Octavia I benzín v oleji

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

jethro922
Príspevky: 114
Dátum registrácie: 24.05.2009 17:26
Zdieľať na Facebook

Octavia I benzín v oleji

Príspevok od používateľa jethro922 »

Zdravím chlapi.

Známy prišiel za mnou s tým, že nespravil emisnú.
Auto: Octavia I r.v.:98, 1.6 74 kw, 205 000 km
Najprv ale išiel inému mechanikovi, a ten povedal, že je benzín v oleji, že motor je už KO, priveľa km, on to nebude opravovať, ale za 500 dodá druhý motor + 300 robota. Nekomentujem ...

Vraj sú s autom spokojní, vraj dobrá spotreba (na pal. PC 8,7), nežerie olej, pohoda.

Ako prvé som zistil, že oleja tam bolo asi 4 - 5 cm nad max, nikto nevedel prečo, odkedy to tak je ani odkial sa tolko oleja zobralo. Olejové viečko smrdí po benzíne takisto aj mierka oleja. Olej nechám chvíľu postáť, či sa nejako oddelí. Sacie potrubie trochu špinavé, ale nič hrozné, klapka suchá a čistá. Inak má motor kultivovaný chod, nedymí, neklepe a ide veľmi živo!!!

Keby prdli krúžky, stratilo by ťah a dymilo, žralo olej podľa mňa...

Prosím poradťe, dochádzajú mi nápady
peto166
Príspevky: 972
Dátum registrácie: 14.06.2009 14:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peto166 »

no ja by som dal iste prekruzkovat valce..


oleja je tam preto tak vela, lebo ako si pisal mas v nom bezin..

teda pokial si ho do toho oleja nejakym nepochopitelnym omylom nenalia, podla mna mas urcite v prdely kruzky..
(neviem akym inym sposobom by sa tam ten benzin mohol dostat..)

este by som skontroloval spalovanie, teda ci ide na vsetky valce! ..pripadne vymena sviecok a tak.. ale ked pises ze je vsetko ok, no neviem.. lol


ps.: najdi si druheho mechanika resp. servis, ze co nato povedia oni!!! bo riesit to kupov noveho motora.. to su skor praktiky autorizovanych servisov :d :D co nevedia opravovat, len menit.. :d :D
jethro922
Príspevky: 114
Dátum registrácie: 24.05.2009 17:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jethro922 »

ale keby to boli kruzky, tak by nemalo kompresiu a neislo by to tak dobre ako teraz, pali pekne vsetky, sviecky som dal nove, motor ide kludne, ticho a netrase,
mohli by kvapkat vstreky, sice o tom pochybujem ale vyskusam
ked chodia velmi kratke trasy 4-5 km a spat, nestihne sa ohriat a zraza sa vo valci benzin a kruzky ho stieraju dole do oleja

dnes som bol s tym na emisnej, predtým ked nespravili tak boli zle 3 ci 4 hodnoty vrátane lambdy, dnes ked tam bol novy olej a kolko ma byt, tak bola spatna len hodnota lambda sondy, raz davala dobre hodnoty a raz ziadne, predtym davala furt zle (mam protokol)

moj velmi unahleny zaver :) je, ze nasávalo olej, lebo tam bolo x litrov navyse + lambda sonda to uz má za sebou, mozno aj kat

stále lepsie jak vysolit 800 bubákov za nový motor uplne zbytocne
peto166
Príspevky: 972
Dátum registrácie: 14.06.2009 14:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peto166 »

ked chodia velmi kratke trasy 4-5 km a spat, nestihne sa ohriat a zraza sa vo valci benzin a kruzky ho stieraju dole do oleja
toto som sice moc nepochopil ale dobre.. :)

ako ti mohlo nasavat olej ked ho mas nad max???


ak ti prepustaju vstreky, tak ano, je mozne ze ten benzin ti stiera do oleja..
ale inak ak su vstreky OK, tak je to blbost bo aj pri studenom motore ti musi spalovat vsetok benzin a ne ze ho stiera do oleja bo je studeny motor.. podla mna aspon..!

ako som uz pisal mas zle spalovanie - coho moze byt pricinou aj dana zla lambda sonda, ci prepustajuce vstreky, no alebo v prdely kruzky.. (stale mi nedaju pokoj, nepomozem si :D)

mimochodom na diagnostike si bol??

tak ci tak, treba si pockat kym sa vyjadri pan hlavaty ci turbo.. ti budu presnejsei vediet v com mas asi problem.. :2f93:
bona1
Príspevky: 177
Dátum registrácie: 06.09.2007 11:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bona1 »

No novy motor by asi nebol, ale zrejme jazdeny, a záruka tak po bráne, a potom ze co cakáme za motor co stál 500 eu.
Je to tazko s jazdenym motorom, ked nepoznáme.Radsej by som pozrel do mojho, a este spojazdnit chvilku. jak si aj ty robil.
skus vymenit lambdu, ma uz odjazdené daco.
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

ja to vidim na vstreky
kamo66
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 28.08.2011 11:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kamo66 »

Zdravím páni, mám ten istý problém. Tiež Octavia I. r.v. 99, 1,6, 74 kW, AKL, 130 000 km. Jazdím prevážne krátke trasy 5-20 km aj to nie často. Motor má tiež dobrý ťah, spotreba ok, nedymí a či žerie olej neviem, keďže na mierke vidím, že je nad max. ale smrdí po benzíne. Víčko nalievania oleja orosené, voda nemizne. Preventívne mením olej a filter každý rok. Na EK som prešiel len s odretými ušami na druhý pokus ( uhľovodíky nad limit ). Hladina oleja na mierke kolíše, len niekedy je v rozmedzí min.-max. väčšinou je na alebo až nad max. Budem rád ak sa tiež dozviem čo s tým.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Uhlovidíky nad limit je skoro vždy bohatá zmes...Takže tak....teraz len zistiť prečo...napadá ma teplotné čidlo, netesný vstrek, vysoký tlak v rampe...Alebo dačo zo zapalovaním že niekedy neodpáli zmes vo valci...ale to by boli aj iné rejavy....A krúžky sú blbosť asi úplne...to by motor nemal výkon...A žral by olej viac ako že ho pribúda....
jethro922
Príspevky: 114
Dátum registrácie: 24.05.2009 17:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jethro922 »

vstreky dnes pozriem,
inak vyhodila by diagnostika vadné vstreky alebo vysoký tlak v rampe? lebo dnes prip. zajtra idem na diag.

krúžky som už vylúčil úplne, ako bolo povedané auto by nemalo ťah a žralo by olej, nie ho dopĺňalo :)

podla vás, je to možné aby vstreky tak tiekly, že benzín ide až do oleja?
ak by boli zlé, zle by prášili, nedokonalé spalovanie atď by súviselo s emisiami
starec62
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 12.11.2008 12:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa starec62 »

Jednoznačne bohata zmes.Pričin može byt viac napr. Teplotne čidlo vody,alebo nasavaneho vzduchu,lambda alebo s tym suvisiaca netesnost vyfuku.Pri kratkych jazdach je to normalne u skoro každeho benzinaka,ale nemalo by to byt až tak markantne.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Ak by bolo všetko OK a hentak by tam pribúdal "olej" , to auto by muselo ozaj jazdiť furt nastudeno že pár 100m a vypnúť a po hodine natočiť a zas prejsť pár metrov a tak furt dokola, a dlhodobo....Ale benzín sa zohreje už ozaj po 5 - 7 km a ak sa aj odstaví tak aj to palivo čo sa tam dostane do oleja sa zvykne zas odpariť tou celkovou teplotou motora.....Ja teda ozaj jazdím do roboty cca 10 a z roboty 7 každý druhý deň a nemal som nikdy taký problém.A to ešte veľakrát idem len do obchodu že 2km tam a 2 nazad ...Takže jednoznačne tam vidím dačo v neporiadku.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Predpoklad závady je vstrek ktorý netesní a po odstavení motora vypustí isté malé množstvo paliva (kým nepoklesne tlak v rampe).Logicky pre benzín nie je problém sa do vane dostať medzerkami v zámkoch piestnych krúžkov.
Blesková kontrola ....manometer na rampu.po vypnutí musí 10-15 minut stáť ručička ako zabetonovaná.Lambda samotná nemusí byť nutne OUT,iba sa nevie z prebytkom paliva vysporiadať,má uzučké prevádzkové pásmo a tak sa nečudujem že drepí v bohatej zmesi.predbežne by som ju neriešil,nie ona je príčinou,je iba obeťou. Čiže objednať si kontrolu systémového tlaku a jeho udržania
jethro922
Príspevky: 114
Dátum registrácie: 24.05.2009 17:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jethro922 »

ok, vďaka za rady

inak na diagnostike ukázalo: lambda sonda chyba 00537 regulácia prekročenie hornej hranice
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Tak okamžite vymeniť, nie? Diagnostika sa predsa nemýli!

Už ti Milan napísal, že lambda je len nevinná obeť!!!
jethro922
Príspevky: 114
Dátum registrácie: 24.05.2009 17:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jethro922 »

čo vymeniť? celý motor? o takom som už počul :4090:

vstrekovače aj celá rampa si držia konštantný tlak 20 min po vypnutí, takže tým to nebude

vymenil som teplotné čidlo a termostat, lebo sa to zohrievalo a ukazovalo ako sa mu zachcelo, s autom sa chodí ráno 5 km a poobede späť, takže stále krátke trasy,

naordinoval som vodičke, aby jazdila tak ako doteraz a o týždeň nech sa príde ukázať

inak dnes som sa dozvedel, že v aute sa predtým šťúral jeden expert, ktorý povedal:
"vymenil som nejaké tie čidlá a aj štartér, ale neviem čo to môže byť, poprosím 90 €"
skoro som odpadol :angry:

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných