Opel Astra G - chyba P0303

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lance0xc
Príspevky: 143
Dátum registrácie: 14.02.2009 16:07
Zdieľať na Facebook

Opel Astra G - chyba P0303

Príspevok od používateľa lance0xc »

Opel Astra G 1.4 16V

Zdravim

mam problem s astrou a to taky vozidlo po nastartovani bezi paru sekund v poho no potom zacne ist troška nepravidelne na volnobehu az ide len na tri valce. ked ho vytocim tak ide normalne. Diagnostika vypisuje tu chybu p0303 rozoznane vynechanie zapalovania na tretom valci. Sviecky ok modul bol tiez na skusku prehodeny to iste vstrekovace som prehodil medzi sebou. kompresia ok veko ventilov som mal dole tiez vyzeta tam to v poriadku. robi to stale dokola - nepravidelny chod auto netaha čo by to mohlo dalej podla vas byt? moze to sposobovat snimac kluky alebo vacky?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Možno ten tretí valec nevie popočítať....asi vieš prečo som to napísal.
Kompresia OK,ak čokolvek prehodíš na ten nešťastný tretí valec,akosi tam vsetko ochorie.Jednoduché a rýchle by bolo - osciloskop.Ak k tomu nie je prístup,tak treba prepískať vodiče k RJ tak zapalovanie ako vstrek,ďalej sa doma nedostaneš.
opelcars
Príspevky: 100
Dátum registrácie: 09.01.2007 10:58
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa opelcars »

riadiaca jednotka motora
gippo
Príspevky: 227
Dátum registrácie: 06.02.2010 20:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gippo »

Pozri si kde je prívod podtlaku z posilovača do sacieho potrubia,obyčajne je pri treťom valci,ak je niekde netesnosť a prisáva vzduch,potom tretí valec takto blbne.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Kedže tam bola robená diagnostika,predpokladal som že to bolo kdesi v dielni.To čo píšeš je lahko možné,ale to je základná vec tieto veci skontrolovať,na to stačí sekunda a spej či kdesi nesaje falošný vzduch.
Možné je všetko,aj riadiaca jednotka,ale u tej by som končil a nie začínal.Žial v opise chyby úplne chýba informácia ako sa správa auto v režime jazdy,mimo oblasti volnobehu,vtedy by vplyv tejto veci mal byť neznatelný,ak ide o prisávanie cez podtlakový prípoj a niejaký O krúžok alebo pod.záležitosť.
Myslím že nikto nepozrel ani výstup lambdy,je nemožné aby motor išiel rozhádaný z vynechávaním jedného valca a na sonde to nikto nevidel.Také neexistuje.
lance0xc
Príspevky: 143
Dátum registrácie: 14.02.2009 16:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lance0xc »

jo je to v dielni.

auto sa nesprava ako keby salo falosny vzduch ze otacky klesaju stupaju kelsaju stupaju dieru by som vylucil .ono to ma priznaky toho ako keby vynechania zapalovania

po nastartovani 900ot vsetko v poriadku pravidelny chod ale po chvili začne trhat ale otacky si drzy. otačky neutral od 900 do 1900 citit sklbanie no ked mu poriadne pridam tak ide bez problemov necitit nic. za jazdy auto NETAHA ani necitit velmi sklbanie. prvykrat ked som bol na skusobnu vsetko bolo ok svietila len chyba motora auto nesklabalo ale nemalo vykon. asi po 5 minutach jazdy (po zohriati) zacalo sklbat ako keby 3valce. či pri 1000 alebo 2500 bolo citit sklbanie

ked je zohriaty motor tak otacky klesnu 500-600ot/min , sklbe

dnes som si vsimol predratu gumicku na vstreku vymenil som ju. tiez bola upchata taka mini diera co ide do klapky od odvetravania a tiez odvetravanie kluky bolo upchate. nepomohlo. zeby bol problem v tom moduly... objednal som novy na skusku pretoze chlapci co ho predtym skusali zamienat skusali na starych zasvinenych svieckach. vsimol som si aj nie najzdravsi palivovy filter. mohlo by pre filter signalizovat chybu motora ze vynachanie zapalovanie na tretom valci a sem tam vybehne aj rozne valce rozoznane vynechanie zap.. dakujem za postrehy
martin.bolek
Príspevky: 159
Dátum registrácie: 02.02.2005 00:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martin.bolek »

Kolko stal ten modul zapalovania? Nebolo lepsie to dat premerat? Myslim, ze sa jedna o system riadenie, kde koncovy stupen spinania primarneho obvodu zapalovanie je v ECU. TAkze sa to da elegantne odmerat. Ked k tomu pridas aj neranie sekundaru (nie az take elegantne, lebo treba pouzit kablove adaptery) a kompresie, co tvrdis, ze je OK...Este stale aj tak nie je vyhrane, lebo dost castou zavadou u tohto motora je pridieranie ventilov vo voditkach. Aj to sa da omerat cez tlakovu sondu v sani. (Ak je pouzity MAP o to jednoduchsie)... Hlavne ak sa jedna o ventily...tak len treba menit...az ked vymenis motor, bude to OK :) Ani tie ventily nie su nic strasne...myslim, ze naposledy som daval cca 200e za opravu hlavy aj s par ventilmi, vsetkymi voditkami, guferami a tlakovanim. Lepsie ako kupit za 150e na vrakaci a zistit ze po problem je za mesiac spat :)
lance0xc
Príspevky: 143
Dátum registrácie: 14.02.2009 16:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lance0xc »

neviem kolko stal ten modul to je jedno aj tak da sa vratit poslali sme ho hned spat . nepomohol aj tak ja som vedel ze to nebude v moduly no kolega domna hucal ze modul modul a to je jedno uz hovoril som s clovekom z opla ze by to bola ecu ked ani ta nepomoze skuskime tie ventily premerat dik za raduu ;)
lance0xc
Príspevky: 143
Dátum registrácie: 14.02.2009 16:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lance0xc »

Vyriesene

podpaleny ventil na tretom valci
Lemmon
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 27.01.2017 17:14
Zdieľať na Facebook

vynechavanie 3 valca astra g 1,4 16v, 2002

Príspevok od používateľa Lemmon »

Ahojte, mám veľmi podobné prejavy vynechávania 3 válca, no myslím si že trošku iné.
Stáva sa to v jesenných a jarných mesiacoch keď je pomerne vysoká vlhkosť. V lete nič. Stáva sa to vždy keď je motor ešte studený. Počas plynulej jazdy najskôr začne jemne trhať motor, potom to spadne na 3 valce. Začne svietiť oranžová kontrolka chyby motora. Riešením je zostať stáť, vypnúť motor, opäť naštartovať. Motor ide normálne, ako keby sa nič nestalo. Kontrolka zostane svietiť. Vždy diagnostika ukáže chyby P0303, P0300. P0303=Valec 3 - detekovana chyba zapalovania.
Doteraz som riešil:
- vymena sviečok za nove
- vymena EGR ventilu za novy
- diagnostika RJ motora - vysledok je OK
- skušana zapalovacia rampa z ineho aut
- navzajom zamenene vstreky
Nič. Stáva sa to naďalej. Sporadicky a vždy 3 valec.
Keďže sa to vždy vyrieši vypnutím a naštartovaním si myslím že to bude niečo spojené s elektrickými vecami a nie mechanickými, ako napr. podpálený ventil...
Prosím o akúkoľvek radu, ktorá ma posunie ďalej. Je to jediná vec čo je na tom aute zlá. Auto je inak v pohode. Jazdí ho manželka a iné nechce.
Ďakujem vopred!
prochy58
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 26.02.2020 14:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa prochy58 »

Dobrý den,Lemmon mám uplně stejný problem astrou G 1.416V a provedl jsem stejné věci jako vy.Zajímalo by mě zda jste to vyřěšil a jak.Děkuji za odpověd.
zsvatos
Príspevky: 212
Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zsvatos »

ak podpaleny ventil, nerozumiem vyhlaseniu v prvom prispevku, ze kompresia OK lol
Napísať odpoveď

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných