Nová Škoda Fábia 1.2 TSi 81kW na LPG

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

dusler
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 03.01.2017 08:06
Zdieľať na Facebook

Nová Škoda Fábia 1.2 TSi 81kW na LPG

Príspevok od používateľa dusler »

Ahojte,

mám objednanú novú Fabiu, a zvažujem jej prerobenie na plyn. Čítal som, že pri motoroch s priamym vstrekovaním to môže byť problém. Rozmýšľal som nad zariadením Prins. Aké sú momentálne skúsenosti či vaše odporúčania?

Len aby sa vedelo, tak v téme som absolutny laik :) a motor TSi som si vybral kvoli tomu, že má 110k.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak si nenájde problém teba, tak ho pohľadať.
1 ...asi sa svet už dnes zbláznil,ale pozor,zábeh nikto nezrušil tak si pokojne odjazdi rok a potom počítaj.Budeš v obraze zo spotrebou na benzín,trochu rozpozeráš v problematike plynu,zistíš čo si nakúpil.Plusy a mínusy
2 ...zistíš aj cenu tých 110 ps pretože si kupuješ motor z litrovým výkonom 100 Ps na liter objemu.Ten je na úrovni toť nedávno pretekárskych mašiniek,a buď pokojný že si daň vyberá.Pretechnizovaný motorček je napráskaný technikou,kvantom detailov ktoré pracujú na hrane.

Môj vlastný švagor bol tak chytrý že sa slovíčkom pred kúpou neopýtal,a z novým rapidom bol v autorizákoch viac než by sa páčilo (z novým !!!) do podrobností nechcem.Ani plyn nemal.Ani nebude,teraz ho myká DSG
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 03.01.2017 09:37, upravené celkom 1 krát.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

keby som to bol ja, tak Prins nie je zrovna najlacnejsi a stalo by mi to za to, ze najprv pojazdit, zábeh - ako ti pise mhlavaty a medzitym sa objednat napr. vo Zvolene a prekonzultovat to s nimi.. su spokojni aj nespokojni zakaznici...ak by si si nieco pomyslel, tak pre hatiarovcov nepracujem...len mam rad prirodu, tak vela stastia s plynom...
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

nove auto, tsi, hned plyn do toho....... napadlo ti ze co ak bude treba nieco riesit s motorom v zaruke? z autorizaku ta poslu....... davaju ludia plyn do tsi, dokonca aj do fsi jedna firma z HC sa chvali ze vie, tam sa treba pytat alebo skor ludi co to maju uz namontovane, proti plynu nic nemam, sam zvazujem ci do neho pri dalsom aute nepojdem ale nie do noveho, takeho co je nezabehnute a v zaruke
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
dusler
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 03.01.2017 08:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dusler »

@jaster-83 No tak auto bude v záruke 5 rokov. Potom ho môžem predať, nie prerábať na plyn :-) Bolo mi povedané, že záruku podrží servis.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Tak si velmi podrobne over , či záruka na motor bude platná aj po prerábke a daj si to dopredu písomne potvrdiť. Lebo povedia ti hocičo a bez papiera ťa o pol roka otočia vo dverách. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

on myslel tym servisom asi dielnu LPG ale neverim tomu tiez celkom ze by mu koli napr. podpalenym ventylom, abnormalnemu zratiu oleja alebo prasknutemu teneniu pod hlavou spravili zadarmo repas motoru/ hlavy, .........vzdy treba citat hlavne tie najmensie pismena.......
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

dusler napísal:@jaster-83 No tak auto bude v záruke 5 rokov. Potom ho môžem predať, nie prerábať na plyn :-) Bolo mi povedané, že záruku podrží servis.
Dvakrát meraj,u tohoto desaťkrát
Ten motor používa vrstvenú zmes paliva a velmi precizne naladené plnenie z premenlivou bohatosťou zmesy,ten menežment motora je alebo bude nočná mora dielní,a autorizované v prvom rade lebo nemajú na štúdie systému čas,a jedno školenie prípadné neustále riešenie všetkého cez ich on line systém asi veľa rozumu nenaleje do hláv opravárov.
Záruku podrží servis ? A ktorý a do akej úrovne problému ? To bude nejaký vtip
peto166
Príspevky: 972
Dátum registrácie: 14.06.2009 14:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peto166 »

a to ta 1.2 tsi ma tak brutalnu spotrebu, ze je nutna prerabka na plyn??? :D ludia neblaznite...
vyhadzovat prachy na LPG, ked v blizkej dobe si ten motor vypyta niemalo dalsich penazi mi nepride moc rozumne lol
sarusian
Príspevky: 168
Dátum registrácie: 05.08.2011 10:58
Zdieľať na Facebook

poviem ti rovno

Príspevok od používateľa sarusian »

ak si chcel plyn, tak si si na to kupil velmi zle, mozno az aj nahorsie auto - myslim tym motor, ak nove auto s lpg, tak jedine s fabrickou zastavbou a vsetky problemy riesi autorizak
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Jj velmi zla volba :3020: , o to viac ze mas na trhu x vozov v triede fabie s fabrickym plynom...ked chces plyn, predaj to a kup take, alebo vyprdni na cely plyn
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Tu, na autobazare je 3-rocne auto na LPG, za 3000€.Ja sa normalne cudujem, ze to este niekto nezobral… Predava sa dlhsiu dobu, ale mam dojem, ze s nou stale jazdia, vela kilometrov, tak snad je este v schopnom stave, napriek tej porcii co ma tachometri…
3000€, 3-rocne, s LPG…
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Tsi je priame vstrekovanie paliva na piest.lpg sa vrtaju diery do sania vstrekovanie je pred ventily cize tych 110ps davam tomu ani 90 ps tam nebude.zaruka motora pada.ziaden predajca toto nepusti.podalsie nie vsetky autorizaky maju povolenie prijimat auto s lpg na dielnu.
cervinka
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 17.01.2009 21:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cervinka »

Jeden pán tu v okolí kúpil nový Rapid 1,2 TSI a dal si po 10000km namontovať plyn. Výsledok? Po dvoch rokoch podpálené ventily, robený komplet repas hlavy a menené zničené can busové vedenie na ktoré "odborníci" pri montáži LPG priletovali časť kabeláže riadiačky LPG. Náklad 2000Eur v autorizáku, ktorý z dôvodu montáže LPG odmietol opraviť motor v rámci záruky. Dielňa ktorá montovala LPG neuznala svoje pochybenie a vec je už rok pred súdom. Tak ako uviedol p. Hlavatý jedná sa o motor, ktorý má vrstvené vstrekovanie zmesi, ktoré môže byť rozdelené na predvstrek, hlavný vstrek a dostrek zmesi a to všetko v závislosti od všetkých možných snímačov okolo motora. Vzhľadom na zložitosť systému neodporúčam LPG, ktoré svojou riadiacou jednotkou obchádza prednastavené pracovné mapy motora a potom to skončí ako som už popísal. Ak LPG, tak v súčasnej dobe jedine na motory MPI, kde je to už ako tak vyskúšané.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja to iba doplním o maličkosti.Ešte aj ten benzínový menežment je tak prepracovaný na detaily,že tam každá prkotina ten zložitý systém tvorby zmesi dokonale nabúra.Aj bez úpravy bude ten motor diagnostická lahôdka,pracuje v tak komplikovanom algoritme že o ňom ešte budeme veľa písať.Tieto menežmenty majú vlastne úplne všetko "trochu" inak a všetko čo je riadené,aj to čo nikdy nebolo a proste len išlo alebo nešlo,teraz je regulované,kontrolované,riadené.Len si z tým motorom začínajte.
cervinka to vystihuje,nech pánboh chráni opustiť tie prednastavené a jemne zosúladené pracovné mapy.Ak chcete vidieť čo urobí plyn z piestom môžem dať foto,plyn devastuje materiál neuveriteľným spôsobom v momente ak dôjde k nesprávnej práci menežmentu a začne rásť teplota.na dvoch km vytaví piest skrze dno popod všetky krúžky
Môžete plyn namontovať do velkokubatúrového ale nie vysokoobrátkového motora a môžete si užiť všetky výhody bez obmedzení.Ale montovať plyn do pretekárskeho molohrnčeka je velmi zlý nápad.Dokonca napriek tomu že sa dá.Kadečo sa dá,ale neznamená že je rozumné.

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných