Octavia 1.6 85 KW DPF - VIF Ano/Nie?

   Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva
Odpovedať Nová téma
123>
Autor Správa
kokso170
Založený: 18 november 2008
Príspevky: 167
Nabehané: 2 hod 20 min
Predmet: Octavia 1.6 85 KW DPF - VIF Ano/Nie? PríspevokZaslal: 19.11.2018 20:02   
Zdravím vás.

Dávali by ste do Octavie 2017 motor 1.6 TDi DPF 85 KW aditívum VIF? Alebo ak aditívum áno, tak aké - ide mi o DPF.

Doteraz som mal klasiku octaviu 1.9 77 KW, tam som to dával cez 100 000 km a motor ide super ( spolu ma vyše 180t.)

Aj som to kúpil, ale napadlo mi predtým sa vás radšej opýtať. Vďaka.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2586)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21565
Nabehané: 4 mes 8 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 19.11.2018 23:06   
Ja určite.Ale ja si prvý raz napichnem na diagnostiku auto keď prišlo domov z predajne,komplet data všetkého. Diagnostika si sama archívuje všetko,k tomu sa už ďalej vždy pri výmenách (a medzivýmenách u nového auta) oleja pridá nový datablok.Takto je od nultého km presná vedomosť o všetkom,teda aj o "vývoji" v DPF. Tu si musí každý ale vytvoriť vlastný názor a rozhodnúť podla neho.Tu je nutný rozumný kalkul,ceruzka a papier,a jasno v tom čo chcem dosiahnuť,čo získam a akú prípadnú cenu obetujem.Pretože vždy proti sebe stoja argumenty,čomu pomôžem a čo musím obetovať.V tomto prípade je v protiklade palivový systéme a popolček ukladaný v DPF-ku.
O cene palivového systému je asi zbytočné sa baviť,k nemu iba toľko že jeho problémy bolia v peňaženke celkom citeľne,o spojených problémoch sa ani netreba baviť.
Ak sa hypoteticky pripustí (ale nie je potvrdené) že použitie VIF spôsobí o 10 % skoršie dosiahnutie hranice zaplnenia popolčekom,tak teda ok,haste krám,v diagnostike vidím že sa k hranici 60 gr blížim,takže si cielene plánujem odstavenie auta a vyčistenie.V čase,keď som pánom situácie stále ja,systém je funkčný a auto nemá problémy.A prevádzka ide ďalej,kvalitné vyčistenie je cca 200 plus práca.
Teraz treba porovnávať s tým,ak skolabuje čokoľvek v palivovej sústave.Máte poruke frajera čo na prvý raz určí chybu a vyrieši ? Alebo vám najprv tri razy prehrajú"soft",potom pomenia polovicu motora a nezávadných dielov,pobeháte sedem dielní,kým sa unaví štastie a niekto trafí a vy zase jazdíte.Vy musíte vedieť,čím a akými možnosťami disponujete.Palivový systém si zo svojimi problémami nevyberá ani čas ani miesto ani štát kde sa problém zosype.A to je celé.
Rozhoduje sa ale vy,a sám za seba
Citovať
kokso170
Založený: 18 november 2008
Príspevky: 167
Nabehané: 2 hod 20 min
PríspevokZaslal: 20.11.2018 06:10   
Ďakujem za odpoveď. Auto ma zatiaľ najazdených 22tisíc km. Ide mi o dlhodobé hľadisko. Olej budem meniť každých cca 10tisíc. Ale ten VIF? Netuším čo je lepšie...
Citovať
kokso170
Založený: 18 november 2008
Príspevky: 167
Nabehané: 2 hod 20 min
PríspevokZaslal: 20.11.2018 06:26   
Našiel som takýto produkt za cca 18€ -

Protec DPF Super Clean je prísada do nafty, ktorá napomáha k regenerácii filtra pevných častíc, znižuje zapaľovaciu teplotu sadzí vo filtri pevných častíc. Obsah balenia vystačí na 60-80 litrov nafty.

balenie 375ml
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (807)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 13243
Nabehané: 5 mes 8 dní 0 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 20.11.2018 06:27   
, Milanko narobil si sa pri pisani a vidis to...nase skoly co produkuju...
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
ado1982
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 24 september 2008
Príspevky: 46
Nabehané: 8 hod 15 min
PríspevokZaslal: 20.11.2018 06:32   
za mna ano urcite vif - urobis dobre pre auto uz od malo km mas odpoved - Mhlavaty co je zaruka spravnej odpovede :D
Citovať
braga
Obľúbený člen - Bawo (98)
Založený: 26 október 2009
Príspevky: 1933
Nabehané: 10 dní 18 hod 46 min
PríspevokZaslal: 20.11.2018 06:42   
jednoznacne ano nevidim dovod ze by VIF bolo nevhodne do DPF
Citovať
hosa
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 19 apríl 2012
Príspevky: 99
Nabehané: 1 dní 1 hod 5 min
PríspevokZaslal: 20.11.2018 07:19   
Každá premiová nafta obsahuje aditíva,niektorí používajú aj Vif.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2586)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21565
Nabehané: 4 mes 8 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 20.11.2018 08:49   
bajo777 napísal:
, Milanko narobil si sa pri pisani a vidis to...nase skoly co produkuju...


Vidím,jeden top produkt riadi legislatívu
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (807)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 13243
Nabehané: 5 mes 8 dní 0 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 20.11.2018 09:48   
vola ludu, ked ludu nevadi, my sa aspon zasmejme
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
mp3turbo
Legenda - Ford T (630)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 18718
Nabehané: 1 mes 9 dní 21 hod
PríspevokZaslal: 20.11.2018 10:14   
Ty kokso, dobre robis ze sa pytas. Kludne VIF pouzivaj, pre pokoj duse so zanesenim DPF mozes polovicu tankovani vynechat. Prave tym ze VIF by udrziaval vstrekovaci system v lepsom stave - otazka je nakolko - by mohlo dojst k neskorsiemu zanasaniu a odfajceniu DPF.

Hypoteticko-teoreticke kalkulacie nabok, realne takto : hentie masinky bez najmensieho zavahania doziju 200.000km pri normalnom gazdovi. Je naozaj VYNIMOCNE aby tieto jedna-sestky zdochli nakompletku pred dovrsenim 200.000km, to uz je fakt vizitka majitela daleko-predaleko viac nez vozu samotneho, statistickej odchylky, chybovosti vo vyrobe atd. Dolezite je mat v poriadku termostat a katalyzator, to nijako neovplyvnis - ked sa ti ale motor nebude dobre zohrievat, okamzite menit termostat a necakat polroka "ved nie su take silne zimy".

Podla najazdu na starsej Oktavii co mas sa mi zda ze tato hranica sa ta netyka, tympadom cele toto nadskakovanie okolo VIFu je uplne, ale totalne uplne zbytocne.

Ukrutne dolezitejsie pre zivotnost tvojho DPFka bude ake jazdy budes jazdit. Ked sa budes trtkat 5-9km v meste v zapche, DPF vydrzi ukrutne kratsie nez ked budes jazdit 200km trasy po dialnici a ziadny VIF na tomto nic nezmeni.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (246)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4348
Nabehané: 27 dní 23 hod 4 min
PríspevokZaslal: 20.11.2018 10:39   
bajo777 napísal:
, Milanko narobil si sa pri pisani a vidis to...nase skoly co produkuju...


Aj ja som si to všimol...

A prirovnal by som to k situacii, žeby kozmonaut, čo bol vo vesmire na ISS vykladal o riadení pilotovaného kozmického letu, niekomu, ču uklada debničky so zeleninou v TESCO...
Citovať
Sprtos
Nová tvár - Trabanto (19)
Založený: 22 október 2016
Príspevky: 229
Nabehané: 5 dní 4 hod 1 min
PríspevokZaslal: 20.11.2018 13:30   
Citroen DS4 1,6 hdi 82kW, 84 000 km,VIF davam od novoty pri kazdom tankovani 125ml.Zaplnenie Fapu na 45%. Absolutne ziadny problem. Regeneracie prebiehaju ja jednicku kazdych cca 700km.
Citovať
FERO 321
Známa tvár - Feldo (56)
Založený: 27 január 2011
Príspevky: 1349
Nabehané: 5 dní 11 hod 55 min
PríspevokZaslal: 20.11.2018 13:39   
Kľudne to Vif-ko do nádrže daj, aspoň budeš mať lepšie studené štarty a palivová sústava sa ti tiež odvďačí, no ako písal mp3turbo na DPF-ku sa ti viac ukáže tvoj štýl jazdy.
Citovať
kokso170
Založený: 18 november 2008
Príspevky: 167
Nabehané: 2 hod 20 min
PríspevokZaslal: 20.11.2018 16:58   
bajo777 napísal:
, Milanko narobil si sa pri pisani a vidis to...nase skoly co produkuju...


Ako Bajo, ja nehodnotím tvoje vedomosti, nie každý je strojár, nie každý je technik, ja sa rozumiem jednému, ty druhému.Nevysmievam sa ľuďom, ktorí sa nevedia zorientovať v mojom odbore a čakám, že ak sa ja na niečo opýtam, tak sa mi to zrozumiteľne vysvetlí.
Pýtal som sa čisto na DPF, pochopil som ( ak som teda dobre pochopil) že VIF dávať, pretože je Ďaleko väčší problém všetko okolo palivovej sústavy a nie blbé DPF. 200€ plus práca a ide sa ďalej niekoľko desiatok tisíc km.
Tak?
Citovať
Odpovedať Nová téma
123>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva