Nissan Pathfinder - opraviť netesnost diferenciálu?

Diskusia ohľadne vozidiel značky Nissan

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

milan209
Príspevky: 256
Dátum registrácie: 04.12.2008 14:26
Zdieľať na Facebook

Nissan Pathfinder - opraviť netesnost diferenciálu?

Príspevok od používateľa milan209 »

Nissan Pathfinder 2.5 dci 4WD 230.000km. Všimol som si ze cez semering ľavej časti zadného diferenciálu je to domastene od oleja takže je tam nejaký možno minimálny únik oleja. Co myslite treba to riešiť výmenou toho semeringu?
Na začiatok chcem skontrolovať množstvo oleja a potom ho vymeniť.
Tu je strana kde neunika http://r35i.imgup.net/20160126_10439.jpg
Tu kde to uniká http://u03i.imgup.net/20160126_1cce9.jpg
Ak si myslíte že je to nutné opraviť prosím o napísanie co to obnasa.
Vopred ďakujem.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Nissan, diferenciál - len preto, že to je diesel to založíš v sekcii Bežné poruchy dieselových áut? :41c2:
milan209
Príspevky: 256
Dátum registrácie: 04.12.2008 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milan209 »

Prepáč ale naozaj som nevedel kde inde to dať. Príp. prosim admin a o presun tam kde to patrí.
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Auto s tým môže kľudne jazdiť, takže nie je nevyhnutne potrebné to urgentne riešiť.
Keď tečie simering, tak iné riešenie ako jeho výmena nie je.
Druhá vec je že prečo začal ten simering tiecť.
Ten lepší prípad je, že simering nie je dosť kvalitný, resp. jednoducho skončila jeho životnosť, prípadne bol niekedy pri nasadzovaní poloosi poškodený.
Alebo môže simering netesniť vtedy, ak má ten diel ktorý má tesniť, zvýšenú vôľu, t.j. pri rotácii je tesniaca hrana simeringu neustále roztláčaná. To znamená že aj nový simering začne po výmene po nejakom čase znova prepúšťať.
To treba overiť odborným mechanikom, ktorý to vie posúdiť, že či je potrebná výmena ložísk alebo niečoho ináho.
Prípadne môže byť na tesnenom dieli vydratá drážka od britu simeringu, vtedy môže pomôcť mierne axialne posunutie simeringu, alebo použitie simeringu s inou šírkou, takže brit bude tesniť na inom ako pôvodnom mieste.
milan209
Príspevky: 256
Dátum registrácie: 04.12.2008 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milan209 »

Je to 10 ročne auto s 230.000km. Takže kľudne môže byť únava materiálu resp. jeho opotrebenie. Ten únik mi pripadá ako minimálny. Pokiaľ viem tak sa tam nič nerobilo a jednoducho to pustilo.
V prvom rade chcem zistiť odmerať koľko je tam momentálne oleja. Až potom ho vymeniť.
A uvidím časom ako sa to bude vyvíjať.
A keby sa semering menil musí ísť diferak von?
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Samozrejme nie je dôvod na vyberanie diferencalu. Predpokladám že po vytiahnutí poloosi sa dá vymeniť to tesnenie. Ale predtým nezabudnúť odpustiť olej alebo nakloniť auto.
milan209
Príspevky: 256
Dátum registrácie: 04.12.2008 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milan209 »

Áno poloos sa da uvoľniť a len odklonit.
A potom by trebalo sťahovakom vytiahnuť ten unášač poloosi? A potom vymeniť semering.
Ešte by som niekoho poprosil o radu kde v Žiline je seriózny servis. Nie učni ktorých som napr. zažil, nedotiahli mi napinak remeňa .
Vďaka.
dagobert
Príspevky: 29
Dátum registrácie: 19.03.2012 19:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dagobert »

Na terénnych autach moze simering povolit aj z dovodu upchatého odvzdusnovaka. Olej plynuje a tlak nema kade von. Skontroluj aj to.
sbf
Príspevky: 1356
Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
Bydlisko: TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sbf »

Tak ja by som kvoli takej blbosti nenechal nikoho vrtat sa v diferaku. Ten unasac musi cely dolu a po vymene gufera dotiahnut ho na presny moment aby bolo spravne predpatie na lozisku. Pochybujem ze sa s tym niekto bude babrat. Moc to netecie.
milan209
Príspevky: 256
Dátum registrácie: 04.12.2008 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milan209 »

dagobert napísal:Na terénnych autach moze simering povolit aj z dovodu upchatého odvzdusnovaka. Olej plynuje a tlak nema kade von. Skontroluj aj to.
Tiež by som to radšej nemenil. Skúsim teda pozret to od vzdušnenie. Ten únik nie je nijak tragicky. Chvála p. Bohu.

A ešte poprosím niekoho poradiť akú značku predných brzdovych platniciek kúpiť a ktorej sa radšej vyhnúť. Lebo predné sú na výmenu. Príp. ten servis v Žiline poradiť.
Ďakujem.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Na zaklade stavu z priložených foto

by som to nechal tak ! :4012:

To je vzlínanie oleja kapilárnymi cestami, nie nejaký unik

ak by to bol unik, na hrane by bola kvapka oleja.
milan209
Príspevky: 256
Dátum registrácie: 04.12.2008 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milan209 »

Laci vďaka za dobrú správu.
Napísať odpoveď

Návrat na "Nissan fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní