Ochranný nástrek proti korozii

Všetko okolo údržby a starostlivosti o lak, lakovanie vozidiel, opravy laku, fólie na karosériu.

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

gojkosrojko
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 24.04.2011 15:12
Zdieľať na Facebook

Ochranný nástrek proti korozii

Príspevok od používateľa gojkosrojko »

Dobrý deň, som vlastníkom Suzuki Grand Vitara 04, už dlhodobo riešim problém korozie karoserie a podvozku. Moje doterajšie riešenia neboli dlhodobé, t.j za 2-3 roky sa korozia znova objavila. Keďže toto auto je moja srdcová záležitosť chcel by som tento problém vyriešiť. Preto už dlhšiu dobu hľadám niekoho kto sa takýmto prácam venuje. Som si vedomí, že riešenie nemusí byť lacné a časovo nenáročné. Z tohoto hľadiska problém z mojej strany nebude. Za konkrétne tipy a reakcie ďakujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie je korózia ako korózia.Už dobrých pár rokov niektoré diely podvozka nemajú alebo majú velmi biednu ochranu doslova akoby iba pre účel predaja auta.Ale bývajú to diely ktoré bývajú obmieňané v nasledovných rokoch,tj funkčné diely.Iné je pokiaľ sa bojuje z koróziou karosérie.Ale zase treba deliť,povrchové a opticky vidilné časti,a vnútorné časti,dutiny nosníkov a spoje konštrukčných panelov.To sú veci ktoré potrebujú mimoriadnu ochranu,už preto lebo ich stav nie je bežným pohladom vidieť.Teda nie do času keď sa ukážu,čo je tragicky neskoro a štádium už nedeštruktívnym spôsobom neopravitelné.
Riešenie a jeho cena je problematická,pretože to je jednak vec stavu,jednak úroveň po akú sa ide,a samozrejme spôsob vykonania,odsránenie stariny,príprava a nakoniec to čo je zo všetkého najrýchlejšie - aplikovanie ochrany.Zodpovedne môžem povedať že je to zabitá vec.Svojho času som sondoval aj tu,aký je záujem o tieto úkony,a výsledok sa dá hravo domyslieť.Pritom je úplne kľúčová vec,či je dialňa na tento druh práce uspôsobená,tj ideálne by robila iba tieto práce.Je to z dôvodu že je to práca kde sa používa vysokotlaký rozprach (dutiny hlavne) a to je pre samotnú dielňu peklo,lepiť sa bude všetko od kľučky po hodiny na stene všetko,zasr..té komplet všetko v dosahu kde sa hmlovina dostane,teda všade.Čiže striedať takéto práce z bežnou prácou dielne...zlý nápad.Myšlienka ochrany by musela dať dostatok práce pre ip iba túto prácu,ako sú iné špecializované pracoviská.Taká požiadavka sa na prdatom slovensku nevytvorí,a pre pár náhodných záujemcov to zmysel robiť nemá.Čiže ostaneme pri starom,urobíme sebe a deťom a každý sebe.Je to dobrá skúsenosť,aspoň by ľudia ne cenu takej veci pozerali inými okuliarmi
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

no ja by som tiež mal záujem aspoň o nejakú cenovú ponuku - mám 2 autá ktoré by som chcel ošetriť - niekde na východe kedže som od Košíc. Zatiaľ som na nete našiel jednu dielňu v Prešove ktorá to má v ponuke. Plus ma napadá že by nebolo od veci urobiť tu nejakú rubriku kde by sa dávali informácie o "špecialitkách" - kde by sa mohli spárovať poskytovatelia služieb - zákazníci. Popr. by sa dali zdieľať referencie - recenzie. Hen tuto by bol príklad - téma by bola dielne kde robia nástrek - ochranu. Alebo dekarbonizácia priamovstreku...
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

Lenže pokiaľ je už korozia a napadnutý kov a hlavne v častiach kde sa nedá dostať kefov obsiahla a zazrata tak výsledok už nebude nikdy natrvalo a po čase sa to znovu ukáže tieto veci je vždy najlepšie riešiť kým je to bez korozie vtedy ma výsledok aj pozitívne účinky ,robota je to škaredá treba umyť, očistiť hrdzu, natrieť alebo zastriekat základom a naniesť na to finálnu hmotu ,vystriedať dutiny samozrejme plus k tomu
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Tato vec a vhodne pripravky a nezaplatena praca sa na tomto fore uz riesili.Za seba poviem len tolko,ze ak uz je hrdza v zeleze je to problem a prplacky typu vybrusovania,odhrdzovania a striekania rezistinom a drahymi farbami su docasne.Najlepsia je prevencia a osetrenie noveho auta po kupe.Ale mozno ti poradia ostatny majitelia starych fordov,mercedesov,mazd...
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

So všetkým čo napísal p.Hlavatý sa dá len suhlasiť, naviac v požadovanom prípade je ešte jedna podstatná komplikácia.
Jedno porekadlo hovorí, že vraj „Pozde zajaca chytať za chvost, keď si ho nechytil za uši“.
No a keďže píšeš u auta z r.2004 že už dlhodobo riešiš problém korozie karoserie a podvozku, darmo je to auto tvoja srdcová záležitosť, hoci si aj ochotný akceptovať že riešenie nemusí byť lacné a časovo nenáročné , situácia je žiaľ taká, že keď tam už hrdza je, tak už ju môžeš len konzervovať aby sa rýchlo nešírila.
Predpokladám teda, že asi nie si ochotný podstúpiť postup ktorý sa používa pri renovácii veteránov, t.j. rozobratie auta a samostatne karosériu a diely podvozku opieskovať a kvalitne nalakovať alebo inak zakonzervovať.
Vždy je najlepšie hrdzu mechanicky odstrániť, potom pre istotu povrch chemicky ošetriť a až potom lakovať alebo inak konzervovať proti hrdzi.
Samozrejme v zásade neuškodí použitie rôznych odhrdzovačov, ale treba rátať s tým že zreagujú len s povrchovou vrstvou hrdze, ak je „zažratá“ tak pod tou škrupinou nejaká zostane a pretože v hrdzi sa už nachádza kyslík, tak zvyčajne to postačuje pre jej ďalšie šírenie.
Trocha lepšie sú na tom prípravky na ochranu dutín na voskovej báze, napr. Resistin ML, tie sa vsiaknu do pórov hrdzavého povrchu a zabránia prístupu kyslíka zo vzduchu a vody. Ale ak je vrstva hrdze hrubšia tak samozrejme to dopadne rovnako ako u tých odhrdzovačov, že pod ochrannou škrupinou si bude hrdza žiť svojím, aj keď spomaleným životom.
No ale z toho vyplýva, že netreba boj vzdávať, treba hrdzu obrúsiť, okefovať, chemicky ošetriť a naniesť ochranné nátery na povrch aj do dutín, aj keď sa u takého staršieho auta hrdzu nepodarí odstrániť, nepochybne sa jej postup výrazne spomalí.
Zlá zpráva pri tom je, že väčšinu potrebných prác si budeš musieť urobiť sám, pretože ťažko sa môžeš spoľahnúť že niekto iný to na tvojom aute dobre urobí, budeš rád keď zoženieš niekoho kto aspoň nakoniec dôkladne a správne vystrieka dutiny karosérie.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

ved si to spravte sami.kompresor pistol za 12 ecok ktora ma aj metrovu hadicu s tryskou litrova tuba 10 euro kus a ides.ale treba najprv vsetko umyt vsetko blato a spinu potom osetrit zelezo od hrdze pretoze ta sa pretlaci aj cez vosk natriet to farbou a ak uschne na to vosk.6 litrovych tub na cele auto stacia a vosk bude v kazdej skare a nosniku.ak je to spravene poriadne ze sa nesetri voskom ani spina na to nesada.po zime bude podlaha auta taka pred nou.ja to striekam cez vsetko aj brzdove trubky pred zimnym obutim aj na brzdove strmene.miesta kde kolesa to najviac omyvaju dam aj 3 davku 3mm vrstva priehladneho vosku.moze byt celu zimu vsetko nasolene jazdit po snehovej kasi autu to nic nerobi.

teraz nic na jar treba zacat postupne co vikend to 2 hodky.za 2 mesiace auto bez hrdze natrvalo.nastrek staci opakovat kazdu 2 zimu.
martincichy
Príspevky: 5446
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Kedysi sme sa viac venovali ochrane karoserii, ale casovo je to nezaplatena praca a ako vyssie chlapi uviedli, chce to samostatny priestor, ktory je dnes drahy. A takato praca sa da seriozne robit len 3 - 4 mesiace v roku. Urobit dokladne jedno auto znena mat ho u seba cca 1 tyzden. Otestoval som kvantum pripravkov, z ktorych najlepsie doteraz obstal noxudol a na dutiny klasicky resistin ml. Lady nivy osetrene pred cca 10 rokmi dodnes nemaju naznaky korozie. Noxudol drzi jak svina. Su to lady, ktore po asfaltkach takmer nebehaju. Takmer vylucne lesne cesty.

Suzuki ma pomerne tenke vrstvy lakov. Pokial mas ram v poriadku, skus pouvazovat, ci by nebolo lepsie vymenit budu (karoseriu) a z prilezitosti ju aj zakonzervovat, spolu s ramom. Vyvarit lemy je najmenej... alebo zohnat vitaru v cukrikovom stave. Pozor, vela ich je postriekanych, chce to pozorne oko alebo lakyrnika so sebou.
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Kamarát mechanik si robil svoju Navaru tak že z rámu dal dole korbu aj kabínu, čistil, brúsil, striekal, natieral precízne.Robil to asi dva mesiace popri svojom zamestnaní, a povedal že nikomu inému by niečo podobné nikdy nerobil pretože výsledná suma za tú prácu by viac-menej prevyšovala cenu robeného auta.
vsevetko
Príspevky: 972
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

@gojkosrojko
Predpokladám teda, že asi nie si ochotný podstúpiť postup ktorý sa používa pri renovácii veteránov, t.j. rozobratie auta a samostatne karosériu a diely podvozku opieskovať a kvalitne nalakovať alebo inak zakonzervovať.
Kto má čas, odporúčam pozrieť prácu na tomto veteráne... https://www.youtube.com/watch?v=TUYzRKKMIgE
gojkosrojko
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 24.04.2011 15:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gojkosrojko »

V prvom rade chcem poďakovať za všetky reakcie. Na základe nich usudzujem, že prvou možnosťou je hrdzu vlastnoručne odstrániť, chemicky ošetriť a následne konzervovať proti korozii. Pravdepodobne noxudolom a resistinon. Druhou možnosťou na ktorej budem v najbližších dňoch pracovať je nájsť kvalitnú firmu na renováciu veteránov a zistiť približnú cenu týchto prác. Ak mi vie niekto z vás s touto druhou možnosťou pomôcť budem veľmi rád.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ako..všetko v dobrom,ale cena veteranistov resp.renovačné práce ,na to je lepšie zabudnúť.Čo to v živote z týchto prác mi prešlo rukami tak na predvojnových ako ako klasikoch.Tadiaľ myslím cesta nevedie,dnes už určite nie.Stále som zariadený na podobné práce až po pieskovačku,čokoľvek od klampiariny zvárania tvárnenia po lakovňu...nikdy v živote pre iného než seba samého.To nik nezaplatí.
Práve som ktorýsi deň platil vrece sklenej drte do pieskovačky 25 kg = 40 e.- Čože to je preboha 25 kg ? darmo to ide v recyklingu,je to pár hliníkových kusov a dosť.Kto to zaplatí ? To je škoda aj snívať.

vsevetko...videjko som si pozrel...ale je to taká ruská robota,a celkom ma vydesili aj klampierske postupy,aj kdesi na 21,50 pozerám neveriacky,im zo stropu visí tapacír.Niekoho môže nadchnúť,ale je to ďaleko od dnešných prác aké sa robia hoci aj v mojom meste.To by po dvoch minutách odmietli pozerať.
66QUATTRO
Príspevky: 668
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

spickova-antikorozna-ochrana-podvozka-a ... 65452.html

auta-z-najhorsou-a-najlepsou-ochranou-p ... 72014.html

gojkosrojko:
myslím že v týchto témach sme obsiahli dosť z problematiky....Akurát fotky už asi nebudú platné ale keď chcete tak mi pošlite mail ... autorovi témy odporúčam prečítať a keď sa inak nedá spraviť, tak aspoň svojpomocne.... keď už nič iné dosiahne aspoň spomalenie a to za tých pár(hoc aj stoviek €) stojí....
peto78
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 20.11.2007 18:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peto78 »

Na Vitarku,dobry by bol - Noxudol 1600, alebo Body 955 . Dvojzlozkove nastrekove fajnoty :)
niveaman
Príspevky: 262
Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa niveaman »

Zdravím,využijem túto tému a opýtam sa.
Máte niekto overený materiál odolný voči kamienkom od kolies,soli,vode,zime? Napr. niečo ako majú dnešné auta na prahoch,len povrchová úprava by nebola farba/lak ale ďalšia vrstva ochrany podvozku- vosk. To znamená že "konštrukciu" za kolesami,nábehové hrany teda holý kov osetrim
-zakladnou farbou?
-Epoxidom?
-epoxidovou vrchnou farbou?
-jednosichtovkou?
-Alebo rovno na holý kov "ten" nástrek/materiál,niečo ako krúpy
Na to "ten" nástrek (predstavujem si niečo ako Raptor odolné na mechanické opotrebenie)
A potom ochrana podvozku.
Za každú radu vopred ďakujem.

Návrat na "Lak auta - údržba, kozmetika, lakovanie"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných