Opel Astra 1,4i 74kw, 100PS 2017
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 95
- Dátum registrácie: 05.04.2012 20:15 Zdieľať na Facebook
Opel Astra 1,4i 74kw, 100PS 2017
Pozdravujem Vás,
Chcel by som Vás poprosiť o jednu radu. Otec si nedávno kúpil Opel Astra 1,4 benzín 74 kw, je to priamovstrekový benzín (aspoň tak nám v predajni povedali)bez turba, a aspoň teraz pri zábehu kým motor bude mať aspoň 3-4 000 km ako jazdiť? Lebo otec jazdí asi cca 1 km do práce a 1 km z práce, čiže studený motor a vypne, poobede to isté.Ročne nabehá cca max. 7 000km. Obávam sa, že to nie je najvhodnejšia forma zábehu nového motora. Mohli by ste mi poradiť, že ako pristupovať k novému autu? Aby čo najdlhšie vydržalo? Ďakujem za každú radu.
Chcel by som Vás poprosiť o jednu radu. Otec si nedávno kúpil Opel Astra 1,4 benzín 74 kw, je to priamovstrekový benzín (aspoň tak nám v predajni povedali)bez turba, a aspoň teraz pri zábehu kým motor bude mať aspoň 3-4 000 km ako jazdiť? Lebo otec jazdí asi cca 1 km do práce a 1 km z práce, čiže studený motor a vypne, poobede to isté.Ročne nabehá cca max. 7 000km. Obávam sa, že to nie je najvhodnejšia forma zábehu nového motora. Mohli by ste mi poradiť, že ako pristupovať k novému autu? Aby čo najdlhšie vydržalo? Ďakujem za každú radu.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Može jazdiť 1 km do práce , aj z práce a medzitým, nech zbehne do najbližšieho LIDL-u
Ale vážne,
aspoň 1x za týždeň, nech dá trasu aspoň 20 km v kuse
aby sa ten motor prehrial
a nerobil sa v tom motore usadeniny už od nova...
Inak može jazdiť ako chce, ako dochodca, alebo aj ako pretekar,
tomu motoru to je srdečne jedno,je to len ŽELEZO
pohybujuce sa v hliniku a mazane nejakym olejom
Ale pokiaľ chce ten motor ZACHOVAŤ v dobrom stave, tak pri jeho sposobe používania , by mal vymeniť olej každých 8000 km max.
žiadny LONG-LIFE INTERVAL
Liter oleja stoji nejakych 6-8 eur , takže da sa to
A nech nepočúva krčmove reči a dáva 5W-40 hocčo
Ale vážne,
aspoň 1x za týždeň, nech dá trasu aspoň 20 km v kuse
aby sa ten motor prehrial
a nerobil sa v tom motore usadeniny už od nova...
Inak može jazdiť ako chce, ako dochodca, alebo aj ako pretekar,
tomu motoru to je srdečne jedno,je to len ŽELEZO
pohybujuce sa v hliniku a mazane nejakym olejom
Ale pokiaľ chce ten motor ZACHOVAŤ v dobrom stave, tak pri jeho sposobe používania , by mal vymeniť olej každých 8000 km max.
žiadny LONG-LIFE INTERVAL
Liter oleja stoji nejakych 6-8 eur , takže da sa to
A nech nepočúva krčmove reči a dáva 5W-40 hocčo
-
- Príspevky: 95
- Dátum registrácie: 05.04.2012 20:15 Zdieľať na Facebook
Ďakujem za odpoved. Áno, ten Lidl si trafil No vieš, otec nie je pretekár, takže skôr jazdí ako dôchodca. Áno, olej som mu vravel, že meniť max pri 15 000km, opel má sa mi zdá longlige intervaly, ale to nebudeme podporovať. Ale myslím si, že nebude to až taká škoda, že ten olej sa vymení raz za 2 roky pri nábehu 10 000km za 2 roky, či, to je až také hrozné? Viem, že viskozita atd. Pri koľko km, je motor zabehnutý?
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Su na to rozne nazory,že kedy je motor zabehnutý,
v priručke k autu sa uvadza,že prvych 1500-2000 km, jazdiť opatrne,motor nevytáčať nad 4000 ot, ale ani nepodtáčať
pod 2000 ot.
Podla mojich skusenosti čo som zabehaval 1.8 , tak ten motor začal dobre isť až po nejakych 10 000 km, dovtedy nic-moc,
dokonca sa ani nedalo ist cez 4000 ot. dovtedy
Ale jedno, čo možem odporučať každému kto kupi nové auto
a ubehne aspoń tych prvých partisic km,
je DIALNICNA JAZDA , to pomože motoru sa dostať do kondície
v priručke k autu sa uvadza,že prvych 1500-2000 km, jazdiť opatrne,motor nevytáčať nad 4000 ot, ale ani nepodtáčať
pod 2000 ot.
Podla mojich skusenosti čo som zabehaval 1.8 , tak ten motor začal dobre isť až po nejakych 10 000 km, dovtedy nic-moc,
dokonca sa ani nedalo ist cez 4000 ot. dovtedy
Ale jedno, čo možem odporučať každému kto kupi nové auto
a ubehne aspoń tych prvých partisic km,
je DIALNICNA JAZDA , to pomože motoru sa dostať do kondície
-
- Príspevky: 1644
- Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 48
- Dátum registrácie: 04.12.2016 15:07 Zdieľať na Facebook
olej...
Ja len k oleju.... netreba ziadne long-live intervali. Ale olej by som odporucal menit rocne. On totiz nielen maze, ale aj bojuje proti karbonu . Ak ten motor bude jazdit take kratke trasy, nestihne sa sam prehriat, zaroven v zime chyta vodu. Myslim tym teplotne rozdiely v motory a vyzrazanie vody v priestore motora. Moja polovicka jazdi Toyotu, starsiu, max 4000 km mesto a menim olej rocne, nie podla km. Stoji ma to cca 30 Euro... Vela sa tu pise o pneu, ako je to jediny kontakt auta s vozovkou a netreba setrit. To iste ja tvrdim o oleji, maze, cisti...a je to len par mm v motori, co nas chrani pred bordelom a zadretim... Co sa tyka znacky oleja, dodrz specifikaciu automobilky v serviske.
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Myslím že ak je to auto prevádzkované popísaným spôsobom, tak by bolo vhodné dodržať doporučovanú maximálne ročnú výmennú lehotu motorového oleja, hoci bude dovtedy najazdené len tých 7 tis. km. Určite tým nebude motoru ublížené, skôr mu to pomôže a ani peňaženke to moc neublíži. Jednoducho motorový olej vekom degraduje a pri takýchto studených jazdách sa z neho nestačí odpariť kondenzovaná voda v motore, takže olej určite rýchlejšie stráca svoje pôvodné mazacie vlastnosti.
A čo sa týka dosiahnutia čo najlepšieho zábehu motora a jeho dlhej životnosti, tak treba mať na pamäti že zrejme trasu jazdy tvojho otca nezmeníš. Takže treba v prvom rade na neho apelovať, aby pri jazde motor nepretáčal ani nepodtáčal, to je zároveň aj odpoveď na otázku ohľadne správneho spôsobu zabehávania motora.
No a druhá vec, ktorou sa dá kondícia motora ovplyvniť je to, aby bol motor mazaný najlepším možným spôsobom. To jest plniť olej doporučovaný výrobcom auta a meniť ho dostatočne často, ako som napísal vyššie.
Čo sa týka tvrdenia, že vraj „diaľničná jazda sa na zábeh auta neodporúča“, tak nemyslím že by to bola úplná pravda. Treba si uvedomiť čo je to zábeh motora.
Zjednodušene sa dá povedať, že to je situácia, keď jednotlivé vzájomne sa pohybujúce súčiastky v motore si postupne k sebe „sadnú“ takým spôsobom že vôle medzi nimi budú optimálne.
To sa obvykle dosiahne vtedy, keď motor bude pri dobrom mazaní bežať pri optimálnych otáčkach a nebude pri tom zaťažovaný v zvýšenej miere.
Ak budú tieto podmienky dosiahnuté pri jazde na diaľnici, tak diaľničná jazda nemôže byť problémom. Naopak jazda plne naloženého auta po kopcovitej diaľnici 130 km rýchlosťou v čase zábehu motora určite nie je to najlepšie, čo sa motoru môže stať.
A čo sa týka dosiahnutia čo najlepšieho zábehu motora a jeho dlhej životnosti, tak treba mať na pamäti že zrejme trasu jazdy tvojho otca nezmeníš. Takže treba v prvom rade na neho apelovať, aby pri jazde motor nepretáčal ani nepodtáčal, to je zároveň aj odpoveď na otázku ohľadne správneho spôsobu zabehávania motora.
No a druhá vec, ktorou sa dá kondícia motora ovplyvniť je to, aby bol motor mazaný najlepším možným spôsobom. To jest plniť olej doporučovaný výrobcom auta a meniť ho dostatočne často, ako som napísal vyššie.
Čo sa týka tvrdenia, že vraj „diaľničná jazda sa na zábeh auta neodporúča“, tak nemyslím že by to bola úplná pravda. Treba si uvedomiť čo je to zábeh motora.
Zjednodušene sa dá povedať, že to je situácia, keď jednotlivé vzájomne sa pohybujúce súčiastky v motore si postupne k sebe „sadnú“ takým spôsobom že vôle medzi nimi budú optimálne.
To sa obvykle dosiahne vtedy, keď motor bude pri dobrom mazaní bežať pri optimálnych otáčkach a nebude pri tom zaťažovaný v zvýšenej miere.
Ak budú tieto podmienky dosiahnuté pri jazde na diaľnici, tak diaľničná jazda nemôže byť problémom. Naopak jazda plne naloženého auta po kopcovitej diaľnici 130 km rýchlosťou v čase zábehu motora určite nie je to najlepšie, čo sa motoru môže stať.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Myslim, ze dako riesit zabeh je uplne zbytocne, to skor je podstatne menit olej. Dialnica, cesta v meste, mimo mesta... Normalny clovek snad tomu kusu techniky nemoze ublizit.
Kvantum aut, skor vatsina je firemnych, kde nik neriesil nejaky zabeh, olej sa meni v predpisanych intervaloch, teda na LL intervaloch a tie auta najazdia statisice kilometrov. Firmy nijak nehyckaju, nerozmaznavaju svoj vozovy park, pre nich je to nastroj, ktory ma naklady na udrzbu a tie musia byt co najnizsie...
A aj tak po 4 rokoch tie auta skoncia u radoveho obcana...
Kvantum aut, skor vatsina je firemnych, kde nik neriesil nejaky zabeh, olej sa meni v predpisanych intervaloch, teda na LL intervaloch a tie auta najazdia statisice kilometrov. Firmy nijak nehyckaju, nerozmaznavaju svoj vozovy park, pre nich je to nastroj, ktory ma naklady na udrzbu a tie musia byt co najnizsie...
A aj tak po 4 rokoch tie auta skoncia u radoveho obcana...
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Mastik, napadá mi porovnanie s nami, ľuďmi.
Keď jeden človek žije a živí sa hodne nezdravo a druhý naopak žije a stravuje sa pokiaľ možno čo najzdravšie, tak obvykle dosť dlho trvá, než sa prejavia dôsledky ich spôsobu života a to ešte neberieme do úvahy rozdielne genetické predpoklady. Ale štatisticky je viac-menej jasné, že napríklad naši tmavší spoluobčania majú v priemere výrazne nižší vek dožitia než je priemer na celom Slovensku. A nepochybujem že to je predovšetkým dôsledok podmienok, v ktorých sú mnohí z nich nútení existovať.
Takže aj u motora, či sa to niekomu páči alebo nie, z technického hľadiska má motor s ktorým počas zábehu neboli robené rôzne psie kusy, lepšie predpoklady na dlhšiu životnosť než motor ktorého užívateľ na nejaké pravidlá zábehu ani nepomyslel.
Keď jeden človek žije a živí sa hodne nezdravo a druhý naopak žije a stravuje sa pokiaľ možno čo najzdravšie, tak obvykle dosť dlho trvá, než sa prejavia dôsledky ich spôsobu života a to ešte neberieme do úvahy rozdielne genetické predpoklady. Ale štatisticky je viac-menej jasné, že napríklad naši tmavší spoluobčania majú v priemere výrazne nižší vek dožitia než je priemer na celom Slovensku. A nepochybujem že to je predovšetkým dôsledok podmienok, v ktorých sú mnohí z nich nútení existovať.
Takže aj u motora, či sa to niekomu páči alebo nie, z technického hľadiska má motor s ktorým počas zábehu neboli robené rôzne psie kusy, lepšie predpoklady na dlhšiu životnosť než motor ktorého užívateľ na nejaké pravidlá zábehu ani nepomyslel.
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 192
- Dátum registrácie: 16.02.2015 22:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 48
- Dátum registrácie: 15.04.2012 16:29 Zdieľať na Facebook
Nedavno som cital podobnu temu na opel fore na inej stranke. Tam sa viaceri zhodli ze sa im oplatilo zatazovat motor roznymi stylmi jazdy, s roznymi otackami, trasami, a pod. Obcas pridat, obcas spomalit, obcas sa rozbehnut, obcas podradit. Samozrejme, neprehanat to, ale zas ani nespravat sa k motoru ako v rukavickach.
Tiez by som bol ale za vymenu oleja po zabehu.
Inac si neviem predstavit ake to je kupit si nove auto a nechciet v nom jazdit dobrovolne. Ked uz mam to nove auto, tak nech jazdi, ved na to predsa je.
Tiez by som bol ale za vymenu oleja po zabehu.
Inac si neviem predstavit ake to je kupit si nove auto a nechciet v nom jazdit dobrovolne. Ked uz mam to nove auto, tak nech jazdi, ved na to predsa je.
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných