Obsah biozložky v nafte a čo z neho vyplýva

Sem móžete poukázať na zaujímavý web v oblasti auto-moto, nie reklama...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Milan viem, že je to mimo tejto témy, ale nemá cenu zakladať inú tak sa spýtam.
Rozvod ozubenými kolesami - bola tam nejaká plánovaná výmena, alebo tie kolesá vydržali 50 rokov čo aj ten stroj.
Mňa osobne dosť fascinujú lodné motory, ktoré dokážu spalovať mazut. To je vlastne posledný odpad zo spracovania ropy. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Teoreticky je to celoživotné.Prakticky záleží na prevedení.Videl som motory ktoré mali obstrek oleja na ozubenie,také čo nemali nič,aj takú ktoré mali zložené kolesá z automatickým vymedzovaním vôle medzi zubami,to má teraz aj VW.No mám nafotené aj rozlámané oz.kolá rozvodu (tiež VW) takže otázka ľahká,odpoveď ťažká
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Bolo to myslené na stroje starej až velmi starej konštrukcie. Konkretne motor Moskvič z 1966teho roku po 40rokoch v aute a ďalších 10tich v šope kde na neho kadili sliepky sme len tak z hecu naštartovali a on išiel. Rovnako traktory ešte z bolševickej výroby majú tento rozvod.
Ďakujem za info.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

oco13 napísal: Mňa osobne dosť fascinujú lodné motory, ktoré dokážu spalovať mazut. To je vlastne posledný odpad zo spracovania ropy. :4012:
Nie je mazut ako mazut.Posledny odpad z prekrakovanej ropy je asfalt.V nom prakticky uz nie su ziadne zlozky ktore by teoreticky pohanali motor.Takze do lodi sa tiez musi tzv.mazut upravit.Ale este stale to vijde o polovicu lacnejsie ako nafta aj ked je to na upravu aby sa to vedelo dostat do motora a plnilo ulohu paliva dost narocne.Ale nie nemozne.Na lodi je elektriky domrte ze by sa dala rozdavat po ceste.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ok tak mazut je jedna z posledných zložiek, do lode sa používa zrejme rovnaká verzia ako do kotolní a teplární
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

oco...neviem ako Moskvich,ale Pobedu som mal ešte prvú z SV rozvodom,tam bolo koleso vačkovky z fíbru a "perlička" na ňom ovál a cifrované - Ford,asi cestou z Berlína sa im nejaké kolečko prilepilo na ruky
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Oco 13,Presne tak.Ale aj tak sa musi predohrievat na cca 90 °C parou.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Moskvič bol poctivé železo, ale vraj tiež okopírované z nejakého američana. Dvaja dospelí chlapi sme s tým mali robotu to odniesť do vozíka. Pobeda bola krásne auto, s 3 stupňovou prevodovkou. Ony boli myslím dvojičky Warszava a Pobeda a poliaci robili ešte Wislu, ale to viem len z kníh.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano Pobeda spodový SV z trojstupňom (spotreba cca 22-24 lt/100 km) Za stovku som urobil cca 200 km.
Warszawa dostala OHV a zmenili jej zadok na kufrovú
mercedes116
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 17.01.2010 10:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mercedes116 »

christiane napísal:Oco 13,je rozdiel mat motor ako na Zetore do ktoreho co nalejes tak spali.Ale tieto nove vergle maju hned na vicku nadrze upozornenie ze bio nieeeee.Lial som vsetko aj do MB 220 D,ale klasicke radove cerpadlo a klasicke trisky.Teraz mam nieco podobne a cela moja rodina mi odklada olej po vyprazani.
Mercedes 116,aj keby si chcel a este raz by si chcel nedokazes to doma prekrakovat tu naftu a odstranit podiel byozlozky.Zacali to pridavat do nafty koli emisiam.Ale na druhej strane robim na riekach a v bagroch sa pouziva cisto repkova nafta,cisto repkovy hydraulicky olej,cisto repkovy motorovy olej.Vsetko tam funguje a to su uz motory zo vstrekovanim ako na aute a stale to ide.No a prisiel som na to ked nas bagrista upozornoval aby sme neprivatizovali naftu lebo bola taka aka bola.A preco sa potrebujes toho z nafty zbavit?

Biozlužka davaju do benzínu a dost to robí šarapatu s gumennými tesneniami a pod., to urcite vieme,
neustale dvíhaju percento biozložky, tak predpokladam že onedlho ho zdvihnu aj v nafte, už len logicky nejako sa budu musiet zbavit nesmrtelných motorov

A aj pretro ma to zaujíma, som rad ze si napisal o tých bagroch že to zatial nerobí problémi, ja mam starsie benzinove auto a zteraz koli tomu idem kupovat diesel tiez starsí Mercedes 3.0D


O prepalenom oleji som pocul ze na nom jazdili ešte v 90tych rokoch no ja som to nikdy neskusal ked som si mal predstavit v 96-98 roku rozoberat celu palivovu sustavu a cistit ju
(bal som sa ze mi ju zelepi zamasti alebo zapchá)
pri prípadne poruchge alebo chybe tak som to nechcel riskovat,
bez internetu sa ovela horsie robilo pokus omyl a aj suciastky sa nedali len tak laho pozhanat ako teraz
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

No vidíš a ja nemám problém ani teraz - hydraulický olej, trafo olej, ale aj repkový z Lídla ak cena nafty vybehne hore. Čo myslíš prečo som tu pýtal link na P405 ak by niekto predával. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

mercedes116 napísal: Biozlužka davaju do benzínu a dost to robí šarapatu s gumennými tesneniami
Biozlozka sa normalne pridava aj do nafty ale je upravena.V podstate je to repkovy fritovaci olej zbaveny neakych chemickych prvkov ako sira prisposobeny istej hustote.V Nemecku na Dunaji v Straubingu je velka fabrika kam sa repka vozi a odchadzaju cisterny z naftou.A vozi sa vzdy len medziprodukt vecsinou rozdeleny na 3 diely.Az kde sa to plni do cisterien a vozi na benzinky sa tie medziprodukty miesaju v istom pomere dohromady.Aj keby si jeden z tych produktov priniesol domov napr,benzin,nepojde ti ani kosacka.Ja mam radovy 6 valec,cerpadlo rotacku a auto 17 rokov.Nehovorim ze stale ale ked mam fritak tak to do auta v istom pomere lejem a ziadnym tesnenim alebo hadicou som nikdy nemal problem.Samozrejme musia byt na ropne produkty.Ale na tych mercedesoch som spaloval vsetko co bolo ako pise oco 13.Jeden cas sa v Lidli tiez cudovali ked som kupil paletu repkaca ked bol o dost lacnejsi ako nafta.Akurat ze to tak netaha ako na cistu naftu.Ale za tie peniaze to nekup a z vyfuku ako ked sa smazia hranolky lol

Návrat na "Zaujímavé stránky, odkazy"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných