Ochrana ventilov a sediel s Flashlube

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

..

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

To ivko: ja netvrdim ze to meranie teploty je zle, ako vychytavka to vidim ako super vec. Len ako napisal bajo, myslim, ze za 30 € nekupis nic dlhodobo spolahlive. A montovat to seriovo ku kazdej montazi LPG by som bral ako zbytocne drahe a v neposlednej miere menej technicky zdatnym soferom az zbytocne. A dalej si myslim, ze auta, ktore su na "zozname schvalenych" presli homologacnymi skuskami. Tu je potrebne vediet, ze jednotlive znacky si davaju robit "homologacky" v roznych skusobniach. Tie poctive (UK, DE, IT...) by som bral asi tak, ze pri schvalvani (rozumej overovani kompatibility systemu s motorom z hladiska technickeho ako aj emisneho) sa kontroluje dana motorizacia pomerne prisne, a som presvedceny ze skusobna si nedovoli osvedcit motor, ktory by vykazal nejaky problem (je to moj osobny nazor tvoreny komunikaciou s importermi a niektorymi vyrobcami LPG zariadeni).

To bajo: Neviem si celkom dobre predstavit, ako by sme my, montazne dielne skumali exaktny ucinok aditiv. Jedinou moznostou je prax. A z tej vieme, ze ako pisal mhlavaty (plny suhlas s tymi vetami o kvalite/velkosti ventilov v niektorych modernych motoroch) su motory, ktore su citlivejsie na teplotu horenia.

Takze ked to zhrniem, ochranu sediel ventilov riesime v prvom rade tym, ze do kritickych motorov sa snazime montovat (podla moznosti) tie kvalitnejsie LPG zariadenia, ktore maju v nastaveniach moznost privstreku benzinu a (samozrejme po odkomunikovani s klientom) ju zapiname a po konzultacii montujeme spominanu sadu na aplikovanie aditiva. Osobne si nemyslim ze je to placebo, ako to niekto nazval pretoze jednak my uz mame dake tie skusenosti, ale disponujeme aj tabulkami od vybranych renomovanych vyrobcov kde su na zaklade dlhodobych testovani, ale aj spätnych väzieb od klientov jednoznacne odporucane. A myslim si, ze taky vyrobca LPG zariadeni s menom jak hrom si nedovoli vypustit info, ze riesenim je pouzitie aditiva.
A na dovazok, hovoril som jeden cas s renomovanym metalurgom ktory mi potvrdil, ze z hladiska fyziky je mozne, ze to ma ucinok. Ja sam som totiz pred rokmi mal pochybnosti o ucinku a bola ista nedovera, (preto som hladal odpovede) ale uz som sa z praxe presvedcil, ze to ma ucinok.
bezdo.p
Príspevky: 76
Dátum registrácie: 07.12.2009 14:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bezdo.p »

Veľmi zaujímavá diskusia. Osobne si myslím, že kto použije sedliacky rozum a trochu tuší o mechanike motora a LPG si urobí záver aj sám a to najmä zo zdôvodnení mhlavateho, baja a ivka.
Dakujem.

Škoda, že toto fórum (a budem sa opakovať)je najmä o dokazovaní si vlastnej pravdy a nie už o konkrétnych radách, keď človek potrebuje trochu "nakopnúť"(keď si chce spraviť niečo sám, lebo ho to baví).

ČESŤ V Ý N I M K Á M.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Hosi nalejme si cisteho vina, vyrobcovia splynovacov su ake velke firmy ???
Robil som pred milion rokmi u asi najvacsieho vyrobcu kotlov v republike, kde bol aj vyvoj, ale ten sa este delil na konstrukciu, dielnu a samotnu skusobnu, na laboracie s takymito vecami sa dlhodobo a v priemere dal vyclenit 1, slovom jeden !!! clovek. Firma mala cez 400 zamestnancov, dnes po nej ostal skoro len smrad...
Pozadovat po montaznikoch tieto veci je uplne mimo, budme radi, ze robia dobre to co sa od nich ocakava, v tunajsich podmienkach, cim viac takychto Mayov, Milanov by sme potrebovali a to myslim smrtelne vazne...:(
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

MayoZVOLEN : to že nejaký výrobca LPG systému ma certifikát o tom na ktoré vozidlo je jeho zariadenie schválené nevypovedá vôbec o ničom !!!

To ako sa bude motor chovať záleží v prvom rade od toho ako kvalitne daný technik vykoná montáž a ako naladí palivové mapy. Ak to jednoducho neurobí dobre, tak motor poriadne nejde v určitom rozsahu otáčok, v horšom prípade dôjde k jeho poškodeniu a to vyslovene kvôli tomu že je niekto babrák. A ja jednoducho neverím že si nejaké montážne stredisko prizná chybu, zvlášť keď samotný majiteľ auta je bežný "Lojzo" ktorého nie je problém oklamať ohľadne vzniku poruchy.

Preto by som bol radšej za poondiaty teplomer z ktorého vie vyčítať údaj aj "Lojzo" ako len nádržku na aditívum, ktorého účinok sa nedá overiť, jediné čo uňho človek vidí je to že sa míňa
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24985
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dlhodobo fotografujem detail kadečoho,čo ma zaujme pri práci,a je to báječné už aj z dôvodu že sa klientovi dá veľa vecí jednoducho ukázať a má šancu pochopiť vec,ktorú už vidieť po dokončení nebude mať možnosť.
K téme...na fotografii (teda až tu) som si napr všimol že tie ventily ktoré boli tesné,mali tanieriky akoby posypané čímsi kryštalickým akoby hnedastou soľou.Ale ventil (podpálený) bol čistejší,a bez.Akoby vyžšia teplotaktorej musel byť logicky vystavený mala čistiaci účinok. Žiaľ nie sme krajina kde si môžem požiadať skušobňu o vyjadrenie.Vôbec je problém dostať niekoľko ľudí na rozumnú a technicky zameranú debatu,kde sa to točí o podstate veci a názoroch a navyše z cielom si názory vymeniť.Tak kultivovane ako prebieha už hodnú chvílu táto výmena.Doslova ma veľmi príjemne prekvapila.
Celkom ma zaujalo meranie teploty spalín a okamžite mi to rozbehlo mechanizmus tvorby,ako by to šlo ešte aj inak použiť pri diagnostike.Spalinám sa dielne prakticky vonkoncom nevenujú,a pritom poskytujú veľa závažných informácií,hoci teraz práve nemyslím na plyn ako palivo.
Lebo aj u stroja platí podobné že ...jesť môžeš,ale prdieť musíš.
Ešte jednu maličkosť som si uvedomil pri tejto téme.Ak ma pamäť neklame,všetky podpálené ventily čo som riešil,nemali vôlu.Je teraz iba otázka čo bolo skôr,čím ten mechanizmus skazy začal.Kopec japoncou používa miesto hydroštelov vymedzovacie podložky.Ale to samé Renaulty aj Peugeoty.Ja si neviem spomenúť na zákazníka,ktorý by z podobnou požiadavkou skontlovať ich vôbec prišiel.Vždy tam bol iný problém a ten viedol k podobnej kontrole.Posledné tri roky nebol jediný zákazník na výmenu šálok klukovky u Dci.A to je garantovaná cesta do pekla,a je iba otázkou času a okolností.A to by šlo takto vyratúvať auto za autom,všade nejaké pozor ! existuje. Ale na hluchých je zbytočné hoci aj kričať.Dôležité sú vždy tie najväčšie najnepotrebnejšie hlúposti aké auto obsahuje.
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

..

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

bajo777 napísal:Hosi nalejme si cisteho vina, vyrobcovia splynovacov su ake velke firmy ???
Robil som pred milion rokmi u asi najvacsieho vyrobcu kotlov v republike, kde bol aj vyvoj, ale ten sa este delil na konstrukciu, dielnu a samotnu skusobnu, na laboracie s takymito vecami sa dlhodobo a v priemere dal vyclenit 1, slovom jeden !!! clovek. Firma mala cez 400 zamestnancov, dnes po nej ostal skoro len smrad...
Pozadovat po montaznikoch tieto veci je uplne mimo, budme radi, ze robia dobre to co sa od nich ocakava, v tunajsich podmienkach, cim viac takychto Mayov, Milanov by sme potrebovali a to myslim smrtelne vazne...:(
To bajo: O tom, aka velka je napriklad firma BRC si mozes urobit obraz tu, pozri si video vpravo dole. http://www.fuelsystemssolutions.com/default.asp
Mal som aj ine, este lepsie a vystiznejsie videjo, ked nan narazim zavesim ho sem pretoze si myslim, ze na zaklade toho si vie kazdy urobit obraz o tom, ze tie renomovane znacky niesu len akesi garazove firmyčky ale firmy s velkym F. Maju svoje struktury, ktore su urcite vacsie ako si popisoval Ty. Bez urazky, ale na SVK neexistuje ani jeden ! vyrobca LPG. Preco asi ? (paradoxne, v Cechach jedna je).

A na margo druhej casti, tiez ma tesi takato vymena nazorov pretoze nas to (vsetkych) posuva niekam. :300f:
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

..

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

mhlavaty napísal:Dlhodobo fotografujem detail kadečoho,čo ma zaujme pri práci,a je to báječné už aj z dôvodu že sa klientovi dá veľa vecí jednoducho ukázať a má šancu pochopiť vec,ktorú už vidieť po dokončení nebude mať možnosť.
K téme...na fotografii (teda až tu) som si napr všimol že tie ventily ktoré boli tesné,mali tanieriky akoby posypané čímsi kryštalickým akoby hnedastou soľou.Ale ventil (podpálený) bol čistejší,a bez.Akoby vyžšia teplotaktorej musel byť logicky vystavený mala čistiaci účinok. Žiaľ nie sme krajina kde si môžem požiadať skušobňu o vyjadrenie.Vôbec je problém dostať niekoľko ľudí na rozumnú a technicky zameranú debatu,kde sa to točí o podstate veci a názoroch a navyše z cielom si názory vymeniť.Tak kultivovane ako prebieha už hodnú chvílu táto výmena.Doslova ma veľmi príjemne prekvapila.
Celkom ma zaujalo meranie teploty spalín a okamžite mi to rozbehlo mechanizmus tvorby,ako by to šlo ešte aj inak použiť pri diagnostike.Spalinám sa dielne prakticky vonkoncom nevenujú,a pritom poskytujú veľa závažných informácií,hoci teraz práve nemyslím na plyn ako palivo.
Lebo aj u stroja platí podobné že ...jesť môžeš,ale prdieť musíš.
Ešte jednu maličkosť som si uvedomil pri tejto téme.Ak ma pamäť neklame,všetky podpálené ventily čo som riešil,nemali vôlu.Je teraz iba otázka čo bolo skôr,čím ten mechanizmus skazy začal.Kopec japoncou používa miesto hydroštelov vymedzovacie podložky.Ale to samé Renaulty aj Peugeoty.Ja si neviem spomenúť na zákazníka,ktorý by z podobnou požiadavkou skontlovať ich vôbec prišiel.Vždy tam bol iný problém a ten viedol k podobnej kontrole.Posledné tri roky nebol jediný zákazník na výmenu šálok klukovky u Dci.A to je garantovaná cesta do pekla,a je iba otázkou času a okolností.A to by šlo takto vyratúvať auto za autom,všade nejaké pozor ! existuje. Ale na hluchých je zbytočné hoci aj kričať.Dôležité sú vždy tie najväčšie najnepotrebnejšie hlúposti aké auto obsahuje.
To mhlavaty: Taktiez si casto robime fotodokumentaciu, v zbierke mame aj paradne raritky. Vela ich najdete na nasom FB profile "Pst Sro Zvolen"
Chcel som sem jednu dat, len neviem ako :(
Na poziadanie do mailu
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Obrázok

citujem mail od Mayozvolen:

V prilohe posielam fotku cisterny ktora sa motala po ZV a (minimalne na
jednej) plnila LPG do zasobnika.
Nik nevie co ma vnutri ale napis na cisterne mi dviha zaludok pretoze to
evokuje shit plyn a potorm sa divime, ze sa motory kazia. Najkritickejsie
veci na necistom plyne su:
-mechanicke necistoty
-nizky obsah propanu
-vysoky obsah siry

Toto by sa na Slovnafte stat nemohlo...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
ladodgers
Príspevky: 447
Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ladodgers »

Trochu sice obnovujem staru temu, ale prevo vobec nikde nemozem najst ake je zlozenie naplne do ljm, v-luve, flashtube atd atd.?

To je snad take tajne, ze ho neuvadzaju ani v detailnych specifikaciach k produktu?

Alebo je to potom len nejaky obycajny olej...
LS600h
XC90
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

...

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Ked mi zozeniete zlozenie Coca-Coly ja zozeniem zlozenie V-lube :-)
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Zloženie coca coly:

http://metro.co.uk/2015/02/20/secret-re ... d-5071316/

Zloženie flash-lube:

http://www.vanmeenen.com/flashlube/pdf/ ... -sheet.pdf

Je to po anglicky. Ak by niekto potreboval niektorú časť preložiť, tak pomôžem...;-)
ladodgers
Príspevky: 447
Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ladodgers »

Zlozenie coly je davno zname, coca-cola je o marketingu, reg. obch. znacke a uz podchytenom trhu :)

Super, ja som nic nenasiel :300f:

Takze flashtube:

Zmes olejov a aditiv:

Issoctanol 5-10%
http://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/compoun ... ufacturing
Isooctyl alcohols or isooctanols are ... made by the oxo process in which heptenes are reacted with carbon monoxide and hydrogen in the presence of a catalyst, followed by hydrogenation.

White Spirit 5-10%
https://en.wikipedia.org/wiki/White_spirit
Toto pozna asi kazdy, v podstate "riedidlo", alebo lahodka pre fetakov.

Potassium Carboxylate 2.5-5%

Straight run Kerosine 1-2.4%
- a toto je petrolej


Niesom chemik, ale bol som na skole na chemii biflos z toho co si pamatam, tak by som povedal, ze toto sluzi skor na chladenie ako na mazanie...
Ale ked si predstavim ze 0,5l ma vydrzat 5000km...tak mi to nejde do hlavy ucinok takeho chladenia...



:28b7:
LS600h
XC90
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24985
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja som tam videl označenie produktu ako Valve cleaner čož ja ti teraz už Karle nevím
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

...

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Produkty ktore pouzivame my maju oznacenie Valve Saver, nie Valve cleaner. Nemylite si to s niecim ?
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

V data sheete je označenie valve cleaner, takže je to ono...:)

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných