky: 138
Dátum registrácie: 06.11.2007 23:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa delong »

Pravdaže ja to neberem ako návod . I keď aj mňa to napadlo prepojiť to z druhou stranou ale nechcel som riskovať aby som neodpálil aj tú druhú stranu pokiaľ je ešte ako tak funkčná .
Chcem to dať do pôvodného stavu tak dúfam že po výmene toho driveru to ožije.
Ináč ďakujem ti za informácie k tomuto problému .
Napísať odpoveď

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných