1 029 888
inzerátov
Pridať inzerát

Norma VW 507 - zmena z 5w-30 na 0w-30

   Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
kokso170
Založený: 18 november 2008
Príspevky: 160
Nabehané: 1 hod 41 min
Predmet: Norma VW 507 - zmena z 5w-30 na 0w-30 PríspevokZaslal: 09.12.2017 15:41   
Ahojte.
Dnes som menil olej na Octavii 1.9 TDI, 77 KW, BJB, bez DPF r.v.2004.

Ide o to že SHELL zmenil olej z Helix 5w-30, na Shell Helix Profesionál 0w-30, obidve sú s normou 504,507. Doteraz som dával ten pôvodný 5w-30, dnes som dal 0w-30 - ale norma sedí.

Naliali mi to do auta a rozmýšľam či je to ok?

Olej mením každých 10 tisíc km.
Vďaka za odpovede.
Citovať
LOCHNESS
Známa tvár - Feldo (74)
moderátor fóra
Založený: 01 december 2007
Príspevky: 3663
Nabehané: 17 dní 4 hod 16 min
Bydlisko: ZA
PríspevokZaslal: 09.12.2017 16:02   
je to ok....
norma je podstatna
_________________
www.CestovnyKufor.sk
Citovať
brona76
Založený: 19 apríl 2008
Príspevky: 35
Nabehané: 2 hod 21 min
PríspevokZaslal: 09.12.2017 18:18   
od noveho roku bude od shellu olej aj v norme 504/507 a viskozite 5W30
Citovať
pedro727
Povedomá tvár - Favorito (42)
Založený: 22 marec 2009
Príspevky: 786
Nabehané: 8 dní 15 hod 9 min
PríspevokZaslal: 09.12.2017 18:48   
No to je dobre,kvôli tej 0W 30 som presiel zo shellu na castrol,ten ponuka stále 5W 30.
Citovať
LOCHNESS
Známa tvár - Feldo (74)
moderátor fóra
Založený: 01 december 2007
Príspevky: 3663
Nabehané: 17 dní 4 hod 16 min
Bydlisko: ZA
PríspevokZaslal: 09.12.2017 19:11   
len pre istotu že vieme o čom je reč . .rozdiel medzi 0W a 5W
http://www.123-olej.sk/poradna.....nie-olejov
_________________
www.CestovnyKufor.sk
Citovať
pedro727
Povedomá tvár - Favorito (42)
Založený: 22 marec 2009
Príspevky: 786
Nabehané: 8 dní 15 hod 9 min
PríspevokZaslal: 09.12.2017 19:18   
Mna by len strasne zaujimalo,co tych sudruhov vedie k tomuto,ak sa auto vyrobilo dostalo super tuti fruti 5W 30,a zrazu po 5-tich rokoch uz to tak nieje.
Co sa nam ochladzuje klima ci co...
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (415)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15690
Nabehané: 22 dní 14 hod 10 min
PríspevokZaslal: 09.12.2017 21:31   
ja by som namiesto zmeny 5w-30 -> 0w-30 privital zmenu na 5w-40... predsalen ten vrchny interval je dolezitejsi v Europe kde typicky vehykle jazdia nez 0w...
Citovať
hjundai
Vážený člen - Gallardo (152)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1256
Nabehané: 5 dní 17 hod 26 min
PríspevokZaslal: 10.12.2017 11:29   
5w40 meni horne cislo po par tisic na 30 takze velmi zmyslu to ani nema...
Citovať
Factor
Povedomá tvár - Favorito (37)
Založený: 08 marec 2009
Príspevky: 303
Nabehané: 1 dní 19 hod 1 min
PríspevokZaslal: 10.12.2017 15:22   
LOCHNESS napísal:
len pre istotu že vieme o čom je reč . .rozdiel medzi 0W a 5W
http://www.123-olej.sk/poradna.....nie-olejov


Mám jednu (možno trošku mimo otázku) ale predsa mi to nedá: na udanej stránke v tabuľke venujúcej sa viskozite a teplotám sa píše:
15w40 -20 - +45
10w40 -25 - +35
5w40 -30 - +30
Zimnej triede rozumiem (čím menšie číslo pred W tým lepšia čerpateľnosť za studena - o tom pokoj).
Ide o totožnú letnú normu konkrétne 40. Všade sa prízvukuje (aj ing pán Černý v mazivárskych mýtoch píše) že rozdiel je len v čerpatelnoati za studena, inak budú tie oleje mať rovnaké vlastnosti ale tá tabuľka tvrdí že rozdiel medzi nimi ale je aj pri vyšších teplotách (viem že 5 stupňov je málo) ale ja sa nebavím aký rozdiel je ale či vlastne nejaký alebo sa tá tabuľka mýli.
Súhrn: čiže 15w40 je lepšia do vysokých teplôt ako napr 5w40 aj napriek milionkrát omielanej fráze že letná norma je totožná?
Citovať
Factor
Povedomá tvár - Favorito (37)
Založený: 08 marec 2009
Príspevky: 303
Nabehané: 1 dní 19 hod 1 min
PríspevokZaslal: 10.12.2017 15:31   
Dodatok: hodil som do google "viskozita oleja" zadal obrázky a čo obrázok, to iný názor. Niekde trojica 5w 10w 15w - 40 končia rovnako. Na inom sú poposúvané aj kladné teploty v prospech 15w ... sakra človeče a vyznaj sa potom v tom.
Ps: ano riešim banality, ale o tom predsa fórum je nie? Keby každý všetko vedel tak to tu môžme rovno zavrieť a každý čučať ticho v kúte...
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (415)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15690
Nabehané: 22 dní 14 hod 10 min
PríspevokZaslal: 10.12.2017 18:31   
>> 5w40 meni horne cislo po par tisic na 30 takze velmi zmyslu to ani nema...


podla rovnakej logiky potom xW-30 meni viskozitu na 20, ze ?
Takze to vyznam MA.

Proste, medzi -30 a -40 olejmi je rozdiel na hornej strane spektra, ci sa ti to paci alebo nie. Sa tesim ako vsetky hypermoderne sracky prechadzaju na -20 oleje, to bude parada - leto, 160 na dialnici, vela tepla v motore, olej co to nevie vydrzat, dalsi klincek turbomotorcekom durch cez srdce.

Ale mne to nevadi, ja este dlho na aute do ktoreho ide olej xx-20 jazdit nebudem, takze zase necham priekopnikov modernej techniky vyskusat svoje penazenky.
Citovať
tomket11
Povedomá tvár - Favorito (34)
Založený: 18 september 2012
Príspevky: 453
Nabehané: 2 dní 3 hod 22 min
Bydlisko: BA,TT,NZ,LV,BB,TN,ZA
PríspevokZaslal: 10.12.2017 19:21   
Len pre zaujimavost
Honda HRV 2017 - 1.5 VTEC 96kw
Auto sa kupilo uplne nove a odporucany olej 0w-20.
Pri prvej servianej (vraj staci prist po 10.000) boli sme po 2.000 sme ziadali olej 0w-40 hned nato sme dostali odpoved ze nam tym padne zaruka. Takze sa tam dal olej 0w-20. Pri najazde 10.000km. Auto opat kslo na servisku a nalial sa tam 0w-20. Po prichode domov bol olej vypusteny a naliaty 0w-40. Auto ma aktualne 17.000 a pri 20.000 za podomacky vymeni opat za 0w-40.
Servisny interval je 20tk takze kazdu 2hu vymenu oleja (oficialne v servise) sa preplati 0w-20. Ale pre celklvu zivotnost motora sa to oplati. Vyrobca to tam dava kvoli nizsiemu treniu a odporom. Takze opat dalsia ECO vychytavka ktora usetri tak poldeci na 100km... to ze trwba menit motor o dost akor uz EKO EU nezaujima. Takze tolko k tomu.

Pre zaujimavost... pozerali sme aj novu Type-R a aj tam je olej 0w-20
_________________
Jazdím ako prasa, financie mi to dovoľujú.
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (415)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15690
Nabehané: 22 dní 14 hod 10 min
PríspevokZaslal: 10.12.2017 20:09   
>> Vyrobca to tam dava kvoli nizsiemu treniu a odporom.

presne tak. A mensej tabulkovej spotrebe v labaku. Ostatne co si napisal samozrejme plati.
Citovať
bajo777
VIP člen - Veyron (468)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 9180
Nabehané: 3 mes 5 dní 18 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 10.12.2017 20:13   
proti multigrade olejom hovori ich horsia stabilita, nieco za nieco kamo , v technike ani realnom svete nikdy nic neni zadarmo /podobne sracky ale bohuzial ucia na humanitno/socialnych smeroch.../
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
pepo64
Známa tvár - Feldo (73)
Založený: 16 apríl 2012
Príspevky: 560
Nabehané: 2 dní 19 hod 17 min
PríspevokZaslal: 10.12.2017 21:29   
Ja mám momentálne dve autá a rovnako som to pozeral aj vo firemných autách a všade je v manuáloch tabuľka podľa ktorej si môžem zvoliť viskozitu oleja(je len potrebné dodržať normy ACEA) podľa toho v akých klimatických podmienkach auto prevádzkujem, sú tam oleje od SAE30 cez 0-5-10-15-20-w 30-40-50.Výrobca totiž ani netuší kde bude to auto jazdiť ak bude prevádzkované napr. vo Fínsku tak samozrejme tam treba ten 5w30 ak na severe Fínska tak bude dobrý 0w30, ak bude auto jazdiť v Tunisku alebo Egypte tak tam totálne stačí SAE 40 a žiadna zimná trieda nie je potrebná.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva