Nové & jazdené.
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 105
- Dátum registrácie: 28.04.2007 08:59 Zdieľať na Facebook
Nové & jazdené.
Ahojte motoristi. Viem , že táto téma tu bola asi milion krát spomínaná. Preštudoval som si mnohé príspevky , ale aj tak mi nedá aby som sa ešte raz neopýtal na Váš názor. ! Kúpiť nové alebo jazdené" nakoľko situáci a spredajom áut je značne iná ako v minulosti. Trochu popíšem bližšie. Chcem investovať cca 20 - 22 tisíc € do auta SUV alebo Crossover. Najmä kvôli vyššiemu posedu kvôli bolestiam chrbta. Môj ročný nájazd je 18 000 km , polovica mesto , polovica dlhé trasy. Auto chcem mať 4 roky kvôli daniam. No a samozrejme som takmer úplný laik čo sa týka áut. Preto sa aj bojím kúpi jazdenky. Vždy je to " mačka vo vreci". Aj keď tam pôjdem s akýmkoľvek odborníkom. Dovnútra auta nevidí. No sa samozrejme , pri dnešnej situácii vidím, že predajcovia nových áut na skladovky dávajú mimoriadne zľavy. takže moja otázka je jednoduchá. Kúpiť nové a mať 4 roky relatívny pokoj , Napr QasQai , Peugeot 3008. Kia XCEED ALebo ísť do Jazdenky a mať síce nie 100% istotu ale lepšie auto? Napríklad Hyundai Tucson , Kia Sportage? Aj jazdenka by bola Slovenská a max 30 - 35 tis km. Plne chápem že názory sú na túto tému rôzne, chápem , že nové stratí po 4 rokoch viac s ceny ako jazdené , ale ak sa niečo pokazí tak aj jazdenka dopadne zle...tak čo by ste radili? Zvoliť istotu alebo trošku neistoty a lepšie auto? Viem že aj v minulosti mnohý s Vás riešili túto dilemu , či už pri osobných autách , kombíkoch alebo iných. Ako ste to vyriešili?? Prípadne aké auto by ste odporučili?.
Ďakujem vopred za vaše názory
Ďakujem pekne všetkým za odpovede.
Ďakujem vopred za vaše názory
Ďakujem pekne všetkým za odpovede.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> Kúpiť nové alebo jazdené" nakoľko situáci a spredajom áut je značne iná ako v minulosti.
nie je ina - je uplne rovnaka. Kazda vec ma svoje vyhody aj nevyhody ; uplne kludne mozes kupit a s tvojim rozpoctom kupit jazdene auto ktore este furt bude v zaruke (ano, samozrejme zaruka bude trvat kratsie nez pri novom aute). Ze ides auto napisat na firmu a odpisovat 4 roky je uplne v pohode, samozrejme sa to da aj s jazdenym autom. Nerozhoduje ci si platca DPH alebo nie, to je takisto rovnake - pri kupe pouziteho auta asi budes hladat take kde sa da odpisat DPH cize od nejakej firmy (nie od sukromneho obcana) ale chcem povedat ze to nie je superkriticky faktor. Totizto DPH mas 20%, prijmove dane take ake mas tiez lahko cez 20%, ak kupis auto kde nevies odpisat DPH vobec nic sa nedeje pretoze budes mat zvysene odpisy na daniach z prijmov. Takze vlastne okrem casoveho hladiska ("dph odpisem do mesiaca, kedze som platca co zuctovava mesacne" kdezto prijmova dan je splatna az koncom marca buduceho roku) je to prakticky to iste.
ojazdene ma vyhodu v tom, ze dostanes auto z vyssej triedy, lepsej vybave, velkosti za rovnake peniaze kolko stoji nejake nove auto. Cize za 20k mozes mat cojaviem novy Focus 1.0i turbo v holote manual, alebo 2rocny Kuga v kozi s ledkami 4x4 automatom, nieco na ten sposob.
Ked budes kupovat 2-4rocne auto lebo sa bavime o 22.ooo eur, nechod na auto pozriet so ziadnym odbornikom - zober auto do autorizovaneho servisu. Pozret servisnu historiu ktoru takyto mlady voz absolutne MUSI MAT, nech ti ho pozru v autorizaku. Netvrdim ze garazmajster nespravi lepsiu previerku, ale tvrdim ze pri takychto autach ma vyznam aj autorizak a hlavne by im nic nemalo byt, nebudu mat najazdy 350.000km+
Co sa tyka dalsich otazok, odpovede zavisia na tom aku konkretnu ponuku dostanes na skladove / predvadzacie vozy. A to nikto nevieme, takze zodpovedat tie otazky prakticky nie je mozne.
Ja osobne som cely zivot jazdil len jazdene vozy a nezriedka mali cez tretinu miliona kilometrov. Ano to bola ina technika nez dnesna, ale ides kupit rachotinu co bude mat ~35.000km mozno 50.000km na hrbe a chces davat 18.000km rocne 4 roky, cize dalsich 70.000km. Finalny najazd teda bude okolo 120.000km a to musi kazde posrate auto zvladnut s povodnym turbom, vstrekovacmi, DPFkom, podvozkom ramenami tlmicmi atd, atd. Keby si riesit auto s >200.000km tak diskutujme, ale pri celkovom najazde ~120.000km ja osobne nevidim priestor na nove auto - bral by som lahucko jazdene a mal by som lepsi, vacsi viac vybaveny voz.
Pretoze hlavne pri autach s cenovkou noveho 27.000 eur ti hodnota padne najviac. Ked kupis nejaky novy tragacik a'la Skoda Fabia 1.0i, Hyundai i20 lalala co stoji novy 12.999,-eur, tak tam na hodnote nestratis zdaleka tolko ako ked kupis novy SantaFe za 36...
2rocny voz co ma 3o.ooo az 4o.ooo km sa doriti vobec vobec nemoze kazit.
nie je ina - je uplne rovnaka. Kazda vec ma svoje vyhody aj nevyhody ; uplne kludne mozes kupit a s tvojim rozpoctom kupit jazdene auto ktore este furt bude v zaruke (ano, samozrejme zaruka bude trvat kratsie nez pri novom aute). Ze ides auto napisat na firmu a odpisovat 4 roky je uplne v pohode, samozrejme sa to da aj s jazdenym autom. Nerozhoduje ci si platca DPH alebo nie, to je takisto rovnake - pri kupe pouziteho auta asi budes hladat take kde sa da odpisat DPH cize od nejakej firmy (nie od sukromneho obcana) ale chcem povedat ze to nie je superkriticky faktor. Totizto DPH mas 20%, prijmove dane take ake mas tiez lahko cez 20%, ak kupis auto kde nevies odpisat DPH vobec nic sa nedeje pretoze budes mat zvysene odpisy na daniach z prijmov. Takze vlastne okrem casoveho hladiska ("dph odpisem do mesiaca, kedze som platca co zuctovava mesacne" kdezto prijmova dan je splatna az koncom marca buduceho roku) je to prakticky to iste.
ojazdene ma vyhodu v tom, ze dostanes auto z vyssej triedy, lepsej vybave, velkosti za rovnake peniaze kolko stoji nejake nove auto. Cize za 20k mozes mat cojaviem novy Focus 1.0i turbo v holote manual, alebo 2rocny Kuga v kozi s ledkami 4x4 automatom, nieco na ten sposob.
Ked budes kupovat 2-4rocne auto lebo sa bavime o 22.ooo eur, nechod na auto pozriet so ziadnym odbornikom - zober auto do autorizovaneho servisu. Pozret servisnu historiu ktoru takyto mlady voz absolutne MUSI MAT, nech ti ho pozru v autorizaku. Netvrdim ze garazmajster nespravi lepsiu previerku, ale tvrdim ze pri takychto autach ma vyznam aj autorizak a hlavne by im nic nemalo byt, nebudu mat najazdy 350.000km+
Co sa tyka dalsich otazok, odpovede zavisia na tom aku konkretnu ponuku dostanes na skladove / predvadzacie vozy. A to nikto nevieme, takze zodpovedat tie otazky prakticky nie je mozne.
Ja osobne som cely zivot jazdil len jazdene vozy a nezriedka mali cez tretinu miliona kilometrov. Ano to bola ina technika nez dnesna, ale ides kupit rachotinu co bude mat ~35.000km mozno 50.000km na hrbe a chces davat 18.000km rocne 4 roky, cize dalsich 70.000km. Finalny najazd teda bude okolo 120.000km a to musi kazde posrate auto zvladnut s povodnym turbom, vstrekovacmi, DPFkom, podvozkom ramenami tlmicmi atd, atd. Keby si riesit auto s >200.000km tak diskutujme, ale pri celkovom najazde ~120.000km ja osobne nevidim priestor na nove auto - bral by som lahucko jazdene a mal by som lepsi, vacsi viac vybaveny voz.
Pretoze hlavne pri autach s cenovkou noveho 27.000 eur ti hodnota padne najviac. Ked kupis nejaky novy tragacik a'la Skoda Fabia 1.0i, Hyundai i20 lalala co stoji novy 12.999,-eur, tak tam na hodnote nestratis zdaleka tolko ako ked kupis novy SantaFe za 36...
2rocny voz co ma 3o.ooo az 4o.ooo km sa doriti vobec vobec nemoze kazit.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Tak ešte raz si otvor forum a čítaj skúsenosti ludí s chybani nových aut, ako prebiehajú reklamácie atď. Strata hodnoty by ťa mala asi trápiť najmenej ak máš tú sumu. Trucker tu spomínal každý tretí NOVY Landrover nevie po vlastných ani odísť z linky, takže ide na repas. PSA má velmi vysoké percento šrotácií nových aut a VW škoda spomínať.
Takže si kúpiš nové auto, ktoré mohlo byť už 3x vážne opravované priamo vo výrobe.
Turbo - sú v servisnej historii aj repasy pred expedíciou z fabriky?
Takže si kúpiš nové auto, ktoré mohlo byť už 3x vážne opravované priamo vo výrobe.
Turbo - sú v servisnej historii aj repasy pred expedíciou z fabriky?
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 464
- Dátum registrácie: 27.05.2007 11:56 Zdieľať na Facebook
Tiež som kupoval auto na firmu kvôli dphcku,rozpočet som mal niečo okolo 20 000eur, hľadal som cca 3-4mesiace auto tu na tomto autobazare. eu a nechcel som kupovať úplne nové zo salónu, pretože strata hodnoty auta je najväčšia, iba co ho vytiahnes vonku mimo autosalón... Našiel som 14mesacne s 5900km,fakturačna cena auta bola 27 900eur,pani to mala na predaj za 22000eur,kupovala auto pre syna, ktorý však odišiel za prácou do Anglicka, takže viac stalo ako jazdilo... bol som pozrieť, 100km od bydliska takže nič strašné,pozdavalo sa mi pri prvej laickej obhliadke, potom súhlasila s prehliadkou v autorizovanom servise,mne to neponáhľalo a povedal som ze jej vyplatím v hotovosti 21 000eur,samozrejme nechcela dat zľavu 1000eur,tak sme sa rozlúčili, za 3dni zavolala pretože potrebovala euráče že súhlasí,vypisala faktúru, urobil sa vklad v jej banke na účet.... áut je ako maku, nové kúpiš suv tzv hole bosé s jednolitrovym motorom... hľadaj, ono sa niečo nájde, daj si do vyhľadávača podmienky aké ti vyhovujú, ja som zadával do 22000eur,s možnosťou odpočtu DPH, kupované na Slovensku, 4x4, benzín,v záruke, veľa ich nebude pozeraj a hľadaj, úspešnú kupu
Naposledy upravil/-a cobo77 v 02.04.2021 23:03, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 105
- Dátum registrácie: 28.04.2007 08:59 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
zasadne info je ze tlacis 18.ooo km rocne - na to nove auto podla mna naozaj netreba. Ja udieram okolo 8.oookm rocne na jednom aute, tam si novy voz proste kupit fakt nemozem lebo ta strata hodnoty je sialena (nejazdim verklíky 0.9i Clio a podobne habaďúry). Takze vyzeram namiesto 45.ooo euroveho Lančja Vojadžeru som kupil presne taky isty akurat 6 rocny, za 1o.ooo eur so 132.5oo km.
Sa mi nieco pokazi, tak nieco opravim. Furt som usetril 35.ooo eur [!!!!!!] oproti novemu autu...
Keby si jazdil 45.ooo km rocne a bol by si zufalo kriticky zavisly na aute, to by bol iny namet na zamyslenie.
Sa mi nieco pokazi, tak nieco opravim. Furt som usetril 35.ooo eur [!!!!!!] oproti novemu autu...
Keby si jazdil 45.ooo km rocne a bol by si zufalo kriticky zavisly na aute, to by bol iny namet na zamyslenie.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Tento fakt je relevantný len pokial sa auto bude predávať. Ak by sme kupovali autá s tým že o 30 - 40 rokov ich so slzou v oku dáme na ekolikvidáciu tak "starta hodnoty" by bola nepodstatná.lebo ta strata hodnoty je sialena
Toto samozrejme neplatí len o autách - zamyslite sa kto z vašich rodičov by predal barák čo postavil vlastnými rukami??? Pre dnešného 30tnika to nie je problém - lenže pointa je v tom, že on na tej stavbe ani krížom tehlu nepreložil.
Bohužial už si nedokážeme vybudovať vzťah k veciam.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
to je pravda. Dnes ale ludia nemaju cas a priestor na tu stavbu domu - proste sa venuju svojemu "core businessu" a "outsourcuju" si taketo blbosti. Postavte mi dom, ja to zaplatim. Holt doba je taka ze nemozes byt aj strechar, aj kurenar, aj vodar, aj elektrikar, aj uctovnik, aj obsluha lisu, aj vytahar, aj pravnik, aj dochtor aj aj aj...
>> Tento fakt je relevantný len pokial sa auto bude predávať.
takze je relevantny v 99.99% pripadov. Extremne extremne malinko aut si uz dnes ludia nechavaju >20 rokov aby na konci zivota auticko malo hodnotu prakticky nula. Ono sa to totiz ani neda s tymi 0.9i dvojturbo chrápmi co dnes mame... kedysi boli poctive vozy co vydrzali 20 rokov technika a mal si problem to udrzat pohromade aby to nezozrala hrdza ; dnes ti auto 20 rokov nedozije lebo dovtedy potrebuje tri generalky motora a styri DSG prevodovky a to proste nezaplatis (kolega mal 27.000km Polo na oprave mechatroniky DSG, 1.800 eur a to zdaleka predaleka nebola CELA prevodovka, len mechatronika. V servise ich tam mali plne parkovisko nepojazdnych... behali chlapci s vozikmi, to bol vesely pohlad).
>> Tento fakt je relevantný len pokial sa auto bude predávať.
takze je relevantny v 99.99% pripadov. Extremne extremne malinko aut si uz dnes ludia nechavaju >20 rokov aby na konci zivota auticko malo hodnotu prakticky nula. Ono sa to totiz ani neda s tymi 0.9i dvojturbo chrápmi co dnes mame... kedysi boli poctive vozy co vydrzali 20 rokov technika a mal si problem to udrzat pohromade aby to nezozrala hrdza ; dnes ti auto 20 rokov nedozije lebo dovtedy potrebuje tri generalky motora a styri DSG prevodovky a to proste nezaplatis (kolega mal 27.000km Polo na oprave mechatroniky DSG, 1.800 eur a to zdaleka predaleka nebola CELA prevodovka, len mechatronika. V servise ich tam mali plne parkovisko nepojazdnych... behali chlapci s vozikmi, to bol vesely pohlad).
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
No takto: každý zrejme vidíme svoju socialnu skupinu. Každý deň chodím okolo pekného bungalovu, ktorý si sám postavil náš hrobár. Chalan má 25 či 26 rokov a je šikovný, okrem elektriky a plynu všetko sám.
Takisto v našej aftomolke - hore v kancloch sú ludia čo si baráky dávajú stavať a dole vo výrobe tí čo si ich musia postaviť sami.
Je to len otázka peňazí.
Ja som na staré kolená sa rozhodol pre experiment - zvolil som starú techniku ktorá je blbuvzdorná a budem bojovať s hrdzou. COčko doma je, ohýbačka a nožnice na plech tiež. Takže uvidíme
Inak moj experiment bude na palivo zrejme lacnejší ako Nagyvodrážkov bzučiak. Na inzerát som kúpil 900litrov hydraulického oleja aj s IBCčkom.
Edit - auto má 23rokov, jazdiť bude ešte 12 a potom z neho bude traktorček. Pred troma rokmi som to isté kúpil s 450t km a my sme dali ešte 100t, len sa zanedbala tá hrdza, takže kasňa musí z domu preč.
Takisto v našej aftomolke - hore v kancloch sú ludia čo si baráky dávajú stavať a dole vo výrobe tí čo si ich musia postaviť sami.
Je to len otázka peňazí.
Ja som na staré kolená sa rozhodol pre experiment - zvolil som starú techniku ktorá je blbuvzdorná a budem bojovať s hrdzou. COčko doma je, ohýbačka a nožnice na plech tiež. Takže uvidíme
Inak moj experiment bude na palivo zrejme lacnejší ako Nagyvodrážkov bzučiak. Na inzerát som kúpil 900litrov hydraulického oleja aj s IBCčkom.
Edit - auto má 23rokov, jazdiť bude ešte 12 a potom z neho bude traktorček. Pred troma rokmi som to isté kúpil s 450t km a my sme dali ešte 100t, len sa zanedbala tá hrdza, takže kasňa musí z domu preč.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Či robiť niečo a všetko sám,by mal rozhodnúť rozdiel medzi tým,čo zarobím,a tým čo platím nejakému remeselníkovi.Ak zarobím dva razy ako on,logicky si robím svoju prácu a on nech si ju robí tiež.Ak na neho nezarobím...robím si sám.Otázka nestojí že to neviem a podobne,sú to triviálne vedomosti často na úrovni nula plus kúštik,skôr fyzická náročnosť.Je to iba o tom čo je výhodnejšie.
Vybavuje sa mi priateľ ktorý keď kúpil dva pozemky a išiel stavať veľký dom plus velkú garáž (dielňu) tak si kúpil Belorusa,urobil čo treba a predal.Potom ďalší stroj a predal.Človek ktorý nemal finančný strop,len ako ich vedel zarobiť tak si ich vedel aj uchrániť pred rozhádzaním.Toto som si všimol u viacerých ľudí bez finančného stropu,správajú sa podobne,nerozhadzujú sa a ak už peniaze von dajú,vždy ich dostanú späť aj z prídavkom.
Vybavuje sa mi priateľ ktorý keď kúpil dva pozemky a išiel stavať veľký dom plus velkú garáž (dielňu) tak si kúpil Belorusa,urobil čo treba a predal.Potom ďalší stroj a predal.Človek ktorý nemal finančný strop,len ako ich vedel zarobiť tak si ich vedel aj uchrániť pred rozhádzaním.Toto som si všimol u viacerých ľudí bez finančného stropu,správajú sa podobne,nerozhadzujú sa a ak už peniaze von dajú,vždy ich dostanú späť aj z prídavkom.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Velmi pekne vystihnuté, a ja doplním že štatisticky 70% obyvatelov tohto štátu má príjem menší ako je priemerný zárobok. Teraz, teraz v telke bombastická správa že 260 tisíc dôchodcov u nás žije pod hranicou chudoby. Dobré ráno stará mama - toto je demokracia v reale.mal rozhodnúť rozdiel medzi tým,čo zarobím,a tým čo platím nejakému remeselníkovi.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
zbytocne riesit demokraciu alebo dochodcov v tejto teme.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
To mi tam skočilo len preto že vedla hučí televízor.
Mňa skôr zaujala deformácia rozmýšlania v štýle - za 22t môžeš mať takéto a takéto.
Moje "archaické" rozmýšlanie je - kolko z tych 22t mi ostane ak nekúpim nové.
Edit :
Edit 2 : som si istý že majitel firmy v Nemecku rozmýšla pri dileme čo je názvom témy celkom inak ako majitel firmy na SVK.
Mňa skôr zaujala deformácia rozmýšlania v štýle - za 22t môžeš mať takéto a takéto.
Moje "archaické" rozmýšlanie je - kolko z tych 22t mi ostane ak nekúpim nové.
Edit :
Demokracia nepriamo určuje - kto z nás, za kolko, a čo si môže kúpiťzbytocne riesit demokraciu
Edit 2 : som si istý že majitel firmy v Nemecku rozmýšla pri dileme čo je názvom témy celkom inak ako majitel firmy na SVK.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 105
- Dátum registrácie: 28.04.2007 08:59 Zdieľať na Facebook
Chlapi...nestačím sa čudovať čo všetko ste už stihli prebrať. Ale píšem to len v tom najlepšom. Fakt som si to veľmi rád všetko prečítal a je to zaujímavé čítanie.
Ja som ten svoj príspevok myslel trochu jednoduchšie.
Napríklad....kúpiť Nový Qasqai za 18 000 € , alebo napr. BMW X3 r.v 2012 , kúpená na Slovensku , jeden majiteľ , nájazd cca 135 000Km a cena 15 000€.
Toto je moja dilema.
Ja som ten svoj príspevok myslel trochu jednoduchšie.
Napríklad....kúpiť Nový Qasqai za 18 000 € , alebo napr. BMW X3 r.v 2012 , kúpená na Slovensku , jeden majiteľ , nájazd cca 135 000Km a cena 15 000€.
Toto je moja dilema.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Na vysvetlenie - tie posledné príspevky sa vobec netýkali zadania témy, jednoducho to bola debata ako v šenku. Tam sa tiež nepýtaš čo preberali pred hodinou ale reaguješ na poslednú vetu.
Osobne si myslím že je to z blata do kaluže. Vždy s postupom času budeme kupovať len horšie a horšie, je to dané myslením a celkovým stavom spoločnosti.Napríklad....kúpiť Nový Qasqai za 18 000 € , alebo napr. BMW X3 r.v 2012 , kúpená na Slovensku , jeden majiteľ , nájazd cca 135 000Km a cena 15 000€.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných