796 224
inzerátov
Pridať inzerát

Novy Duster 2018 vs Yeti

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut
Odpovedať Nová téma
<123>
Autor Správa
trucker694
Vážený člen - Gallardo (152)
Založený: 03 december 2005
Príspevky: 1891
Nabehané: 16 dní 11 hod 32 min
PríspevokZaslal: 11.12.2018 09:58   
Acon má pravdu, servis LC sa rovná generalnej oprave dustera. Alebo za väčšiu opravu LC kúpim zánovný duster. Lenže to čo ja dám do opravy LC jeden krát za jeho život, tak zoderiem štyri krát Dustera. Takže oba tatose majú svoje pre a proti.
_________________
Starosta obce Michal nad Žitavou= GARGAMEL
Citovať
martin cichy
Obľúbený člen - Bawo (98)
Založený: 26 január 2010
Príspevky: 3395
Nabehané: 7 dní 12 hod 15 min
Bydlisko: ML-HE-MI
PríspevokZaslal: 11.12.2018 18:39   
O zivotnost dustera netreba mat strach - stretavam sa s farmarmi a druzstevnikmi z celeho vychodu. Duster je velmi frekventovane ako sluzobne vozidlo agronomov a zootechnikov. Najazdy 300 - 400 tis km nie su zriedkave. Samozrejme, minimalna udrzba spocivajuca vo vymene oleja a filtrov. System 4x4 je spolahlivy. Auto ako celok je naozaj spolahlive. Ja mam dlhodobu spotrebu cca 8,5 - 9 l LPG. Ale vela jazd je na jednotke, dvojke a manevrovanie.

Treba si uvedomit, ze duster je postaveny na starej a osvedcenej - vychytanej technike.
_________________
Toyota corolla verso 1.6 LPG BRC by Ekomont, Korejovce -Svidník
Citovať
trucker694
Vážený člen - Gallardo (152)
Založený: 03 december 2005
Príspevky: 1891
Nabehané: 16 dní 11 hod 32 min
PríspevokZaslal: 11.12.2018 22:57   
Martin, ty máš skúsenosti s Dusterom, nevravim že je zlý, ja som tiež uvažoval o kúpe, a mám do dôchodku vystarané. Ale nevyhovuje mi priestorove, je malý vo vnútri má malý kufor, a je to suv, nie off road. Potrebujem 4x4 s uzamykaním pohonu, a dať do kufra niekedy sem tam občas ako bratia hovoria vo Varoch/Karlove Vary/ aj dva-tri pytle s mrcinou:40bd:
A potrebujem občas ťahať príves 3,5t s bágrom na upratovanie
_________________
Starosta obce Michal nad Žitavou= GARGAMEL
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (384)
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 6572
Nabehané: 12 dní 19 hod 42 min
PríspevokZaslal: 12.12.2018 06:52   
Súhlas s Martinom. Tiež poznám x poľnohospodárov ktorí majú tie autá na dvoroch hlavne pre agronomov. Tie autá dobrú cestu vidia menej ako tú zlú a po poli jazdia denne. Keď už to nepreveri životnosť tak už nič.

Na margo posledného príspevku. Toto je téma o autách podobného účelu. Pliesť sem individuálne požiadavky ako 3,5t príves je bezúčelné ťažko to niekoho zaujíma. Na to sú skrátka iné autá.
Citovať
accordcl9
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 09 február 2016
Príspevky: 17
Nabehané: 2 hod 40 min
PríspevokZaslal: 12.12.2018 07:58   
martin cichy napísal:
Jazdim dustera, ma 3,5 roka a 150 tis km.s fabrickym LPG. Pracujem v polnohospodarstve, takze po polnych cestach jazdim casto.

Auto ako celok funguje a jazdi spolahlivo. Ze nema vykon mi nevadi. Interier - neviem ako ini ludia, ale makcene plasty nepotrebujem - palubovky sa dotknem asi raz za mesiac, ked treba zotriet prach. Dotykam sa len volantu, riadiacej paky a ovladacov vzduchotechniky ci radia.

Jedina vec, ktora niekedy zastrajkuje je splynovac. Je hlucny, pri prepinani niekedy trhne poriadne. Momentalne mi strajkuje cievka na el.mag ventile.

Do dustera pojdem v jari znovu. Znova 1.6, ale bez LPG. LPG si dam domontovat BRC u Francaka.

Yeti a ine auta poskytnu lepsiu akusticku pohodu, lepsi interier a vykonnejsiu techniku.

Duster je technicky jednoduche auto.

Chod si sadnut do dustra a prevez sa. Zisti, ci Ti bude vyhovovat. Mame doma aj kaskaja 1.6 benzin. Sedenie je v nom lepsie a tym to pre mna konci. Zelezo ako zelezo.



Tu by som pripomenul že Duster s týmto aktuálnym 1.6 motorom pôvodne od Nissanu má od výroby upravený motor kvôli LPG ale len ak ho má namontované z fabriky. Ak ho date dorobiť do neupraveného tak bude mať čo robiť aby vydržal bez ujmy. Už to nie je ten osvedčený Renault motor 1.6 ktorému to nevadilo, preto ten súčastný upravia a má zosilené kritické diely, ale len ak sa už kúpi s LPG od výroby. Čiže za tú cenu továrenskej prestavby získate aj motor prispôsobený na LPG, čo je výhoda.
Citovať
andy.gee
Povedomá tvár - Favorito (47)
Založený: 10 jún 2009
Príspevky: 1348
Nabehané: 10 dní 3 hod 22 min
PríspevokZaslal: 12.12.2018 10:02   
niektore komponenty budu zjavne zosilnene, podla toho co som nasiel na ceskom Dacia fore kde to zistovali v servise podla katalogovych cisel, tak minimalne v starsom Sandere 1.6 boli vo verzii LPG ine tieto diely: "Hlava motoru, Ventily sací , Ventily výfukové, Pístní kroužky sada."

Napriek tomu by som vsak siel do vlastnej dodatocnej montaze zo 4 dovodov:
- radsej BRC ako 'uzamknute' Landi-Renzo
- malicka nadrz vo fabrickej prestavbe
- ak sa nemylim, tak nebola moznost vybrat si LPG k najvyssej vybave
- slabe az ziadne skusenosti autorizakov s LPG

Inak v PL uz je v cennikoch Dustera aj novy motor 1.3 TCe, cenovy rozdiel je medzi 1.6 SCe (84kW) a 1.3 TCe (110 kW) u verzie 4x2 v najvyssej vybave Prestige priblizne 2700 eur
_________________
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC + LPG (BRC)
Citovať
martin cichy
Obľúbený člen - Bawo (98)
Založený: 26 január 2010
Príspevky: 3395
Nabehané: 7 dní 12 hod 15 min
Bydlisko: ML-HE-MI
PríspevokZaslal: 12.12.2018 19:48   
Kontaktoval som oficialnou cestou viacerych predajcov dacie na slovensku, aby som zistil, ci je hlava valcov modifikovana pre verziu LPG.

Odpoved bola, ze je to rovnaky motor. Mam pocit, ze cenu za kontrolu ventilovej vole som sa nedozvedel.

Z praxe - reklamoval som poruchu - neprepeninanie LPG. Riesilo sa to zdlhavo, ale vyriesilo. Potvrdzujem andyho slova, ze renaultaci nie su odbornici na plyn.

Preto je lepsie dat si domontovat BRC u skuseneho plynara, ktory ho vie v pohode odservisovat. V konecnom dosledku, brc je spolahlivejsie a uzivatelsky prijemnejsie. Prepina hladko, oproti dacii splynovacu, beziaci motor na brc = sepot kvetin.
_________________
Toyota corolla verso 1.6 LPG BRC by Ekomont, Korejovce -Svidník
Citovať
m00085
Založený: 09 december 2018
Príspevky: 6
Nabehané: 56 min
Bydlisko: Nitra
PríspevokZaslal: 12.12.2018 21:09   
Takze z mojej strany som sa po dalsich recenziach a aj podla toho co citam nielen tu rozhodol pre Duster 4x4..uz je len posledna dilema, ci ist do 1.6, alebo cakat na 1.3T.... financny strop mam 16-17000 E..no a neviem, ci 4x4 s motorom 1.3T sa do tejto sumy vojde.Kedze to bude novy motor v ponuke, tak sa obavam, ze nie..a na druhej strane, do tohto motora sa LPG asi s urcitostou nehodi..ci sa mylim?
Citovať
xsrvts
Nová tvár - Trabanto (3)
Založený: 09 január 2014
Príspevky: 62
Nabehané: 19 hod 56 min
PríspevokZaslal: 12.12.2018 22:49   
LPG tam bude stat viac ako na sce a v poslku uz je cennik na 1.3 tce, ale so stvorkolkou sa kupit neda...
Citovať
risofarago
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 31 marec 2010
Príspevky: 63
Nabehané: 9 hod 54 min
PríspevokZaslal: 13.12.2018 06:07   
K 1.3 tce+lpg viem dodat tolko, ze dobry znamy ho ma v grand scenicu a motor na lpg vydrzal cca 170 000, tusimcbez primazanavia/dochladzovania, potom odisiel vyfukovy ventil. Nebol to fabricky plyn. Jeho styl jazdy bol ale podlaha na dialnici, ten motor nesetril. Po oprave hlavy beha dalej.


Naposledy upravil risofarago dňa 13.12.2018 06:08, celkom upravené 1 krát.
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (384)
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 6572
Nabehané: 12 dní 19 hod 42 min
PríspevokZaslal: 13.12.2018 07:57   
Nemyslím, že to bolo tým LPG. 1,3 pri diaľničnom tempe... Vďaka Bohu za tých 170tis
Citovať
lubos zimovcak
VIP člen - Veyron (357)
Založený: 19 november 2008
Príspevky: 4022
Nabehané: 15 dní 3 hod 42 min
PríspevokZaslal: 13.12.2018 08:30   
Nič lepšie na trhu v kategórii SUV za tu cenu asi nie je.
Ale do takej krabice patrí diesel. Až to chce človek o par rokov aj dobre predať, aj usporne jazdiť.
Citovať
andy.gee
Povedomá tvár - Favorito (47)
Založený: 10 jún 2009
Príspevky: 1348
Nabehané: 10 dní 3 hod 22 min
PríspevokZaslal: 13.12.2018 11:02   
risofarago napísal:
K 1.3 tce+lpg viem dodat tolko, ze dobry znamy ho ma v grand scenicu a motor na lpg vydrzal cca 170 000


to asi tazko, kedze 1.3 TCe sa vyraba max par mesiacov a taktiez ma GPF, ak sa nemylim zatial este nie su dostupne ziadne 'kity' na LPG montaze pre GPF

asi si myslel 1.2 TCe
_________________
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC + LPG (BRC)
Citovať
andy.gee
Povedomá tvár - Favorito (47)
Založený: 10 jún 2009
Príspevky: 1348
Nabehané: 10 dní 3 hod 22 min
PríspevokZaslal: 13.12.2018 11:05   
xsrvts napísal:
1.3 tce, ale so stvorkolkou sa kupit neda...

tato kombinacia by mala byt dostupna bduci rok, uvadzanie modelov na trh teraz trva dlhsie, nakolko sa emisie overuju na kazdej jednej kombinacii motora a vybavy
_________________
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC + LPG (BRC)
Citovať
accordcl9
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 09 február 2016
Príspevky: 17
Nabehané: 2 hod 40 min
PríspevokZaslal: 13.12.2018 11:35   
martin cichy napísal:
Kontaktoval som oficialnou cestou viacerych predajcov dacie na slovensku, aby som zistil, ci je hlava valcov modifikovana pre verziu LPG.

Odpoved bola, ze je to rovnaky motor. Mam pocit, ze cenu za kontrolu ventilovej vole som sa nedozvedel.

Z praxe - reklamoval som poruchu - neprepeninanie LPG. Riesilo sa to zdlhavo, ale vyriesilo. Potvrdzujem andyho slova, ze renaultaci nie su odbornici na plyn.

Preto je lepsie dat si domontovat BRC u skuseneho plynara, ktory ho vie v pohode odservisovat. V konecnom dosledku, brc je spolahlivejsie a uzivatelsky prijemnejsie. Prepina hladko, oproti dacii splynovacu, beziaci motor na brc = sepot kvetin.



Ja som tiež toho názoru že servisovať by to bolo lacnejšie ak by nebolo LPG od výroby, ale to že je motor modifikovaný viem od zdroja ktorý si zisťoval originálne čísla dielov na motor bez LPG a motor pre LPG a veru boli iné, čiže je dosť možné a ani by som sa nečudoval na SK, že predajcovia jednoducho nevedia, že tam je modifikácia pre LPG. Podľa mňa sa ani nepozreli na tie čísla dielov len tak z hlavy si to myslia.
Citovať
Odpovedať Nová téma
<123>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut